VW Kever "musthaves"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorus

Berichten: 13231
Geregistreerd: 06-04-04

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:18

Waren die van '68/'69 niet de eerste met staande koplampen? Of had toen de korte achterklep zijn intrede gedaan?
*duikt in de kast voor het overzichtsboek*

Schafstall

Berichten: 1234
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:20

Falona schreef:
Waren die van '68/'69 niet de eerste met staande koplampen? Of had toen de korte achterklep zijn intrede gedaan?
*duikt in de kast voor het overzichtsboek*

Kan, doe het nu ff uit m'n hoofd, dan moet ' 67 zijn. In ieder geval die met de liggende koplampen, kleine (tussenliggende) achterlichten, net geen ovaal achterruitje meer.
Gaat nu een foto zoeken.....

Dorus

Berichten: 13231
Geregistreerd: 06-04-04

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:26

Net geen ovaal achterruitje meer is zelfs '57 :o Dan heb je nog wel pijlpinkers. Die gaan er in '60 af. Liggende koplampen gaan tot en met '67 net als dit achterlicht:
Afbeelding

Schafstall

Berichten: 1234
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:26

Schafstall schreef:
Falona schreef:
Waren die van '68/'69 niet de eerste met staande koplampen? Of had toen de korte achterklep zijn intrede gedaan?
*duikt in de kast voor het overzichtsboek*

Kan, doe het nu ff uit m'n hoofd, dan moet ' 67 zijn. In ieder geval die met de liggende koplampen, kleine (tussenliggende) achterlichten, net geen ovaal achterruitje meer.
Gaat nu een foto zoeken.....

Ff gepikt via google........maar dit is onze ultieme .....http://xander.autoalbum.nl/cars/477-vol ... -27-sept08

Dus inderdaad 1967 dan :D , was ff uit m'n hoofd, maar ook al weer 20 jaar geleden pffffff.....time flies....

TS, sorry voor deze off topic reacties.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 23:24

Ik had een Kever cabrio uit '79 (re-import uit San Diego); prachtig dingetje, waar we best veel aan hebben laten doen (o.a. motor gereviseerd, nieuwe wielen).
Nadat ik voor de derde keer op de Autobahn stil kwam te staan, besloot mijn man dat het tijd was om afscheid van mijn beauty te nemen := ...

Mijn Kever had dezelfde kleur als die hieronder (dat is niet de mijne!!), maar mijne was wit van binnen met een zwart dak en had zilveren licht metalen velgen <3 .
Afbeelding

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 09:30

Ik ben he-le-maal leip van cabrio's, mijn vriend ook, maar helaas onbetaalbaar ;) Of misschien koop ik toch ooit weer een Golf 1 cabrio, maar dan moet ik nog wel ff een manier vinden om de hond mee te nemen :D

Dorus

Berichten: 13231
Geregistreerd: 06-04-04

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:14

Wij hebben dus helemaal niks met cabrio's, maar er staat er wel een op het verlanglijstje. Voor de rondritten.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78564
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:10

Mijn vriend is VW-freak, en met name kevers en transporters. Heeft zelf ook al diverse kevers opgeknapt. Enige wat hij altijd zegt, houd een kever orgineel en niet allemaal poes-pas er op.

Als je niets kunt vinden voor de kever, misschien iets anders? Mijn vriend heeft een prachtige zilveren kever om zijn hals hangen, is uniek, handgemaakt door een edelsmid. Is ook zijn grote trots.
Nog iets anders, maar ja, mijn vriend is ook Lego-freak, de kever van Lego. Prijkt hier ook in huis, evenals de T1 camper. Zijn gelimiteerde uitgaves, maar ik zie nu dat de kever inmiddels al onbetaalbaar is (499 euro). T1 camper is er nog wel, en in de aanbieding (tip voor de VW-liefhebbers, want die wordt ook zo duur!).

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 21:05

Mijn vriend houdt niet van sieraden en mag ze voor zijn werk (liftmonteur) ook niet om, dus zoiets zou in een doosje belanden en er niet meer uitkomen.

Denk dat ik hem met Lego ook geen plezier doe en kan ik ook niet betalen ;)

Toch bedankt voor de tips :D

_Jelske

Berichten: 1327
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 13:11

Wij hebben ook een VW Kever :)
Die wordt op het moment weer helemaal onder handen genomen. Hij is ooit van mijn schoonmoeder geweest. Zij heeft hem tot 3 jaar terug nog voor dagelijks woon/werk-verkeer gebruikt, dus de kilometerstand liegt er niet om. Mijn vriend is automonteur en die heeft veel verstand van de techniek van oldtimers dus die is er helemaal los op.

Dit was 'm voor een paar weken terug. Motortechnisch was hij net weer helemaal in orde. Ik had hem even gewassen om de staat lak eens goed te kunnen bekijken. We wisten al langer dat hij helemaal opnieuw gespoten en behandeld moest worden, hier en daar zelfs opnieuw gelast. De spatborden waren niet meer te redden. Daar komen 'nieuwe' voor in de plaats. We hebben nog een en ander liggen van een andere kever die niet meer gered kon worden en die we nu gebruiken voor de onderdelen.
Afbeelding

Zodoende ben ik afgelopen weekend begonnen met het demonteren, schuren en in de primer zetten van de motorkap:
Afbeelding

http://i276.photobucket.com/albums/kk16 ... 172245.jpg

Afbeelding

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 14:45

Wat een tof kleurtje!! Mijn vriend is inmiddels bijna klaar met zijn Kever, het is nu alleen nog wachten op het motorblok...

_Jelske

Berichten: 1327
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 14:53

Ik begrijp dat jullie het reviseren van het motorblok uit handen hebben gegeven? Heb je een recente foto van het resultaat?

De appeltjes-groene variant is ook een van onze favoriete kleurtjes voor een kever :D
Maar misschien dat we hem toch brandweer rood gaan maken. Wie weet wordt hij wel two-tone... Daar zijn we allemaal nog niet helemaal uit. Eerst maar alles weer apk-klaar maken. Het beestje is inmiddels al bijna twee jaar geschorts/van de straat.

njiloj

Berichten: 1274
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:21

Chakkie17 schreef:
Ik begrijp dat jullie het reviseren van het motorblok uit handen hebben gegeven? Heb je een recente foto van het resultaat?

De appeltjes-groene variant is ook een van onze favoriete kleurtjes voor een kever :D
Maar misschien dat we hem toch brandweer rood gaan maken. Wie weet wordt hij wel two-tone... Daar zijn we allemaal nog niet helemaal uit. Eerst maar alles weer apk-klaar maken. Het beestje is inmiddels al bijna twee jaar geschorts/van de straat.


Ken dat... De mijne is ook al bijna een jaar geschorst... Hoop hem toch snel weer op de weg te hebben!

_Jelske

Berichten: 1327
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:03

Wij proberen hem aankomend voorjaar door de apk te krijgen :D
We hebben er ook nog een originele imperial enzo voor dus wie weet hoeveel weekendjes weg hij dan weer goed voor is.

Het is vooral zonde om hem zo lang te laten staan. Dat ding wordt er technisch in ieder geval niet beter op.

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 23:58

Mn vriend heeft de motor helemaal nieuw op laten bouwen. Een kennis van hem (die hij geloof ik via het Kever forum heeft leren kennen) heeft allemaal onderdelen uit Amerika gehaald en het blok nu helemaal in elkaar. Hij heeft straks dus echt een gloednieuw, custom made motorblok en dan gaat hij kijken of hij het grijze gevaarte door de APK krijgt ;)

Hier wat foto'tjes, maar ik weet niet of hij inmiddels nog wat heeft veranderd/toegevoegd:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Jelske

Berichten: 1327
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:42

Gaaf ding joh! Die koplampen vind ik errug gaaf! :~
Wat voor motorblok komt er nu in te liggen?

Wij hebben vooralsnog en 1300 cc, ik wil eigenlijk graag nog eens een kever-cabrio met een porsche moter t.z.t. O:)

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 13:20

Als ik me niet vergis iets meer dan 1700cc, maar ik zal het wel even navragen als hij weer thuis is, want misschien zeg ik nu hele gekke dingen ;)

Die koplampen vinden wij ook erg gaaf! Eerst wist ik niet zo goed wat ik er van moest vinden, maar het voegt toch wel wat toe. Inmiddels heeft hij ook een nieuwe knop op zijn pook gezet, een doodskop met rode ogen... Hij heeft gewoon een plastic hoofdje op internet besteld en daar zelf schroefdraad in getapt, dus het is weer een uniek stuk ;)

_Jelske

Berichten: 1327
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:05

Klinkt goed!

Onze kever blijft zo veel mogelijk origineel. Het vorige motorblok hebben we vervangen voor een 1300 cc (was 1200 cc) maar verder wil mijn vriend dat hij helemaal origineel blijft.
We zijn inmiddels al wel tot de conclusie gekomen dat hij van originel niet appeltjes-groen was. De kleur was er geloof ik wel, maar we vinden brandweer-rood ook zo leuk :P

Set_Elkol
Berichten: 14860
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:09

ik heb mijn vriend een poster gegeven }:0
Afbeelding

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 16:43

@Chakkie: haha, dus geen groene kever voor jullie! Wel jammer, want het is wel een gave kleur! Brandweer-rood ben ik zelf niet zo'n fan van, ik heb echt niets met die kleur, maar het valt wel lekker op :D

@Set_ekol: Wat een leuke poster! En ik ben erg gecharmeerd van de kleur van de rechter Kever ;)

_Jelske

Berichten: 1327
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:04

Hilarische poster! Vrienden van ons hadden een kever in die kleur. Die had echter ook slechte lak en die is nu zwart met rood.

_Jelske

Berichten: 1327
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 16:10

Het is al aardige tijd behoorlijk stil in dit topic, maar bij ons kevertje staat het werk de laatste tijd niet stil. Inmiddels hebben we een laan in een grote loods gehuurd waar we naar hartelust (droog) kunnen werken aan ons wagentje. Hieronder wat foto's van de huidige stand van zaken :)

Inmiddels zit de voorkap ook helemaal in de primer:
Afbeelding

Ik ben al begonnen aan een stuk van de zijkant, het strookje tussen de voorkap en de voorruit en het dak, vervolgens kwam ik er achter dat ik een opstapje/kruk nodig zou hebben :')
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Inmiddels is de binnenkant ook al helemaal gestript en staat de carrosserie los van het onderstel. Waar de accu stond zit wat laswerk, evenals in de wielkast rechtsachter en in een dorpel.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 16:45

Leuke foto's! Mijne staat nog steeds body off in de schuur, ik heb helaas geen tijd gehad om serieus te klussen. Het chassis heb ik wel afgelast en klaar, carrosserie is een grote gatenkaas...

_Jelske

Berichten: 1327
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 17:00

Das balen! Maar zolang hij droog staat gaat het tenminste niet verder achteruit :) Onze bodem moet nog helemaal gebeuren.

Dat is bij ons aan de binnenkant van de rechter-achter wielkast ook het geval. Waarschijnlijk heeft iemand in het verleden getracht een slechte plek op te lossen door een metaal plaatje over het rot heen te puntlassen en verder weg te plamuren. God dank kent mijn vriend via zijn werk nog een goede lasser, dat scheelt ons een boel geld.

Mijn vriend kan zelf ook wel wat lassen, maar dit ging hem echt de pet te boven :=

_Jelske

Berichten: 1327
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 17:00

Zie ik het goed dat die van jullie baby-blauw is?? <3