VW Kever "musthaves"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorus

Berichten: 13231
Geregistreerd: 06-04-04

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:06

Lekker zonnetje hier!
We zitten nu een klein uurtje op het grasveld te wachten tot de camping open gaat. Kaartjes zijn al betaald dus we kunnen straks zo doorrijden.

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 13:58

Iedereen die gaat, of er al is. Heel veel plezier. Mijn vriend moet dus morgen werken, omdat een collega een kind heeft en gescheiden is en het zijn weekend is. Balen dus

Dorus

Berichten: 13231
Geregistreerd: 06-04-04

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 15:22

Balen zeg.
Nou, de tent staat. Om 12.50 begon het te rijden. Ik denk dat het voorveld vol stond, want toen de eerste rijen de camping opgereden waren begonnen ze daar weer opnieuw op te stellen.

Miryamk

Berichten: 5247
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: DPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:01

Topweekend gehad, helemaal brak nu..
En heeeeel toevallig stonden we weer bij healThies op het veldje, what are the odds of that :D

Dorus

Berichten: 13231
Geregistreerd: 06-04-04

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:29

Het was zeker een geweldig weekend! Jammer dat het bereik zo brak was dat toegang tot internet of zelfs gewoon bellen nagenoeg onmogelijk was. Ik had gehoopt via hier nog wat mensen uit dit topic te kunnen ontmoeten, maar als je niet op de site komt wordt dat lastig.

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:18

Maar je kan nu dus weer foto's posten, van alles wat ik gemist heb <<)

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 14:06

M'n vriend kwam gister ook zwaar brak terug, haha. Hij zei dat ik volgend jaar zeker mee moet gaan, er waren veel meer vrouwen dan verwacht en het ging (mede daardoor) niet de hele tijd over onderdelen en technische dingen :D

Dorus

Berichten: 13231
Geregistreerd: 06-04-04

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:54

Gezellig! Er komen echt hele gezinnen :j
Ik hoop wel dat het bereik dan beter is, want ik had nog wel wat mensen van hier willen ontmoeten, maar zonder internet is afspreken wat lastig.

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 19:12

Ja daar hoorde ik iedereen idd over! Ik stuurde m'n vriend even een foto door, van iemand die een week te vroeg langs was gekomen voor zijn verjaardag (vriendlief was zaterdag jarig, maar door dit tripje viert hij het volgende week) en die kreeg hij pas binnen toen hij al bijna weer thuis was, haha.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 09:23

Week 30 gaat de turrrrbo er op om mijn Keef week APK klaar te krijgen <3 Hij staat nog body off, maar met de mankrachten die we hebben gaat dat goedbkomen.

Dorus

Berichten: 13231
Geregistreerd: 06-04-04

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:21

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
Bij ons is ook de planning om week 30 de laatste hand aan de reparatie van de kever te leggen zodat hij mee op vakantie kan, maar ze wisten bij de hersteller niet met zekerheid te zeggen of ze dat gingen redden.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:13

Ik duim voor je mee! *\o/*

Die van mij ga ik op dit moment niet opnieuw spuiten, ik vind het verweerde/ratlook blauw wel vet eigenlijk. Heb nog genoeg lak erbij gekregen om hem helemaal opnieuw te doen, maar Miami Blau is niet mijn kleur hehe. De zebrastrepen kan ik naderhand altijd nog erop zetten. Ik vind het voor nu belangrijk dat de Keef weer veilig de weg op gaat, want dan kan de Camaro eruit O:)

Mocht iemand interesse hebben in een pot Miami Blau dan stuur maar even een PB'tje :) Mocht je nog onderdelen zoeken, dan ook.

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:57

MN vriend is nu bezig met de mooie rooie. Nieuwe bougies, verdeelkap en ook nog kabels( die morgen binnen zijn). Dan nog FF afstellen en dan kunnen we naar Schagen, 6 juli keverdag Noord-Holland *\o/* . Nu al zin in. Zijn er nog meer fokkers die daar heen gaan?

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 17:21

Ik schop m weer eens omhoog aangezien het oldtimer seizoen weer begonnen is!

Hoe gaat het met jullie kevertjes? Iedereen klaar om te rijden? Zijn er nog mensen die naar Wanrooij gaan dit jaar?

Dorus

Berichten: 13231
Geregistreerd: 06-04-04

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:20

Wij komen net terug van een weekendje Luxemburg met de Kever. Hoewel het weekend door miscommunicatie niet geheel ging zoals gepland hebben we met z'n tweeën toch een paar mooie ritten gemaakt. Inclusief een stukje off-road :=

Op een gegeven moment reden we tegen een omleiding aan. We zijn toen aan het kijken geweest naar hoe we weer het makkelijkste terug op de route konden komen, maar kregen het niet gevonden. En er ging gewoon auto's die weg op. Dus maar gewoon erop gegokt dat we er toch gewoon door konden. Hoewel de weg niet in opperbeste staat was en op sommige plekken gewoon uit aangereden grind bestond konden we er gewoon gewoon door. Soms bijna zigzag tussen de werkmachines. Ach, het was toch eerste Paasdag dus de kans dat ze aan het werk zouden zijn achten we minimaal.
We hebben maar een echte hindernis gehad, een daling van een halve meter over een stuk van twee meter met nogal wat plassen en modder onderaan. Na de bodem eens goed bestudeerd te hebben durfde mijn man het wel aan en even later waren we dat obstakel voorbij.
Het was ook echt een prachtig stuk van de rit dus ik ben blij dat we dat hebben gedaan!

Soesannie

Berichten: 157
Geregistreerd: 13-05-10
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:39

Ooit een stipje gezet bij dit topic. Leuk dat hij nu weer een keer omhoog geschopt wordt. Tijd om me hier ook eens te melden! Vooral nu we ook weer lekker into onze kever zijn. Na meerdere kevers gehad te hebben hebben we er nu nog een in onderdelen. Staat nu ergens waar ze er aan werken in de hoop hem ooit rijdend te krijgen .

Dorus

Berichten: 13231
Geregistreerd: 06-04-04

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 22:13

In de hoop hem ooit rijdend te krijgen? Klinkt niet echt positief :=
Wij hebben nu twee jaar een ovaal in de garage staan. Het begint ondertussen ergens op te lijken. De bodem is zo goed als klaar en de body is in geheel van de lak ontdaan en gelast. Volgende stap: de body spuiten. Ik gok nog een jaar en dan mag hij weer de weg op.

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 17:59

M'n vriend gaat geloof ik begin mei naar een weekendje in Duitsland? En hij wou ook naar Wanroij, maar weet nog niet zeker of hij gaat. Ik wil namelijk dat weekend er voor naar Surfana met onze camper (die net APK gekeurd is, jeeeej). En heel misschien gaan we naar Bugs meet Ducks tijdens het pinksterweekend.

Soesannie

Berichten: 157
Geregistreerd: 13-05-10
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:17

Mijn man heeft deze kever al langer dan hij mij heeft ;) Wat betekend dat hij hem ongeveer 13 of 14 jaar heeft. Hij heeft hem als project gekocht. De vorige eigenaar had er al het eea aan gedaan, maar zag het niet meer zitten denk ik. Hij was al helemaal netjes gespoten, in de kleuren van een gsr. Ook zaten er veel onderdelen bij. We hebben er door de jaren heen wel wat aan gedaan, verlaagd, remmerij vervangen, ophanging vervangen en nog wat van dat soort klusjes. Maar in combinatie met een drukke baan en twee jonge kids kwam het er niet meer van. Daarom iemand gezocht om hem rijdend te maken. Inmiddels is er ook wel weer het eea aan gedaan. Maar hij staat er pas sinds 6 maart, toevalling de verjaardag van mijn man, die deze taart kreeg voor zijn verjaardag :)
Afbeelding
Edit:foto

Dorus

Berichten: 13231
Geregistreerd: 06-04-04

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:38

Wauw, dat is echt een mooie taart :wow:
Ik maak zelf ook taarten en heb ooit een keer geprobeert een 3D T1 te maken, en die is zwaar mislukt :+

Soesannie

Berichten: 157
Geregistreerd: 13-05-10
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:41

Kever is vrij makkelijk te maken. T1 heb ik liever een echte van ;)

Dorus

Berichten: 13231
Geregistreerd: 06-04-04

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:42

Als een nagenoeg vierkante T1 mij al niet lukt ga ik me niet aan een Kever wagen :n Ik denk dat 3D taarten gewoon niet aan mij zijn besteed.
Ik houd het dan wel bij puzzelen. Ik heb al een paar mooie Kevertjes gepuzzeld :D

Tjsa, en die T1 mag hier ook wel in de garage komen staan. Als we die staatsloterij nou eens zouden winnen.....

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 23:53

Gave taart!!!

Soesannie

Berichten: 157
Geregistreerd: 13-05-10
Woonplaats: Doetinchem

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:06

Dank je Joyce!

Ook wij hebben helaas eerst de jackpot van een loterij nodig voordat hier zo'n bus komt.