VW Kever "musthaves"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 11:06

Mijn vriend heeft ruim 2 jaar geleden een kevertje gekocht en is deze helemaal aan het opknappen. Het is echt een super leuke kever aan het worden (van roestig en geel, naar roestvrij en schoolbord grijs gegaan) en nu hij bijna jarig is, wil ik hem eens goed verrassen! Maarja, ik heb zelf maar heel weinig verstand van Kevers en ik weet ook eigenlijk niet zo goed waar ik moet zoeken naar iets origineels voor zijn Kever.

Is er toevallig iemand hier op Bokt die de gouden tip heeft, over wat er bij een echte Kever (liefhebber) niet mag ontbreken?! Hij wou graag een Hawaii slingertje voor in de auto en dat heb ik al ;)

Voor:

Afbeelding


En hier een foto van afgelopen weekend, waar ik even aan het helpen was om het interieur weer "schoon" te krijgen (voor zover dat gaat bij een wit interieur uit de jaren 70 haha)

Afbeelding

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:07

Natuurlijk het kleine vaasje voorin met een (kunst) bloem :D !

Edit:
Afbeelding

Deze als alternatief:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sterre op 01-06-12 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Akshay
Berichten: 2072
Geregistreerd: 05-03-12

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:10

Waar ik mijn vriend blij mee heb gemaakt was een uitvergrote foto van zijn trots (Golf I cabrio).

Ik heb de auto gewassen en opgepoetst en op een mooie plaats neergezet voor een foto :)
Foto hangt nu in de keuken

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 11:11

haha, misschien is een hoela poppetje dan beter, gezien de hawaii slinger ;)

Edit: Ik zie nu de foto's, die op foto 1 is eigenlijk nog best cool! haha

@Akshay: Dat is ook een leuk idee, alleen is zijn kever nog niet klaar, dus ik kan hem daar nog niet mee verrassen. Wel iets om te onthouden bijvoorbeeld als kerstcadeau (hij wil hem van de zomer af hebben)!
Laatst bijgewerkt door joyce2 op 01-06-12 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

RusselNuwell

Berichten: 3352
Geregistreerd: 23-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:12

Een bijpassende bobblehead hawaiaan voor bij de slinger? Ik heb alleen geen idee of die dingen in Nederland verkrijgbaar zijn.


joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 11:19

Zo'n rek met mand of koffer is idd heel vet, maar ik weet niet zeker of hij dat ook leuk vind... Zal hem eens uithoren ;)

Ik hoorde hem laatst wel over van die dingen voor op het dak, waar ze vroeger de surfplank op legden!

@RusselNuwell: Dat bedoelde ik idd met zo'n hoela poppetje :D :o

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:22

Joyce ik heb even de link van dit topic aan Falona op Bokt doorgespeeld. Die heeft er ook wel verstand van :j

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 11:27

Top, dankje!

Groot nadeel is ook dat ik van de helft van de dingen niet weet hoe ze heten, of welke maat hij nodig heeft voor zijn Kever...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:27

joyce2 schreef:
Edit: Ik zie nu de foto's, die op foto 1 is eigenlijk nog best cool! haha


Dat zat dus vroeger écht in de kevertjes (mijn kevertje had er ook eentje :j +:)+ )!

Als knipoogje naar vroegâh heeft de new beetle er ook eentje gekregen ;) :
http://www.beetle-forum.de/logos/will-vase.jpg

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 11:30

Wat vet zeg! Eigenlijk MOET hij dus gewoon zo'n vaasje hebben :D (nu maar hopen dat hij er niet toevallig al eentje heeft, tussen alle honderden onderdelen die hij in die 2 jaar heeft verzameld)

Edit: Ik denk, ga gelijk zo'n vaasje zoeken... Is dat toch niet zo makkelijk!! Op Marktplaats staat helemaal niets en het enige wat ik kan vinden zijn die vaasje voor in de New Beetle. Grrrr :(

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:42


Dorus

Berichten: 13217
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:51

Die is goed opgeknapt. Mooie kleur!

Kijk eens op Paruzzi.nl. Dat is DE webshop voor Keverspul. Er zijn er meer, maar die weet ik zo niet uit mijn hoofd dus dan zou je even moeten googelen.

Zo'n ding voor op het dak is een imperial, maar die zijn best prijzig en ik vind de meesten niet eens mooi :o Wij zijn een paar jaar terug een hele mooie op Budel tegen gekomen, maar al die anderen mocht hubbie van mij niet kopen :o

Meestal staan de bouwjaren er trouwens bij vermeld als je niet zeker weet wat je moet hebben. Ik weet niet of je het bouwjaar weet, maar zo vlug gezien heeft hij een kerkraam (achterlichtjes) en die zijn van de eerste helft van de jaren 70.

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 12:05

Ik zal de complimenten aan mn vriend doorgeven, hij is hartstikke trots, want hij heeft hem helemaal zelf gespoten!

Paruzzi ben ik idd bekend mee, daar snuffelen hij en m'n vader regelmatig op en volgens mij heeft hij er ook een heel boekwerk van liggen, haha. Volgens mij had hij daar ook heel wat mooie dingen gezien, maar veel dingen vind hij erg duur en dan niet eens heel erg mooi, dus dan is het zonde van het geld! De dingen die hij betaalbaar en mooi genoeg vind, heeft hij vaak zelf al gekocht, haha.

Volgens mij is het een kever uit 74, maar dat ik weet niet 100% zeker, al kan ik dat wel makkelijk even uitzoeken. Want volgens mij heeft hij op de keversite een topic lopen over het hele project, dus daar zal ook ongetwijfeld het bouwjaar staan.

@Sterre: Ik ga eens kijken! Tnxx!

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:51

Snuffel eens zelf in het boek van Paruzzi, staan erg leuke dingen in. Doe ik zelf ook wel eens, mijn vriend is ook bezig met het opknappen van een Kever. Word wel een 10 jaren project, maar ideeen opdoen is ook leuk. Wat denk je van een set matten voor in de auto? Bestaan hele leuke in verschillende kleuren, staan ook in het boek. Is ie al lid van de club? Anders zou je dat ook nog kunnen regelen voor hem, het clubblad is erg leuk en leerzaam om te lezen.

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 12:15

K heb het boek van Paruzzi al doorgenomen (staat standaard op ons bureau), maar hij heeft bijna alles al voor zijn kever. Hij is al ruim 2 jaar alles aan het "verzamelen" wat hij in wil bouwen en hij moet van de zomer rij-klaar zijn.

Gister zat ik hem een beetje uit te horen, er stond me namelijk iets van bij dat hij al een vaasje had en idd, hij had er al eentje gevonden in een donor kever. Dus dat valt ook al af ;) Het enige wat hij nog wil hebben is een dakrek, maar dan wel een speciale uitvoering welke meer dan €500,- kost (dus dat valt ook af voor mij, haha) en hij zou het gaaf vinden als zijn stoelen worden bekleed met Skai leer, maar ook dat is voor mij te duur om te regelen. Koffertje achterop de klep vindt hij lelijk, dus dat is ook geen optie. Grrrr.... Dat is het nadeel van een vent die gelijk alles koopt wat hij wil hebben!

Ik zou nog wel ff kunnen kijken of hij al lid is van de club, ik geloof het niet!

Dorus

Berichten: 13217
Geregistreerd: 06-04-04

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 13:36

Als er van de week geen Keverwereld in de bus is gevallen is de kans groot dat hij idd nog geen lid is ;)
Idd lastig zo'n vent die alles al heeft.

IrishCold
Berichten: 1238
Geregistreerd: 11-03-10

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 16:50

Idd, een vaasje met bloemetjes is iets wat niet mag missen in een VW kever.
Ik heb zelf ook een Kever, olijf groen en die heeft gele bloemetjes in zijn vaasje.

Een kever maak je helemaal af met een koffertje achterop. En mijn vader heeft zelf de impriaal zelf gemaakt.

En miss een leuke sleutelhanger van Herbie aan zijn sleutelbos of van de VW logo.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:44

Uberkeverfreak hierzo :D Mijn musthaves:

- Type 4 blok met Riechert koeling en opgehoond tot 2.2l :~
- Setje lage gele Koni's
- Amerikaanse bumpers
- Brede zwarte sloffen met whitewalls
- Sunvisor
- Motorkleprek zonder koffer
- Imperiaal
- Aircooled sticker onder op de achterruit :D

Helaas heb ik mijn eerste Kever moeten verkopen, maar zodra het budget het hier toelaat komt er acuut een nieuwe die ik naar eigen plan kan opknappen.

Charlottje

Berichten: 1209
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:50

Wat leuk!

Het broertje van mijn vriend heeft ook vorig jaar een kever gekocht. Hij heeft wel meer technische dingen toegevoegd dan hoe het eruit ziet :) Zal het eens aan hem vragen.

Die van hem ziet er zo uit

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 18:26

Dioxide schreef:
Uberkeverfreak hierzo :D Mijn musthaves:

- Type 4 blok met Riechert koeling en opgehoond tot 2.2l :~
- Setje lage gele Koni's
- Amerikaanse bumpers
- Brede zwarte sloffen met whitewalls
- Sunvisor
- Motorkleprek zonder koffer
- Imperiaal
- Aircooled sticker onder op de achterruit :D

Helaas heb ik mijn eerste Kever moeten verkopen, maar zodra het budget het hier toelaat komt er acuut een nieuwe die ik naar eigen plan kan opknappen.


Heel musthave lijstje dus :D Jammer dat je je eerste Kevertje hebt moeten verkopen, maar wellicht kan je in de toekomst je eigen droom kevertje bouwen!

De Kever van mijn vriend heeft:
- Type 1 blok 1776 CC, met dubbele weber carburateurs 36 IDF (voorzien van angle 110 nokkenas, verlicht vliegwiel, alles uitgebalanceerd)
- Voorzijde verlaagd met droped spindles en omgebouwd naar schijfremmen
- Pop-out ramen
- Interieur omgebouwd naar compleet zwart Skai, met voorstoelen met geïntegreerde hoofdsteunen (alleen is het Skai wat beschadigd)
- Hide out demper
- Tank klepje dicht gelast en auto voorzien van een binnenvuller
- Stuur vervangen voor een oud stuur met chromen claxonbeugel

Wat hij nog wil:
- Flat4 dakrek
- Achter 205/65/15 banden en voor 155/50/15 banden (maar die gaat ie zelf al kopen)

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:29

Oh wat leuk! Mijn moeder heeft een kever cabriolet uit 1970 (dak is nog echt gevult met paarden haar)

Wat ik persoonlijk helemaal leuk vind (weet niet of eerder genoemd is) een big SIZE picknickmand achterop hebben wij op onze cabrio ook <3 je trekt zoveel bekijks met zo kever :D

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 18:49

Ik vind het heel gaaf, maar mijn vriend niet!

Was net dit topic aan het lezen en toen las hij opeens mee, haha. Hij denkt dat dit een topic is met allemaal kever liefhebbers. Vandaar ook "zijn lijstje" ;)

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 20:19

Misschien kan je eens op keverland snuffelen om ideeën op te doen ;).
Het blijft toch een droom van me om ooit eens een kever te hebben en rijden.
Mag het nu doen met 5 mini versie's er van.

haffiefreak

Berichten: 1662
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 20:34

Mijn vriend heeft vorig jaar ook een kever opgeknapt.

Van dit:
Afbeelding

Naar dit:
Afbeelding