Hoe internet zonder draadloos bereik of telefoon aansluiting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monster_tos

Hoe internet zonder draadloos bereik of telefoon aansluiting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 20:47

Ik heb een onwijs leuk huisje gevonden waar ik vanaf 1 juni intrek.
Nu was ik van de week even aan het googlen voor internet pakketen samen met tv. Allemaal leuke acties gezien.
Maar zodra ik mijn nieuwe adres moet geven komt er te staan: Dit product is bij u nog niet leverbaar.
Ik heb dus geen bereik voor draadloos internet. Er zit verder ook geen telefoonlijn waar ik internet op aan kan sluiten.

Welke mogelijkheden heb ik nu nog voor internet?

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:50

Internet op een stickie, zoals een Dongel van KPN. :)
En Vodafone heeft ook zo iets in hun aanbod.

zonnebloem18

Re: Hoe internet zonder draadloos bereik of telefoon aansluiting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:56

Je hebt internet via de kabel (van tv).

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:06

Of via een schotel antenne. Wij wonen in het buitengebied en hebben geen kabel en zijn dus afhankelijk van een schotel.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:12

olga schreef:
Of via een schotel antenne. Wij wonen in het buitengebied en hebben geen kabel en zijn dus afhankelijk van een schotel.

Via schotelantenne kan maar dan heb je nog een lijn nodig om data terug te sturen.
Een systeem waarbij je ook via de schotel terug verstuurd is voor "normaal" gebruik niet betaalbaar.

Een dongel is een optie maar vaak niet erg goedkoop , zeker als je meer data verstookt

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:16

Een dongel is duur... Ik heb er nu een van Vodaphone en die is zeker niet aan te raden, valt steeds weg om onduidelijke redenen en bij de helpdesk krijg ik niet echt de indruk dat ze je echt willen helpen. Hiervoor heb ik een stick van T-mobile gehad en die was veel stabieler, dat is wel een aanrader als je geen andere optie hebt.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 03:29

Jammer dat mensen nog steeds erin trappen om een duurder abonnement te nemen voor draadloos internet.
Gewoon een normale abo nemen die wel beschikbaar is (en waarschijnlijk dus ook goedkoper) en haal dan een simpele router bij een computerwinkel (mediamarkt zijn ze vaak duurder dan dat je ze ergens ander kan krijgen) en voila je hebt draadloos internet.

ipv dat het dan modem > computer is, word het zo aangesloten: modem > router > computer.
Heel simpel om te doen, en makkelijk in te stellen naar eigen wensen. En het beste, het is ook nog goedkoper dan speciaal een draadloos abonnement te nemen.

Als je dat niet wilt is een dongel nog een optie maar die zijn erg duur en vervelend. Het internet is traag (dus moet je lang wachten tot een pagina geladen is) en het is niet stabiel (veel uitval)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 07:44

Kiwi1990, en waar sluit je het modem op aan?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:52

als je wel een mobiel hebt met internet dan kun je tethering aanzetten, dan gebruik je je telefoon als modem.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:33

Silvia schreef:
Kiwi1990, en waar sluit je het modem op aan?

Gewoon op de huisaansluiting zoals normaal, dus stel je neemt een upc modem, staan steek je het kabeltje in het gat van de radio/tv aansluiting. Die kabel gaat naar de modem. (die kabeltjes krijg je er gewoon bij en hoef je niet zelf te kopen) Dan pak je de router uit, daar doe je het kabeltje van in de modem steken naar de router toe. (kabeltje zit er ook vaak bij)
Daarna is het gewoon een kwestie van modem op laten starten, is die klaar zet je de router aan. Computer opstarten en inloggen op de router. :)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:07

Kiwi1990, maar dan moet je wel kabel hebben van upc of zo. En als er al geen telefoonaansluiting zit...

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:11

Zit het hem er niet in dat je naar de pakketten kijkt? Toen ik ging verhuizen naar mijn huidige woning kon ik ook geen digitale tv krijgen, omdat onze internet aansluiting daar niet geschikt voor was. Inmiddels is die wel geschikt maar kan ik niet van alle opties gebruik maken omdat er onvoldoende internetsnelheid is.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:26

Silvia schreef:
Kiwi1990, maar dan moet je wel kabel hebben van upc of zo. En als er al geen telefoonaansluiting zit...

Bijna elk huis heeft tegenwoordig een vaste telefoon aansluiting en een kabelaansluiting in huis voor tv.
Bij oudere huizen komt de aansluiting voor telefoon (adsl) in de kelder of de meterkast binnen en word het daar aangesloten.
UPC gebruikt geen adsl verbinding maar gaat via de kabel. (coaxkabel)
Kabelinternet kan hogere snelheden aan dan via het inmiddels aan het verouderende adsl.
Deze aansluiting zit gewoon in de woonkamer, en bij veel huizen zijn deze aansluitingen ook in de slaapkamers te vinden. (je weet wel die plaatjes waar je de tv en radioaansluiting hebt)

Citaat:
Kabelinternet is het aanbieden van internettoegang via kabeltelevisienetwerken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kabelinternet

Het kastje wat je voor kabelinternet gebruikt word aangesloten op de stekker waar je normaal je coaxkabel insteekt voor de tv. In dat kastje zit natuurlijk een extra splitter zodat je wel nog gewoon je tv kan aansluiten. Vanuit dat kastje gaat er een kabel naar de modem toe. Al die kabels en dat kastje krijg je gewoon meegeleverd met de modem wanneer je een kabelinternet abonnement afsluit. (anders heb je natuurlijk helemaal niks aan dat modem)

Afbeelding
^
Daarop sluit je dus dat kastje aan.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 15:30

Ik heb dus ook geen kabel aansluiting. Het is een soort vakantie huisje. Dus geen telefoonlijn, kabel, schotel of iets waar ik op aan kan sluiten. Tv ga ik via digitenne doen.
Dongel heb ik gehad, van KPN, maar vond vreselijk ding.

Ik heb wel telefoon met internet. Cissy hoe werkt tethering?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:55

Tethering dan werkt je telefoon als modem, usb kabeltje van je telefoon in je laptop en dan kun je op internet. Kost uiteraard wel databundel maar voor de dingen die je niet op je telefoon kunt omdat schepje te klein is is het wel handig. Je kunt ook van je telefoon een wifi hotspot maken en dan zit je draadloos. Kijk hiervoor in de gebruiksaanwijzing van je telefoon.

__Marije__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:18

Kijk hiermee wel uit, niet iedere provider accepteert tethering en je vliegt wel door je databundel

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:24

Ik had in m'n huisje prepaid internet van Albert Heijn, dit werkt op het netwerk van KPN en ik heb nooit problemen gehad. Je kan zelf bijhouden hoeveel je internet en als je tegoed bijna op is kan je het weer op waarderen. Dit was voor mij de enige optie om te kunnen internetten. TV heb ik ook via digitenne gedaan.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:41

cissy schreef:
Tethering dan werkt je telefoon als modem, usb kabeltje van je telefoon in je laptop en dan kun je op internet. Kost uiteraard wel databundel maar voor de dingen die je niet op je telefoon kunt omdat schepje te klein is is het wel handig. Je kunt ook van je telefoon een wifi hotspot maken en dan zit je draadloos. Kijk hiervoor in de gebruiksaanwijzing van je telefoon.

Hier moet je mee uit kijken, niet iedere provider is hier van gedient..

het beste is dan toch een dongel :j