huis kopen of niet...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hunter87

Berichten: 2942
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: apeldoorn

huis kopen of niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 12:12

ik ben gewoon op zoek naar meningen. ik heb (nog)geen verstand van hypotheken enz gesprek met een adviseur gaat 17 sep gebeuren samen met mijn vriend

het zit zo...
ik woon in een huur huis, mijn vriend heeft in de goeie tijd zijn huis gekocht. maar nu willen we dus samen wonen.
hij woont in ede, ik woon in apeldoorn en samen willen wij gaan wonen in ugchelen.

van het weekeind zaten we dus een beetje huizen op funda te kijken en hebben we berekend of we evt de hyptoheek enz kunnen betalen en dat gaat allemaal lukken. maar nu zitten we dus met zijn huis.

mijn vriend heeft nooit gespaard (terwijl hij dat met zijn salaris makkelijk kan) maar dit altijd maar onzin vond.
hij gaat in deze tijd volgens zijn adviseur zn 10duizend euro op zijn huis achteruit.
dan moeten de kosten koper er nog uit en de kosten van de makelaar.
hij gaat behoorlijk de schuld in als wij dit huis verkopen.

wat zouden jullie doen....? toch samen wonen en dan samen de schuld uit werken, of samen wonen en hem de schuld uit laten komen
niet samen wonen.... wat zouden jullie doen?
ik wil best samen wonen maar niet als mijn vriend voor heel veel de schuld in gaat. wat wij van zijn adviseur begrepen gaat de economie de eerste 5 jaar alleen nog maar zakken, dus word zijn huis ook steeds minder waard.

samen wonen in zijn huis in ede is geen optie. mijn vriend is heel veel (lees gemiddeld 3 weken) per maand voor zijn werk weg naar het buitenland en ik heb en ken niks in ede. daarbij zit mijn werk in apeldoorn en deventer, mijn vrienden wonen natuurlijk ook in apeldoorn en daarbij zou ik moeten stoppen met het paard wat ik nu rij (ede/stal is 1:05uur rijden)

ik ben dus alleen opzoek naar meningen en adviezen. kom niet met hele hypotheek berekeningen enz. daar snap ik (nog)niks van :)

Weiziging: het huis van mijn vriend is in een ''jongeren apartement''. deze zijn super gewild in ede en dat is best positief. zijn buurvrouw had haar huis te koop staan op maandag einde van de middag, en op woensdagmorgen was de koop rond! ok wel voor minder van waar ze het voor had gekocht maar ze is het wel kwijt
Laatst bijgewerkt door hunter87 op 04-09-12 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Meraki

Berichten: 5914
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Twente

Re: huis kopen of niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:16

Wat lastig zeg.. in de eerste instantie zou ik dan bij hem intrekken, omdat dat in principe het makkelijkst is en het 'goedkoopst'. Maar in de laatste zin zeg je dat, dat geen optie is.

Ik zou, wat jullie ook gaan kiezen, sowieso eerst zorgen dat het oude huis verkocht is. Dat duurt langer in deze tijd dan dat je een nieuw huisje vind. Dat is wat ik zou doen :j

En het gesprek met de adviseur even afwachten, wat jullie opties zijn :)

tita

Berichten: 19750
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: huis kopen of niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:17

Huis van je vriend in de verhuur doen via makelaar

hunter87

Berichten: 2942
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 12:18

als zijn huis hier in apeldoorn of omgeving had gestaan had ik het zeker geen probleem gevonden en idd was het voor allebei goedkoper, maar ik ga echt niet in een stad wonen waar ik niemand heb en niemand ken enz.

oh ik meot even wat veranderen in het bericht over zijn huis en verkopen als dat dat nog kan

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:20

Ik zou het huis gewoon sowieso te koop zetten eerst voor een bedrag dat hij geen schulden over houdt. Dan kan het eventueel verkocht worden. Tot die tijd zou ik er samen in gaan of een lat relatie houden.

MarliesV

Berichten: 15198
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:20

Tja, lastig.

Als je vriend er met 10.000 euro bij inschiet plus nog kosten koper enz. Dan praat je dus over een flinke schuld.

Persoonlijk zou ik deze om laten zetten in een persoonlijke lening voor hem.
Daarnaast gewoon samen een huis kopen en betalen. Zo draai jij niet voor zijn schuld op.

Hoe banketstaaf het ook klinkt, ik zou niet voor zijn schuld op willen draaien. Hmm, nu ik dit typ ben ik hier al niet meer zeker van. Hij maakt die schuld natuurlijk wel omdat samenwonen in zijn huidige woning niet een optie is voor jullie.

Naast de opties die jij noemt is het geen goed idee om zijn huis te verkopen en dan samen te huren tot je de schuld er uit hebt gewerkt? Dan kun je daarna met een schone lei beginnen.
Wie de schuld op zich neemt qua verdeling is wel iets van jullie zelf. Of je dit nu naar daadkracht doet of 50/50, tja lastig.

hunter87

Berichten: 2942
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 12:24

tita: jeetje dat is een goed idee! hadden we zelf nog niet aangedacht... super! thqs!

lante: schulden houd hij zoiezo over, de grote ervan is nog even de vraag. een lat relatie.. ? uuhm ok, als jij zo onze relatie ziet, mag je het noemen, vind het wel grappig haha

marlies: samen huren bijv in mijn huis is ook geen optie, daar is mijn appartement te klein voor :(
ja dat is lastig, WIJ willen samen wonen en HIJ krijgt een schuld, maar die schuld is voor ONS. het is zo lastig. en ik wil hem best helpen met die schuld, maar voor hoever. 50/50 vind ik neit echt eerlijk want hij is degene die de kosten voor de adviseur heeft gemaakt enz. maar ik kan bijv wel de schuld van de verkoop prijs nu en de verkoop prijs van toen op me nemen. maar misschien zijn hier mensen die me wel voor gek verklaren.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:27

Never nooit voor zijn schuld opdraaien alles splitzen ook bij de koop van nieuwe huis je goed laten adviseren anders kan je bij uitelkaar gaan alsnog ervoor opdraaien. Dus bij de lenng van je vriend uitsluiten in contract.

Wat betreft verkoop:
Als de buurvrouw hem snel kwijt was was de prijs te laag naar mijn mening en kan je vriend best wel meer vragen je kan bij biedingen altijd nog zakken.

Je moet gaan wonen waar je beide wilt wonen en soms betekend dat je wat moet ingeven of opnieuw beginnen soms kan dat er leuk en verfrissend zijn.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:28

tita schreef:
Huis van je vriend in de verhuur doen via makelaar


Moet wel rendable zijn als hij op 1000 euro komt zal het toch lastig zijn. Kijk in koop contact of je het wel MAG verhuren.
vaak is toestemming bank nodig.

Vaak is dan een ander huis kopen weer lastig want hij heeft al een hypotheek.

hunter87 schreef:
marlies: samen huren bijv in mijn huis is ook geen optie, daar is mijn appartement te klein voor :(
ja dat is lastig, WIJ willen samen wonen en HIJ krijgt een schuld, maar die schuld is voor ONS. het is zo lastig. en ik wil hem best helpen met die schuld, maar voor hoever. 50/50 vind ik neit echt eerlijk want hij is degene die de kosten voor de adviseur heeft gemaakt enz. maar ik kan bijv wel de schuld van de verkoop prijs nu en de verkoop prijs van toen op me nemen. maar misschien zijn hier mensen die me wel voor gek verklaren.


Waarom is het jou schuld?. HEt is zijn huis als er winst op zat wat het ook zijn winst.

Wat je zou kunnen doen is het verlies wegstoppen in de nieuwe hypotheek en dit als clausule opnemen in de hypotheek mocht je uit elkaargaan dat hij de schuld krijgt kan ook bij winst.

Eerst proberen zelf te verkopen zonder makelaar is ook nog een optie.

tita

Berichten: 19750
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:33

Prisca schreef:
tita schreef:
Huis van je vriend in de verhuur doen via makelaar


Moet wel rendable zijn als hij op 1000 euro komt zal het toch lastig zijn. Kijk in koop contact of je het wel MAG verhuren.
vaak is toestemming bank nodig.

Vaak is dan een ander huis kopen weer lastig want hij heeft al een hypotheek.

hunter87 schreef:
marlies: samen huren bijv in mijn huis is ook geen optie, daar is mijn appartement te klein voor :(
ja dat is lastig, WIJ willen samen wonen en HIJ krijgt een schuld, maar die schuld is voor ONS. het is zo lastig. en ik wil hem best helpen met die schuld, maar voor hoever. 50/50 vind ik neit echt eerlijk want hij is degene die de kosten voor de adviseur heeft gemaakt enz. maar ik kan bijv wel de schuld van de verkoop prijs nu en de verkoop prijs van toen op me nemen. maar misschien zijn hier mensen die me wel voor gek verklaren.


Waarom is het jou schuld?. HEt is zijn huis als er winst op zat wat het ook zijn winst.

Wat je zou kunnen doen is het verlies wegstoppen in de nieuwe hypotheek en dit als clausule opnemen in de hypotheek mocht je uit elkaargaan dat hij de schuld krijgt kan ook bij winst.

Eerst proberen zelf te verkopen zonder makelaar is ook nog een optie.


Valt mee.... hoor gebeurd in praktijk regelmatig.
Je moet waarschijnlijk wel belasting betalen want er komt vermogen binnen. Maar als je zo een huis erop na kunt houden en misschien per maand maar schijntje kwijt ben kun je over 8 jaar wel weer verder zien.
Zorg ervoor dat het huis verhuurd wordt aan een stel laat contract opstellen dat er niemand bij mag..zal zeker niet in zee gaan met oostblokkers voor je het weet is je huis gestript

aslo

Berichten: 5220
Geregistreerd: 06-04-08

Re: huis kopen of niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:41

Als je een huis verkoopt, betaald de koper de 'kosten koper' , daarom heet het ook zo ;) Dus de notaris kosten en de overdrachtsbelasting.
Alleen de makelaarskosten die jou woning verkoopt, moet je zelf betalen.
Ik zou zeker niet voor de eventuele rest schuld opdraaien. Hij kan t beste zijn huis te koop zetten, en na verkoop (meestal heb je toch al gauw 3 maanden om er uit te gaan), op zoek gaan naar een huurwoning of een andere koopwoning in de plaats waar je graag zou willen wonen. Blijft je vriend met een restschuld zitten als hij zijn woning verkocht heeft, moet hij dat zelf aflossen.

Splinterz

Berichten: 1136
Geregistreerd: 28-05-12
Woonplaats: Radewijk

Re: huis kopen of niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:48

Ik zou ook idd zijn huis te koop zetten en wachten tot iemand het koopt. Hoop dat dat net zo snel gaat als bij zijn buurvrouw. Daarnaast gewoon alvast gaan kijken naar andere huizen (huur of koop). Ook zou ik niet voor zijn schuld opdraaien, hij heeft het huis destijds gekocht.
Ik denk dat de makelaar een goeie indicatie kan geven wat je kan verwachten.
Succes meis!!

Sanne9489

Berichten: 1022
Geregistreerd: 15-07-03

Re: huis kopen of niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:54

Waar zijn jouw kosten allemaal op berekend? Wie heeft gezegd dat je vriend zijn huis nu met €10.000 verlies verkocht gaat worden?

Waarom bereken je €10.000 euro verlies + kosten koper + makelaar?
Ik denk dat je de kosten koper en de makelaar moet zien als investering voor je nieuwe woning, deze zit gewoon bij je nieuwe hypotheek in.

Je zegt dat je vriend een koophuis heeft, hoe lang heeft hij deze? Heeft hij het huis in die jaren ook afgelost?

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:54

Heel simpel, het is het niet waard om je in de schulden te steken, dat doe ik voor niemand ook niet voor de liefde.

Ik zou bij hem gaan intrekken, dat is wel zo fijn en makkelijk.

Komt hij ook niet in de schulden, jij wilt toch niet met hem gaan samenwonen als hij in de schulden zit.

Tot het huis is verkocht op een voor hem acceptabele manier/prijs, en dan pas kijken jullie naar een huis.

Wel zo eerlijk naar hem toe.

hunter87

Berichten: 2942
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: apeldoorn

Re: huis kopen of niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 13:12

sanne: zijn adviseur zegt dat hij nu ongeveer 10duizend verlies gaan leiden op dit huis. dit is natuurlijk een schatting met de prijs diehij toen heeft betaald en deze geweldige economie van deze tijd.
hij heeft (niet schrikken) vorig jaar juli dit huis gekocht en is er in december ingegaan. waarom zn korte tijd, daar zit een rede achter met zijn vader. wil je het weten pb me dan.

ja het stomme is gewoon dat wij nu een huis hebben gezien en dat we allebei zoiets hebben van ''droomhuis''! mijn vriend had nooit op funda moeten gaan kijken, dan hadden we dit nooit gehad. ik fiets zo na me werk, ik kom er langs, nee ik fiets om! ik fiets er bewust niet langs want dan haal ik me dingen in me hoofd die er (nog) niet zijn.

this zo lastig :(

Sanne9489

Berichten: 1022
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:18

Ja dan is het inderdaad toch wel een lastig verhaal. Toch vind ik niet dat je kosten koper + makelaarskosten apart moet zien. Je moet gewoon naar het bedrag van je totale hypotheek kijken.

Als je daar verlies op gaat lijden zou ik dit zeker niet doen. Je neemt deze lening toch mee in je nieuwe hypotheek en betaald hier dan in pricipe ook 30 jaar lang voor.. Dat is helemaal zonde van je geld.
Waarom niet nog even wachten tot je het huis voor een schappelijke prijs kan verkopen.

óf waag het erop en zet het huis eens te koop. Kijk wat je er eventueel voor kan krijgen.
De buurvrouw heeft er misschien wel minder voor gekregen maar die heeft er ook niet te tijd voor genomen. Betekend niet dat er geen gegadigden voor zijn...

Maar eerlijk: ik zou het niet doen als je het huis met verlies zou moeten verkopen.

Waarom is dat huis jullie droomhuis? En als ik het zo lees dan hebben jullie over internet berekend wat jullie kunnen lenen? Dit is ook helemaal niet accuraat. Plus dat als je er straks een schuld bij krijgt je misschien wel moeilijk of helemaal geen hypotheek kan krijgen.

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:18

Als ik jouw vriend was zou ik mij niet in schulden gaan steken als het niet echt nodig is, samenwonen zou hier bij mij onder vallen. Of ik moet de schuld met eigen geld kunnen inlossen...

Als vriendin zou ik dit ook niet durven 'vragen' aan mijn vriend!
Als ik dan zo graag wil samenwonen, zou ik mijn paard verhuizen en bij hem intrekken... Nieuwe mensen leer je zo kennen, zeker met een paard in die omgeving op een pensionstal :)

MarliesV

Berichten: 15198
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:06

hunter87 schreef:
sanne: zijn adviseur zegt dat hij nu ongeveer 10duizend verlies gaan leiden op dit huis. dit is natuurlijk een schatting met de prijs diehij toen heeft betaald en deze geweldige economie van deze tijd.
hij heeft (niet schrikken) vorig jaar juli dit huis gekocht en is er in december ingegaan. waarom zn korte tijd, daar zit een rede achter met zijn vader. wil je het weten pb me dan.

ja het stomme is gewoon dat wij nu een huis hebben gezien en dat we allebei zoiets hebben van ''droomhuis''! mijn vriend had nooit op funda moeten gaan kijken, dan hadden we dit nooit gehad. ik fiets zo na me werk, ik kom er langs, nee ik fiets om! ik fiets er bewust niet langs want dan haal ik me dingen in me hoofd die er (nog) niet zijn.

this zo lastig :(


Nu je droomhuis komen is wel het domste wat je kan doen als je nog met het huis van je vriend zit. Of jij moet met gemak alleen jullie droomhuis kunnen kopen, kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken.
Hoe zuur het ook is, impulsaankoop voor dit geld ga je waarschijnlijk bezuren.

Laat het even rusten, als je droomhuis er niet had gestaan had je dan al nu willen samenwonen?

DubbelFun

Berichten: 88693
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: huis kopen of niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:54

@ts: als je vriend nu toch al voor min. 3 weken per maand weg is dan lijkt het toch echt het voordeligst om hem bij jou te laten intrekken, die ene week moet wel kunnen toch (mooie test op je relatie ;) )
zijn huis kan dan de verhuur in en als die animo achter blijft idd verhuren met een bepaalde termijn.

hunter87

Berichten: 2942
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: apeldoorn

Re: huis kopen of niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 09:44

sanne:
waarom is dit ons droomhuis, noouw... het staat in ugchelen, daar wil ik weer heel graag wonen (ik kom daar officieel vandaan maar na apeldoorn verhuisd), ugchelen ligt aan de kant van ede dus voor mijn vriend en zijn vrienden is dat 20 min rijden. we kunnen er 2 autos en 2 motoren kwijt, grote tuin, ik hou helemaal van glas in lood en dat zit er nog in bij veel ramen, er zit een openhaard in en de keuken en badkamer zijn net 2 jaar oud en helemaal strak en daar houden wij van. we zouden daar zeker heel wat jaren kunnen wonen. het heeft namelijk 4 slaapkamers en stel dat wij ooit kinderen krijgen, dan kan dat daar. ja klopt we hebben op 3 verschillende site gekeken of we een hyptoheek kunnen krijgen. ja het is natuurlijk straks wel de vraag als hij een schuld heeft of we de hypotheek kunnen krijgen, maar ergens maak ik me daar geen zorgen over. we hebben namelijk op beide salarissen een behoorlijke speling. misschien klinkt het heel arrogant maar mijn vriend verdiend als een idioot en ik werk er ook nog bij, en blijf dat doen. ik kan in me eentje die hypotheek dan niet betalen, maar dat is best logisch.

mootje: ja samen wonen is bijzaak maar dat balletje is opeens gaan rollen en nu vraaag ik alleen advies he. we krijgen natuurijk dat gesprek nog. en eigen geld heeft hij niet, hij heeft nooit gespaard.
het paard wat ik rij is niet van mij, dus ik zou dat op moeten geven, ok dat zou kunnen. maar daarnaast zit ik nog met me werk. we hebben de keuze gemaakt dat ik niet na ede ga en daar is mijn vriend het helemaal mee eens. andersom had hij het ook neit gedaan zei die.

marlies: nee dat hij alleen betalen gaat mij niet lukken! ja we hadden het al eerder over samen wonen en dat dat ook veel makkelijker is enz. wij zien elkaar heel weinig en balen daar heel erg van. ik werk onregelmatig en kan me rooster niet aanpassen op de dagen dat mijn vriend wel thuis is van zn werk. wij zien dus in samenwonen een mogelijkheid dat wij elkaar meer gaan zien op dagen die hij thuis is.

dubbeldun: whaha nee samen wonen in mijn huis is echt geen optie. ik heb niet eens ruimte voor zijn kleding...

MarliesV

Berichten: 15198
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: huis kopen of niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 13:33

Dan is op zich dus niet de vraag wel of niet dit huis kopen, zo te lezen lijkt het mij duidelijk dat jullie dat graag willen en daar aan toe zijn.

Maar dan zul je praktische zaken op orde moeten maken:
* afstemmen wat je kan krijgen qua hypotheek als je vriend een schuld heeft van 10.000 euro.
* huidige woning te koop zetten
* afstemmen met je vriend hoe je het gaat regelen met de schuld. Wie betaald wat of niet.
* droomhuis bezichtigen en onderhandelen (daarbij dus kijken of je een ontbindingsclausule kan laten opnemen, als jullie huis niet binnen een gestelde periode wordt verkocht dan wordt de koop ontbonden)

Ik zou zonder verkoop van de huidige woning, zonder duidelijke afspraken over de schuld en zonder ontbindingsclausule indien je huidige woning niet verkocht is het niet doen. Maar goed, in overleg kan er soms erg veel geregeld worden.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 13:57

hunter87 schreef:
dubbeldun: whaha nee samen wonen in mijn huis is echt geen optie. ik heb niet eens ruimte voor zijn kleding...

Ook niet als het tijdelijk is? Vrienden van mij (meerdere, in Finland is dat heel normaal als je buitenaf woont) wonen met 2 mensen in kleine houten huisjes van +/- 35 m2, met dieren erbij. Het is aanpassen, maar zij kennen daar niet anders. Slaapkamertje is zo klein dat een tweepersoonsbed net tussen de muren past, geen ruimte meer over aan de zijkanten, een klein bureautje voor de pc aan het voeteneind, waardoor er precies nog 40 cm ruimte is om het kamertje binnen te gaan en op bed te springen :) Ze zitten ook op het bed als ze de pc aan hebben, geen plaats voor een stoel. Smal kledingkastje naast het bureautje, de rest van de kleding ligt in een ladenkastje in de woonkamer, waar de tv op staat, en sokken en ondergoed zitten in een poef-met-deksel, die dus ook als poef wordt gebruikt in de woonkamer. Etc. etc.
Als daarmee een eventuele schuld ingelost kan worden, en vriendlief is tóch al 3 weken in de maand niet aanwezig, lijkt het me het wel waard... kun je daarna "schoon" en schuldenvrij beginnen!

hunter87

Berichten: 2942
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: apeldoorn

Re: huis kopen of niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 15:55

gamblerscup: ja ik heb een poosje in finland gezeten en idd ik sliep met mijn luchtbedje in de woonkamer want er was geen plaats meer in de slaapkamer. bezit door paps en mams met 2 kinderen. we hebben besloten om het gesprek af te wachten en dan goed gaan rekenen. hoelang gaat het duren om mijn vriend weer schulden vrij te krijgen, huis toch te koop te zetten en gewoon maar hopen dat er een gek voor is die een best hoge prijs wil betalen. ik zou ook echt wel graag willen beginnen met een zwarte bankrekening ipv een rode.. :)

diesel_

Berichten: 1726
Geregistreerd: 25-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 21:22

lastig want jullie willen allebei samenwonen dus zou je kunnen denken los het samen op..
Aan de andere kant kun je zeggen dat jij misschien 5 jaar geleden dacht 'ik ben alleen, ik ga huren. Dan ben ik kwijt wat ik kwijt ben en als ik wil samenwonen komt er achteraf geen schuld door daling huizenprijs en als de huizenprijzen stijgen naja jammer dan heb ik niet geprofiteerd'. En hij heeft gekozen voor koop, dat brengt ook risico's met zich mee, zoals nu.

hunter87

Berichten: 2942
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: apeldoorn

Re: huis kopen of niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 17:04

diesel: ja idd 4 jaar geleden dacht ik, ik ga huren en ik was idd toen nog alleen en ik wilde het huis uit, maar met (toen) mijn kappersbaan kon ik het in me uppie niet betalen. en nu heb ik dus een andere baan en zag toen dit huisje staan. dus vanwege het makkelijke van huren qua er is iets, hups woningbouw bellen en klaar, en voor de hypotheek ben ik gaan huren. het is idd zijn huis wat gekocht is, maar nu ons probleem. noujah 60/40 mijn probleem. erg lastig :(