wachttijd woningnet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

wachttijd woningnet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 16:33

hallo,
momenteel staan mn vriend en ik ingeschreven in almere en utrecht. In Utrecht 3 jaar en almere bijna 5. nou zijn we voor de regio utrecht echt kansloos dus heb ik mn hoop op almere gevestigd. Het maakt me ook niet veel uit waar ik kom te wonen als t maar een beetje centraal is we zijn ten slotte al 23... Op de website van woningnet las ik dat de wachtijd ongeveer 3jaar is, ik heb nu een half jaar telkens gereageerd en we kunnen nu nog nergens kijken. We staan nu al sinds 13 jan. op de 5e plaats maar sinds we 5e staan is er verder nog niks gebeurd. Ik kijk ook echt elke dag omdat ik zo hoop op een huisje, een hypotheek is ivm studies geen optie. Wie wachten nog meer en heeft zin om de voortgangen te bespreken?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 20:25

ik ben toch vast niet de enige?

Zwitsal

Re: wachttijd woningnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 23:07

ik heb ook inschrijvingen lopen bij woningnet omg amsterdam en utrecht (2 inschrijvingen dus).
maar die heb ik meer lopen voor het geval ik er ooit nog eens gebruik van zou moeten maken (stel: ik krijg over 10 jaar een vriend waarmee ik ga samenwonen maar het gaat een keer uit en ik heb goedkope woonruimte nodig).

sta op dit moment zo'n 1.5 - 2 jaar oid ingeschreven bij beide gemeenten en tja.. hopeloos natuurlijk haha..
Utrecht zo mogelijk nog hopelozer dan amsterdam. (in amsterdam is tenminste wat meer aanbod en in amsterdam vind ik de buitenwijken ook nog wel acceptabel om te wonen. in utrecht is en amper aanbod en het aanbod wat ik zie staan ligt zover buiten het centrum dat ik denk: laat maar).

Zo af en toe doe ik wel een poging om te reageren trouwens.
Dit doe ik dan een aantal uur voor de reactie termijn verloopt en ik kies bij beide steden de 2 huurwoningen uit die de minste reacties hebben. das mn enige criterium :P
En dan nog eindig ik elke keer op een plek over de 100.

Heb me voor amsterdam ook ingeschreven als 'doorstromer' maar ik vermoed dat dat niet helemaal correct is hehe.. je mag als doorstromer inschrijven als je een woning van een van de woningbouwverenigingen achterlaat. Ik woon in nu een studentenstudio van een van de verenigingen (maar daar moet ik uit), is wel een 'zelfstandige woning' maar ik gok dat deze regeling niet geldt voor studentenwoningen hehe. maarja, voorlopig maak ik ook met die regeling 0,0 kans.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 23:54

Ik sta nu 3? jaar in groningen ingeschreven, bijna 4 geloof ik. Woon momenteel in het midden van het land ivm mijn werk, maar ga per september weer in groningen wonen. Ik had laatst een keer (per ongeluk := ) de eerste plaats te pakken, maar dat was niet wat ik zocht.. Je mag echter maar 3x weigeren hoorde ik toen, dus ik heb nog 2 over. Ik ga nog even punten sparen en dan vanaf september op jacht :) Dan heb ik wel aardige kans op wat leuks denk ik..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 10:16

:D in groningen zou je toch zeggen dat je zo wat kan krijgen

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:36

Als starter maak je toch vaak juist meer kans dan als doorstromer?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:39

Groningen is juist heel moeilijk. ;) Gemiddelde wachttijd voor een klein appartement is hier zeker 4,5 jaar.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:55

Ik sta 10 jaar ingeschreven in Amsterdam, kan ik net wat krijgen maar nu verdien ik weer teveel -O- Overigens kijk ik nog wel eens bij het aanbod in Amsterdam en dat wordt ook steeds minder en duurder...

Lekker allemaal...

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:28

Ik ga binnenkort beginnen emt zoeken, sta nu ongevier 3 jaar in Utrecht ingeschreven en mn vriend staat nu bijna 7 jaar in Amersfoort ingeschreven. Dus jullie kunnen wel raden waar onze hoop op gevestigd is :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:30

moonsparkle schreef:
:D in groningen zou je toch zeggen dat je zo wat kan krijgen

Juist niet, grote stad en veel woningzoekenden :)
Wachttijd is rustig meer dan 4 jaar, voor een eensgezinswoning zit je al boven de 10 jaar!

Ik heb de hoop iig al opgegeven :') door mijn eigen foutje ben ik uitgeschreven en sta nu weer ingeschreven.
Tegen de tijd dat ik voor iets in aanmerking kom, ben ik jaren verder := en hoop dat ik dan al wat heb gekocht.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 19:41

Ik zie nu een woning op woningnet die eigenlijk precies voldoet aan onze eisen...maarrrr...er staan dat er aanpassingen zijn zoals een muurpapegaai(zon ding aan de muur waarmee je makkelijk uit bed kan komen) een verhoogd toilet etc. Er staat echter niet bij de advertentie zelf dat het een aangepaste woning is en ik kan er ook gewoon op reageren. Zal ik het gewoon doen of zal ik dan uiteindelijk toch afgewezen worden omdat we geen woning met aanpassingen nodig hebben? Deze keer staat er zo weinig op dat het anders iets wordt van 31m2 en dat lijkt me wel heel klein met zn 2en(+een hondje) of het wordt 50,- euro boven ons budget...zeer weinig keuze deze keer.

en oja we staan nog staan 5e..inmiddels al bijna anderhalve maand

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:44

Ik vind het aanbod ook bedroevend hoor :\ op woonkompas.nl (voor amersfoort) zijn voornamelijk seniorenwoningen of woningen met ieniemienie woonkamertjes..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 19:46

Suuskipje schreef:
Ik vind het aanbod ook bedroevend hoor :\ op woonkompas.nl (voor amersfoort) zijn voornamelijk seniorenwoningen of woningen met ieniemienie woonkamertjes..

zou jij op een woning met aanpassingen reageren? Ik denk dat we de aanpassingen niet mogen verwijderen maar dat vinden we an sich ook niet erg als het verder is wat we zoeken.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:47

moonsparkle schreef:
Suuskipje schreef:

zou jij op een woning met aanpassingen reageren? Ik denk dat we de aanpassingen niet mogen verwijderen maar dat vinden we an sich ook niet erg als het verder is wat we zoeken.

Ja ik denk het wel. Nu is het wel zo dat mn vriend zijn vader gehandicapt is dus dan zou het wel handig zijn, maar ik zou me er niet aan storen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:48

moonsparkle schreef:
Suuskipje schreef:

Je mag alleen op een aangepaste woning reageren met een indicatie

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 19:51

sja ik dacht ook dadelijk wordt je uitgenodigt en zijn er alleen bejaarden en dan voel je je toch misschien schuldig maar aan de andere kant denk ik dan hadden ze er maar bij moeten vermelden dat het voor senioren is of dat het een aangepaste woning is ofzo

er staat dus wel dat de woning aanpassingen heeft maar de woning is niet aangeduid als aangepaste woning een andere wel en daar zal ik ook niet naar kijken/op reageren. Voor wie 't wilt zien kun je op woningnet invullen Almere tot 500 en dan op de laatste pagina staat als laatste de echte aangepaste woning en daar boven een woning met aanpassingen als ik lees bij de beschrijvin'g.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 20-02-12 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:52

Volgens mij is het wel duidelijk dat het huis voor iemand is die die aanpassingen nodig heeft toch?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:24

Maar dat hoort apart ook aangegeven te zijn dat er alleen op gereageerd mag worden als je een huis met aanpassingen zoekt..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 11:27

't zou mij weer benieuwen, ik heb toch het huis met aanpassingen achterwege gelaten dat gaf me enkel de keus om op een huis te reageren die eigenlijk iets te duur is en waar al meer dan 400 reacties op zijn.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 16:52

nou deze keer wordt t niks maar bij dat andere huis staan we nog steeds 5e...zit te denken om woningnet te bellen of t huis niet gewoon al is vergeven maar das wel 10ct per minuut. Bij een ander huis staan we 17e, alles onder de 20 geef ik een kans.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:56

Het is bekend dat het zo lang duurt, hier bij woonnet haaglanden is de gemiddelde wachttijd 4-5 jaar..

Patty83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:00

Ik sta ook ingeschreven, maar heb vorige week te horen gekregen dat de kans dat ik ooit een woning via de woningstichting kan huren praktisch nihil is in mijn huidige situatie. Voor de kleine appartementen verdien ik teveel, en voor de duurdere (grotere) woningen moet je met minimaal 2 personen zijn. En voor kopen verdien ik dan weer te weining, pfff soms zit het niet echt mee.. ;(

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 17:05

Patty83 schreef:
Ik sta ook ingeschreven, maar heb vorige week te horen gekregen dat de kans dat ik ooit een woning via de woningstichting kan huren praktisch nihil is in mijn huidige situatie. Voor de kleine appartementen verdien ik teveel, en voor de duurdere (grotere) woningen moet je met minimaal 2 personen zijn. En voor kopen verdien ik dan weer te weining, pfff soms zit het niet echt mee.. ;(

en particulier huren is weer zonde van het geld, wat voor optie hou je nog over?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:06

Mijn optie; nog steeds thuiswonen :o

(ook door medische redenen. Niet geheel vrijwillig)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 17:10

ik ben het thuiswonen inmiddels behoorlijk zat :p