Samsung Star S5230

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_ariskaa

Berichten: 2222
Geregistreerd: 18-11-07

Samsung Star S5230

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 13:47

Hey!
Heeft iemand ervaringen met de Samsung Star?
Hij lijkt me heel erg leuk! (en goedkoop :D )
Hij kan volgens mij best veel.
Maar ik had een paar vraagjes;
-Hoelang houdt de batterij het?
-Kan je ook muziek van je computer op je mobiel zetten?
-Zitten er geen kuurtjes op?
-Werkt ie ook met Telfort? ( :+ )
-Zit er ook een Stilstand op? (denkt 't wel, maar nergens gezien).

Nouja verder kan je hier vanalles vertellen natuurlijk,
ik ben nieuwsgierig naar ervaringen :D

Groetjes.


x_spekkie_x schreef:
MEEST GESTELDE VRAGEN OVER DE SAMSUNG STAR (S5230) / SAMSUNG QWERTY (B4310)

ALGEMEEN

Wat is nou het verschil tussen de Samsung Star en de Samsung Qwerty?
De telefoons zijn vrijwel gelijk, de Samsung Qwerty (B4310) is eigenlijk gewoon een Samsung Star (S5230) mét toetsenbord.
De verschillen tussen de twee toestellen:
Formaat verschilt niet heel veel. Qwerty is iets dikker (halve cm).
Display van de Qwerty is kleiner (320 x 240 pixels ; 2.6 inch) dan de Star (240 x 400 pixels ; 3 inch)
Camera verschilt. Qwerty 2mp, Star 3mp.
Qwerty heeft een extern toetsenbord. Star niet.

Hoe duur is de Samsung Star?
Op dit moment ongeveer 100 euro prepaid of 150 euro simlockvrij.
Verkrijgbaar in de kleuren zwart, wit en roze. Er zit geen stokje bij. Je kunt de telefoon gewoon met je vingers bedienen.

Waar kun je de Samsung Star kopen?
Probeer het eens bij de telecomwinkels, dus de specifieke winkels van een provider (Orange, Vodafone, T-mobile etc.) of bij winkels zoals BelCompany of Mediamarkt.
Ook via internet kun je de telefoon kopen. Let er dan wel op hoe het met de garantie zit (als je telefoon stuk is moet je hem opsturen ipv naar de winkel gaan).

Prepaid of simlock vrij?
Let er op dat je tegenwoordig niet meer je abonnement simkaart in een prepaid telefoon kunt doen van dezelfde provider. Er zit namelijk naast een netwerksimlock ook een prepaidlock op de telefoon! Als je dus al een abonnement hebt moet je deze telefoon dus simlock vrij kopen (of simlock vrij laten maken).

Komen er snel krassen op?
Ja, want het is een telefoon met een groot beeldscherm, maar dit kun je zelf heel makkelijk verhelpen.
Stap een: plak een speciale folie (screenprotector) over het beeldscherm heen. Deze kun je kopen al in de vorm van het beeldscherm van de Star, bij een telecomwinkel. Kosten: 10 euro voor twee folies.
Stap twee: doe een hoesje om de telefoon. Bijvoorbeeld een goedkope sok. Te koop bij telecomwinkels maar bijvoorbeeld ook bij de Claire’s of SIX. Andere optie is om een leren hoesje er om te doen, die je er niet hoeft af te schuiven, maar gewoon kunt openklappen. (Bijvoorbeeld hier of hier). Net wat je fijner vindt.

Hoeveel geheugen heeft de Star?
Het interne geheugen van de Samsung Star is 50MB. Deze kun je zelf uitbreiden met een micro SD (flash)kaart tot en met 8GB. Kosten hiervan verschillen. Reken op ongeveer 15 euro voor 4GB. Te koop bij dezelfde zaken als waar je je telefoon koopt.

Hoelang houdt de batterij het?
Volgens de officiële website geeft de batterij 600 belminuten en/of 800 uur standbytijd. In werkelijkheid betekent dit dat je met normaal gebruik (af en toe bellen, internet, spelletje) ongeveer een week kunt doen met je accu. Ga je nu echter veel op internet, dan is je batterij sneller leeg.

Hoe krijg je het batterijklepje er af?
Hard duwen in de richting van de pijl. Je duwt dan alleen het bovenste losse plastic omhulsel naar beneden. Bij veel mensen gaat dit lastig, wees niet bang om er iets meer kracht op te zetten. Maar duw wel naar links of rechts en niet naar beneden.

Hoe kun je smsen, je hebt toch geen toetsenbord?
Je kunt op drie manieren smsen via de Star.
Manier een: gewoon via het numeriek toetsenbord op je scherm, dus hetzelfde als elke andere telefoon. Je raakt de letters dus aan op het touchscreen.
Manier twee: via een qwerty-toetsenbord op je scherm, hiervoor moet je de telefoon op zijn kant leggen. Ook hierbij raak je de letters dus aan op het touchscreen.
Manier drie: door de letters op het beeldscherm te schrijven. Lastig, maar wel grappig.

Hoe zet je je telefoon op stil?
Een snelle optie gaat via het toetsenbord. Druk op het hoofdscherm op het toetsenbord en hou het hekje (#) eventjes ingedrukt. Zo gaat hij naar profiel Stil.
De andere optie is via menu -> instellingen -> telefoonprofielen. Hier kun je de profielen ook naar wens aanpassen.

Hij gaat snel van de toetsenblokkering af, help?
De toetsenblokkering zit aan de zijkant van de telefoon. Hierbij gebeurt het dus wel eens dat je telefoon in je zak automatisch van de blokkering af gaat. Daar valt niet veel aan te doen.
Iets wat kan helpen is het ‘slim ontgrendelen’ uitzetten (waarbij je dmv een letter op het scherm te schrijven de telefoon kunt ontgrendelen). Menu -> Instellingen -> Slim ontgrendelen -> uit.

Mijn telefoon trilt bij het aanraken van de toetsen, hoe zet ik dit uit?
Wil je geen trilsignaal als je je toetsen gebruikt, dan ga je eerst naar je gewone scherm. Druk dan op je volumetoets aan de zijkant van je scherm. Stel dan trillen in op 0. In Profiel Stil kun je dit niet aanpassen (hij geeft dan een "aflsuiten stille stand" waarschuwing), gebruik dus een ander profiel om deze optie in te stellen.

Kun je je sms melodie aanpassen?
Ja. Menu -> Instellingen -> Telefoonprofielen -> dan de >> pijltjes bij je telefoonprofiel naar keuze. Dan klik je rechtsboven op het pijltje naar beneden waar je kunt kiezen uit "Inkomende oproepen", "nieuwe berichten" en "telefoongeluiden". Daar kies je uit "nieuwe berichten". Bij "berichttoon" kun je het geluid wijzigen wat je telefoon afspeelt als je gesmst wordt. Klik dan op "geluiden" rechtsonder en selecteer een melodie van je geheugenkaart. Klik dan op "voeg toe" en "opslaan".

Let wel: hij speelt de hele melodie af! Als je dus een liedje hebt van twee minuten, hoor je dat dus twee minuten lang als je een smsje krijgt, tenzij je hem eerder wegklikt. Met een programma als "Audacity" kun je in muziekbestanden knippen, waardoor je bijvoorbeeld een paar seconden uit een liedje kunt knippen en deze kan gebruiken.


DATA OVERDRACHT

Kan je ook muziek van je computer op je mobiel zetten?
Ja. Hiervoor kun je de datakabel gebruiken die bij je mobiel geleverd is. Sluit de kabel aan en haal je Star van vergrendelen af. Je krijgt nu drie keuzes “PC studio” / “Mediaspeler”/ “Massaopslag”. Kies hier voor massaopslag en je krijgt een mapje te zien waar je bestanden kunt toevoegen (dus muziek op je mobiel kunt zetten) en kunt weghalen (dus gemaakte foto’s naar je PC kopiëren).

Help, mijn PC-suite CD werkt niet?
Voor de mensen die een probleem hebben met het aansluiten van je mobiel op je pc via PC-suite: verwijder het 'New pc studio' programma wat je via de cd bij je mobiel hebt gekregen. Ga dan naar deze site en download hem hier opnieuw. Dan doet hij het weer.


INTERNET

Internet: kun je msnen op de Star?
Er zit geen MSN op de telefoon (het is namelijk geen microsoft software), maar je kunt via websites als msn.com en Ebuddy gewoon msnen.

Internet: heeft deze telefoon wi-fi?
Nee, deze telefoon heeft geen wi-fi. Je kunt dus niet gratis internetten op wi-fi punten (kpn hotspots) of thuis met een draadloos modem. In de toekomst komt er wel een Star die dit kan, maar die wordt vele malen duurder.

Is de telefoon snel?
Voor normaal gebruik heeft de telefoon een prima snelheid.
De snelheid van het internet is iets trager dan eenzelfde telefoon een duurder segment, maar dat is logisch. Voor deze prijs kun je niet het beste van het beste verwachten. Maar de snelheid is niet traag te noemen en gewoon prima te doen.

Help, ik wil geen internet gebruiken voor deze telefoon. Wat nu?
Heel veel functies op de Samsung Star maken gebruik van internet. Dit kost geld. Je kunt bijvoorbeeld een onbeperkt internetbundel nemen, kost ongeveer 10 euro per maand. Heb je dit niet, dan betaal je los voor elke keer dat je verbinding maakt met internet. Deze bedragen kunnen flink oplopen.
Er zijn twee manieren om je internet toegang te blokkeren:

Manier een: door bij je provider je internet te laten blokkeren, bel naar de klantenservice en laat ze de toegang tot internet blokkeren. Dit kan in ieder geval met een abonnement, met prepaid weet ik niet.

Manier twee: maak een nieuwe internetprofiel aan (Instellingen -> Browserprofielen -> Nieuw), geef het een duidelijke naam (bv. UIT) en laat de andere velden leeg/met rust. Selecteer dan dit profiel. Je telefoon kan nu niet op internet, omdat het geen instellingen heeft om verbinding te maken.
Als je nu later wel weer op internet wil (en mmsjes wilt sturen/ontvangen) moet je weer even het profiel wijzigen. Een slimme oplossing en wat minder drastisch dan manier één.


CAMERA & FOTO

Camera: Hoe is de kwaliteit van de foto’s?
Het blijft een mobiel, dus echte superkwaliteit heb je niet. Maar het is een 3.2 megapixel camera en als je met daglicht fotografeert en een stille hand hebt, kun je goede foto’s maken. Helaas heeft de camera geen flitser en is de kwaliteit van de foto’s niet altijd super goed (vooral niet in het donker). Mocht je een telefoon dus uit willen zoeken op de kwaliteit van de camera dan kun je beter verder kijken. Maar voor normaal gebruik voldoet deze camera prima.
Voorbeelden van foto’s die met de Samsung Star genomen zijn:
1, 2, 3 (in donkere stal). 4 (in donkere stal), 5.
Voorbeelden van een filmpje met de Star: hier.

Hoe kun je een foto als achtergrond gebruiken, ik snap het niet zo goed met die drie delen?
De resolutie van het scherm is 240x400 (breedte x lengte). Om een foto als achtergrond te krijgen heb je dus een plaatje nodig van 720x400 (720 breed dus). Dit kun je met behulp van tekenprogramma's zelf instellen/veranderen. (Ik gebruik zelf The Gimp, een gratis variant van Photoshop, maar dit vergt wel enige puzzelbereidheid en kennis).
Je plakt dus als het ware drie foto’s van 240x400 aan elkaar in zo’n programma, maar je kunt ook één foto gebruiken die dan op je telefoon verspreid op drie schermen wordt weergegeven.

Er zijn verschillende manieren om een plaatje als achtergrond te krijgen:

1. Via de widget "Foto's". Schuif de widget "foto's" naar je scherm. Als je de foto hebt die je wilt klik je op "instellen" waardoor hij de foto automatisch in zijn geheel als achtergrond gebruikt. De foto moet wel op je telefoongeheugen (in de Afbeeldingen map, niet in een submap!) staan en niet op je microSD kaart.

2. Via Menu -> Instellingen -> Display en verlichting -> Achtergrond ->
a. bladeren naar de goede foto -> Instellen (de foto moet dan wel in je Afbeeldingen map staan op je telefoongeheugen en niet in een submap)
b. -> Afbeeldingen -> foto selecteren -> de rechthoek verschuiven over de hele foto (heel frustrerend!)

3. Via Menu -> Mijn bestanden -> Afbeeldingen -> foto selecten -> Instellen als -> Achtergrond -> de rechthoek verschuiven over de hele foto (nogmaals: erg frustrerend!)

Andere uitleg met foto’s: hier.


MUZIEK & FILMS

Hoe kun je muziek zoeken: er staat dat je een stukje muziek kunt opnemen en dat de telefoon weet welk nummer het is?
Ja, deze optie is er. Let wel op: je gebruikt hier internet voor.
Menu -> Muziek -> Muziek zoeken.

Hoe kun je naar de radio luisteren?
Menu -> Extra’s -> FM-radio. Wel je oordopjes inpluggen, die werken namelijk als antenne.
Rechts in beeld zie je een luidspreker staan of een koptelefoon. Zo kun je zelf instellen of je de radio luistert via de dopjes of niet.

Hoe kun je film kijken op je Samsung Star?
De samsung Star ondersteunt geen *.avi bestanden, maar wel *.mp4 bestanden. Dezelfde voor bijvoorbeeld je iPod. Op internet zijn er zat programma's die *.avi bestanden omzetten naar *.mp4 bestanden. Let er dan wel op dat de resolutie max 320x240 en de bitrate max. 768kbps. Een programma wat ik gebruik is Jodix iPod Free Video Converter. Werkt echt heel simpel en daar kun je deze dingen instellen.


GAMES

Hoe kun je zelf gratis nieuwe java spelletjes op je mobiel zetten?

Stap 1: een spel zoeken
Allereerst ga je via het internet op zoek naar Java spellen. Leuk zijn java spellen die speciaal voor touchscreen mobiels zijn ontworpen, zodat je een deel of zelfs alle bediening via het touchscreen kan doen. Als je maar een deel van de bediening via het touchscreen kan doen, worden daaronder knoppen weergegeven waarmee je in het spel kunt navigeren (wordt vanzelf duidelijk straks als je het spel gaat spelen).
Ik heb zo door te zoeken dit topic gevonden, vol met Java Touchscreen spellen. De link leidt naar het spel "Diner Dash2". Voor de mensen die het niet kennen: je moet als hostess mensen in je restaurant zetten en bedienen en dan zoveel en zo snel mogelijk ;) Via deze site kun je door op de link te klikken (deze) het spel downloaden. Je krijgt hierbij heel veel spam, dus pas op met klikken. Het bestand zelf is virusvrij, dat wordt bij mij door Firefox automatisch gecheckt :)

Wat voor games moet ik zoeken?
Er zijn nog geen games specifiek voor de Samsung Star! Maar, je kunt heel makkelijk games gemaakt voor een andere mobiel op de Samsung Star spelen. Soms lukt het niet (valt het buiten beeld bijvoorbeeld, neem dan een kleinere resolutie), maar de meeste games werken bij mij!
Zoals op de link hierboven is de game voor de "Samsung Eternity 240x400". Ideaal, deze telefoon is soortgelijk aan de Star. Het spel past dan ook helemaal op het beeldscherm. Andere spellen die ik heb gedownload waren bijvoorbeeld voor de Samsung omnia series of de Samsung jxxx. Even googelen levert een plaatje op van de telefoon en zo kun je kijken of het scherm een beetje soortgelijk is. Spellen die je kunt spelen kunnen maximaal de resolutie van 240x400 hebben, anders valt het spel van het beeld! Een resolutie van 240x320 werkt ook prima, alleen wordt dan niet je hele beeldscherm gevuld en moet je met de knoppen werken zoals ik hier boven heb genoemd.

Stap 2: het spel op de mobiel zetten
Nu heb je op internet een spel gevonden en het bestand gedownload. Je hebt nu op je computer een bestandje staan wat bijvoorbeeld "dinerdash2.jar" heet. Je kunt bij deze mobiel alleen spellen gebruiken die eindigen op *.JAR .
Sluit je telefoon aan op je computer en ga naar je geheugenkaart. Het fijnste werkt dit via de 'massaopslag' functie en niet via de new pc studio software.
Op je geheugenkaart staan drie mapjes (Images, Sounds en Videos). Maak hier een nieuw mapje aan bijvoorbeeld 'Other Games'. In dit mapje kopieer of verplaats je nu het *.jar bestand. Zoals in dit voorbeeld het dinerdash2.jar bestand.
Koppel nu je telefoon los, zodat we het bestand op je telefoon kunnen gaan installeren.

Stap 3: het spel installeren
Ga op je telefoon naar Menu -> Mijn bestanden -> het aangemaakte mapje, hier 'Other Games'. Nu zie je het bestand verschijnen wat je op je mobiel hebt gezet. In dit geval dinerdash2.jar.
Klik op dit bestand. Hij vraagt nu of je het spel wil installeren. Druk op "Ja". Dan geeft de mobiel een waarschuwing "Inhoud niet ondertekend", dit is geen probleem. Druk op "Doorgaan". Hij geeft nu de informatie weer die bij het spel hoort. Druk nu linksonder op "Installeren". Binnen twee seconden komt er op je beeldscherm te staan "Installatie voltooid". Druk op "Afspelen" om meteen te zien hoe het spel gaat of op "Terug" en dan terug te gaan naar het Other Games mapje. In dit geval klikken we op "Terug", zodat we via een andere manier bij het spel komen (zie stap 4). Druk op de ophang/uitzet knop om terug te keren naar het beginscherm.

Stap 4: het spel spelen
Ga op je telefoon naar Menu -> Extra's -> Games en meer. Hier zie je alle spellen die op je mobiel staan en dus ook de spellen die je hebt geinstalleerd. Ga hier op zoek naar het spel Diner Dash 2. Klik hier op. Het spel gaat nu laden en je krijgt het "Java powered" scherm. Hierna begint het spel. Door op je beeldscherm te drukken kun je het spel spelen.


Met dank aan x_spekkie_x.
Laatst bijgewerkt door Mars op 06-12-09 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: FAQ toegevoegd

lynne_berna

Berichten: 3127
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Hoogland

Re: Samsung Star S5230

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:43

Even een stipje hoor vind het ook een leuk ding om te zien! Ik heb er gelijk ook nog wat vraagjes over:
- Kun je foto's van je mobiel op de pc zetten?
- En er staat dat je een stukje muziek van bijvoorbeeld de radio kunt opnemen, en dat dan naar een server verzend en dat die dan aangeeft welk liedje het is met zanger erbij enzo!?

saskiamax

Berichten: 739
Geregistreerd: 10-09-08
Woonplaats: Groningen

Re: Samsung Star S5230

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:46

mij lijkt hij ook heel leuk :D
ik heb hem tot nu toe alleen gezien in het kpn foldertje. daar krreg je als het 26 graden is 26 % korting! dwz isse ongeveer 96 euro :O
maar dat was alleen met provider kpn.
ik wil graag vodafone of debitel :D

M_ariskaa

Berichten: 2222
Geregistreerd: 18-11-07

Re: Samsung Star S5230

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 14:53

Ik zou Telfort willen :D

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:55

ik heb de samsung star en ben er erg blij mee

-Hoelang houdt de batterij het?
De batterij houdt het zeer lang, ik heb al wat uur met de star gevogeld, en 2 uur muziek geluisterd en hij heeft nog steeds alle streepjes
-Kan je ook muziek van je computer op je mobiel zetten?
Ja dat kan, bij de mobiel krijg je ook een cd, die moet je installeren zodat je je mobiel kunt beheren via je pc.
-Zitten er geen kuurtjes op?
Heb nog geen kuurtjes gevonden
-Werkt ie ook met Telfort?
Geen idee,, ik heb Kpn
-Zit er ook een Stilstand op?
Ja die zit er op
- Kun je foto's van je mobiel op de pc zetten?
Volgens mij wel nog niet uitgeprobeerd
- En er staat dat je een stukje muziek van bijvoorbeeld de radio kunt opnemen, en dat dan naar een server verzend en dat die dan aangeeft welk liedje het is met zanger erbij enzo!?
Deze weet ik ook niet, heb ik niet geprobeer

Ik hoop dat je hier wat aan zult hebben ;)

M_ariskaa

Berichten: 2222
Geregistreerd: 18-11-07

Re: Samsung Star S5230

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 14:58

@Nientsje: Dankjewel!
Hier heb ik wel wat aan ja :D

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:58

M_ariskaa schreef:
@Nientsje: Dankjewel!
Hier heb ik wel wat aan ja :D


Mooi :D
Graag gedaan hoor :)

Tommy_hvj
Berichten: 482
Geregistreerd: 03-06-06

Re: Samsung Star S5230

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 15:53

Ik lees ook nog even verder mee want vind hem ook wel heel leuk en mijn oude telefoon heeft het begeven..

Flowerpull

Berichten: 2000
Geregistreerd: 12-04-06

Re: Samsung Star S5230

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:58

Ja mijn oude heeft het dus ook begeven.. Hier iemand die hem via die Zonnesteekweken heeft gekocht? :)

lynne_berna

Berichten: 3127
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Hoogland

Re: Samsung Star S5230

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:30

Ja heb er wel van gehoord ja, dat is toch hoe warm het die dag is zoveel % korting krijg je op de telefoon!?

Tommy_hvj
Berichten: 482
Geregistreerd: 03-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:52


Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Samsung Star S5230

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:38

weet iemand ook hoe duur kpn is met smsen..?

MiSz_SaNdY

Berichten: 1940
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Kootwijkerbroek

Re: Samsung Star S5230

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:03

@ nientsje dat zou je op de site van kpn moeten kijken

@ lynne8 dat kan volgens mij met elke telefoon met bleuthoot (hoe schrijf je dat haha) en camera
en dan gewoon een stickje met bleuthoot kopen voor 10 euro dan kan je dat doen
hou dit topic in de gaten want wil m ook
bij telefoon kopen.nl geloof ik
krijg je m gratis met abbo en een wii

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:53

MiSz_SaNdY schreef:
@ nientsje dat zou je op de site van kpn moeten kijken

@ lynne8 dat kan volgens mij met elke telefoon met bleuthoot (hoe schrijf je dat haha) en camera
en dan gewoon een stickje met bleuthoot kopen voor 10 euro dan kan je dat doen
hou dit topic in de gaten want wil m ook
bij telefoon kopen.nl geloof ik
krijg je m gratis met abbo en een wii


Heb daar ook gekeken,, snap er helaas niks van.

Dat gratis is altijd mooi,, mocht zelf alleen geen abbo van mijn ouders ;(
Naja een Wii heb ik toch al :o

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Samsung Star S5230

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:00

Ik heb sinds vorige week een nieuwe telefoon. Ik zat te twijfelen tussen de Touchwizz Alure en de Star. Bij vodafone zeiden ze gelijk dat ik dan voor de Touchwizz moest gaan, omdat de Star het goedkope broertje van de Touchwizz is en dus kwalitatief minder goed. Maarja, ik heb een abbo en ik kan gewoon elke telefoon kiezen die ik wil, dus als je niet zoveel geld te besteden hebt kan je idd goed voor die Star kiezen!
Als de Star ook net zo is als de touchwizz, zit er een kabeltje bij waardoor je je telefoon met je computer kan verbinden en zo dus foto's en muziek over kan zetten.

Tommy_hvj
Berichten: 482
Geregistreerd: 03-06-06

Re: Samsung Star S5230

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:18

ik heb de star vandaag gekocht! :D Zit nu even uit te vogelen hoe die werkt dus over paar dagen kan ik jullie vragen ook beantwoorden :P Alleen was hij overal uitverkocht, echt niet normaal.. Bij de zonnesteekweken ofzo was hij er niet meer en zou het 3 weken duren. En bij andere winkels was hij rond de 210 euro.. Heb hem nu bij de mediamarkt gekocht voor 160 euro en dan is tie ook gelijk simlock vrij enzo (dat kon bij kpn niet). Wel even wennen dat touchscreen haha. Owjaa en bij telfort is hij helemaal niet los te koop daar word gelijk een abbonoment erbij aangesmeerd..

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Samsung Star S5230

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:21

@Tommy_hvj

Ik had hem vorige week donderdag gekocht in Harlingen,, gewoon simlock vrij voor 130 euro,, Ik heb hem in het wit, de witte is niet alleen mooier maar ook goedkoper.. daar bij BelCompany in Harlingen moest je 230 euro betalen voor een zwarte die ook simlock vrij is.. nou dan neem ik de witte hoor.. haha

Heb vandaag een mobielzakje met fleecestof gekocht zodat het scherm niet zo snel beschadigd word in mijn broekzak, ook heb ik een leuk hangertje gekocht :D

Tommy_hvj
Berichten: 482
Geregistreerd: 03-06-06

Re: Samsung Star S5230

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:56

ja die prijzen verschillen echt zo erg.. bij kpn zeiden ze dat de telefoon 100 was en dat je hem simlock vrij moest maken voor 67 euro, hij zegt kan ook op de markt voor 5 euro maar dan heb je geen garantie meer.. maarja ik heb hem in elk geval :P ik kon alleen hem in het zwart kiezen maar dat vind ik wel mooi.. ik ga vandaag ook eerst maar even een hoesje kopen, komen denk ik snel krassen op.

Owja nog een vraagje. Als je je achtergrond veranderd dan is het in 3 delen zeg maar dat je iedere keer ander achtergrondje kan doen zeg maar, maar als ik dan een foto instel dan word dat verdeeld over die 3 delen zeg maar.. kan je ook dan 3 verschillende achtergroinden instellen? Hoop dat jullie het nog een beetje snappen maar kan het niet zo goed uitleggen :P

XChrisjeX

Berichten: 3563
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Een heul klein durp in Brabant.

Re: Samsung Star S5230

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:05

Ik heb de star ook, in het roze :o en ben er zeer tevreden over. Hiervoor had ik de Touchwiz en die liep om de haverklap vast. Voor z'n geld vind ik het een geweldige telefoon en de stand bij tijd van de accu is idd super. Hij maakt leuke foto's en heeft veel meer widgets dan de 480. Kortom een heerlijke telefoon in gebruik!

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:26

Tommy_hvj schreef:
Owja nog een vraagje. Als je je achtergrond veranderd dan is het in 3 delen zeg maar dat je iedere keer ander achtergrondje kan doen zeg maar, maar als ik dan een foto instel dan word dat verdeeld over die 3 delen zeg maar.. kan je ook dan 3 verschillende achtergroinden instellen? Hoop dat jullie het nog een beetje snappen maar kan het niet zo goed uitleggen :P



Ja dat viel mij ook al op, heb alleen geen idee hoe dat moet,,,
Weet iemand hoe dat fototelefoonboek werkt? Heb wel foto's bij de nummers staan maar ze komen niet in het fototelefoonboek, eerst wel 1 maar ineens niks meer??

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Samsung Star S5230

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:33

Ik denk er ook over om deze gsm te kopen maar hoe is de kwaliteit van de foto's?

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:34

Izzy19 schreef:
Ik denk er ook over om deze gsm te kopen maar hoe is de kwaliteit van de foto's?


De kwaliteit vind ik erg goed, heeft ook een 3.2 megapixel camera dus moet het wel mooi zijn :=

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:40

Ja dat dacht ik ook maar ik vraag het toch altijd maar eens. Als iemand hier eventueel een paar foto's zou willen plaatsen O:) (niet van de gsm zelf, maar dus foto's met de gsm genomen ;) )

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:42

Izzy19 schreef:
Ja dat dacht ik ook maar ik vraag het toch altijd maar eens. Als iemand hier eventueel een paar foto's zou willen plaatsen O:) (niet van de gsm zelf, maar dus foto's met de gsm genomen ;) )


Ik wou het wel doen, maar mag helaas die cd niet installeren op de laptop haha,
want zodner die cd kan ik er niks op zetten :=

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:09

Nientsje schreef:
@Tommy_hvj

Ik had hem vorige week donderdag gekocht in Harlingen,, gewoon simlock vrij voor 130 euro,, Ik heb hem in het wit, de witte is niet alleen mooier maar ook goedkoper.. daar bij BelCompany in Harlingen moest je 230 euro betalen voor een zwarte die ook simlock vrij is.. nou dan neem ik de witte hoor.. haha

Heb vandaag een mobielzakje met fleecestof gekocht zodat het scherm niet zo snel beschadigd word in mijn broekzak, ook heb ik een leuk hangertje gekocht :D


Waar in Harlingen heb je hem gekocht? En was hij al simlockvrij toen je hem kocht?