Telefoon stuk, welke gegevens opsturen naar WA verzekering?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Telefoon stuk, welke gegevens opsturen naar WA verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-11 21:25

Tijdens het werken met carnaval heeft een collega een glas water omgegooid. Dat water is een laatje ingelopen waar mijn telefoon in lag. Mijn telefoon heeft dus de hele avond lekker liggen badderen en is ten gevolge hiervan helaas overleden :evaw: . Collega gaf direct aan dat ze dit aan haar WA verzekering door wil geven omdat zij het water er overheen gegooid heeft.

Nu vroeg ik me echter af welke gegevens de WA verzekering nodig heeft? De telefoon is een Samsung star qwerty die ik nu een half jaar in mijn bezit heb. Ik heb echter geen aankoopbewijs - de telefoon hoort bij mijn abonnement (dat overigens nog 1.5 jaar doorloopt). Hoe gaat dit met de verzekering? Stuur ik dan het bewijs op dat ik dit abonnement aangevraagd heb, met bijbehorende telefoon? Vergoeden ze de nieuwwaarde?

Op zich ben ik helemaal niet moeilijk met mijn telefoon, hij zag er niet meer als nieuw uit, maar ik gebruik hem zeer veel voor mijn werk en het is dan ook zeer lastig dat ik het momenteel met een oud model moet doen dat hier toevallig nog op zolder lag. Ik wil dit dus graag snel geregeld hebben, en het zou zonde zijn als ik de verkeerde gegevens opstuur en er weer een paar weken overheen gaan. :)


Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Telefoon stuk, welke gegevens opsturen naar WA verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:19

Ben je verzekerd? Dan gewoon opsturen. Als waterschade gedekt wordt krijg je een nieuw tst.

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Telefoon stuk, welke gegevens opsturen naar WA verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-11 22:52

Ik ben WA verzekerd, de telefoon op zich is niet verzekerd. Maar mijn collega heeft een WA verzekering en zij heeft de telefoon kapot gemaakt (niet moedwillig, maar toch). Het zal dus door haar WA verzekering vergoed worden.

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Telefoon stuk, welke gegevens opsturen naar WA verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:56

Ik hoop voor je dat het verzekerd is, maar ik vraag me af of het onder de WA van je collega kan vallen omdat het beroepsmatig gebeurd is.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:57

Ik denk dat de verzekering van je collega zich vanzelf bij je gaat melden met vragen over het een en ander zodra zij de schade doorgeeft...Je collega moet gewoon contact opnemen met haar verzekering en het ongelukje uitleggen. Dan wordt het wel duidelijk....

Y;( R.I.P Lizzy Y;( † 04-03-2008 † Je was een topper! We zullen je nooit vergeten...
http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:58

Als je inboedelverzekering hebt ben je zelf ook verzekerd voor schade aan je telefoon!
Ik had mijn telefoon laten vallen waardoor hij kapot was. Had ook geen bon oid dus de prijs werd geschat (door te kijken wat de actuele prijs is op internet). Ik had hem gekocht voor 250 en hij werd (na een half jaar bezit) geschat op 200. Dus heb 200,- teruggekregen via inboedelverzekering!

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 23:03

Focussed schreef:
Als je inboedelverzekering hebt ben je zelf ook verzekerd voor schade aan je telefoon!
Ik had mijn telefoon laten vallen waardoor hij kapot was. Had ook geen bon oid dus de prijs werd geschat (door te kijken wat de actuele prijs is op internet). Ik had hem gekocht voor 250 en hij werd (na een half jaar bezit) geschat op 200. Dus heb 200,- teruggekregen via inboedelverzekering!


In dit geval lang niet altijd.
Het is buiten de woning van TS gebeurd, dus waarschijnlijk valt het niet onder haar inboedel.
Veel verzekeringen hebben nl geen buiten huis dekking.

Als jij het bovenstaande geval vergoed hebt gekregen, zul je een All Risk dekking hebben op je inboedelverzekering?

In het geval van de TS is het inderdaad beroepsmatig gebeurd. Als de AVP van de collega dit wil dekken heb je mazzel. Als ik jou was zou ik even de verzekering van je collega bellen om het een en ander door te spreken.

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers