Help! té hoge telefoon rekening door 0900 nummers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xNathaliee

Help! té hoge telefoon rekening door 0900 nummers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 14:42

Grrrr, ik wordt er gek van.
Mijn vriend kreeg ongeveer een jaar terug opeens een telefoonrekening van een paar honderd euro binnen, dit klopte absoluut niet en we zijn wezen uitzoeken wat het was. Nu bleek dat hij aangemeld was bij een of andere seks lijn. Terwijl hij nooit is gebeld of heeft gebeld naar deze 'instantie' maar op de rekening specificatie stonden wel minuten en bedragen (die dus op liepen in de honderden euro's).
Na veel gezeik, besloot hij een ander nummer en een andere telefoon aan te vragen. En nu gebeurd weer hetzelfde.. ineens had hij een rekening van 160 euro. Oke, hij belt veel voor z'n werk, maar 160 euro .. nee dat niet. Ik ben maar even gaan kijken waar het vandaan kwam. Nummers die hij gebeld heeft staan gesorteerd onder bijv. vaste nummers, 0900 nummers, overige nummers enz.
Nou stond er bij de overige nummers een waslijst met 0900 nummers, ik heb er een gebeld om te kijken wat het was (misschien wel iets voor z'n werk) maar ik kreeg een of andere dame aan de lijn.. nou meer hoef ik niet te vertellen denk :Y)
Maar ook de data en tijdstippen waren heel vreemd.
Soms waren het maar 29 sec. of 2 minuten maar er stond ook iets bij van 15 minuten en qua data stond dat hij bijv. op 5 januari 9x moet hebben gebeld naar zo'n soort nummer. Nou je moet wel erg hopeloos zijn wil je zo vaak op een dag naar zoiets bellen, ALS je dat al zou doen. Wat mij ook opvalt is dat die 9 keren allemaal rond dezelfde tijd zijn, dus niet verspreid over de hele dag, maar een tijdsbestek van pak een beet 2 uur hebben..
Redenen genoeg om het woord van mijn vriend te geloven, maar gek wordt ik er wel van. Meer dan de helft van z'n telefoonrekening is dus weggegooid geld. Want het was 100 van de 160 euro..

Iemand enig idee hoe dit kan, en beter nog hoe we er een eind aan kunnen maken..

vanLotje

Re: Help! té hoge telefoon rekening door 0900 nummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 14:44

er zijn 2 opties: of hij heeeel slordig met z'n phone, die gehackt is, of hij belt graag naar 0900 lijnen....

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 14:44

je kan 0900 nr's blokkeren.... check maar op de site van je provider

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 14:47

Ja als dit met een andere simkaart en ander nummer en telefoon weer gebeurt is er of iemand die stiekem zijn telefoon gebruikt of hij kan het zelf niet laten om te bellen naar dit soort nummers.

Belt hij op tijdens dat hij aan het werk is of juist thuis, heb je uitgezocht waar hij is op die momenten, want als hij een keer gebeld zou moeten hebben terwijl jullie gewoon samen op de bank zaten gaat er ergens anders iets mis.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 14:47

Je kunt via de KPN vragen of ze het bellen van 0900 nummer blokkeren vanaf je telefoon
Dan is het onmogelijk om zo'n nummer te bellen.

(als het om een vaste telfoon gaat dus!)

Verder denk ik dat je anders de provider van het abonnement even moet bellen.

Wij hebben dit vroeger thuis ook eens gehad, toen het internet nog over de gewone telfoon lijn ging.
Toen was er door zo'n pop-up schermpje een of ander programma-tje gedownload waardoor je dus iedere keer inbelde op zo'n 0906 nummer.
Ook een dikke rekening dus!
Toen hebben ze dus ingesteld dat er geen 0906 nummers gebeld konden worden vanaf die telefoon lijn.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 14:48

Ik weet niet of de Stichting STIC, Stichting InformatieDienstenCode nog bestaat.
Destijds hebben ze mij prima geholpen toen wij ongevraagd via de pc verbinding hadden met een duur nummer.
Was in de tijd van inbellen.

Alleen al de naam noemen van de Stichting, was genoeg om het bedrag terug te krijgen van het bedrijf die incasseerde. Mocht alleen geen klacht indienen bij het STIC.

STIC
Postbus 559
3440 AN Woerden
0348-495045

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 14:48

weetje zeker dat hij niet stiekem belt naar deze nrs/

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 14:49

Ik denk dat hij er wel gebruik van maakt :j

Zelfs na een telefoon+sim wissel dit als gevolg? :=

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 14:50

Nou ik ben zowat 24/7 met/bij hem dus dan zal ik het wel moeten merken.
Hij heeft met een persoon uit de fam. een hele slechte band en diegene zat er waarschijnlijk de vorige keer achter (door mijn vriend aan te melden bij dit soort dingen). Maar we gaan geen conclusies trekken van iets waar we het niet zeker van weten.

Ik heb gecheckt op data en tijd en 9 van de 10 keer was hij bij mij. En op zijn werk heeft hij geen tijd, hij is timmerman dus hij is de hele dag druk in de weer.

Zelf heeft hij het niet breed, en heeft z'n geld hard nodig, ik denk niet dat hij zo dom is om dan z'n geld daar aan uit te geven..

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 14:58

Mijn ex beweerde ook bij hoog en laag dat hij nooit naar 0900 nummers belde totdat na 3 maanden en enkele rekeningen van 300 euro verder de aap uit de mouw kwam....

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 15:00

ik had hier op bokt (geloof ik) ooit eens een verhaal gelezen van iemand die onverklaarbaar hoge telefoonrekeningen had. Zij heeft toen haar mobiel bij de bank in een kluis laten leggen, voor een maand. Na die maand kwam er wéér een hoge telefoonrekening, zij kon aantonen dat haar mobiel toen in de kluis lag en is de rekening toen teruggetrokken. Wie weet zou je zo iets kunnen proberen.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 15:04

Ik kreeg een keer vanuit het niets smsjes van zo'n seks sms service. Ik weet 100% zeker dat ik me daar niet voor aan heb gemeld, gelukkig hielp telfort met het afmelden door op te zoeken hoe ik die service moest stoppen maar heb mooi die paar euro niet terug gegeven. Ze zeiden nml dat het een waterdicht systeem was en ze echt alleen maar konden smsen als ik eerst had gesmst, dus dat zal ik dan wel gedaan hebben. Heb het maar laten gaan omdat het een paar euro is maar als ze dat vaker flikken...

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 15:08

Pytje schreef:
ik had hier op bokt (geloof ik) ooit eens een verhaal gelezen van iemand die onverklaarbaar hoge telefoonrekeningen had. Zij heeft toen haar mobiel bij de bank in een kluis laten leggen, voor een maand. Na die maand kwam er wéér een hoge telefoonrekening, zij kon aantonen dat haar mobiel toen in de kluis lag en is de rekening toen teruggetrokken. Wie weet zou je zo iets kunnen proberen.

Haha dat is indd. een goede!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:25

Oud collega van mij kwam ooit ook eens met zo'n verhaal..
Haar man had een rekening van bijna 400 euries, en werkte 's nachts.

Sorry maar ik geloofde haar niet toen ze zei dat hij niet zelf gebeld had.
Ik zou het sowieso niet zomaar geloven, ook niet als het mijn eigen vriend zou zijn.
Maar die heeft 0900 nummer geblokkeerd..

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 18:00

Nou mijn vriend heeft de 0900 nummers laten blokkeren, maar nu is dat probleem wel opgelost .. alleen ja twijfel twijfel of mijn vriend 't wel of niet gedaan heb haha van al die berichtjes hier wordt ik toch wel erg onzeker..
Voor mij is het belangrijker dat ik weet of hij het wel of niet doet/deed dan dat het probleem is opgelost maarja zal daar wel nooit achterkomen :+

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:43

Pascal schreef:
Oud collega van mij kwam ooit ook eens met zo'n verhaal..
Haar man had een rekening van bijna 400 euries, en werkte 's nachts.

Sorry maar ik geloofde haar niet toen ze zei dat hij niet zelf gebeld had.
Ik zou het sowieso niet zomaar geloven, ook niet als het mijn eigen vriend zou zijn.
Maar die heeft 0900 nummer geblokkeerd..

Ik dacht dat je wilde vertellen dat zij stiekum gebeld had met de telefoon van haar man... :=

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:01

Hahaha ja daar zie ik haar ook nog zo voor aan... :+

Maar nee haar man is echt zo'n typisch figuur die zulke dingen doet..
Maakt ook altijd seksistische opmerkingen enzo brrrrrrrr, ik walg een beetje van zulke mannen.

De vrouw mag niets maar zelf nemen ze het er even lekker van...