Mijn vriend kreeg ongeveer een jaar terug opeens een telefoonrekening van een paar honderd euro binnen, dit klopte absoluut niet en we zijn wezen uitzoeken wat het was. Nu bleek dat hij aangemeld was bij een of andere seks lijn. Terwijl hij nooit is gebeld of heeft gebeld naar deze 'instantie' maar op de rekening specificatie stonden wel minuten en bedragen (die dus op liepen in de honderden euro's).
Na veel gezeik, besloot hij een ander nummer en een andere telefoon aan te vragen. En nu gebeurd weer hetzelfde.. ineens had hij een rekening van 160 euro. Oke, hij belt veel voor z'n werk, maar 160 euro .. nee dat niet. Ik ben maar even gaan kijken waar het vandaan kwam. Nummers die hij gebeld heeft staan gesorteerd onder bijv. vaste nummers, 0900 nummers, overige nummers enz.
Nou stond er bij de overige nummers een waslijst met 0900 nummers, ik heb er een gebeld om te kijken wat het was (misschien wel iets voor z'n werk) maar ik kreeg een of andere dame aan de lijn.. nou meer hoef ik niet te vertellen denk

Maar ook de data en tijdstippen waren heel vreemd.
Soms waren het maar 29 sec. of 2 minuten maar er stond ook iets bij van 15 minuten en qua data stond dat hij bijv. op 5 januari 9x moet hebben gebeld naar zo'n soort nummer. Nou je moet wel erg hopeloos zijn wil je zo vaak op een dag naar zoiets bellen, ALS je dat al zou doen. Wat mij ook opvalt is dat die 9 keren allemaal rond dezelfde tijd zijn, dus niet verspreid over de hele dag, maar een tijdsbestek van pak een beet 2 uur hebben..
Redenen genoeg om het woord van mijn vriend te geloven, maar gek wordt ik er wel van. Meer dan de helft van z'n telefoonrekening is dus weggegooid geld. Want het was 100 van de 160 euro..
Iemand enig idee hoe dit kan, en beter nog hoe we er een eind aan kunnen maken..