Ik zie de wereld aan instrumenten voorbijkomen tussen de 200 en de 9000 euro.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karin_88 schreef:In Baarn zit een goede vioolbouwer (v/d Knaap). Daar heb ik mijn cello vandaan, en hij verkoopt ook contrabassen. Het ligt er maar net aan wat jouw wensen zijn..
Wil je een bas waar je langer mee door kan, dan zou ik toch langs een bouwer gaan om je te laten informeren, vaak is het dan wel een investering, maar dan heb je wel iets waar je wat aan hebt..
Vind het zelf waanzinnige instrumenten, wil er ooit zelf ook nog eentje
http://www.vanderknaapvioolbouw.nl/hoofd.htm
Karin_88 schreef:Daar heb je een punt Fred_kroket.. Oudere instrumenten hebben gewoon dat ene extra's..
Bij v/d Knaap verkopen ze ook al wat oudere instrumenten.. Dan nog had ik wel een redelijk nieuw exemplaar, wel speciaal gebouwd en topkwaliteit.. (goed, voor zover mijn aandelen in v/d Knaap)
Maar inderdaad een goede tip, veel langsgaan, spelen en vergelijken..Wat ik ook vaak hoor is dat je een jaar kan huren, en als je dat exemplaar kopen wil, je de volledige huurprijs vergoed krijgt alszijnde korting op de aankoopprijs.
Karin_88 schreef:Mijn cello was al klaar en heeft ook nog dienst gedaan in het millennium orkest, dus helaas geen primeur hahamaar wel prachtig gebouwd en met Roderich Peasold strijkstok
Belangrijkste is het geluid wat eruit komt.. Maar dat doet hem gelukkig niet onder.. Jammer genoeg kan ik hem niet op mijn kamer hebben staan, en speel ik al twee jaar niet meer.. Toch zonde..
Over oude instrumenten gesproken, wij hadden op de muziekschool vroeger een cello die 40 jaar oud was, werkelijk lelijk als de nacht.. Maar de klank die eruit kwam kon je niet onderuit..
Maargoed, dat is offtopic..Misschien alsnog bruikbaar voor de ts
![]()
Karin_88 schreef:Over oude instrumenten gesproken, wij hadden op de muziekschool vroeger een cello die 40 jaar oud was, werkelijk lelijk als de nacht.. Maar de klank die eruit kwam kon je niet onderuit..
Naomi_Azzet schreef:40 jaar is echt niet oud voor een strijkinstrument...200 jaar is oud.