ik wilde maar even mijn gebeurtenissen doorgeven omdat ik toch wil waarschuwen hoe gevaarlijk een frituurpan kan wezen
aangezien het weer winter was dacht ik lekker aan de gang te gaan met de oliebollen en chorro's

tijdens het bakken van de chorro's ging het al niet helemaal lekker, ze wilde maar niet goed bruinig worden
maar had ze er toch maar uitgehaald behalve 1tje die er net in lag ..
ik draaide me om om te kijken hoe het met die ene chorro ging en opeens in een fractie ontploft de hele pan alle kanten op
en vliegt het vet met een golf richting mijn kant..
ik zat helemaal onder en voelde zelfs de spetters in mijn gezicht en ogen schieten..
mijn moeder in de woonkamer hoorde de knal en mijn gegil natuurlijk
die schreeuwde dat ik snel onder de douche moest, en dat deed ik onmiddelijk natuurlijk
ik ben zeker 20 minuten meteen gaan koelen met lauw water... tijdens het koelen
begon ik na te denken en schoot natuurlijk in de stress, ik was zo bang dat het niet meer goed zou komen
mijn moeder had gebeld naar de huisartsenpost en ze wilde meteen heen, voor de zekerheid
eenmaal bij de HP zag de dokter er wel een beetje bezorgd uit, hij verwees ons onmiddelijk door naar de eerste hulp chirurgie.
daar werden wij ook meteen geholpen. de pijn bleef ontzettend aanhouden en was verschrikkelijk!
toen ik bekeken was door 6 verplegers en 2 dokter ( ja was echt een ware beziening! ) werd ik behandeld met zalf en flink ingepakt...
leek wel een monster...
de zalf hielp goed en 's avonds was het alweer snel minder branderig.. vandaag was ik weer heen, en mijn gezicht is erg opgezwollen maar de blaren vallen wel mee... ze vonden het er erg goed uitzien. ik heb momenteel 3 blaartjes op mijn wangen en de rest op mijn haarlijn. en 1 op mijn borst. de blaren moeten als het goed is littekenloos helen ( ik hoop het zo!!
)dus voor iedereen die denkt lekker oliebollen en chorro's te gaan maken, pas alsjeblieft op! ik doe het in iedergeval nooit meer. ik haal ze wel, hoe duur ze ook zijn!