Autoruitschade "gratis" laten repareren - belazerd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kay27

Autoruitschade "gratis" laten repareren - belazerd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 22:42

Oh... wat heb ik me laten belazeren... ;(

Maart van dit jaar (ja, al zo lang geleden) heb ik me op de parkeerplaats van de AH over laten halen om een sterretje in mijn autoruit te laten repareren. Het bedrijf, Glass Protect in Emmen, heeft ter plekke met mijn verzekering gebeld om te horen of die de rekenening zouden vergoeden. Ja, dat was het geval. Mooi, dan maak het maar. Ik kon even een boodschapje gaan doen en toen ik terug kwam was het al gemaakt. Gratis. Hartstikke aardige jongens, helemaal fijn.

Not. Want vandaag kreeg ik de rekening. Mijn verzekering betaalt namelijk helemaal niet! Staat ook in de voorwaarden, ik heb een eigen risico van € 150,-. (Die voorwaarden heb ik niet altijd bij me, jullie wel? ;) ) De rekening is € 59,50. Of ik maar even binnen 7 dagen wil betalen anders heb ik een incassobureau aan m'n broek. Het bedrag is natuurlijk best wel om overheen te komen, maar ik baal hier ontiegelijk van.

Ik vrees dat ik zelf gewoon héél erg dom, naïef en dom ben geweest, maar goed... Kan ik hier nog iets mee? Behalve mailen naar Tros Radar?

Barbabientje

Re: Autoruitschade "gratis" laten repareren - belazerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:44

Ben bang van niet :n Ik heb die voorwaarden ook niet altijd bij hoor, maar goed iedereen heeft een eigen risico toch? Of je nu een paaltje ramt of een sterretje hebt?!

HorseTopShop

Jeetje, ze hebben het regelmatig aan mij gevraagd van Glass Protect. Ze stonden hier altijd bij de C1000 op de parkeerplaats.
Maar omdat ik altijd Carglass laat komen (want dat is WEL gratis), heb ik het die keren niet laten doen.

Kan je geen klacht indienen bij Glass Protect?
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 02-12-10 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

stoer

Dan ging ik mooi bellen met glass protect en daar de rekening van de verzekering terug verhalen, als hun hebben gebeld en gezegd hebben dat het gratis was ben je inderdaad belazerd, misschien niet bewust maar wel hun fout.

Pannie

als ik jou was had ik zélf de verzekering gebeld en niet dat bedrijf laten bellen :=

Maar heb je hier verder helemaal geen rekening van gehad? want lijkt mij stug dat ze bij de eerste rekening al meteen gaan dreigen dat als je binnen 7 dagen niet betaald ze het incassobureau inschakelen?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:45

Tja, dit lijkt mij gewoon 'eigen schuld, dikke bult'! Je weet toch dat je een ER hebt?

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:46

HorseTopShop schreef:
Kan je geen klacht indienen bij Glass Protect?

denk dat dat je beste kans is, al denk ik niet dat je er ver mee komt. maar wie niet waagt, die niet wint...

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:46

Heel vervelend natuurlijk, maar is het niet ook zo dat ze de rekening binnen zoveel tijd gestuurd moeten hebben (het is toch alweer 8 maanden geleden dat dit zich heeft voorgedaan!) moet je even goed opzoeken!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:49

Ik heb hetzelfde gehad, maar dat werd wel door mijn verzekering vergoed (Unive). Daarna kwam er wel een brief met duidelijke melding bij welke bedrijven ik in het vervolg terecht kon als ik glasschade had, en als ik naar andere bedrijven ging, dat ik dit zelf moest betalen.
Ik moet zeggen dat ik het wel een hele agressieve manier vindt om klanten te werven, gewoon op een parkeerplaats van een supermarkt mensen staan opwachten...

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:49

Wat dacht je van de overeenkomst opvragen? :D Je hebt toch nergens voor getekend? Laat hen maar aantonen hoe en wat ;)
Kan even wat rompslomp opleveren maar uiteindelijk hebben ze geen poot om op te staan en scheelt het je wel weer een mooi bedrag waar je iets anders moois van kan kopen!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:51

Ik ben zelf schadebehandelaar en ik raad jullie aan NOOIT je ster of raam te laten herstellen door een mannetje op de parkeerplaats. Alle verzekeringsmaatschappijen hebben een contract met Carglass of Autotaalglas. Vooral met een sterretje heb je dan geen eigen risico. Met totaal vervangen van je ruit dan word je eigen risico gehalveerd.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 22:54

Pannie schreef:
als ik jou was had ik zélf de verzekering gebeld en niet dat bedrijf laten bellen :=

Oh ik voel me zo DOM, echt waar!! Natuurlijk had ik dat moeten doen, maar ik heb het nu eenmaal niet gedaan... Ongelooflijk stom van mezelf.

Ik heb de rekening van Glass Protect zelf gekregen, met een kopietje erbij van de reparatie met daarop uiteraard mijn handtekening. Dit is de eerste rekening en het eerste wat ik er al die tijd van hoor, ik dacht echt dat het gewoon geregeld was. Ik heb dit soort 'aanbiedingen' altijd afgewimpeld en nu ben ik er op ingegaan, meteen ook de laatste keer. ;)

@ Mootje: nee, dat wist ik niet. Ook dom, maar ja, ik wist het nu eenmaal niet. Dit soort lui schermen ermee dat de verzekering bij WA+ alles vergoed. Ik heb WA+, dus tja. Volgens mij hebben die jongens ook nog zoiets gezegd als 'als de verzekering dit niet dekt dan kun je de rekening verscheuren' maar ja... daar heb ik helaas geen audiotape van he. 8)7

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 22:55

Laat het maar een dikke vette waarschuwing zijn voor iedereen die dit leest. Ik doe het NOOIT weer zo. Gedver... Die 60 piek daar kom ik heus wel overheen, maar ik baal er gewoon van dat dit zo gaat.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:58

Haha, oepss.
Ik heb er inderdaad ook wel eens naar gekeken. Als het goed is staat er op de site van je autoverzekering bij welke bedrijven je wel en welke je geen eigen risico hoeft te betalen. Zo moet ik bij Carglass (waar ze beweren een gratis glasreparatie te doen) toch nog een eigen risico betalen terwijl ik dat bij GlasGarant (ofzo) niet hoef :) Je verzekering heeft bepaalde contracten met bepaalde bedrijven

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:58

Lieve mensjes... voor niets gaat de zon op... (en voor de rest moet je gewoon ontzettend dokken!!!)
Alleen als je allrisk verzekerd bent of WA+ (met speciale ruitdekking) dan wordt het vergoed. En zelfs dan heb je soms nog een eigen risico van 75 euro bij het vervangen van een complete ruit!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:59

Anne. schreef:
Zo moet ik bij Carglass (waar ze beweren een gratis glasreparatie te doen) toch nog een eigen risico betalen

Dat beweren ze niet hoor. ;) "Als je verzekering het dekt."

Over het algemeen geldt dat als u verzekerd bent voor ruitschade en we de ruit kunnen repareren (bijvoorbeeld bij een sterretje in de voorruit kleiner dan een € 2 munt) de ruit meestal zonder kosten voor u wordt gerepareerd.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 23:07

Ik weet de exacte bewoordingen niet meer HorseTopShop, zoals ik al zei had ik geen recorder bij me. ;) Zoiets dergelijks hebben ze wel gezegd, dat het mij niks zou kosten iig.

Ik heb even zitten googelen en ik ben bij lange na niet de enige stumper die hierin is getrapt. Dat verzacht mijn ego-pijn in ieder geval een héél klein beetje. :D Ik ga morgen maar eens contact opnemen met mijn verzekering en Glass Protect, hoewel ik er niet veel van verwacht. Maar ja, als ik niks probeer dan weet ik zeker dat ik gewoon moet betalen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:08

heb je een rechtsbijstandsverzekering? Een brief van een advocaat doet veel....

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:09

@ kay27: het was mijn reactie op Anne. over Carglass ;)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:17

Altijd vervelend die mensen die op een asociale manier mensen aan het werven zijn.
Ik zou ook het bedrijf bellen.
De volgende keer bij zo'n bedrijf 'geen ster in mijn voorruit, maar mijn voorruit in zijn ster!'
Ze hadden wel kunnen melden dat dit viel onder je eigen risico naar mijn mening, niet iedereen is ervan op de hoogte.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:20

Tja, achteraf makkelijk zeggen. ;) Maar dit soort dingen altidj zelf controleren en doorvragen. Flauw gezegd heeft de firma glass protect je ook niets voorgelogen. Je verzekering dekt dit inderdaad. Als je al boven ej eigen risico had gezeten, was dit ooke cht het geval geweest. Je bent dus niet bewust voorgelogen/ misleid. Alleen banketstaaf genoeg is de uitzondering i.c.m. je eigen risico niet boven tafel gekomen voordat je toestemming hebt gegeven..

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:23

HorseTopShop schreef:
Anne. schreef:
Zo moet ik bij Carglass (waar ze beweren een gratis glasreparatie te doen) toch nog een eigen risico betalen

Dat beweren ze niet hoor. ;) "Als je verzekering het dekt."

Over het algemeen geldt dat als u verzekerd bent voor ruitschade en we de ruit kunnen repareren (bijvoorbeeld bij een sterretje in de voorruit kleiner dan een € 2 munt) de ruit meestal zonder kosten voor u wordt gerepareerd.

Hmhm, maar hoe klein waren die lettertjes? ;)

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 23:28

HorseTopShop schreef:
@ kay27: het was mijn reactie op Anne. over Carglass ;)

Verkeerd begrepen, ik dacht dat je mij citeerde, maar maakt ook niet uit.

@ Cassidy, volgens mij hebben we geen rechtsbijstandsverzekering, ik denk ook formeel dat ik echt geen poot heb om op te staan. Is gewoon weer eens een lesje over mijn grenzeloze vertrouwen in de goedheid van alle mensen.

Ik ben alweer over de ergste boosheid heen, gewoon een domme actie van me en misschien behoed ik nu dan meer mensen voor dezelfde domheid (of is de gemiddelde Bokker gewoon zowiezo veel intelligenter/minder naïef/minder goed van vertrouwen dan ik ben, haha!).

Ik heb een zgn verklaring van cessie getekend, daarin staat dat ik zelf opdraai voor de schade als de verzekering niet vergoed. Het zal wel een uitzonderlijk mooie dag geweest zijn waarop dit alles gebeurd is. (En dat was volgens mij ook zo, een prachtige mooie zonnige warme dag in Maart. :D ) Dat maakt het verstand minder alert, laten we het daar maar op houden. (Ik kan inmiddels wel weer om mezelf lachen hoor.)

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 00:06

geld dit voor al die mannetjes die op parkeerplaatsen je sterretjes maken?
ben bang dat ik er ook ingetrapt ben bij de praxis. ik had twijfels en wilde bij garage laten doen, maar dat kon niet volgens hem en hij zei dat het gratis was omdat ik wa+ heb. nooit bij stilgestaan dat niet alle bedrijven vergoed zouden worden. :o? dom ik weet naam van bedrijf niet 123, moet ik in de auto op blaadje kijken. bij wie ik verzekerd ben en welke bedrijven er wel ondervallen. als ik het goed begrijp kan je met aegon ook niet bij carglass terecht. ben nu wel benieuwd wanneer de rekening hier komt (en hopelijk duurt het net zolang en niet tijdens de kerstvakantie dan ben ik 3 weken skien dan word binnen 7 dagen betalen erg lastig en eigenlijk hoeven me ouders het ook niet te wezen.)

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 00:20

Ik werk bij Centraal Beheer, en bij onze zakelijke klanten is het iig zo dat voor het maken van een sterretje geen eigen risico van toepassing is, voor ruitvervanging wel. En zijn meer verzekeraars die dit zo doen. Waar is je auto verzekerd?
CB heeft wel contracten met bepaalde bedrijven voor glasreparaties.
Overigens is een akte van cessie niet "als mijn verzekeraar niet gaat betalen doe ik het zelf'
Een AvC houdt in dat jij de reparateur machtigt zijn rekening in te dienen bij de verzekeraar, en het factuurbedrag direct (zonder tussenkomst van jou) op zijn rekening te laten storten.