We zijn van plan om over een heel aantal jaren het huis echt grondig te verbouwen, qua indeling ook, maar daar gaan we eerst maar eens voor sparen. De vloer die we erin willen leggen moet dus niet heel erg duur zijn, omdat we uiteindelijk graag tegels en vloerverwarming willen en het zonde is de dure vloer weer te vervangen.
We blijven nu een beetje steken bij laminaat of tapijt. Ik wil graag laminaat, omdat dat naar mijn idee beter schoon te houden is.
Mijn vriend wil heel graag tapijt/vloerbedekking, en de belangrijkste reden daarvoor is dat hij van laminaat koude voeten krijgt. Hij weigert sloffen aan te doen zegt-ie

Nu ben ik zelf licht allergisch voor stof en had ik het (na het verslepen van meubels die er al 15 jaar stonden) heel erg benauwd, dus nu twijfelen we weer. Is tapijt echt heel erg stoffig of is het wel aan te raden? Of kunnen we beter voor laminaat kiezen? Wat zijn voor- en nadelen?
En dan de belangrijkste vraag: Is er een vloer die warm aanvoelt, maar niet ontzettend duur is?