Onze hoofdcomputer thuis is een Windows 7 computer en zelf heb ik een MAC OS X. Nu wil ik deze op een of andere manier koppelen aan het Thuisnetwerk op de Windows 7 computer.
Nu had ik op internet gelezen dat je via smb://+ipadres computer verbinding kan maken met de windows 7 computer. Dan krijg ik een inlog scherm met gebruikersnaam + wachtwoord. Ik heb het wachtwoord opgezocht in het thuisnetwerk, maar als ik deze invoer dan zegt hij dat ik geen goede gebruikersnaam of wachtwoord heb.
Weet iemand hoe ik mijn mac kan koppelen? want ik kan nu niet bij de printer en de bestanden op de hoofdcomputer.
Ik heb op Google al zitten zoeken, maar wordt daar niet echt wijzer van.
Ja zodat ik weer kan printen en bij hun bestanden kan komen via de hoofdcomputer (want ik zit zelf op het draadloos netwerk). Dit kon ik allemaal voordat ze Windows 7 kregen heel makkelijk.
Ik heb delen geprobeerd, maar kan alleen kiezen voor delen met thuisnetwerk en kan mijn mac geen deel maken van het netwerk.
Ariebombarie
Geplaatst: 04-10-10 21:28
hoezo kan je mac geen deel uitmaken van het thuisnetwerk? wel de goeie gegevens ingevuld?
JustJoyce
Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-10 21:32
Ariebombarie schreef:
hoezo kan je mac geen deel uitmaken van het thuisnetwerk? wel de goeie gegevens ingevuld?
Ik kan overal wel wachtwoord vinden maar geen gebruikersnaam
Ariebombarie
Geplaatst: 04-10-10 21:37
dan zou ik ff contact opnemen met je internet provider. die kan je waarschijnlijk wel vertellen wat je gebruikersnaam (naam van je netwerk) is. dus moet ff wachten tot morgen
ik moet trouwens ff kwijt dat je avatar echt geweldig is
Ik heb wel gewoon verbinding met internet via de hoofdcomputer en zie mijn mac daar wel gewoon tussen staan lukt me alleen niet om de bestanden te delen van hoofdcomputer naar mijn mac. Dan moet die zijn toegevoegd aan het zogenaamde thuisnetwerk. Van de andere computers kon je dan gewoon verbinding maken en alleen wachtwoord invoeren... maar blijkbaar werkt het op de mac anders (Dank je ahaha)
Inmiddels zie ik ze wel onder het kopje gedeeld staan, maar zodra ik verbinding probeer te maken, kom ik er niet in... Ik heb wel het WW gebruikt van de thuisgroep