Navigatie op je telefoon: werkt dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rhys

Navigatie op je telefoon: werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 11:19

Omdat ik altijd verdwaal wil ik graag een Tomtom gaan aanschaffen.
Maar er bestaan tegenwoordig natuurlijk ook telefoons die je als navigatie-apparaat kunt gebruiken.
Dus nou ben ik benieuwd: wie gebruikt zijn telefoon als Tomtom in de auto en werkt dat goed? En welke telefoon heb je dan?
En stel je rijdt met je paard door het bos en je verdwaalt, kan je dan ook de navigatie van je telefoon gebruiken?

Ik ben benieuwd!

marjoleinft

Re: Navigatie op je telefoon: werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:24

ik heb een nokia n 86 met navigatie en heeft me tot nu toe altijd op me bestemming gebracht in het bos heb ik het nog niet geprobeert me paard is daar me navigatie systeem .

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:25

Mijn vriend heeft op zijn iphone een tomtom staan (en nog 2 andere programma's) werkt eigenllijk hetzelfde als een gewone tomtom

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:26

ik heb laatst eens gereden met de navigatie van de samsung galaxy S van een vriend van me, en dat is zeker te doen!

denk niet dat een telefoon-navigatiesysteem bospaden registreert, maar weet t niet zeker. Ik zal het eens opzoeken, zou best handig zijn ja :p

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:27

Ja natuurlijk werkt dat ;) Even afhankelijk van welke software je draait werkt dat zelfs nog goed ook ;)

Ik heb op het moment een android toestel in gebruik, die navigeert met google maps en dat werkt best goed, had hiervoor een telefoon met route66 navigatiesoftware en die was sneller dan m'n VDO-dayton-navi-device :)

Maar.. Bosweggetjes zit er vaak niet in. Voor dat soort situaties kun je beter speciaal een 'wandel- of fietsnavigatie aanschaffen denk ik...

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:33

Ik heb ook een wandel functie er op zittenik zal het van de week eens probeeren met me paard in het bos

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:40

Ik draai op google maps met mijn galaxy. Ideaal, mijn normale navigatie gebruik ik noo it meer. Wel even zorgen voor een onbeperkt internet abbo, anders word het een duur grapje. In het bos zou ik niet weten, daar gebruik altijd min paard.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:53

ik kan bij mijn mobiel gewoon internet aan of uit zetten,
het gaat via sateliet en ik moet 1x per jaar me licentie verlengen en dat is een 10 euro per jaar.

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:08

Ik gebruik de navigatie van mijn nokia n97 mini ook gewoon. Ik kom er overal mee. Je moet alleen eigenlijk een dingetje hebben om hem op je raam te hangen zodat je het kunt zien, want soms is ie net iets te traag met het zeggen.
Het enige waar ik weleens last van heb, is dat ie er snel leeg door raakt. Dus ik navigeer geen hele grote stukken. Maar een ruim uur kan ie best aan op en neer.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:10

mijn vriend heeft een htc en de tomtom daarop werkt prima wel afentoe aan de computer doen om te update maar dat is bij een normale ook zo.
Als je normale navigatie wil zou ik voor vdo gaan dat zit gewoon ingebouwd in een radio en werkt super veele male beter dam tomtom.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:12

kruimellover schreef:
Ik gebruik de navigatie van mijn nokia n97 mini ook gewoon. Ik kom er overal mee. Je moet alleen eigenlijk een dingetje hebben om hem op je raam te hangen zodat je het kunt zien, want soms is ie net iets te traag met het zeggen.
Het enige waar ik weleens last van heb, is dat ie er snel leeg door raakt. Dus ik navigeer geen hele grote stukken. Maar een ruim uur kan ie best aan op en neer.

Gewoon een lader voor in je auto kopen. Ideaal, nooit meer last van telefoons die opeens leeg zijn als je ze hoognodig hebt.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 19:52

Mijn zus heeft een iphone met tomtom dat ging ook prima. GPS zender is wel wat langzaam dus met zo'n houder maar dan is hij net zo goed als de navigatie van mijn moeder en als je muziek luisterd via je iphone/ipod touch op de radio gaat de muziek ook uit als je instructies krijgt (handig als je hem vaak hard hebt staan).

Als ik op de fiets zit (of op de wagen) gebruik ik trouwens gewoon google maps en dan eventueel in hybride of sateliet modus maar dat is wel wat onhandig als de dekking niet ideaal is in een bos oid.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 21:36

ik heb garmin mobile op m'n samsung sgh staan. is een compleet nav programma dat geen internet nodig heeft. ook de onroute wandelkaart erop voor de bospaadjes. route berekenen in de bossen werkt niet maar je kunt wel zien waar je bent, snelheid en looprichting. ik had een licentie, maar door een grotere sd kaart erin werkte die niet meer. (ander sd kaartje = ander device nummer). daarop heb ik alles uit het grijze circuit erop gezet. mijn accu gaat zo'n 3 uur mee.
in de auto werkt het gewoon perfect, tis alleen lastig als je veel belt. verder is het touchscreen te paard onhandig. een houder/tasje voor op je pols bijv. zou dan beter zijn.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 08:15

Bedankt voor jullie reacties!
Eigenlijk is iedereen er dus wel positief over.
Nu eens rond gaan kijken wat voor model er het beste bij mij past...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 23:43

Ik had eerder altijd( nog steeds eigenlijk) navi op mijn PDA's
Nu ihone met navigon, werkt super zonder internet verbinding. Moet er wel bijvertellen dat ik nooi het geluid an heb staan, en op 'beeld' rijdt.

Mijn laatste PDA is ook te gebruiken op de fiets/lopend.
Iphone nog niet uitgeprobeerd.
Weet wel dat Tomtom voor PDA niet helemaal klopt, en niet kloppend te krijgen is (lees: bosweggetjes etc niet bekend) met een tomtom systeem is er wel feedback in te dienen. (had dan een europa kaart, en alleen hier in de buurt zijn er straten bij gekomen, maar ook straten die al jaren bestaan kent de tomtom niet)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 23:55

Mijn vriendje heeft een HTC - vraag me niet naar verdere specificaties. :o?

Maar goed, daar zit navigatie op (Google Maps) en dat ding gebruiken we wel eens in de auto als ik mijn Garmin Nuvi niet bij me heb. Werkt prima, ook als je op de fiets bent of lopend trouwens. Hij is wel sneller leeg dan mijn Nuvi.

Zit eraan te denken om bij de volgende verlenging van mijn abonnement ook een telefoon met navigatie te nemen (dan wel een Nokia). Dat is een optie waar ik het nut wel van zie. Alleen zijn die dingen dan vaak meteen weer zo groot dat ze niet in de zak van je rijbroek passen. :+

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 00:07

Karin, de Nokia N97 mini heeft een prima navigatie en past gewoon in het zakje van een rijbroek!

Ik gebruik deze navigatie zowel in de auto als te voet. Maar te paard niet, deze kent 'ie niet denk ik en ik gebruik daarvoor mijn Garmin..

Je moet wel opletten met navigatie in het buitenland ivm extra kosten voor dataverkeer buiten NL.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 09:55

Dat is zo'n uitschuifding toch? Die vind ik ook niet handig, maar je moet toch wat. ;)

In het buitenland gebruik ik mijn Garmin wel. :D

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 10:24

Chubby schreef:
Je moet wel opletten met navigatie in het buitenland ivm extra kosten voor dataverkeer buiten NL.

via tmobile heb ik gratis navigon op mijn iphone, en die werkt zonder internet... alleen als de iphone helemaal uit geweest is contolleerd hij 1 X kort of het legaal is. En daarna gaan met die banaan :j

tomtom op mijn pda (MIO) werkt ook zonder internetverbinding.
alleen bij mijn oude PDA (HP) had ik een gps ei nodig en dat gaat ten koste van de batterijen, later een aparte houder erbij gekocht maar daardoor niet geschikt om er mee te fietsen/wandelen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 10:30

Ik heb een motorola milestone met android, en die werkt idd ook met google maps (en eerst stond er nog een motonav demo op)
Het werkt echt geweldig! Je kan de getekende kaart gebruiken, maar ook de echte satelietbeelden. En dan heb je vaak de keuze uit meerdere routes, die kun je vergelijken qua afstand en snelheid en dan klik je de fijnste route aan :)

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 12:20

Zou fijn zijn als er van Garmin gewoon een applicatie was die je op je telefoon kon zetten zodat je ook in het bos kon navigeren.
Maar ja dan verkopen ze natuurlijk veel minder van hun eigen apparaatjes... :+

Handig om te weten trouwens dat je ook navigatie voor telefoons hebt waar je geen internetverbinding voor nodig hebt. Want ben er nog niet echt uit of ik wel internet op m'n telefoon wil gebruiken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:26

Je kan met Garmin wel gewoon de richting laten aangeven waar je heen moet. Bij die van ons komt er dan een grote pijl op het scherm, die wijst naar je bestemming. Voor als je verdwaald raakt :P

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:30

Ik heb een HTC HD2 touch en het werkt prima.
Maar ik heb ook TomTom en dat gebruik ik wel liever hoor.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:46

Ik heb een Sony Aino en de navigatie is echt super!
Duidelijk en precies :j

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:50

Ik gebruik de navigatie op mijn telefoon juist voor als ik op het paard in het bos zit hahaha.

Er zit een knopje op waarbij we in google earth komen en wordt aangegeven waar ik ben (track id ofzo?) en dan kan ik zo zien welke richting ik op moet. Ik heb geen navigatie nodig om de exacte route te bepalen, als ik maar weet welke kant ik op moet :j.