Macbook.. Ik geef het toe, ik kan NIET tegen veranderingen!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Macbook.. Ik geef het toe, ik kan NIET tegen veranderingen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:49

Vandaag heb ik alvast voor mijn verjaardag een nieuwe laptop gekregen. Een Macbook Pro.
Helemaal leuk zou je denken, dat dacht ik namelijk ook.
TOT ik hem aanzette nadat pappa hem volledig had geïnstalleerd en ik dus snel mijn msn wou installeren..
Nu vind ik het al zwaar irritant als ik niet mn eigen vertrouwde smileys heb op msn, maar nog irritanter is het als je heel MSN niet gedownload krijgt, maar in plaats daarvan een tekst-document opent..!
Ik snel dat ding weer gegeven aan mn pa, niet veel later kreeg ik hem terug met een vreemde versie van MSN erop geïnstalleerd. Mijn taak was aanmelden en msnen.
Makkelijker gezegt dan gedaan..
De frustratie's liepen te hoog op, en nog binnen 5 minuten heb ik hem weer aan de kant gezet omdat ik bang was hem anders te vermoorden.

Frustratie's als in;
- Msn installeren is al een ramp, maar dan een vreemde zwaar irritante versie die geïnstalleerd is is nog irritanter!
- Ik krijg het gespreksvenster niet op volledige grote.
- Ik zie geen scherm-afbeeldingen, en ook de verslavende webcammetjes zijn verdwenen net als mn verzameling smileys..
- IK HEB GEEN RECHTER-MUISKNOP, dus ik kan geen smileys kopiëren of wat dan ook
- Het print-screen knopje ontbreekt, ik kan dus ook niet laten zien waarom ik zo gefrustreerd raak
- Ik krijg alle uitnodigingen vanaf mn hele msn-verleden van contactpersonen opnieuw voorgeschoteld, die ik allemaal per stuk moet verwijderen, en dat zijn er een hoop.. Geloof me..
- De toetsen zitten verkeerd, ik tik elke keer scheef!!

En dat alleen al bij het programma wat ik het meest gebruik!!

Ik geef het toe, ik kan NIET tegen veranderingen! Ik wil gewoon een laptop met windows erop, dat apple gebeuren is veel te moeilijk voor mij!

Denicee_x

Re: Macbook.. Ik geef het toe, ik kan NIET tegen veranderingen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:52

Ik vind de Macbook juist wel ontzettend fijn :j
appleknop+shift+3 is printscreen, je krijgt dan een foto'tje op je desktop te staan :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:53

De meeste wat je opnoemt wat hij niet heeft, heeft ie wel, dat moet je nog even vinden :D

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:54

Ruilen ???? Zit nu op een heerlijk laptop te werken... ;-)

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:54

wacht maar... over een paar weken wil je niets anders meer :')

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:59

Just :P
Ik zou dus echt niet meer van een macbook naar een windowslaptop kunnen gaan :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:00

Waar zit het allemaal dan? Zoals een gewone versie van msn? Met schermafbeeldingen en smileys die je van andere kan jatten, en webcams die aankunnen?
En hoe moet ik een printscreen doorsturen als ik geen rechter-muisknop heb en die foto op de desktop komt te staan?! Ik vind het zwaar frustrerend dat ik nu al naar andere laptops aan het kijken ben en deze hoogstwaarscheinlijk weer op internet komt te staan (als pappa hem niet zelf houd..).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:01

op school hebben wij ook macbooks en ik raak er na 2 jaar ook niet gewend aan. ik haar ze echt en kan er niet mee overweg :P en scherm groter maken moet je doen door aan de hoekjes te slepen. anders weet ik het ook niet :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:02

_lauraaa_ schreef:
op school hebben wij ook macbooks en ik raak er na 2 jaar ook niet gewend aan. ik haar ze echt en kan er niet mee overweg :P en scherm groter maken moet je doen door aan de hoekjes te slepen. anders weet ik het ook niet :P

Dat werkt alleen maar als het scherm er ook groter mee wordt, maar mijn msn-venster blijft gewoon eigenwijs kei-smal! -O-

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:02

Rechter muisknop is door met 2 vinger op het 'schermpje' te drukken (als je op het gene staat waarbij je rechter muisknop wilt). Je kan ook met scrollen door met 2 vingers te 'vegen'.
Je leert er vanzelf mee werken hoor.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:05

Er zijn verschillende soorten MSN voor apple als ik goed had begrepen. Mijn vriendin heeft iig wel een schermafbeeldingen, te gekke smileys etc.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:08

Wij hebben Apple's op school, ondingen. := Ik kan er ook niks mee, deel je mening.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:10

Iedereen weet toch dat msn een MICROSOFT programma is?
En dus niet op een Mac werkt..

Op mac heb je Adium.

Rechtermuisknop heb je overigens wel.. zou een beetje dom zijn als je die niet hebt.
Hij zit alleen ergens anders.

De toetsen zijn niet scheef, alleen ben je een ander toetsenbord gewend.

Vind het overigens erg stom dat je jezelf niet meer heb geinformeerd hebt voordat je nieuwe laptop koopt.

Mac is meer voor mensen die meer uit hun laptop willen halen.
jij had beter voor een HP kunnen gaan of Dell.
Laatst bijgewerkt door Zack op 02-09-10 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:12

Macbook is heerlijk! Wat een verademing ik heb er 1 gekocht voor mijn grafische uitspattingen maar t werkt perfect echt heel fijn!
Ik wordt juist opgefokt van windows lappies haha.

Gewoon even doorzetten en verwacht niet dat je je windows progamma's terug krijgt (dus geen media player, geen msn etc) maar er zijn goede alternatieven (zelfs betere!) maar het is alleen eventjes wennen :)
Laatst bijgewerkt door showteam op 02-09-10 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:12

Je rechtermuisknop zit gewoon aan de rechterkant van je mousepad (rechtsonder drukken dus).

Schermen groter maken doe je rechtsonderin het scherm: er loopt een grijs balkje onder je scherm en helemaal in de rechterhoek zitten een paar streepjes. Die moet je groter slepen. Het kan helpen om je msn in de linkerhoek van je beeldscherm te slepen voordat je hem groter maakt

Msn die schermafbeeldingen heeft (en die je zelf kunt instellen) en waarbij je smileys kunt jatten vind je gewoon via deze link

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:15

Alytuiere schreef:
Je rechtermuisknop zit gewoon aan de rechterkant van je mousepad (rechtsonder drukken dus).

Rechtsonder klikken is gewoon de linker muisknop ;) je moet 2 vingers op het muisveld houden en dan klikken, dat is je rechter muisknop ;) Dus wat RoseK ook zegt!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:16

Shanna schreef:
Waar zit het allemaal dan? Zoals een gewone versie van msn?

msn is toch voor windows :=

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:16

Nou ik heb ook een Apple en het is gewoon eventjes wennen hoor, jij opent een tekstdocument omdat je de verkeerde versie download. Je tikt gewoon bij google msn messenger for Mac in en hij download hem.

Ik moest een tijdje geleden ook al mijn contactpersonen opnieuw installeren maar dat kwam omdat ik de verkeerde versie had, je moet de 8.0 beta downloaden ;) Printscreen is gewoon CMD + Shift + 3.

Oja en die rechtermuisknop moet je gewoon ff instellen :+ Bij instellingen? Als je dan rechts klikt op het trackpad doet ie het gewoon. Niet zo snel de moed opgeven hoor, Mac heeft gewoon niet zoveel poespas als windows. En het scherm maak je groter door rechtsonderin de hoek op die drie streepjes te klikken, allemaal heel eenvoudig :)

Oja, en als je wilt webcammen moet je gewoon even skype installeren :)

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:19

Je Macbook Pro bevalt je nu al niet?

Lekker snugger om zoiets te kopen zonder eerst te proberen en je te laten adviseren, Apple heeft met OSX een compleet ander besturingssysteem dan Microsoft Windows.
Je had dit ruim van te voren kunnen weten. Ik kan alleen maar heel hard lachen om dit soort berichten.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:22

Girl In The Mirror schreef:
Je Macbook Pro bevalt je nu al niet?

Lekker snugger om zoiets te kopen zonder eerst te proberen en je te laten adviseren, Apple heeft met OSX een compleet ander besturingssysteem dan Microsoft Windows.
Je had dit ruim van te voren kunnen weten. Ik kan alleen maar heel hard lachen om dit soort berichten.

Amen!

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:23

showteam schreef:
Alytuiere schreef:

Rechtsonder klikken is gewoon de linker muisknop ;) je moet 2 vingers op het muisveld houden en dan klikken, dat is je rechter muisknop ;) Dus wat RoseK ook zegt!

Ik heb zelf een Macbook Pro en ik kan gewoon rechts onder klikken voor de rechtermuisknop, zonder moeilijk te doen met 2 vingers. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:25

Even voor de duidelijkheid, mijn vader heeft een macbook gekocht, vanwege mijn opleiding (HBO Fotografie). Photoshop kan ik prima mee overweg, maar msn.. Wat een ramp!! Ook op die streepjes werkt het niet.. Webcammen wil ik via MSN doen, dus niet via skype..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-09-10 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:26

LZP --> TV

amy_leftover

Alytuiere schreef:
Ik heb zelf een Macbook Pro en ik kan gewoon rechts onder klikken voor de rechtermuisknop, zonder moeilijk te doen met 2 vingers. ;)

same here :j

Zack

Dan moet je niet zeuren, Mac is voor de fotografie het beste.
Wen dr maar aan of neem een werk en een fun laptop.