[centraal] Topic laptopkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

[centraal] Topic laptopkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 13:32

Dit topic is bedoeld voor alle vragen en opmerkingen met betrekking tot het kiezen en aanschaffen van laptops. Vraag hier advies over welke laptop bij jouw eisen past en vergelijk verschillende modellen.

* Uiteraard gelden in dit topic de boktregels
* Max 2 foto's per post ter illustratie
* Slowchat en offtopic posts zijn niet toegestaan

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:40

Ik ben ook aan het kijken naar een laptop voor school. Ik ga bedrijfskundige informatica studeren, dus dan is een laptop wel handig!

Ik ben nu aan het kijken naar een Sony Vaio/Dell. Mijn prijs ligt rond de 600 euro. Iemand nog andere suggesties?

Ik zou graag willen weten wat beter is: een core processor of een Intel® Pentium® Processor?

Ariebombarie

Re: [centraal] Topic laptopkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:52

voor degene met een ruim budget: Macbook :j

voor degene die geen apple willen, maar gewoon windos en een net budget: asus.

nelefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:57

iemand toevallig ervaring met toshiba laptop's ?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:12

Ik heb geen ervaring met Toshiba laptops, maar ik heb er wel eentje op het oog! (voor school en thuis)
Mij lijkt deze erg goed!:
https://maxict.nl/product/2639050/Toshi ... s=tweakers

Niet al te duur (maar niet voor de low-budget-mensen xD) voor wat je ervoor krijgt. De meeste laptops met deze specificaties zijn echt 100-en euro's duurder.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:13

als je toch al bijna 1000 euro aan een laptop gaat besteden dan raad ik echt aan om de macbook eens te bekijken... :o

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:16

Zijn ze echt zo fijn om mee te werken? Doet alle software enzo het ook goed?

Welke macbook is dan het beste?
want ik wil eentje van 13,3'' ongeveer, niet te groot iig.

De Macbook Air heb ik niet zulke positieve reacties over gelezen.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 26-08-10 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:16

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:17

ja echt ze zijn echt fanfukkingtastic :o

werkt allemaal veel beter dan windows OS, terwijl ik ook erg te spreken ben over windows 7 hoor.
Mac OS X (besturingssysteem) is gewoon echt heavenly!

heb net een maand training voor Apple erop zitten.. en baal echt van mijn windows laptop waar ik nu thuis op zit :')

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:19

als je je laptop mee wilt slepen buiten de deur dan raad ik wel Macbook Air aan. ideaal ding.

als je hem thuis gebruikt, kan je de gewone Macbook nemen.

en als je hem ook voor studie/werk wilt gebruiken, dan raad ik je al snel de MAcbook Pro aan :j

binnenkort, per maandag :') , is er een NL helpdesk die je kan bellen voor als je een Mac hebt aangeschaft. :D

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:20

qua afmeting passen ze allemaal wel bij je :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:21

whahah xD
Tja.. heb nog nooit een Macbook gehad of op gewerkt ofzo xD
Dus weet zelf niet hoe ze zijn :P
K hoor van de meeste mensen wel goede verhalen over de macbooks maar vind ze niet erg mooi ofzo :')
zit zo gigantisch veel ruimte om het toetsenbord heen die je gewoon niet gebruikt :P Maargoed... dat ben ik :+

Mn vader probeert me ook nogsteeds te overtuigen voor een Macbook :D

Ik wil em indd vooral voor studie gebruiken ook :j
Wil dus ook niet een te groot scherm/niet te zwaar, maar wel gewoon genoeg opslag enzo, en gewoon een snelle laptop. Niet eentje die binnen de kortste keren al zit te loeien omdat ie het niet meer aankan als er een internet scherm en msn scherm aan gaan xD
Laatst bijgewerkt door 1234 op 26-08-10 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:23

niet mooi?! omg :')

ga maar eens naar een apple retail store... mediamarkt ofzo.. en ga ze daar eens bekijken en testen :))

je vader is een wijs, heeeeeeeeel wijs man :))

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:24

1234 schreef:
Ik wil em indd vooral voor studie gebruiken ook :j
Wil dus ook niet een te groot scherm/niet te zwaar, maar wel gewoon genoeg opslag enzo, en gewoon een snelle laptop. Niet eentje die binnen de kortste keren al zit te loeien omdat ie het niet meer aankan als er een internet scherm en msn scherm aan gaan xD

ga maar voor de macbook pro :j :j

genoeg RAM geheugen, en valt erg makkelijk uit te bouwen ook met meer geheugen :j

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:24

Laatst bijgewerkt door 1234 op 26-08-10 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:25

dat kan ik zo niet zien natuurlijk hoe groot dat ding precies is :') :+

gewoon gaan kijken in de winkel met je eigen ogen :j

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:25

jups indd

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:31

Rena100 schreef:
Ik ben ook aan het kijken naar een laptop voor school. Ik ga bedrijfskundige informatica studeren, dus dan is een laptop wel handig!

Ik ben nu aan het kijken naar een Sony Vaio/Dell. Mijn prijs ligt rond de 600 euro. Iemand nog andere suggesties?

Ik zou graag willen weten wat beter is: een core processor of een Intel® Pentium® Processor?

Ik heb zelf een dell waar ik heel tevreden van ben maar ik zou zeggen: vaio! :) Uiteindelijk hangt het af welke specificaties de laptop heeft. Naar mijn weten is een core processor beter omdat je meer variaties hebt, pentium wordt ook niet zoveel gebruikt als core.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:35

nelefleur schreef:

ik heb zelf al een jaar de toshiba satelite pro... heerlijk ding lekker snel..duall core
hiervoor altijd compaq gehad en daar was ik eerlijk gezegd meer over t spreken...

vaio zou ik zelf niet nemen hebben snel kapotte moederbords of de accu lader gaat kapot..(kennise van mij en mijn vriend hadden er 1 beide zelfde problemen)

verder heb ik ook een mini laptoptje met linux met t programma valt wat mnder mee te werken maar t is voor mij me vakantie laptopje...hij is echt super snel sneller dan windows.

nelefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:43

buster4ever schreef:
nelefleur schreef:

ik heb zelf al een jaar de toshiba satelite pro... heerlijk ding lekker snel..duall core
hiervoor altijd compaq gehad en daar was ik eerlijk gezegd meer over t spreken...

vaio zou ik zelf niet nemen hebben snel kapotte moederbords of de accu lader gaat kapot..(kennise van mij en mijn vriend hadden er 1 beide zelfde problemen)

verder heb ik ook een mini laptoptje met linux met t programma valt wat mnder mee te werken maar t is voor mij me vakantie laptopje...hij is echt super snel sneller dan windows.

maar k heb een laptop nodig die wel eens tegen een stootje kan en die gemakkelijk zonder netstroom kan want mijn acer die ik nu heb als ik de oplader uit doe werkt hij niet meer en is ook heel gevoelig
nu raade iemand mij een toshiba aan wegens dat deze handig zijn om mee te reizen enzo

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:46

Ik heb geen pro, maar wel een Toshiba Sattelite L500-1ZR of iets in die richting :+ . Fijn ding, lekker snel ook voor die prijs en het scherm is in elk geval haarscherp :) . Hij doet het tot nu toe in elk geval :Y ook zonder stroom. En hij heeft eigenlijk het gemiddelde gewicht, rond de 2,5 kilo.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:12

nelefleur schreef:
maar k heb een laptop nodig die wel eens tegen een stootje kan en die gemakkelijk zonder netstroom kan want mijn acer die ik nu heb als ik de oplader uit doe werkt hij niet meer en is ook heel gevoelig
nu raade iemand mij een toshiba aan wegens dat deze handig zijn om mee te reizen enzo

een batterij gaat zonder in de adapter te zitten iets van 2,5 uur wel mee. het is aan jou hoe je omgaat met je batterij hoe lang hij het volhoudt. dus als hij opgeladen is dan uit netstroom, laptop niet alleen in standby/sleep modus laten maar regelmatig afsluiten etc etc

batterijen gaan nou eenmaal steeds korter mee.

nelefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:26

Ariebombarie schreef:
nelefleur schreef:

een batterij gaat zonder in de adapter te zitten iets van 2,5 uur wel mee. het is aan jou hoe je omgaat met je batterij hoe lang hij het volhoudt. dus als hij opgeladen is dan uit netstroom, laptop niet alleen in standby/sleep modus laten maar regelmatig afsluiten etc etc

batterijen gaan nou eenmaal steeds korter mee.

weet ik wel maar hij blokkeert dan constand en moet bijvoorbeeld zeker 1 minut wachten voor hij iets opend of reageerd terwijl andres doet hij het in nog geen 5 seconden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 14:09

Ik ben opzoek naar een laptop, die goed werkt met foto-bewerking als in photoshop. Ook moet hij het zonder lader een tijdje volhouden.

Ik moet hem namelijk gebruiken voor de fotovakschool.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 14:18

Shanna, Mac staat bekend als 1 van de beste operating systems voor fotobewerking. ik zou voor de macbook pro gaan.

wat versta je onder een tijdje zonder lader kunnen? elke batterij heeft een bepaalde levensduur, meestal 2,5 uur en deze wordt minder (bij elke batterij) naarmate je hem meer en meer gebruikt en hoe je er mee om gaat.