Help, Nokia X6, BB of toch iets anders?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miesie

Help, Nokia X6, BB of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 06:59

Wist niet eens welke titel ik moest gebruiken..

Maar hier mijn verhaal..
Al vanaf mijn 15e heb ik 2 of meer sim only abbo's gehad en daar koop ik altijd een los toestel bij. Ben nooit zo van de nieuwe hi tech toestellen. Nu loopt mijn t-mobile abbo af en heb ik deze verlengd bij gsmtopdeal voor een nokia E72.

Voor mijn 2e abbo van Ben had ik een hele mooie actie, 14,95 500 min & 250 sms. Die loopt dus deze maand ook af en dan ga ik 20 euro betalen voor 500 min/sms. Nu wil ik deze dus om laten zetten naar nog een abbo via gsmtopdeal.nl omdat dit bijna dezelfde prijs is qua min/sms (17,50 voor 425 min/sms) maar zit er dus ook nog internet en een telefoon bij.

Ik vond mijn eerste keuze al lastig en was blij dat ik eruit was. Maar nu vind ik het nog lastiger.
Het liefste zou ik een telefoon voor erbij willen waar ik fijn een filmpje op kan kijken in de trein, omdat mijn ipod touch na een paar jaar trouwe dienst kuren begint te krijgen. Het toestel moet dus eigenlijk mijn ipod touch vervangen en af en toe kunnen bellen.

Ik zag de Nokia X6, maar het schijnt dat ie niet optimaal is.. Zijn hier mensen die ervaring hebben met dit toestel?
Ook kun je een blackberry kiezen, heb eigenlijk niet zo veel met BB.. Maar moet er wel bij zeggen dat ik hem nog nooit voor langere tijd in mijn handen heb gehad.

Sorry voor mijn lange verhaal, hopelijk zijn er wat kenners die mij kunnen helpen met mijn besluit!

Wendy1978

Re: Help, Nokia X6, BB of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 07:35

ik heb op een samsung omnia 2 een filmpje gezien
en die was echt bizar scherp :j

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 23:35

Heb net de Sony Ericsson Vivaz Pro besteld.. Geen idee wat ik ervan ga vinden. Maar was het twijfelen zat :P

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:38

Hè, ben ik net te laat. Ik had je de X6 zeer zeker kunnen aanraden, maar zal er niet te veel over zeggen, voordat je spijt krijgt :P

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 23:39

Ik denk dat ik eventueel nog zou kunnen switchen hoor.. Als ik ze morgen even bel. Dus kom maar op met de reviews :P

luchtenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:45

ik heb ook een x6 en ik kan hem je alleen afraden

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:49

Wat errug goed is aan de X6 is het touchscreen, dat is van uitstekende kwaliteit, en dat mist de Vivaz dan weer net. Wat de Vivaz dan weer heeft is natuurlijk het Qwerty-toetsenbord, wat handig is al je dat erg graag wil, maar natuurlijk ook best gemist kan worden.
De X6 heeft een veel groter geheugen, 16GB (aannemende dat je die neemt, en niet de 32) tegenover 75 mb van de Vivaz. De Vivaz kan dan wel weer een geheugenkaartje in, maar dit zal je bij de X6 nooit missen, omdat 16GB echt al veel is (De Vivaz kan overigens ook niet meer dan 16 in)
Wat ik dan zelf nog heel erg leuk vind aan de X6 is dat er op internet ontzettend veel voor te downloaden is. Verzin het zo gek of je kan het op je telefoon zetten (solitaire, 4 op een rij, een sambading (schud je telefoon en hij doet het) of een piano)
Ook nog nuttigere dingen, zoals een youtube applicatie, betere GPS enz. enz. Verzin het zo gek maar of het kan er op. Dit mis je ook bij de Vivaz, maar de vraag is natuurlijk maar of je daar gebruik van gaat maken.. Als je dat zou doen zou ik het wel weten.
Maar, de Vivaz ziet er ook lang niet slecht uit hoor, denk dat je daar ook een fijne telefoon aan kan hebben :)

Mag ik vragen waarom luchtenburg?

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 23:58

De vivaz wordt geleverd met een 8gb kaart.. Tot nu toe heb ik eigenlijk nooit mijn telefoons echt gebruikt voor dingen. Heb altijd goedkope toestellen. Maar vind het wel fijn om overal internet te hebben.
Ik denk dus dat ik nog best tevreden zal zijn met de E72 en Vivaz, omdat ik niet beter weet :P

luchtenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 00:08

PureSylk schreef:
Wat errug goed is aan de X6 is het touchscreen, dat is van uitstekende kwaliteit, en dat mist de Vivaz dan weer net. Wat de Vivaz dan weer heeft is natuurlijk het Qwerty-toetsenbord, wat handig is al je dat erg graag wil, maar natuurlijk ook best gemist kan worden.
De X6 heeft een veel groter geheugen, 16GB (aannemende dat je die neemt, en niet de 32) tegenover 75 mb van de Vivaz. De Vivaz kan dan wel weer een geheugenkaartje in, maar dit zal je bij de X6 nooit missen, omdat 16GB echt al veel is (De Vivaz kan overigens ook niet meer dan 16 in)
Wat ik dan zelf nog heel erg leuk vind aan de X6 is dat er op internet ontzettend veel voor te downloaden is. Verzin het zo gek of je kan het op je telefoon zetten (solitaire, 4 op een rij, een sambading (schud je telefoon en hij doet het) of een piano)
Ook nog nuttigere dingen, zoals een youtube applicatie, betere GPS enz. enz. Verzin het zo gek maar of het kan er op. Dit mis je ook bij de Vivaz, maar de vraag is natuurlijk maar of je daar gebruik van gaat maken.. Als je dat zou doen zou ik het wel weten.
Maar, de Vivaz ziet er ook lang niet slecht uit hoor, denk dat je daar ook een fijne telefoon aan kan hebben :)

Mag ik vragen waarom luchtenburg?

ik heb hem nu 2 maanden
touchscreen reageerd bij mij heel slecht ik vind hem te groot
die lijstjes aan de zijkant zijn er al af ondanks beschermtasje
ik heb mijn oude toestel maar weer ingebruik
maar misschien heb ik wel gewoon pech hoor

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:15

Die blackberry's, kan je die nu zo gebruiken of moet je daar een speciaal abbonement voor hebben (heb dat ergens opgevangen maar weet eigenlijk niet hoe het zit.
Ik vond de samsung omnia pro B7730 ook wel iets, iemand die deze heeft?

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 23:10

Je moet bij de blackberry instant e-mail hebben, dat is een andere bundel dan de gewone internetbundel. Maar ik weet niet hoe dat bij jullie in belgie zit..

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:13

Blackberry's kun je wel zo gebruiken. Alleen wil je er mee internetten en Emailen (waar ze voornamelijk voor gemaakt zijn) moet je een speciaal blackberry internet bundel hebben. Die is bij Hi nu geen 17,50 maar 7,50 pm (voor de gehele looptijd)

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 23:25

Bij t-mobile is ie bij gsmtopdeal 1e jaar gratis daarna 11,90.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:30

Sorry, T-mobile wordt bij ons niet verkocht (geen bereik) dus kan ik je helaas weinig info over geven :+
Persoonlijk zou ik niet voor een BB kiezen, of je moet echt heel erg graag zo'n ding willen hebben...
Ik heb zelf een Iphone en zou m voor geen goud meer kwijt willen! Ideaal.
Samsung Galaxy S is ook leuk!

De X6 moest een van de paradepaardjes van Nokia worden... nou, dat is niet gelukt. Er zijn er niet heel veel van verkocht kan ik je zeggen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:35

Ben zelf toevallig ook een tijdje op zoek geweest naar een nieuwe GSM. Ging uiteindelijk allemaal niet door maar ok :P
Heb ook even getwijfeld over de X6 en de Vivaz inderdaad :j Maar voor mij vielen ze allebei af. X6 kreeg echt slechte recensies en de Vivaz hetzelfde.
Zelf kwam ik uit bij de Galaxy S van Samsung of de X10 van Sony Ericsson.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 23:37

Ik kon ook gaan voor de X10 mini, maar lees daar ook niet echt denderende reviews over.. Ik heb nog nooit een multimedia toestel gehad, dus ik denk dat het alleen maar mee gaat vallen. Heb er straks dan meteen 2 en de Vivaz kan HD filmen, dat vind ik wel een groot voordeel!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:40

X10 mini krijgt juist hele goede reviews :oo Waar lees jij die slechte dan?

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:43

die is wel heel mini.
die verdwaald in mn broekzak :=
sorry.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:44

Ieder z'n eigen mening toch ;) Ik vond 't wel een leuk telefoontje. Leuker dan de gewone X10.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:46

de gewone X10 is te groot :o
en heb der 1tje liggen die nu op repeat repair gaat.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 05:25

@ Tara, het zou kunnen dat het misschien over de gewone x10 ging.. Als die mini, niet zo mini was, had ik die genomen. Android lijkt me veel fijner.. Heb echt zoveel sites bekeken.. Ik ben toch wel verliefd op de Vivaz Pro, dus blijf gewoon bij mijn besluit. Heb de E72 waar ik op kan terug vallen en wilde mooi scherp groot beeld, dus daar voldoet deze aan en verder ga ik er toch weinig mee doen..
De E72 wordt sowieso mijn "hoofd" telefoon.

stubeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 06:59

ons huishouden bestaat uit 2 x6-en en zijn er alle 2 zeer erg over te spreken ;)

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:30

Ik heb nu de Blackberry 8520 gekocht, ben er heel blij mee maar geraak niet uit aan dat Wifi gedoe. Ik ben verbonden met mijn wifi netwerk thuis, maar als ik surf wordt er wel nog geld van mijn rekening gehaald, is dit normaal? En de facebook applicatie blijkt niet te werken, daar krijg ik steeds de melding dat ze facebook niet kunnen bereiken...?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 16:09

ik heb een X6 en die doet precies wat ik wil, ik ben er iig erg blij mee.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:04

Celia schreef:
Ik heb nu de Blackberry 8520 gekocht, ben er heel blij mee maar geraak niet uit aan dat Wifi gedo
e. Ik ben verbonden met mijn wifi netwerk thuis, maar als ik surf wordt er wel nog geld van mijn rekening gehaald, is dit normaal? En de facebook applicatie blijkt niet te werken, daar krijg ik steeds de melding dat ze facebook niet kunnen bereiken...?

Dat hoort niet, dat je dan nog betaald. Zou je je 3GS uit moeten zetten. Als je helemaal geen mobiel internet gebruikt zou ik 3GS gewoon helemaal uitschakelen.