Nieuwe mobiel, maar welke?! Help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daNiielle_

Nieuwe mobiel, maar welke?! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 14:15

Hoi!

Deze week mag ik weer een nieuwe mobiel uitzoeken, maar welke?
Ben op zoek naar ervaringen, positieve en negatieve.

Het liefst wel een mobiel met touch-screen. Goede camera en als ik foto's op de computer wil zetten moet dat niet teveel moeite kosten.
Dat zijn mijn enige eisen, kleur/grootte/prijs maakt echt niets uit.

Heb echt geeeeeen idee van welke mobiels er nu allemaal zijn, dus wie helpt me? :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 14:20

Ik heb geen idee wat je budget is? Neem je een abbo en neem je hem daar mee of prepaid?

Wil je een met veel opties, of een simpele?
Met veel opties: iPhone (nu met de nieuwe 4 zijn er veel oude modellen tweedehands ;) ), Samsung Wave, Nokia N97 Mini

De eerste twee zijn volledig touch, de Nokia kun je nog zijdelings uitklappen voor een QWERTY-toetsenbord

Met minder opties kun je denken aan de Samsung Jét, de voorloper Samsung Touch-Wiz of een Samsung Omnia. Beide hebben een 5MP camera, de Jét heeft nog iets meer opties dan de TW (is niet voor niets de 'opvolger') maar ik vind ze vergelijkbaar. Allebei volledig touch, maar de Jet kan gekanteld worden en dan krijg je ipv een "normaal" toetsenbord een QWERTY op je scherm. De Omnia heeft dacht ik standaard een QWERTYtoetsenbord en wordt het beste bestuurd met een "pennetje".

Nog minder opties kom je uit bij de Samsung Star of Diva. Beide hebben 3.2 MP camera. De Star kan evenals de Jét gekanteld worden voor een QWERTY toetsenbord. De Star QWERTY versie kan net zoals de Nokia N97 uitgeklapt worden.

Merken als LG vind ik niks en zou ik ook niet aanraden. Bij mij zijn Apple, Samsung en Nokia het meest geliefd.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 14:26

Budget heb ik niet.
Heb op het moment een abbo van 1000 smsjes per maand.
Wil graag een abbo met internet. Als ik dan bijvoorbeeld de iPhone heb, kan ik smsen via internet en heb ik verder niets nodig. Bellen doe ik niet/zelden.
Zat zelf wel een beetje te denken aan de iPhone 4, maar dat is zo'n gedoe met muziek/foto's op de computer zetten of andersom.

Uitschuifbaar toetsenbord is voor mij niet geschikt, een van mijn vorige mobielen lag binnen een paar maanden uit elkaar. ;)

Ik ben zo slecht in een mobiel uitzoeken, het is elke keer weer een ramp.

Edit:

De iPhone 4, ik hoor daar trouwens ook veel negatieve dingen over.
Iemand die hem al heeft?
Want anders ga ik denk ik gewoon voor de oudere versie.