Welke laptop voor schoolgebruik?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

Welke laptop voor schoolgebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 10:13

Ik had al een topic geopend over de Mac Book Air, maar daar kom ik toch wat minpuntjes tegen voor het gebruik op school.
Duus, dan opzoek naar een ander merk? Maar waar begin je dan? Dus, ik dacht, vraag het eens aan bokt :D

Mijn eisen:
- min 4GB werkgeheugen
- snelle, duurzame processor
- geschikt voor programma AutoCad
- Liefst zo licht mogelijk
- Tussen de 13 en 15 inch
- Prijs maakt (tot op zekere hoogte) niet uit
- Liefst een Asus

Wie o wie weet er een voor mij?
Hij gaat gebruikt worden voor een 4 jarige opleiding Bouwkunde, Architectuur & Vormgeving

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 11:23

Ik zat te kijken naar de Asus UL30A-QX057X, enkel staat er op laptopshop.nl 'niet meer leverbaar',
betekend dit dat dit model niet meer gemaakt word, of dat hij hier niet meer leverbaar is meer ergens anders wel?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 17:28

Ik heb zelf voor school een Samsung. Heel erg fijn ding. Ik zou even opzoeken welke het precies is :).

Edit; Even opgezocht. Het is een Samsung R519.
Als je via google zoekt komen er verschillende sites over. Misschien dat je er iets aan hebt.

Kim14

Re: Welke laptop voor schoolgebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:43

Ik begin aan een 4 jarige opleiding en ik heb hiervoor een Dell inspiron laptop aangeschaft. Ontzettend fijn ding, fijne batterij en heel erg fijn in gebruik, kan je deze laptop zeker aanraden

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:45

Ik heb een Dell studio!
echt super laptoppen, en die van mij is idd ook voor school, en is ook echt niet zwaar een ligte laptop dus wat erg fijn is,
ook deze kan ik je zeker aanraden.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:50

Ik heb ook een Dell, inspiron type 15 :) Heerlijk ding en echt top service!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:55

Ik heb een Compaq pesario ook erg fijne laptop :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:02

Ik ben ook opzoek naar een goede school-laptop.
Zelf ben ik uitgekomen bij HP en Toshiba. Dit zijn meestal wel goede laptops!

http://www.topproduct.nl/hardware/lapto ... 007du.html
13,3 inch, 6 GB geheugen en windows 7 professional en 2,2 kg

http://www.mycom.nl/Product/Notebook/So ... 50M/287241
Deze is lekker opvallend :') maar voor zover ik een beetje weet wat goed/slecht is, komt deze er wel redelijk uit!
14 inch, 4GB geheugen en windows 7 home premium, wel wat zwaarder, namelijk 2,7 kg

http://www.staplesofficecentre.nl/compu ... -tm2-200ed
http://www.portablegear.nl/testen/hp-touchsmart-tm2.htm
Deze vind ik ook ontzettend gaaf!
Is wat kleiner, 12,1 inch, maar daarbij ook makkelijk te vervoeren, 2,150 kg, 4 GB opslag, en een draaibaar beeldscherm, waarna je het scherm plat kunt leggen en het als touchscreen kunt gebruiken!

http://www.toplaps.nl/laptops/high-end- ... uch-screen
12,1 inch, 1,9 kg, 4 GB, wel windows vista erop, maar wellicht kun je windows 7 erop zetten,
En deze is ook touchscreen net als de vorige.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, ben zelf ook nog zoekende naar dé laptop, maar misschien breng ik je hiermee op wat ideeën :D

Mijn vader gaat voor de macbook air, maar ik ben er zelf ook qua vormgeving niet echt weg van.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 18:01

Ik ga zelf waarschijnlijk voor de macbook pro binnen kort dat valt ook wel binnen je eisen.

Mijn moeder heeft een sony vaio dat zijn ook kwalitatief goede laptops en zijn er volgens mij ook wel klein en licht (die van mijn moeder is iig niet groot en zwaar maar misschien wel iets minder snel als dat jij wilt)

Mijn zus heeft een hp maar dat is echt een rond ding raakt constant oververhit slaat dan af en is dus over het algemeen ook te heet om op schoot te gebruiken (of aan te pakken trouwens).

Heb zelf nu een lenovo/ibm wel fijn ding eigenlijk. Maar is wel 15.4" en is stiekum toch best onhandig meenemen in de trein ed (vooral als er ook nog studie boeken bij moeten) dus ik zou je echt aanraden om voor een kleine inch maat te gaan als het mogelijk is.

Vriendinnetje wilde ook een Asus kopen heb ik ook nog geen slechte verhalen over gehoord eigenlijk. Maar die zoekt wel in de 17" schermen dus dat is net weer een andere groep natuurlijk.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:19

Ik heb ook een laptop voor school (we hebben geen boeken meer.... en dan doe ik nogwel dierverzorging :S )

Heb zelf een Acer travelmate gehad, was ontzettend snel en sterk! Ivm. rugklachten heb ik nu een netbook (asus Eee PC) waar ik super tevrede over ben!!
Via school konden wij ook een laptop kopen (heb ik niet gedaan) dat was een Samsung R519, hoor er ontzettend veel goede verhalen over, er zijn er geen 1 stuk gegaan (in 't 1ste jaar :P ).

Veel succes met je zoektocht!

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:40

Ik ben ook aan het kijken naar een laptop voor school. Ik ga bedrijfskundige informatica studeren, dus dan is een laptop wel handig!

Ik ben nu aan het kijken naar een Sony Vaio/Dell. Mijn prijs ligt rond de 600 euro. Iemand nog andere suggesties?

Ik zou graag willen weten wat beter is: een core processor of een Intel® Pentium® Processor?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 11:45

Ik heb besloten om toch maar een laptop te nemen die via school word aangeboden,
zeker met als pluspunt de 2 jaar zorgeloos leren garantie spreekt mij erg aan.