Dongel KPN

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Dongel KPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 16:00

Vandaag zijn we gebeld door KPN zakelijk met de vraag of wij de dongel van KNP wouden proberen.

Dit lijkt mij erg handig, daar ik ook een laptop heb, maar daar geen internet op heb, en we eventueel ook in de stal kunnen internetten.

Wie van jullie heeft ervaring met de Dongel en hoe bevalt jullie deze?

Eerste 10 dagen zijn gratis (proeftermijn)
Het eerste jaar 8,40 per maand
Daarna € 16,81 per maand

14,4 Mbits snelheid
en een downloadlimiet van 400 KB per maand (of was het nou MB?)


Lijkt dit wat, of kan ik het beter niet doen?

Ik heb nu Online ADSL basis (Wanadoo), dit kost me incl BTW € 21,- per maand.

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Dongel KPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:16

ben je een bedrijf dan, neem aan dat je een KVK nr moet kunnen overleggen om een zakelijke aansluiting te kunnen krijgen?

reina

Berichten: 638
Geregistreerd: 03-06-02

Re: Dongel KPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:23

Ik heb ervaring met de dongel. Het is heerlijk dat je er overal mee kan werken. Hij heeft echter niet overal even goed bereik en is behoorlijk traag. Het is voor mij ideale oplossing voor 'erbij', maar zou hem voor een fervent gebruiker nooit aanraden als enig internet.

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Re: Dongel KPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 16:31

We hebben een bedrijf, en daarbij ook de behorende KVK-nummer.
Anders hadden ze ons vast ook niet benaderd.

Reina, raad je me dan eerder een draadloze verbinding voor thuis aan?

liefhelietje

Berichten: 1920
Geregistreerd: 12-08-07
Woonplaats: Groningen

Re: Dongel KPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:33

Wij hebben een 'vodafone-dongel'. Inderdaad handig voor af en toe erbij, maar internetbankieren etc. duurt echt heel erg lang en de verbinding is sowieso erg traag. Ik zou eerder kiezen voor een draadloze verbinding voor thuis. Als je trouwens over de limiet komt moet je bij vodafone ook behoorlijk bijbetalen.

reina

Berichten: 638
Geregistreerd: 03-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:35

Als je bereik goed genoeg is voor je hele erf (is modem/router afhankelijk geloof ik, maar don't shoot me, ik ben niet zo heel erg thuis in internet) dan zeker. Is het internet dat je hebt niet al prima draadloos te gebruiken? Het modem dat ik standaard kreeg is prima geschikt om mee te 'draadlozen', dus helemaal geen extra gedoe. (Alleen als je een heel oude laptop hebt, kan het zijn dat hij niet zomaar geschikt is om draadloos te gebruiken, maar dan is de vraag of je die uberhaupt voor internet moet willen gebruiken :D)

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Dongel KPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:38

Ik heb een dongel gehad, maar kon het abonnement stop zetten doordat ik hier dus echt weinig tot geen bereik heb.
Ben je gewend om lekker snel te internetten, en te bokken enz, geen dongel pakken.
Het ding is traag, heeft niet altijd even goede verbinding.
Gewone draadloze verbinding is vaak veeeeeeel beter.

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Re: Dongel KPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 16:43

Kijk daar heb ik wat aan.
Het managementprogramma wat wij hebben vraagt volgens mij nogal wat ''vermogen'' ik vermoed dan als ik op jullie verhalen af ga dat het erg sloom gaat worden.

Ik kan 10 dagen proberen en dan moet ik beslissen van hoe en wat.
Wellicht dat dan een draadloos netwerk beter gaat werken.

We hebben een beveiligd ''draadloos'' netwerk tussen de stal pc en de huispc. Dit is echter een beveiligde verbinding, waarmee je elkaars pc kunt overnemen.

Dan zou het dus beter zijn hier in huis een router neer te zetten.

liefhelietje

Berichten: 1920
Geregistreerd: 12-08-07
Woonplaats: Groningen

Re: Dongel KPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:47

Trouwens gefeliciteerd Rianne ;)

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 11:20

Heb de DOngel toch gekregen toen ik op vakantie was. Dat konden ze niet uitstellen met een aantal dagen.
Heb in het telefoongesprek duidelijk om een pakketje met de voorwaarden gevraagd, deze zaten er helaas niet bij.

Wel een briefje met
Citaat:
Bedenken?
Mocht u zich bedenken en uw bestelling terug willen sturen? Neem dan binnen 7 werkdagen na ontvangst contact op met ***
Zij vertellen u precies hoe u uw bestelling terug kunt sturen.
Let op: als u uw mobiele aansluiting al gebruikt hebt, kunt u zich niet meer bedenken.


Voor mij des te meer reden om het hele zaakje ongeopend terug te sturen.

__Marije__
Berichten: 5443
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Wolvega

Re: Dongel KPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:17

Ik denk dat jouw bedragen ook nog eens ex btw zijn? Dan is het het tweede jaar sowieso niets goedkoper dan je als particulier betaalt.Sowieso is het ook niet te vergelijken met wat je nu hebt (wanadoo) omdat het dus 400 MB is, en dat is niet superveel. Voor de normale dingen als mail kijken kan het prima, maar als je hem de hele dag door gebruikt is het echt te weinig ;)

Mocht je zoiets een keer willen proberen met een dongel heeft Hi (ook van KPN) ook de Vandaag Online, dit is een contract zonder looptijd (loopt gewoon iedere keer per maand dus is maandelijks opzegbaar) en per maand betaal je dan 2,50. Pas op het moment dat je het internet gaat gebruiken betaal je 2,50 voor die dag extra, daarvoor krijg je dan 50 MB. Ga je over die 50 MB heen betaal je (even uit mijn hoofd) 5 ct per MB, met een max van 10 euro per dag. Maar met 50 MB per dag moet je het voor die korte tijd op stal makkelijk kunnen redden, er zit een metertje bij dus dan zie je zo dat je op de 50 zit en dus moet stoppen ;)

Dus als je zoiets een keer wilt proberen is dit een leukere oplossing denk ik!

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Re: Dongel KPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 12:21

Dat is inderdaad een veel betere oplossing.

Ik heb zojuist mijn internetverbinding aangepast.
Heb nu ADSL extra afgesloten met 20 MB/s
En ik had 4 MB/s.
Daarnaast krijg ik een draadloos modem zodat ik dus ook met m'n laptop kan internetten.

Voor de stal blijf ik dan voorlopig via de huispc internetten (die ik vanaf daar kan overnemen) en mocht het bereik voldoende zijn, dan kan ik m'n laptop daar mee naartoe nemen.

Moet j voor HI trouwens een abo hebben, of kun je die er gewoon los bijnemen zonder bv een mobiel abonnement.

__Marije__
Berichten: 5443
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Wolvega

Re: Dongel KPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:26

Dat van Hi is gewoon een los abonnement, je moet dus wel een contract tekenen maar dat is puur omdat je dus achteraf betaalt, ze moeten wel zeker weten dat je het doet ;) Maar aan het contract zit dus geen termijn gebonden waardoor je het altijd kan opzeggen. Je hoeft dus geen mobiel abonnement te hebben oid!

Ik weet niet of ik het goed begrijp, maar als je met je huispc vanuit de stal niet kunt internetten red je dat met een laptop ook niet. Of bedoel je dan dat je in dat geval zo'n Hi dongel probeert en die in de laptop doet?

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:30

Je kunt ook altijd nog als je bereik niet voldoende is draadloos je signaal versterken met een zogenaamde "repeater".
Deze pakt het draadloze signaal op uit de lucht en versterkt het opnieuw vanaf dat punt.

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 12:52

__Marije__ schreef:
Ik weet niet of ik het goed begrijp, maar als je met je huispc vanuit de stal niet kunt internetten red je dat met een laptop ook niet. Of bedoel je dan dat je in dat geval zo'n Hi dongel probeert en die in de laptop doet?


Wij hebben een pc in de stal staan, waar geen internet op zit.
Dit is afgesloten om de continuiteit van de robot te kunnen garanderen.
Wel hebben we er een draadloos netwerk tussen zitten.
Ik kan vanuit de stal de computer in huis overnemen, en andersom.

__Marije__
Berichten: 5443
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Wolvega

Re: Dongel KPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:00

Ooo op die manier!

kazan

Berichten: 964
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: Westervoort

Re: Dongel KPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:03

Een dongel is heel erg traag.

__Marije__
Berichten: 5443
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:05

kazan schreef:
Een dongel is heel erg traag.



Dat hoeft helemaal niet en ligt helemaal aan je dekking, je provider en het soort abonnement wat je hebt want er zijn verschillende snelheden. Het is te vergelijken met het internet op je mobiele telefoon, nou daar kan ik prima mee internetten!