Acer laptop doet raar.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liesjeloef

Berichten: 1882
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Breda

Acer laptop doet raar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 18:40

Misschien zitten er hier goede techneuten op bokt... (althans, dat hoop ik!)

Sinds zo'n 2 jaar, denk ik, hebben wij een Acer laptop *klik* deze *klik*, en ik zat vandaag lekker te computeren, tot hij ineens drastisch flipte, strepen op het scherm, ik kreeg het beeld niet meer uit dus stekker eruit en accu laten leeglopen. Nu moet ik wel zeggen dat hij tegenwoordig steeds vaker uitviel.

Nu ben ik erg gehecht aan mijn computertje, want er staat gigantisch veel op van school en ik weet niet wanneer mijn laatste back up was.

Het kan zijn dat ik later reageer, ik mag afentoe op de computer van mijn broertje.

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Acer laptop doet raar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:41

Mijn acer van nog geen jaar valt ook de laatste tijd steeds uit
Maar het bleek dus dat ie te heet word.
Nu heb ik em als ie heet word op 2 boeken staan zodat de ventilator goed blijft draaien en sinds dien valt ie niet meer uit

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:44

Onze laptop van 2 jaar oud is al twee keer teruggeweest, nu is het ding voor de 3e keer weg omdat het moederbord kapot was.
Boven verwachting wilden ze deze kostenloos vervangen, en dat buiten de garantie dat is dan wel weer top!
Accu was binnen een jaar al kapot en het probleem met de oververhitting is hier ook zeer bekend.
Nu heeft mijn broertje een andere laptop, maar voor ons geen Acer meer. Drama die dingen!

Heb je de ventilator al eens schoongemaakt?
Als er te veel stof in zit dan kan de laptop ook niet meer goed koelen.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 01-05-10 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Re: Acer laptop doet raar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:45

Dat is nou typisch Acer :+

Liesjeloef

Berichten: 1882
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Breda

Re: Acer laptop doet raar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 18:48

Dat het typisch acer was, dat wist ik wel, maar ineens, boem, zwart scherm en alleen maar strepen. Zal deze week maar eens naar de winkel gaan om te vragen wat dat nou kost.

Ventilator schoonmaken ga ik ook proberen, dankje voor alle tips.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:49

_Veronique_ schreef:
Dat is nou typisch Acer :+

Daar weten wij alles van. :+
Hij heeft nu een Asus (€800), maar trof er drie keer een met een productiefout!
Nr 1: Ging niet aan. Nr 2: Dode pixel Nr 3: Dode pixel
Nr 4 hebben we ter plekke bij de media markt geprobeerd voor we het ding meenamen.
Je word er niet vrolijk van, vier keer heen en weer naar Amsterdam.
Ze snapten er bij de media markt niets van, een betere laptop schijnt er zowat niet te zijn dus dat was het niet.

Mocht er trouwens ooit eens iets gerepareerd moeten worden buiten de garantie: probeer het gewoon bij Acer.
De vervanging van dat moederbord had een prijskaartje van 400 euro, maar ze hebben het kosteloos vervangen.
Accu's vallen ook buiten de garantie, binnen een half jaar accu overleden, ook gratis een nieuwe accu gekregen.
Niet geschoten is altijd mis, nu hadden wij ook niet verwacht dat het moederbord vervangen zou worden.
Het ding is nog niet eens 2.5 jaar oud, dus we baalden flink!

Liesjeloef

Berichten: 1882
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Breda

Re: Acer laptop doet raar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 19:00

Jahoor, we weten wat het is. Videokaartje is kapot, en deze worden bijna niet gerepareerd, dus heb ik vanmiddag afscheid moeten nemen van mijn geliefde, altijd meewerkende laptopje. (Ja, ik heb echt een verslaving := ) Gelukkig is de harde schijf eruit gehaald waar alles opstond.

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Re: Acer laptop doet raar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:59

Videokaart in een laptop is vaak nieteens de moeite waard om te laten fixen. Zonde dat je de laptop niet meer kunt gebruiken. Gelukkig heb je nog wel de harde schijf!

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Re: Acer laptop doet raar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:03

Doet Acer er niets mee?

xShanty

Berichten: 1932
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:05

pff, wij hebben ook een acer staan. Inmiddels hebben we er een gewoon scherm naast omdat het scherm het soms tijden totaal niet doet, of zeer donker is.
Wonderbaarlijk genoeg zag ik gister dat die het weer doet :+

heb zelf een gewone computer van acer, ben er zelf tevreden mee, maar wat staat dat ding af en toe ze ratelen met die ventilator. Goed, Dell hebben we hier thuis ook al problemen mee gehad, en mijn oude compu hield er ook plots mee op.

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Acer laptop doet raar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:16

Ik heb ook een Acer laptop, al zeker 5 jaar..
Maar nog nooit proberen mee gehad!

Zit er regelmatig mee op schoot, op de bank of op bed! :)