Geluid luidspreker radio/versterker gaat vanzelf zachter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mauve7

Geluid luidspreker radio/versterker gaat vanzelf zachter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 15:40

Al via google geprobeert om wijzer te worden maar helaas, misschien kan een handige bokker mij helpen :+.

Probleem is dat het geluid van mijn luidsprekers vanzelf zachter gaat en hierbij ook erg dof klinkt. Een enkele keer komt het geluid vanzelf weer terug maar niet altijd.

Ik weet niet zeker waar het aan ligt. Het probleem komt, steeds vaker, voor als ik radio luister (via een losse versterker) maar ook bij het beluisteren van een cd (cd in aparte dvd/cd speler, geluid via versterker) komt het voor. Wanneer we een film kijken via die dvd speler met geluid via de versterker komt het echter niet voor dat het geluidvolume vanzelf zachter gaat. Of we zouden het niet moeten horen omdat bij een film natuurlijk alle 5 de speakers gebruikt worden en bij cd/radio alleen de 2 die bij de televisie staan.

Wie kan me helpen en weet hoe ik dit probleem kan oplossen?

Voor het geval dat de oplossing merk gerelateerd is; speakers/subwoofer zijn van Bose, versterker van Sony en de dvd/cd speler van Panasonic.

cissy

Re: Geluid luidspreker radio/versterker gaat vanzelf zachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:21

dat heb ik thuis ook en bij mij ligt het aan het niet-afstoffen van de inmiddels wat oudere apparatuur :) Als je een keer flink met de geluidsschuiven en knoppen aan de gang gaat, alles aan en uit drukken en zo, dan is het weer even over.
Let wel op dat je het geluid naar je boxen even uit zet als je met de geluidsknoppen aan de gang gaat, is anders niet zo prettig voor je oren nog voor je boxen :)

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 17:33

De moeite waard om te proberen, ga dit weekend aan de gang met de stofdoek :D.

Andere tips zijn natuurlijk nog steeds welkom, ik baal er echt van dat ik op deze manier niet lekker naar de radio kan luisteren.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:38

met de stofdoek alleen redt je het niet, het gaat echt tussen de knoppen en schuifjes zitten daar kom je dus niet bij.
Als ik de radio aan heb doet ie het ook, steeds harder en zachter, maar als ik m echt hard zet is het over maar worden mn buren dol...
Even schuiven en het is weer een poosje over bij mij, ik heb Pioneer apparatuur van 100 jaar oud :)

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:55

T kan ook zijn dat er een stekkertje/draadje niet helemaal goed vast zit. Waardoor ie em steeds net wel/net niet pakt.
Die kan je dus ook meteen even controleren dan :)