Hoe mijn website beschermen tegen hackers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mitxa

Hoe mijn website beschermen tegen hackers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 12:39

Ik kwam een paar dagen geleden via Google achter dat mijn website was gehackt en vol badware stond.

Ik heb contact gehad met de hosting van mijn website en zij hebben het probleem opgelost en mij een nieuw wachtwoord gestuurd.
Hij gaf mij ook de tip om mijn pc eerst te scannen op virussen etc voordat ik weer online ga met het nieuwe wachtwoord.

Nu vraag ik mezelf af hoe ik me het beste kan beschermen tegen hackers... Is dat dan gewoon met een goede virusscanner? Of zeg ik nu iets stoms?

Wie heeft er tips?

Anoniem

Re: Hoe mijn website beschermen tegen hackers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:38

Tegen mensen die van buitenaf iets met je computer willen gebruik je een firewall. Controleer eens of de standaard-firewall van Windows wel actief is?

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 14:48

Nouks schreef:
Tegen mensen die van buitenaf iets met je computer willen gebruik je een firewall. Controleer eens of de standaard-firewall van Windows wel actief is?

Ik heb gekeken en idd die stond dus uit... En natuurlijk logisch want ik had pasgeleden mijn laptop opnieuw geformateerd en daar eigenlijk niet meer naar gekeken.

Thnx!

Vanillia

Re: Hoe mijn website beschermen tegen hackers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 00:29

Windows Firewall is echt waardeloos :P Zorg voor een goede virusscanner en laat dagelijks updaten en scannen en gebruik je gezond verstand mbt het downloaden van dingen dan is de kans dat het misgaat erg klein.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 00:41

Volgens mij heeft dit helemaal niets met je eigen computer te maken, je website staat op een externe server. ( natuurlijk is het goed om ook je eigen computer te beveiligen)
Ik denk dat het ook software afhankelijk is, gebruik je html of joomla bijv. . Hackers maken vaak gebruik van scriptjes die ze op loslaten op de server van de host en zo verbouwen ze wat aan jouw website.
Het is altijd goed om op de server, dat waar je website op is gehost ook regelmatig te updaten om veiligheidslekken te zo goed mogelijk voor te zijn.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 13:54

Vanillia schreef:
Windows Firewall is echt waardeloos :P Zorg voor een goede virusscanner en laat dagelijks updaten en scannen en gebruik je gezond verstand mbt het downloaden van dingen dan is de kans dat het misgaat erg klein.

Het leuke is dat ik dus bijna nooit iets download.... Geen muziek, films etc. Ik bekijk ook geen bijzondere websites ;)
Probleem doet zich schijnbaar nog steeds voor....

zie hier:

[FZ] Rare waaarschuwing nadat ik op Uk Naar dit toppic ging

EstherHegt schreef:
Volgens mij heeft dit helemaal niets met je eigen computer te maken, je website staat op een externe server. ( natuurlijk is het goed om ook je eigen computer te beveiligen)
Ik denk dat het ook software afhankelijk is, gebruik je html of joomla bijv. . Hackers maken vaak gebruik van scriptjes die ze op loslaten op de server van de host en zo verbouwen ze wat aan jouw website.
Het is altijd goed om op de server, dat waar je website op is gehost ook regelmatig te updaten om veiligheidslekken te zo goed mogelijk voor te zijn.

Ik gebruik zowel HTML in frontpage als een programma genaamd: studio webdesign pro. Als ik iets wil uploaden gebruik ik daar Core FTP lite voor.

Ik heb nu een nieuw wachtwoord gekregen, dus ik neem aan dat ze niet meer mijn website kunnen verbouwen??

Hoe bedoel je met mijn server updaten? :o