Canon EOS 350D

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HindaFree

Canon EOS 350D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 15:17

Wie heeft deze camera en kan een paar vraagjes voor me beantworden?
heb er een boekje bij maar steeds als ik iets spesefieks zoek kan ik het natuurlijk niet vinden :+
of de uitleg in het boekje heeft het over knopjes die er niet zijn.. erg appart.. (boekje hoord echt bij de camera :Y) )

het gaat om:

-Hoe onscherpe achtergrond krijgen (dus echt scherpstellen op de ogen enz)
-en hoe je de kleuren zo als rood en oranje echt rood en ornaje krijgt zo dat het er uitpsringt zeg naar.
-en welke instellingen gebruik jij om paarden in de buiten lucht te fotograveren met weinig tot geen bewolking + zon?
-en wit echt wit krijgen

je zou me hier heeeel erg mee helpen *D

Arno24

Re: Canon EOS 350D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:31

Ik heb deze camera niet, maar diverse cursusklanten van mij hebben deze camera's vaak mee.

De onscherpe achtergrond heeft o.a. te maken met je diafragma en de afstand tot het onderwerp. Grote diafragma's (lage waarde) zorgen ervoor dat je minder scherptediepte krijgt, terwijl een klein diafragma (hoge waarde) meer scherpte geeft. Daarnaast is het zo dat de scherptediepte toeneemt naarmate het object verder van je af is.
Wat betreft de kleuren, dit is afhankelijk van je contrast en lenskwaliteit. Je kunt bij de kleurinstellingen het contrast en saturatie iets omhoog zetten. Hierdoor worden de kleuren heftiger.
Buiten kun je het beste kiezen voor een zonnetje als witbalans en ISO 400. Hiermee komen de kleuren het mooiste uit.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:33

dit zijn allemaal vragen die je leert naarmate het oefenen en foto's maken,(ligt niet specifiek aan de camera) want de ene fotograaf is de andere niet, en ik kan je een hele hoop vertellen, maar dat zegt niet dat het voor jou werkt, ligt ook hoe je licht is etc, speel gewoon wat met de camera, en koop eventueel een boek over de 350 D :) of gewoon digitale fotografie.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 15:34

ja heb het boekje canon eos350D van Christian Haasz maar daar word ik niet altijd wijzer van..

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:36

ik weet niet of het ook op de 350 zit, ik heb nl de 400D ;) maar onscherpe achtergrond kan je ook krijgen (naast idd diafragma, afstand ed) door je focus op het midden te zetten. Dwz de meeting die de camera dan doet is gericht op alleen het midden en niet op het gehele plaatje. Daarmee krijg je dus ook een wat vagere achtergrond.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:56

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:29

rina schreef:
ik weet niet of het ook op de 350 zit, ik heb nl de 400D ;) maar onscherpe achtergrond kan je ook krijgen (naast idd diafragma, afstand ed) door je focus op het midden te zetten. Dwz de meeting die de camera dan doet is gericht op alleen het midden en niet op het gehele plaatje. Daarmee krijg je dus ook een wat vagere achtergrond.

Dat is niet waar. Het maakt niet uit op welk punt je scherp stelt, dit hoeft niet het midden te zijn.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:32

Dan is het niet waar Nathalieeee, leg jij dan maar eens uit hoe het wel werkt.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:40

Wow doe even verontwaardigd terwijl je duidelijk geen idee hebt waar je over praat? :\

Anyway. Hoe groter het diafragma (laag getal), hoe minder scherptediepte je hebt (scherpte-in-de-diepte, dus weinig scherpte in de achtergrond, dus een wazige achtergrond). Bij de gemiddelde DSLR kun je een scherpstelpunt kiezen (waar de camera op scherpstelt, bijv. links van het midden) en dan wordt de achtergrond net zo goed wazig. Wazige achtergrond heeft dus niks met je scherpstelpunt te maken, wel met je diafragma.

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:42

Die "onscherpe achtergrond" krijg je dmv je diafragma in te stellen en de afstand tussen de achtergrond het object en de fotograaf. Het maakt geen drol uit of je nou het linker scherpstelpuntje pakt, de middelste of de schuinrechtse, hij focust op dát punt, en bijv. bij een diafragma van F2.8 zal er een klein deel (het deel waarop je hebt scherpgesteld) scherp zijn en de rest waziger. Vandaar dat het onzin is dat dit alleen kan met je middelste scherpstelpuntje, het gaat niet om het scherpstelpunt, het gaat om diafragma, afstand e.d. Het punt waarop je focust is puur het punt wat jij het scherpst wilt hebben.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:49

Schrijf ik toch????
Citaat:
(naast idd diafragma, afstand ed)

Maar goed ik ben beledigd en heb er geen verstand van..blond zullen we het maar noemen.
@Vanillia, ik ben niet beledigd, maar als iemand zegt dat ik flauwekul l*l, vind ik dat je dan ook moet uitleggen hoe het dan wel werkt.

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:58

Jeetje, overdrijven is ook een kunst? Zeg ik ergens dat je flauwekul banketstaaf? Ik zeg dat het niet waar is en dat scherpstelpuntjes niks met een "wazige achtergrond" te maken hebben. Daarbij leg ik het uit, het scherpstelpunt wat je kiest heeft er niks mee te maken, daar heb ik niet veel woorden voor nodig. En toen je naar uitgebreidere uitleg vroeg gaf ik die toch ook? Ik zie het probleem niet, je hoeft niet meteen zo te reageren. En nee, dat schrijf je niet. Jij schrijft naast diafragma afstand e.d., maar het scherpstelpunt die je kiest heeft er gewoon helemaal niks mee te maken en dat heb ik je geprobeerd uit te leggen, maar als ik dit zo lees snap je het dus nog niet?

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:03

Waar ik ook veel aan heb gehad is youtube. Toets canon 350d in en er staan verschillende filmpjes op met uitleg over de camera(wel in het engels). Nog over die kleuren; Dat kun je het beste achteraf deon met photoshop denk ik. Dan kun je ze er echt uit laten springen.