Weet iemand of er een routeplanner beschikbaar is speciaal voor brommers/scooters? Via google kom ik uit op routenet, maar die hebben ze gewijzigd en daar kun je geen brommer meer aankruisen. Fietsroute is ook een mogelijkheid, maar zou het wel makkelijk vinden om meteen te zien hoe lang ik er met de brommer over zou doen. De ANWB stuurt me namelijk over de snelweg
Ik zou toch gewoon de fietsroute proberen, volgens mij mag je gewoon over fietspaden met een brommer, toch?
daffene
Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-09 14:46
Mensen met een brommer en helm die 45 mogen, moeten op veel plekken toch op de gewone weg. Ikzelf heb een snorscooter, dus ik mag wel gewoon op het fietspad.
Je mag niet op alle fietspaden met de scooter Vandaar dat je soms een hele andere route hebt..
Snader
Geplaatst: 22-09-09 15:17
Klopt, maar het ligt eraan hoe je die site gebruikt. Voor een korte rit of het laatste stuk gebruik ik geen routeplanner, ik prent dan een kaart in mijn hoofd. Voor lange ritten (60-90 km heen) gebruik ik Routenet. Dan schrijf ik alle plaatsen op waar ik langs kom en leer deze ook uit mijn hoofd. Het is toch niet zo handig om elke afslag op papier te hebben, aangezien er overal fietsborden staan. In een héél enkel geval staat er geen fietsbord, dan gebruik ik (heel suf..) een kompas om de richting te gokken.
Dit werkt prima, ik gebruik het al jaren om bijvoorbeeld van Rotterdam naar Amsterdam, Haarlem, Utrecht en Arnhem te gaan en ik ben nog nooit hard verdwaald. Alleen grote steden als Utrecht blijven een regelrechte ramp, maar die doe ik inmiddels op ervaring.
Vroeger was er overigens een échte bromfiets routeplanner bij Tiscali, jammer genoeg bestaat die niet meer.