Laptop; Wat is jullie ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Patriciaa

Laptop; Wat is jullie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 17:39

Hallo bokkers :wave: !

Ik ben aan het sparen voor een laptop, Heb al eens rond zitten neuzen en ben wat leuke tegen gekomen.
Maar nu ben ik benieuwd: Wat voor een laptop hebben jullie? Bevalt hij? Goed werkend? Mindere dingen? enz..

Brand maar los :D

Liselot

Re: Laptop; Wat is jullie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:42

ik heb een compaq A900 en die bevalt echt super :) ben nog geen mindere dingen tegengekomen en ik heb hem nu al een jaar

1love4horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:42

Haay :D
uuhm ik heb een laptop,,, een HP d6000 ofsoo? haha
maar die werkt super :D :D
hij is dan wel niet de mooiste. gewoon normaal zwart met zilver. maar hij werkt super!
goed toetstenbord, accu doet t goed, en een groot geheugen, lekker snel enzenz gaa zo maar door ;D

Naar wat voor een laptop ben je opzoek dan ? XD

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:45

heb een hp pavilion zv6000
heb em nu al ruim 2 jaar enigste is de voedingskabel. mijn lapotop heb ik op mn kamer en gaat van slaapstoel naar grond naar bed naar schoot zeg maar en daar kan de voedingskabel niet goed tegen omdat hij elke keer draait hierdoor breekt hij van binnen.

+punt van mn laptop is dat het een widescreen is. hierdoor heb je een soort glasplaat als beeldscherm en hierdoor dus veel mooiere kwaliteit film kijken en heb een 17"
Laatst bijgewerkt door ikke20 op 19-07-09 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 17:46

Nou ik wil hem onder andere gaan gebruiken voor school, ik zou graag een laptop willen met een groot geheugen, snel, met internet, goede accu (Heb ik nu op de acer die ik in bruikleen heb nml niet en dat irriteerd nogal :P )
verder geen mini..

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 17:48

Oja en ik wil geen apple :+

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 17:53

Ikke; heb je er last van met die 17" dat hij in geen enkele tas past?
Mn vriend zei dat namelijk, maar vind 17" wel het mooist.. :P

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:58

er zijn laptoptassen voor een 17" in een gewone schooltas past hij niet, dus je moet hem wel altijd in een aparte tas meenemen.

als ik ooit weer een laptop koop wordt het trouwens wel een macbook :D

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:02

Moet je voor school ook zware computerprogramma's gebruiken? Of alleen om verslagen te maken en via internet info verkrijgen zegmaar?
Ik heb een Acer aspire 7720G. Werkt prima bij mij, raakt af en toe wel eens de kluts kwijt als ik meer dan 10 dingen tegelijk doe (zware tekenprogrammas internetvensters msn etc tegelijk open).
Verder zou ik inderdaad nadenken over je formaat. Ik heb een 17", maar dat is loodzwaar als je er even mee loopt.
Bovendien heb je met 15" mooiere tassen, weet niet of je daar waarde aan hecht?
Al is er voor een 17" ook makkelijk een degelijke zwarte laptoptas te vinden. Daarintegen is een groot beeldscherm ook wel lekker. :)

Edit: Accu gaat volgens mij een uur of twee mee
Laatst bijgewerkt door lisje90 op 19-07-09 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:03

Ik heb deze laptop: http://creatiefmetquirk.files.wordpress ... o-u400.jpg
en hij bevalt me super! Hij is heel snel en voor een laptop komt er een best goed geluid uit ook. dat was wat mij als eerste opviel.
verder is een nadeel dat je alle vingerafdrukken ziet maar goed, het is maar net of je dat irriteerd of niet. :D accu gaat verder zowiezo een paar uur mee!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 18:11

Lis; Nee heb geen zware programma's nodig.
Zit daarom ook te twijfelen, mijn vriend heeft dus een 17", en de laptop die ik dus in bruikleen heb die is 15.6 als ik het goed heb..
Ik vind die 17 dan veel fijner werken, maar dan is de 15.6 weer makkelijker te vervoeren :+ ..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:14

lees hier even mee, want ik denk er ook over na om een laptop te kopen...

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:17

ik weet niet precies hoe hij heet, er staat van alles op :P
hij is van fujitsu siemens, en er staat amilo p.
afrader.
is nu erg sloom, de accu is erg slecht en hij kan niet zonder kabel aan blijven.
en na ongeveer 2 uur op de computer zitten valt hij uit.
mijn vader en zusje hadden deze ook, hebben er zo veel problemen mee gehad. op die van mijn vader kan je nu alleen maar "lichte" spelletjes mee spelen, en dan maximaal een uurtje.
afrader dus

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:19

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:20

ik heb afgelopen donderdag een nieuwe besteld omdat ik over de oude laptop per ongeluk cola gestoten had.. Deze is gisteren binnengekomen.
Ben er super blij mee.

het is een Acer Emachine e725. Gekocht op internet met standaard 2 jaar garantie (dus ik kan even vooruit)
Heeft een breedbeeld scherm en extra boxen en een apart nummerpatch (zoals bij de gewone toetsenborden)
Ook is het beeld erg scherp en hij is erg snel. Ik heb nu genoeg harde schijf (250 GB)

hiervoor had ik een Acer Extensa 5220 met 3 gb werkgeheugen en 80 GB harde schijf

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:59

http://www.notebookcheck.nl/uploads/pic ... b88_02.jpg

Ik heb een packardbell easynote , ben er best tevreden mee. De batterij gaat zo'n 2 uur mee, dit vind ik nog wel redelijk (had wel iets langer gemogen maar goed). Hij is behoorlijk snel, 141 GB opslag, ik heb hem nog niet vol! Ik vind hem ook erg mooi, en hij is makkelijk op schoot te gebruiken.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:06

ik zweer bij asus. ik heb er 2: een f3f en een a6j beide met 15,4 scherm wat echt groot genoeg is. de f3f is wel fijner omdat die niet heet wordt. de a6j leg je na een half uurtje echt wel van je schoot af en ook naast de touchpad wordt ie behoorlijk warm. kijk dus goed naar de diverse reviews op internet als je een bepaald type in gedachten hebt. accu's slijten allemaal, snelheid van leegtrekken ligt ook aan het besturingssysteem (vista vreet veel meer stroom dan xp) en de manier van opladen. elke keer zo ver mogelijk leegtrekken is beter dan telkens een beetje bijladen.

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:20

Ik lees ook even mee, want ik ben ook zoekende. Zijn er nog goeie laptops te krijgen waar XP op staat? Ik ben namelijk niet echt goed te spreken over Vista.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 22:25

Bedankt voor alle reacties :) !!

Manex; Ik heb idd ook liever XP.. Ben benieuwd

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 23:07

heb er gewoon een tas voor waar ook voldoende ruimte in zit voor andere spullen heb em er alleen bijna nooit in.
bij het kruidvat zijn wel eens laptoptasse in de aanbieding en past ook wel een 17''in

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:47

Ik heb een laptop Macbook en een Macbook Pro zijn beide hele fijne computers :j Ze zijn lekker snel en zien er ook erg elegant uit! Er zit helaas niet een enorm geheugen op, de batterij gaat wle heel erg lang mee als hij goed is opgeladen! Denk zowiezo wel iets van 3 of 4 uur

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:48

Ik heb jaren veel plezier gehad van mijn HP pavilion z6100 :j
Nu ben ik supertevreden met mijn Asus pro 72sl, superlaptop!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 23:52

Patries, ik heb afgelopen woensdag ook een laptop gekocht voor school haha wat toevallig! :):)
    Ik heb gekozen voor de Asus F52Q-SX072C, ben er helemaal gelukkig mee, super ding!

Wat specificaties:
    15.6 inch beeldscherm
    250 GB opslaggeheugen
    4 GB werkgeheugen
    snelle processor T5850
    draadloos internet
    apart numlock stukje

Ik ben in ieder geval ontzettend te spreken over deze laptop! :) Hij werkt super en is ook nog eens onwijs mooi!
Mannetje van de winkel kon me ook garanderen dat de behuizing geschikt is om de laptop elke dag mee te nemen.
Ik weet niet of je makkelijk naar Amsterdam kunt reizen? Daar heb je namelijk ook een PCL computerzaak, heel fijn bedrijf! :)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 23:59

manex schreef:
Ik lees ook even mee, want ik ben ook zoekende. Zijn er nog goeie laptops te krijgen waar XP op staat? Ik ben namelijk niet echt goed te spreken over Vista.

xp kun je er zelf op zetten maar het probleem zijn de diverse benodigde drivers. veel fabrikanten maken geen xp drivers meer voor hun nieuwe spul. je kunt bij een goede computerzaak informeren naar wie dat nog wel doet.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:01

Ik heb een HP Pavilion entertainment PC
Ben er zeer goed over te spreken :))
-18'' scherm
-goede accu
-laad snel op
Minpuntje is dat er niet zoveel leuke computertassen voor zijn :+