Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Kelly_ann schreef:Vorige week riep een vriend - de Bitcoin gaat dalen!. Ik heb daar toen op ingezet. Daarna steeg hij enorm, tot wel 70% verlies voor mij. En vanmorgen zie ik dat ik 25% in de plus ga...
Kelly_ann schreef:Ik begrijp dat de sterke daling nu komt omdat veel mensen gingen verkopen toen de 20.000 bereikt was.
Ik heb wel de indruk dat de Bitcoin gedoemd is te 'mislukken' juist omdat hij nu slechts gebruikt wordt voor 'aandelen handel'.
Toevallig doe ik er nu ook een beetje aan mee. Via de app van Bux, best toegankelijk omdat je met een inleg van een paar tientjes kan meedoen.
Vorige week riep een vriend - de Bitcoin gaat dalen!. Ik heb daar toen op ingezet. Daarna steeg hij enorm, tot wel 70% verlies voor mij. En vanmorgen zie ik dat ik 25% in de plus ga...
DrFurioux schreef:Dat klopt niet. Als de je inzet op BTC (Bitcoin) en hij stijgt in waarde, stijgt jouw inzet dus ook.
Op het moment dat hij daalt, raak je je inzet ook langzaam kwijt.
xSCWx schreef:Welke app is dit? Ziet er handig uit.
xSCWx schreef:Ik kan nogsteeds geen munten kopen op LiteBit dus ik koop ze ergens anders.
Annenas schreef:kun je hem dan zomaar weer inwisselen voor euro’s? Of moet je opzoek naar een koper?
Kelly_ann schreef:Ik begrijp dat de sterke daling nu komt omdat veel mensen gingen verkopen toen de 20.000 bereikt was.
Kuggur schreef:Er is tot nu toe nog geen informatie in dit topic naar voren gekomen dat mij enig vertrouwen in deze vorm van valuta geeft...
Lienek schreef:En voor crimineel geld niet te vergeten... daarom blijft virtuele valuta op dit moment relevent. Dit is gewoon een makkelijke manier van geld witwassen en daar gaat heel veel geld in om.
DrFurioux schreef:Lienek schreef:En voor crimineel geld niet te vergeten... daarom blijft virtuele valuta op dit moment relevent. Dit is gewoon een makkelijke manier van geld witwassen en daar gaat heel veel geld in om.
Klopt. Maar eerlijk is eerlijk. Dat kan met FIAT ("normaal geld" zoals EUR en USD) ook.
Janneke2 schreef:DrFurioux schreef:Klopt. Maar eerlijk is eerlijk. Dat kan met FIAT ("normaal geld" zoals EUR en USD) ook.
...in hoeverre hebben de handelaars op deze 'exchange'punten (websites etc)
dezelfde verplichtingen om transacties van 6000 euro of meer te melden?
NathalietjeB schreef:Iemand die mij in jip en janneke taal wil uitleggen hoe t werkt? snap dr niks van
xSCWx schreef:NathalietjeB schreef:Iemand die mij in jip en janneke taal wil uitleggen hoe t werkt? snap dr niks van
Je koopt een crypto coin en op basis van vraag en aanbod gaat de prijs omhoog of omlaag. Als je op het goede moment inkoopt kan je snel winst hebben. Dus altijd eerst kijken wat de munt afgelopen week, dag en uir heeft gedaan. Op basis daarvan kan je wel ongeveer voorspellen of hij wel of niet gaat dalen/stijgen.
Als je je munt wil verkopen ga je naar bv litebit.eu of anycoin.eu en dan kan je je munt verkopen. Zij zijn het “wisselkantoor”
Ik heb wel de indruk dat de Bitcoin gedoemd is te 'mislukken' juist omdat hij nu slechts gebruikt wordt voor 'aandelen handel'.
Toevallig doe ik er nu ook een beetje aan mee. Via de app van Bux, best toegankelijk omdat je met een inleg van een paar tientjes kan meedoen.
Vorige week riep een vriend - de Bitcoin gaat dalen!. Ik heb daar toen op ingezet. Daarna steeg hij enorm, tot wel 70% verlies voor mij. En vanmorgen zie ik dat ik 25% in de plus ga...
karuna schreef:Alleen een paard is tastbaar en meestal niet gemaakt door criminelen.
Want vraag wie bepaald hoeveel bitcoins er uitgegeven worden? Wie doet het daadwerkelijk? Is daar dan wel controle op of kan elke criminele organisatie erin stappen? Wat kun je er mee? Kun je naar de winkel gaan en ermee betalen? Kun je een bitcoin oid omzetten in echt geld? Of blijft het een digitale vage handel in 1 en 0?
En wie zegt dat er niet ee gemanipuleerd wordt? Is daar garantie en of controle op?
NathalietjeB schreef:Snap er denk nog steeds weinig van maar hoeveel winst kun je maken met t kopen van zo'n munt
xSCWx schreef:Ik heb een cryptomunt overgemaakt naar mijn litebit.eu Wallet , de transactie is goedgekeurd. Iemand enige idee wanneer dit verschijnt in de Wallet? Staat nog op 0 (sinds zo'n 5 minuten). Ik bedacht me later pas dat je natuurlijk ook direct kan overmaken naar je rekeningnummer, doink
PascalB schreef:Het is dus vraag en aanbod en ook een beetje wat de gek er voor geeft en hoe groet is de hype.