Overburen veranderen hun tuin.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 15:10

Ppffff ben ik blij dat jij mijn buurvrouw niet bent, wat een geneuzel om niets! Heb je zelf geen leven ofzo dat je je stoort aan zoiets? Mijn hemel........................

Sylvia_muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 15:13

Wij hebben ook eens onze tuinafscheiding aan willen passen. Bij ons is dit ook gelegen aan een groenstrook van de gemeente. Na aanvraag van informatie bleek dat wij hier niet zo maar een schutting neer mochten zetten. Het enige wat wij hadden mogen doen is of andere coniferen neerzetten of een schutting plaatsen die voor 90% 'doorzichtig' was, dus met gaas of iets dergelijks. Had in elk geval te maken met het groen, dat dat niet zo maar aangepast mocht worden.. Wij hebben het er toen bij laten zitten, maar de buren hebben wel de gok genomen en dat staat er nog steeds, geen geklaag erover.

Misschien is dit bij jullie ook wel van toepassing en had dit bouwwerk er inderdaad niet mogen staan... Ik vond die groene heg ook een stuk mooier gezicht..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 15:17

Vraag me af of sommige die nu zo raar reageren zelf zouden reageren?

Er heeft niets van in de kranten gestaan.
Overleg heeft hij tot op zekere hoogte gedaan, En verteld dat er een lagere schutting zou komen (lager dan de bestaande corniferen haag). Verder is er niemand op de hoogte gesteld dat het een schuur zou worden.
Verder wordt er altijd door iedereen op een normale manier met elkaar gesproken ook door deze mensen.
Maar even bij hun aankloppen gaat niet, gewoon om het feit dat ze zelf op vakantie zijn.

Amaris

Re: Overburen veranderen hun tuin.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 15:18

maar is nu het probleem dat er een schuur staat of dat jullie tegen een schutting aankijken? Als het alleen een schutting was geweest, zonder gebouw eraan vast, had je toch hetzelfde uitzicht gehad?

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 15:22

Hoe andere zelf zouden reageren is je vraag.

In ons vorige huis keken wij vanuit de woonkamer precies als jij zo op een garage met daarvoor een gemeente strook.
Garage was van steen dus nog saaier.
Maar ik vond het erg fijn. Beter dan een andere woonkamerraam er tegenover zodat je bij wijze van de aardappelen van elkaars bord kunt zien en eten.

Dus nee zie totaal je probleem en bemoeizucht niet.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:14

Ik moest echt even lachen. Met mooi uitzicht had ik namelijk iets verwacht dat meer zou lijken op iets als dit

Afbeelding

Maar in plaats daarvan vind ik een foto in een woonwijk van een heg en wat bosjes :') .

Je had al geen mooi uitzicht.

Je woont nu eenmaal in een woonwijk, waar vele andere wonen, waar mensen wat aan hun tuin doen en waar het normaal is om schuttingen of schuren te hebben.

Wil je meer groen? Ik zou zeggen, pak je spullen en verhuis naar het platteland.

Man, waar mensen zich allemaal niet druk om kunnen maken. Ik snap echt niet dat, omdat jij een mini strook groen voor je ogen wilt zien als je in de keuken bezig bent, allerlei regels na wilt gaan en je buren wilt dwars bomen, die ow zo blij zijn met hun verbouwing. Triest.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:14

schrikdraad schreef:
Hoe andere zelf zouden reageren is je vraag.

In ons vorige huis keken wij vanuit de woonkamer precies als jij zo op een garage met daarvoor een gemeente strook.
Garage was van steen dus nog saaier.
Maar ik vond het erg fijn. Beter dan een andere woonkamerraam er tegenover zodat je bij wijze van de aardappelen van elkaars bord kunt zien en eten.

Dus nee zie totaal je probleem en bemoeizucht niet.

dit is wel anders he, die garage bij jou stond er vast al toen jij daar kwam wonen.?
als je in een goede wijk woont met veel groen en ineens gaat dat groen weg en komt er zo`n schutting , is dat ff wat anders.

en waarom nou bemoeizucht?

laat haar lekker haar hart luchten, het is ook geen mooi uitzicht , bomen zijn mooier om naar te kijken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:16

Zo te zien is de schuur al expres groen geverfd om het beeld mooier te maken voor omwonenden.
In die zin hebben je buren dus gewoon voldaan.

Wat een gemieper zeg :=

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:22

@mirgino
ja bemoeizucht. Hoe heet anders bepalen wat een ander doet? Miepen? Zeveren? Zeiken? Zaniken? Dreinen? Neuzelen?

Nee die garage stond er niet.
Het was een nieuwbouwwijk waar vaak later de garages werden gebouwd als de mensen er een tijdje woonde.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:23

jemig zeg, tegenwoordig denkt vrijwel iedereen dat de hele wereld om hunne zelf draait.... :? wat een gedoe over groene plankjes ipv groene haag op meters afstand van je huis.

Ga es praten met deze buren ipv op internet je gedachten neer te zetten, dat lost dingen n.l. op en alle reacties hier lossen niks op.
Maar meestal is het de de pot.... of de balk... :)*

Van mijn part slot erop (op dit draadje he...) niet op die schutting. :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:23

maar, wat maakt het nou uit of het om een schutting of een schuur gaat? Dat ontgaat me even.....
Een schutting hadden ze ook in deze kleur kunnen verven

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:27

Tjonge jonge..... Jullie kunnen wel overdrijven zeg!!! TS is er niet blij mee. Mag toch!! Ze vraagt wat er mag en daar is ook niks mis mee.
Mening over de situatie is niet gevraagd volgens mij.

Missch heeft TS dit huis wel gekocht ipv een andere vanwege het groene uitzicht. Weten wij veel.

Vind de reacties minstens zo bemoeizuchtig.

Daarbij is er overleg geweest met die buren over de veranderingen en zou er een lage schutting komen. Ook niet zo netjes om dan totaal wat anders te doen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:31

Ach, ik woon in de stad, ik heb sowiese geen groen uitzicht :D . O nee, ik heb een boom tegenover mijn raam van de woonkamer :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:34

manzano schreef:
Mening over de situatie is niet gevraagd volgens mij.

Dan moet je geen topic op een forum openen als je geen meningen wilt.

manzano schreef:
Vind de reacties minstens zo bemoeizuchtig.

Ik denk dat jij niet helemaal weet wat "bemoeizuchtig" betekend? Dat slaat in dit geval kant noch wal?

manzano schreef:
Daarbij is er overleg geweest met die buren over de veranderingen en zou er een lage schutting komen. Ook niet zo netjes om dan totaal wat anders te doen.

Tja, mensen moeten helemaal zelf weten wat ze met hun tuin doen, ik had het ook zeker gedaan als ik toch besloten had een schuur neer te zetten ipv een lagere schutting. Om dan mijn nieuwe idee maar opzij te schuiven voor de buren...nee dus. Al hadden ze het wel even kunnen melden, dat had ik dus wel even gedaan. Mélden dus, niet bespreken.

Wat ik niet helemaal begrijp: het gebouw staat er dus al. Waarom is TS, zodra ze merkte dat het niet "de lagere schutting werd", maar een schuur die hoger werd, niet naar de buren toegegaan? Dat ze nu op vakantie zijn, ok. Maar vast niet tijdens de bouw.

En ik begrijp ook niet helemaal wat een "dure wijk met 2 onder 1 kap en vrijstaande huizen" ermee te maken heeft?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:35

schrikdraad schreef:
@mirgino
ja bemoeizucht. Hoe heet anders bepalen wat een ander doet? Miepen? Zeveren? Zeiken? Zaniken? Dreinen? Neuzelen?

Nee die garage stond er niet.
Het was een nieuwbouwwijk waar vaak later de garages werden gebouwd als de mensen er een tijdje woonde.

volgens mij wil ze helemaal niet bepalen wat een ander doet
wat ik gelezen heb is dat er gesproken is over een lage schutting/ hekwerk en niet zo`n hoog groen hek

ik zou er misschien ook niet blij mee zijn en vind dat dat dan gezegd mag worden, dit was nl niet de afspraak!

maar denk wel dat wanneer de struiken mooi groeien het hek een eind minder opvalt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:35

Is ook al topic over of bomen voor iemands raam planten mag :))

Wij hebben hoekwoning en mogen ook alleen groene (planten dus) afscheiding als we wat hoogs willen. Schutting oid mag maar meter hoog. Hogere schutting kan wel, maar dan paar meter van de erfafscheiding naar binnen toe. Weet de exacte maten niet. We hebben haag geplant.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:39

GC ik weer gelukkig heel goed wat het betekent. Sterker, het openen van zo'n topic om ff frustraties te uiten is niet bemoeien. Pas als ze of naar die buren gaat om te zeuren of naar de gemeente gaat zou je dat zo kunnen noemen.

Aan de andere kant is het je RECHT om je te beroepen op regelgeving als je belanghebbende bent volgens de Algemene wet bestuursrecht. Je rechten bewaken is mijns inziens nooit bemoeien.
Maar goed, misschien komt dat omdat ik dat als jurist bekijk.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:39

GamblersCup

wij hebben hier ook verschillende wijken
en de duurdere wijken zien er anders uit dan waar ik woon hoor :j
hier staan scheve schuttingen ,slecht onderhouden weilanden van tuinen

en de wijk op stand heeft geen hek om de tuin ,zijn mooi aangelegde tuinen die men graag laat zien :D
ruime afstanden tussen de huizen ,helemaal bij de 2 onder 1 kap
en als je kiest om zo vrij te wonen ,valt dit wel ff tegen

ik kan me wel inleven in TS situatie :j

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:40

mirgino schreef:
ik zou er misschien ook niet blij mee zijn en vind dat dat dan gezegd mag worden, dit was nl niet de afspraak!

Die mensen hebben nog steeds het recht om te doen wat ze willen in hun eigen tuin, met hun eigen geld. Ze hebben zich niet maar te houden aan "de afspraak". Het zijn maar buren hoor. Ik denk ook niet dat er wat "afgesproken" was, maar dat die mensen gewoon gezegd hebben wat ze gingen doen. Naja, dat plan is dus veranderd.
Het zou te gek worden zeg, als je verantwoording aan je buren af moet gaan leggen, ha ha ha!

Maar goed, als het al gezegd was van het lage hek, dan hadden ze dit ook wel even kunnen melden.

manzano schreef:
Wij hebben hoekwoning en mogen ook alleen groene (planten dus) afscheiding als we wat hoogs willen. Schutting oid mag maar meter hoog. Hogere schutting kan wel, maar dan paar meter van de erfafscheiding naar binnen toe. Weet de exacte maten niet. We hebben haag geplant.

En dus? Woon je in dezelfde wijk, zelfde gemeente als TS? Geldt voor haar hetzelfde?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:40

Het weghalen van de haag en neerzetten van deze creatie is natuurlijk niet in een halve dag gebeurd.
Dan vraag ik me af, als je zoveel waarde hechtte aan je uitzicht; waarom ben je niet even langsgelopen om een praatje te maken toen ze de heg eruit aan het trekken waren.
Dan had je meteen kunnen informeren wat ze ervoor in de plaats wilden zetten en hoe dat eruit ging zien en daarop reageren.
Ik denk niet dat ze in een paar dagen tijd hun plan compleet hebben omgegooid, heb je ze niet gewoon verkeerd begrepen?

Maargoed, dit lijkt me geen normale schuur, die zou dan zo groot zijn als de hele tuin zo'n beetje. Schuttingen ed mogen over het algemeen maximaal 1,80 hoog zijn, soms 2 meter, als het daar bovenuit komt heb je dikke kans dat het weg moet ALS jij er een klacht over indient.
Maar waarom zou je dat doen? De schuur is net zo groen als de heg was dus zoveel verschil zie ik niet.
Je kunt vragen of er een stuk betongaas met iets bloeiends langs mag, dan heb jij iets fleuriger uitzicht en ga je er imo op vooruit.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 20-04-12 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:41

manzano schreef:
Missch heeft TS dit huis wel gekocht ipv een andere vanwege het groene uitzicht. Weten wij veel.

_O- groen uitzicht, een heg en 3 plantjes... vrij wonen-2 onder 1 kap... de schutting is ook groen dus ze heeft technisch gezien nog steeds een groen uitzicht :')

sorry vind het een grappig topic, waar je je druk om kan maken... als t nou schots en scheef of rommelig was.. tis niet alsof nu ineens de wijk is veranderd in een tokkiebuurt toch? ik snap wel dat je de haag mooier vond hoor, ik zou t proberen te bespreken met die mensen of ze er wat plantjes tegaan willen gooien, of toch de gemeente bellen als dit je woongenot zo vreselijk beschadigd... al kan ik me daar erg moeilijk in verplaatsen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:43

Misschien wel een leuk klusje voor deze man?

Afbeelding

Maar in alle ernst. Het lijkt me vervelend als je zo je uitzicht (nou ja, uitzicht?) kwijt bent. Maar is het niet een kwestie van gewenning? Misschien valt het je over een maand nieteens meer op.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:43

mirgino, "ruim wonen" vind ik wat anders dan wat ik op de foto's zie. En ik vraag me nog steeds af wat dat in godsnaam met elkaar te maken heeft. Deze schuur was duidelijk niet goedkoop, en ik vind het niet te vergelijken met "scheve schuttingen". Deze mensen doen niets "fout"?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:45

TS, is het geen idee om te vragen of je er mooie (hang) bloempotten/bakken aan mag hangen met mooie planten?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:46

Mensen kiezen om de meest bijzondere redenen wel of niet voor een huis. You never know.