Buitenkleed ervaringen?( tuin kleed)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellepel

Berichten: 47491
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 15:44


Kimbers

Berichten: 5117
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 15:49

Dan koop ik liever iedere 2 jaar voor een tientje bij de action wat :D
Vind net geen 100 euro voor een kleed buiten behoorlijk aan de prijs.

Niqui

Berichten: 2192
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 15:50

Ik heb er een van Ikea en die blijft op wat vuil na prima. We vinden m alleen niet zo mooi en daarom staat hij nu opgerold in de garage. Maar hij is nog helemaal heel na 2 winters buiten. Er zit dus wel kwaliteitsverschil in die dingen.

Padoertje
Berichten: 1578
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 15:51

Deze ligt nu voor het derde jaar buiten en die is zelfs nog nooit schoongemaakt. Ja, bezem erover na het snoeien. Moet hem even recht leggen, maar die in nog helemaal intact. Afbeelding
Volgens mij een keer bij een bouwmarkt meegenomen.

3heathcliff5
Berichten: 486
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 15:56

Ik heb er eentje van Leen Bakker liggen. Dat kleed is zeker 8 jaar mee gegaan. Normaal gesproken tegen het najaar weer terug de schuur in, maar afgelopen jaar niet gedaan. Kleed heeft de winter helaas niet netjes overleefd, dus dat wordt een nieuwe halen.

Telpeva

Berichten: 14868
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 16:28

Padoertje schreef:
Deze ligt nu voor het derde jaar buiten en die is zelfs nog nooit schoongemaakt. Ja, bezem erover na het snoeien. Moet hem even recht leggen, maar die in nog helemaal intact. [ [url=m/DQM04Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
Volgens mij een keer bij een bouwmarkt meegenomen.

Wat een leuke zithoek <3

Waar ik nog aan heb zitten denken is om een leuk strandlaken op de grond te leggen, die heb je ook in xxl varianten en ook rond komt voor, dan kan het gewoon naar binnen en in de wasmachine. Het zal alleen alle kanten op gaan met wind, + er is struikelgevaar. Maar het lijkt mij zo gezellig om wat op de grond te hebben :+ twijfel twijfel

frensje
Berichten: 725
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 16:46

Ik haal ieder jaar een tuinkleed bij het Kruidvat. Toevallig van de week gedaan. Kost niet veel, blijft het hele seizoen goed. Einde van het seizoen zo rond oktober wordt het kleed minder en gooi ik hem weg.

pmarena

Berichten: 48377
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Buitenkleed ervaringen?( tuin kleed)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 17:08

Nou ja, voor het milieu kost het wel veel natuurlijk.... de aarde betaalt de prijs weer.

pol013

Berichten: 9031
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 17:15

JudithGigi schreef:
Wanneer ze echt 'open en bloot' liggen hoor ik vaker dat ze na een jaar of 2 uit elkaar beginnen te vallen en je dan plastic door je hele tuin hebt liggen..


Dit dus inderdaad. Ik vind ze er super leuk uitzien. Maar begin me nu echt bezwaard te voelen nu ik zie dat ze na een tijd uit elkaar vallen.
Weer een bult plastic 'in de natuur' of in de kliko.

Hier komt dus geen nieuwe meer ondanks dat ik de uitstraling ga missen.

noviceh

Berichten: 4818
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 17:25

pmarena schreef:
Nou ja, voor het milieu kost het wel veel natuurlijk.... de aarde betaalt de prijs weer.
Dit inderdaad!

Je zou ook een deel van de bestrating kunnen vervangen voor een ‘kleed’ van tegels. Of misschien iets met houten vlonders?

Rubs

Berichten: 534
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Re: Buitenkleed ervaringen?( tuin kleed)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 17:39

Je hebt buitenkleden die je de hele zomer buiten kunt laten en ook met regen. De dikkere van plastic voldoen dan prima.

Ik heb ook duurdere buitenkleden, die lijken erg op gewone kleden maar die blijven lang nat na regen. Toch niet helemaal handig na een regenbui. Die zijn meer geschikt voor onder een overkapping. Dat stond er helaas niet bij op de website.

BeFunny

Berichten: 10914
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Buitenkleed ervaringen?( tuin kleed)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 17:47

Ik ben ook gaan zoeken want het zou het terras wat gezelliger maken. Maar ik wil het echt een aantal maanden laten liggen zonder daar verder iets aan te hoeven doen. Daarna kan ik hem opgedragen binnen zetten.

Maar ik heb nog niet het juiste kleed gevonden. En ik wil ook geen plastic in de tuin. Wij hebben heel veel vlinders bijtjes etc.

Afbeelding

Het terras wil ik gewoon gezellig maken. Maar ik kom er dus niet uit :')

Muze
Berichten: 5337
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Buitenkleed ervaringen?( tuin kleed)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-24 17:51

Haha ja precies dus.
Heh ook al gedacht om alles opnieuw te ( laten) bestraten met andere tegels, maar ergens wil ik dat ook weer niet.
Elk jaar een kleed weggooien vind ik ook wel zonde voor het milieu, als het enkele jaren mee zou gaan zou dat wel fijn zijn.
Of misschien kunnen we wat saaie tegels vervangen door tegels met een printje. Al denk ik dat we dan eerst t hele terras eruit moeten halen en alles opnieuw betegelen..

Goof

Berichten: 29007
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Buitenkleed ervaringen?( tuin kleed)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 17:59

Ik zie soms superleuke voorbeelden met tuinkleden langskomen, maar als ik hier lees dat het toch wel vies wordt eronder en de kleden ook wel slecht worden, sla ik toch maar over.
Onder onze overkapping heb ik wel wat liggen, maar die ligt dus droog en blijft prima.

BeFunny

Berichten: 10914
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Buitenkleed ervaringen?( tuin kleed)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 18:07

Ik zie dus ook hele leuke voorbeelden en dan denk ik dat wil ik ook. Wij hebben ook een grasveld. Maar best dat grote kale saaie dood saaie terras. Een leuk kleed en wat plantjes (die laatste komen sowieso nog niet aan toegekomen) zou het al erg opvrolijken. Maar ik denk dat het eronder nat wordt en gaat schimmelen enzo.

JudithGigi

Berichten: 4284
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Buitenkleed ervaringen?( tuin kleed)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 18:13

Ik schrik er wel van dat mensen elk jaar zo'n ding opnieuw kopen... Kun je dan niet beter opzoek naar een duurzamer alternatief?

Goof

Berichten: 29007
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 18:15

BeFunny schreef:
Ik zie dus ook hele leuke voorbeelden en dan denk ik dat wil ik ook.


Ja, dat :')
Ik heb het nu aangekleed met leuke salontafeltjes voor buiten, een plantje, lampje en een schaduwdoek erboven.

Eline_S_S

Berichten: 3540
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 18:16

Ik heb dit kleed ooit voor 14,99 bij de Kruidvat gekocht en ligt al 1,5 jaar op mijn balkon. Blijft gewoon intact en wordt niet vies. Ik heb een dak boven mijn balkon, maar het regent er vaak naar binnen. Nadeel is wel dat het kleed na regen lang soppig blijft. Dus al snel geleerd om na regenval niet op sokken buiten te gaan zitten :Y)
Afbeelding

Qimm

Berichten: 15204
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 18:19

BeFunny schreef:
Ik ben ook gaan zoeken want het zou het terras wat gezelliger maken. Maar ik wil het echt een aantal maanden laten liggen zonder daar verder iets aan te hoeven doen. Daarna kan ik hem opgedragen binnen zetten.

Maar ik heb nog niet het juiste kleed gevonden. En ik wil ook geen plastic in de tuin. Wij hebben heel veel vlinders bijtjes etc.

[ [url=m/FaSs77.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het terras wil ik gewoon gezellig maken. Maar ik kom er dus niet uit :')


Ik kwam laatst ergens tegen waar ze buitenkleden hadden van jute, is dat misschien iets?

Wij hebben al sinds jaar en dag (denk een jaar of 4 nu?) een kleed van de kruidvat, ligt zomers onder de partytent en in de winter op zolder in de garage. Ziet er nog prima uit, maar wil ook liever een niet plastic kleed als deze uit de tijd raakt.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Qimm op 16-05-24 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Berichten: 20880
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 18:21

Mijn kleedje van de Action ligt nu voor het 2e jaar. Wel netjes opgeruimd in de winter. Hij gaat stuk aan 1 kant dus binnenkort haal ik een nieuwe denk ik.

Afbeelding

ellepel

Berichten: 47491
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 19:05

de kleden die ik koop zijn van polypropyleen,en ik moest echt even googlen omdat ik me er niet echt mee bezig houd wat er op mijn vloer ligt.
maar het schijnt niet erg slecht te zijn ofzo

LWDaisy

Berichten: 4813
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 19:26

Ik heb vorig jaar hetzelfde gekocht als Storm. Door weer en wind op het open terras laten liggen, en na het seizoen afgespoten, laten drogen, opgerold en in het tuinhuis gezet.

Ik moet het voor dit seizoen nog buiten halen haha. Eerst het terras zijn jaarlijkse schuurbeurt geven. En wachten op zon :')

Ik ben er in ieder geval blij mee. Het staat leuk, en op blote voeten loop ik liever op het kleed dan op de terrastegels.

BeFunny

Berichten: 10914
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 19:39

Goof schreef:
BeFunny schreef:
Ik zie dus ook hele leuke voorbeelden en dan denk ik dat wil ik ook.


Ja, dat :')
Ik heb het nu aangekleed met leuke salontafeltjes voor buiten, een plantje, lampje en een schaduwdoek erboven.



Ja ik heb het houten terras wel salontafel tjes enzo. Maar het stenen gedeelte is heel erg op de wind echt alles waait om. Dus ik wil geen losse dingen daar :') die tafel is van natuursteen en die blijft staan. Maar de bankjes zet ik weg tegen de heg aan want die waaien ook weg.

Hier ben ik met de parasol aan het stoeien geweest, niet helemaal open gezet. De parasol heeft een hele zware voet maar waait ook om met voet en al. Van de week toen het zo warm was dus even wat geprobeerd maar na 5 min weer ingeklapt want hij wankelde en ging bijna om.
Afbeelding


Dus ik zit letterlijk met mijn handen in het haar daar.

noviceh

Berichten: 4818
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 19:49

Zou je daar geen mooie dakplatanen willen? <3

Zolala

Berichten: 85
Geregistreerd: 10-09-22
Woonplaats: Under a rock

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 19:53

Ik heb al jaren hetzelfde kleed op mijn balkon, lijkt op het eerste gezicht op lichtbruin jute met een decoratieve sierrand, maar is oorspronkelijk bedoeld voor in de keuken. M.a.w. een ruimte waarin het gerust weleens nat kan worden, en gemakkelijk schoon te maken is als er op wordt gemorst e.d. Dat leek me ook vrij ideaal voor het balkon.
's Winters rol ik het op en zet het binnen in een hoekje, en haal het liever ook een tijdje binnen als er langdurig regen wordt voorspeld - maar soms vergeet ik dat en droogt het kleed uiteindelijk gewoon op. Verder stofzuig ik het alleen af en toe mee, of gebruik veger en blik. Het ziet er nog prima uit.
Je zou via Google eens kunnen zoeken naar een keukenkleed of een kleed dat geschikt is voor natte ruimten.

Afbeelding