Goede laptop merken ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

biggirl

Re: Goede laptop merken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:56

Ik ben al dik 2 jaar lang met een acer chromebook voor school.

Wat wil je met je laptop doen?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:57

Ruby1995 schreef:
Toshiba lager segment, was dat maar waar :') heb toen 700 neergelegd voor mijn laptop.

Ik ben zeer tevreden over mijn Toshiba. Heb hem nu 4 jaar en heb er alle Sims op staan wat dus beste zware spellen zijn. Moet zeggen dat die door Windows 10 er niet op vooruit is gegaan, Windows 7 draaide beter.

Hoeveel je betaalt zegt niks over het segment. Ik kan ook voor 400 euro een Lenovo kopen, maar dat betekent niet dat het dan opeens een 'laag segment' merk is omdat het maar 400 euro is. Daarnaast is 700 euro een vrij normaal bedrag voor een laptop. Vanaf dat bedrag beginnen de echt goede laptops.

Over de negatieve ervaringen met Acer. Dat klopt wat betreft het 'oude' Acer, de oudere laptops. Acer van nu is top, niks mis mee. Maar dan moet je wel naar de wat duurdere modellen kijken.
Uiteindelijk gaat het toch alleen maar om je eigen ervaring.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:02

Maar wanneer is iets een laag segment?
In de Albert Heijn is AH basic een lager segment dan Unox mede door de prijs.
Misschien klink ik nu heel dom maar wil t gewoon begrijpen haha.

Maar goed, ik ben tevreden over m'n Toshiba en draait nog steeds best.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:08

Ik zweer bij MSI laptops, heb nu mijn 2e en ben er super tevreden mee!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:08

Kwaliteit bepaalt voor mij of iets goed of minder goed is. Maar voor een ander kan dat misschien iets heel anders zijn. Daarom vind ik ook dat er geen beste merk oid bestaat, iedereen heeft namelijk een andere mening en ervaring. Sommige merken staan nu eenmaal bekend als goed (neem bijvoorbeeld MSI in de gaming wereld) en ja daar betaal je dan ook voor. Maar als jouw Toshiba het net zo goed doet voor jou, dan is dat natuurlijk ook prima.

Wat voor jou het beste merk is, kan voor mij totaal niks zijn. Daarom kun je ook (bijna) niet iemand een laptop aanraden zonder budget en eisen te weten. Wil je alleen een beetje internetten? Dan kun je gewoon voor de meest simpele laptop gaan. Wil je meer dan dat en ook nog games kunnen spelen? Dan wordt het al wat moeilijker. Ervaringen zijn over het algemeen zo enorm verschillend (kijk naar Acer), het is best moeilijk om op basis daarvan een keuze te maken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:15

LSnuitje schreef:
Ik zweer bij apple. :D Na altijd gedoe gehad te hebben met windows laptops die niet langer dan een jaar mee gingen heb ik nu een Macbook pro, nooit meer problemen mee gehad!

edit; ik heb vooral slechte ervaringen met Acer en HP :n

:j same here

Tweedehands macbook eventueel een optie?

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:58

8nnemiek schreef:
LSnuitje schreef:
Ik zweer bij apple. :D Na altijd gedoe gehad te hebben met windows laptops die niet langer dan een jaar mee gingen heb ik nu een Macbook pro, nooit meer problemen mee gehad!

edit; ik heb vooral slechte ervaringen met Acer en HP :n

:j same here

Tweedehands macbook eventueel een optie?

Als degene die een laptop zoekt dat serieus overweegt - de mijne moet weg :Y)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 00:19

Ik vind Lenovo heel prima! Voor ik hem kocht had ik er wat twijfels over, maar achteraf een hele goede keus geweest. Ook qua service, na een krap jaar was er iets kapot maar gerepareerd in de garantie (Oké, stiekem was het m'n eigen schuld dus daarom netjes... :o ).

Ik zou het zeker aanraden om je in Lenovo te verdiepen.

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 01:27

Hier ook een lenovo. Zijn niet geel goedkoop. Maar echt hele fijne dingen! Heb m nu alweer 3 jaar bijna en nog niks mee!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 01:33

Drico schreef:
Detroit schreef:
Huidige acer is nu 4 á 5 jaartjes oud en gaat nog steeds als een trein. Draait ook nog gewoon snel op photoshop, lightroom en nog duizend meer dingen tegelijkertijd :o

Hetzelfde hier! :D Mijn laptop is nu denk ik ook zo'n 4/5 jaar oud.
Nog steeds in top vorm is die! :+

Hier ook,ondanks dat ik twee toetsen opgezogen heb :o

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 01:37

Drico schreef:
Detroit schreef:
Huidige acer is nu 4 á 5 jaartjes oud en gaat nog steeds als een trein. Draait ook nog gewoon snel op photoshop, lightroom en nog duizend meer dingen tegelijkertijd :o

Hetzelfde hier! :D Mijn laptop is nu denk ik ook zo'n 4/5 jaar oud.
Nog steeds in top vorm is die! :+

Ook hier tevreden over Acer.
Photoshop en lightroom werken inderdaad uitstekend. Mijn laptop zit ook bomvol met foto's en andere bestanden, maar toch wordt hij er niet slomer door.

Maar ook over mijn Asus laptop ben ik zeer tevreden.
Mag ook wel voor die prijs. :o

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 01:46

En hier ook een Lenovo! :D
Ik heb o.a. een HP, PackardBell, Samsung en Acer gehad. Vooral de laatste is heel erg slecht bevallen, terwijl hij bijna net zo duur was als de anderen. In de 5 jaar dat ik dat ding gehad heb, heb ik 2 keer de accu moeten vervangen, 3 keer de oplader, kreeg het scherm kuren en de toetsen ook. Uiteindelijk leek reparatie ook niet veel meer uit te halen. Hij was ook ontzettend traag (ondanks dat er vrijwel niks op stond en er nog zeeën aan ruimte vrij was) en pikte de wifi ook zeer slecht op. Dus dat was einde Acer, komt er bij mij ook nooit meer in. Nu dus een Lenovo, en die werkt echt heel fijn. Staan meerdere zware programma's op, veel foto's ook, maar is nog steeds snel. Batterij gaat ook best lang mee, niks te klagen hier eigenlijk. Dus zou je net als Marrlinde aanraden om je daar eens in te verdiepen. :)

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 02:00

MonteKarlo schreef:
Oh ik volg!
Ik ga van mijn macbook afstappen, wat een drama met school (alles draait daar op Windows, dat gaat gewoon niet samen op de een of andere manier.)
Ik had een leuke Acer gezien maar ons pap zei dat ik beter niet een Acer kon nemen.
Dus we zoeken weer verder :Y)

Ik heb jaaaren Windows gedraaid op mijn vorige MacBook door gebruik te maken van partities :)

Ik zweer verder ook bij Apple. Hangt er een beetje van af wat je budget en bedoeling is. Mijn huidige MacBook doet vervelend met partities, en ik werk ook met Windows op school, dus ben gewoon de goedkoopste laptop met Windows wezen halen om thuis aan de slag te gaan :') Van zodra mijn opleiding erop zit, flikker ik hem weer de deur uit. Vind werken met Apple veel fijner.

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 09:12

Ik heb erg slechte ervaringen met acer. Tot 3 keer toe laten repareren in 2 maanden tijd (omdat ze naar mijn idee de 1e 2 keer gewoon niks hadden gedaan). Ging om een scherm waar rare vlekken in kwamen die "bewogen". Accu was toen ik hem nieuw kocht met 1.5 uur leeg. Na 9 maanden een half uur en na een jaar kon ik er net mee van stopcontact naar stopcontact lopen.
Een reden voor mij om heel erg ver weg te blijven van acer.
Heb nu al bijna 3 jaar een Hp. Bevalt erg goed geen problemen mee en nogsteeds bloedsnel (heb er wel zelf een ssd ingezet). Ook de batterij is in die 3 jaar tijd misschien een half uurtje gebruik verloren (aan het begin was het 2 uur, soms 2.5. Nu 1.5 tot 2 uur)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 09:18

Ik heb al bijna 8 jaar een Toshiba die ik dagelijks gebruik. :D Na een nieuwe SSD draait hij weer als een tierelier en kan hij ook programma's als Photoshop, Première en Lightroom prima hebben.
Oh en een x een nieuwe accu via ebay gekocht. Voor 8 jaar gebruik niet slecht :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 12:19

Detroit schreef:
Dan doe ik alvast een tegenvraag :Y) : wat wil je met de laptop gaan doen?
Enkel beetje internetten? Of ook spellen erop zetten en spelen oid?

Enkel internetten en dvd kijken ....

emma525 schreef:
Asus, gaan echt jaren mee. Toshiba zou ik niet doen, ik ken alleen Toshies met batterij problemen.

Klopt misschien wel, de accu van de mijne heeft het niet zo naar zijn zin. Ik kan ook nog enkel op netstroom werken, accu is niet meer op te laden.

Apple is wellicht niet zo handig als je alleen windows gewend bent ?! Plus macbook etc is behoorlijk aan de prijs en zoveel doe ik nou ook weer niet met mijn laptop.
Laatst bijgewerkt door Maris op 31-10-15 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 12:22

ik heb momenteel een packard bell en doet het ook prima .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 12:24

Lenovo (vooral de werklijn) is ontzettend fijn! De laatste jaren heb ik vooral Dell en die doen het ook als een trein. Voor mijn werk heb ik een snelle laptop nodig die wel tegen een stootje kan en snel reageert wanneer het nodig is.
Met een SSD erin gaan ze als de brandweer!

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 12:26

Ik heb al jaren een Sony. Er staat veel troep op bij mij waardoor ie wat trager is geworden maar op zich doet ie het al bijna vijf jaar. Batterij doet het nu altijd super.
Wij hebben ooit een hp gehad waar de batterij snel slecht was en ook de hele laptop al snel traag was.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 12:29

Ik werk met een Macbook Pro & een HP, die HP was onwijs langzaam totdat ik m helemaal had gereset nu vind ik het een fijne laptop :j
Toch gebruik ik mn Macbook meer als de HP..

Acer is ook fijn trouwens

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 12:30

Ik heb het merk Acer, ik ben ik echt heel blij mee! Reageert snel en heeft nog nooit problemen gehad!
Ik heb de Acer Aspire V, met touchscreen.

Afbeelding

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 19:15

Ik heb ook een asus start snel op en voor de rest geen gedoe ermee.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 19:23

Ben ik dan de enige die Toshiba waardeloos vind? Zoveel problemen in 2 jaar tijd gehad ermee. Acer ook slechte ervaringen. Dell juist goede. Maar ja ligt natuurlijk ook een beetje aan je gebruik.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 19:33

Asus en acer zijn mijn favoriete laptops.
Heb nu een asus.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 19:40

Ik heb een HP Pavillion voor mijn studie maar ook voor eigen gebruik en er vreselijk blij mee! Ik heb wel de echte laptop, niet de notebook versie. Zou niets beter kunnen wensen in een laptop.