Babykamer inrichten, tips gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise19

Re: Babykamer inrichten, tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 11:36

Ja precies, wil de kamer ook pas nadat ik verhuist ben gaan inrichten etc.
Dat is in april dus heb nog even de tijd haha :D

Je kan trouwens bij die zaak beter langs gaan denk ik? Kan ik meteen ook een nieuwe voor mezelf aanschaffen haha :P

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:55

Ik ben 23 weken zwanger en ook druk bezig met het kamertje. Ikzelf vind het zonde om veel geld uit te geven aan een kamer die maar een paar jaar meegaat. Wij hebben daarom gekozen voor een ledikantje en commode van Ikea (Hensvik serie), ook heel schattig. Daar ook een matrasje voor het ledikant gehaald.
Als kledingkast hadden we nog een grote over, waar we alles in kwijt kunnen.
En de eerste maanden zal de kleine in een wiegje liggen waar ik zelf ook nog in heb gelegen.
Wij hebben een aerosleep matje gekocht bij Babypark, welke je op het matrasje legt en verder heb je niks nodig zei de verkoopster. Daar twijfel ik nog aan.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:20

Onze Sven is inmiddels alweer 1,5 geweest en z'n kamertje is al enig zins verandert. Als het een meisje werd wilde ik graag een pip studio kamer en voor een jongen een rock star baby kamer. Ik heb als basis de wieg van rock star baby genomen. En toen verder op zoek naar behang met sterren, accessoires etc....

Afbeelding

Afbeelding

Zo is de kamer nu:
saroanda schreef:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:33

Gefeliciteerd!

Wij hadden een nijntjekamer gemaakt. Daarvoor heb ik de overheadprojector van kantoor mee naar huis genomen, nijntje kleurplaten op sheets gekopieerd en op de muur geprojecteerd. Dit overgetrokken met potlood en later ingekleurd met verf. Dit kun je natuurlijk ook met andere leuke figuren/dingen doen.

Verder heb ik witte lakentjes bij de Hema gekocht en een tinnetje verf bij de drogist, zo heb ik de lakentjes allemaal gekleurd, dat was toen een stuk goedkoper.

Bij Leen Bakker heb ik een witte klamboe gekocht en aan de hoepel een rand van stof van Nijntje vastgemaakt.

Dochter is nu bijna 7, heb de klamboe een tijd eraf gehad ivm veiligheid en nu sinds een tijdje weer opgehangen, even geverfd met roze textielverf en een mooie rand van roze fluweel eromheen en opgehangen. Paar vlinders met van de knijpertjes gekocht bij de Action en dochterlief is er helemaal happy mee.

Een ladekastje is vaak net zo makkelijk als een commode en meestal wat minder duur. Plank erboven en daaronder een kapstokje met wat dingetjes eraan, zoals een spiegeltje, vinden baby's erg leuk om zichzelf in te zien.

Van die canvas schilderdoekjes bij de Kwantum kun je ook leuke dingen mee doen. Of wat foto's op internet zoeken met leuke foto's van baby-dingetjes of figuurtjes, die afdrukken en inlijsten in kleine lijstjes en zo speels op de muur hangen. Heb dat bij onze jongste (5 jr) gedaan, eerste met Bob de Bouwer en nu met Cars. Lijstjes heb ik vastgeplakt met dubbelzijdig tape, zodat ik ze later weer ergens anders kan hangen en geen gaatjes heb.
Zijn kastdeuren heb ik nu behangen met een rol Cars behang, mocht dat niet leuk meer zijn, even eraf halen en een ander behangetje eroverheen.

Erg leuk hoor, baby of kinderkamer inrichten :j

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:12

Wat een stoere kamer Saroanda!

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:19

Heb vroeger de baby spullen ook allemaal bij een babyzaak gekocht.
Echt alles, bijpassende slaapzakjes enzo, dekentjes noem maar op.
Dan krijg je een 2e en kom je er achter dat er buiten de baby-speciaalzaken ook heel leuke spullen te koop zijn en voor veel minder geld.
Hema bijv. heeft ook goede kwaliteit, maar ook andere zaken zijn goed, prenatal heeft soms ook leuke dingen maar is soms ook vrij duur.
En de Leen Bakker zal misschien ook wel veel hebben.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:10

Iris82 schreef:
Ik heb een hypo-allergeen matrasje met een Aerosleep. Niet enkel om de (schijn)veiligheid dat het kindje minder kans heeft om te stikken als het op de buik ligt, maar ook omdat het gewoon een hele goede matrasbeschermer is.
Daar overheen gewoon een katoenen hoeslaken (want dat is ook ademend).

een gewone molton matras hoes beschermd net zo goed hoor. hier al heel wat kots en poep gevloeid maar alles keurig tegen gehouden door de hoes.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:17

Lieverdje86 schreef:
Wij hebben een aerosleep matje gekocht bij Babypark, welke je op het matrasje legt en verder heb je niks nodig zei de verkoopster. Daar twijfel ik nog aan.

volgens mij moet er nog een hoeslaken overheen. (lijkt me). om de boel op z'n plek te houden en zodat je niet steeds dat matje in de was moet doen. hoeslaken heb je er meerdere van dus reserver voor als de 1 in de was zit. verder "mag" je er niets op doen omdat hij dan niet meer zou werken. en het liefste willen ze nog dat je een aero-sleep hoeslaken gebruikt omdat dat zou ademen en ze er niet in zouden kunnen stikken. maar de meeste gebruiken een gewoon hoeslaken. ademt ook en is stukken goedkoper.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:59

Via de websites villa-uk en villa-vrolijk kun je ook leuke lakentjes e.d. bestellen.
Verder vond ik Babypark een hele fijne winkel. Wij hebben daar heel veel gekocht.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 19:21

M'n schoonzus gebruikt idd ook gewoon een normaal hoeslaken en m'n nichtje leeft nog steeds haha :Y)

Ik ga binnenkort naar baby-park ben benieuwd!
Als het een meisje word heb ik sowieso al een idee qua kamer. Alleen word ie dan wel gewoon wit.

M'n schoonzus had een leuk merk qua dekentjes en behangetjes etc.
Ben alleen de naam vergeten :Y)
Weet alleen dat 't redelijk prijzig was en 't met bloemetjes is

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:59

Sunrise19 schreef:
M'n schoonzus had een leuk merk qua dekentjes en behangetjes etc.
Ben alleen de naam vergeten :Y)
Weet alleen dat 't redelijk prijzig was en 't met bloemetjes is

Is dat niet van PIP studio?? of lief!!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 20:08

Euhm ik ga even zoeken!

edit: Pip studio idd <3 vind dat zoooo schattig haha <3
Laatst bijgewerkt door Sunrise19 op 11-01-12 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:08

Ik heb je een PB gestuurd :) Als kraamverzorgster kan ik je misschien wel wat tips en adviezen geven..

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:51

Leuk kamertje als je die kiest :j
Vind 600euro incl box etc echt goedkoop!

Wij hebben het kamertje in taupe. 1 muur en de accesoires. :j Wij wisten het geslacht niet.
Wij hebben een matras van de babydump. Niks geen aero-sleep, en wel een buikslaper :j
Alle babymatrassen, hoe goedkoop ook voldoen aan de eisen waar ze aan moeten voldoen. De onze was 50euro.
Qua lakentjes etc kan je misschien bij de negen maanden beurs gaan kijken? Daar had ik er toen 3 voor 10 euro ofzo.