Autoruitschade "gratis" laten repareren - belazerd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Autoruitschade "gratis" laten repareren - belazerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 00:23

Achetr op mijn groene kaart staat dat ik ruitreparatie moet uit laten voeren door Carglass, dan ga ik dr geen ander aan laten werken. Ik zit in dat wereldje dus weet dat maar kan me zo voorstellen dat heel veel mensen dat niet weten.....Erg banketstaaf.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 00:24

Heb trouwens ook wel eens zo'n pipo bij m'n auto (oud lijk uit '94) gehad.
"mevrouw, heeft u ook een sterretje in uw ruit?"
(ik nog netjes) "nee hoor, ruit is prima"
"mag ik even kijken? Want als u ruitschade heeft kunnen wij dat GRATIS maken als u daarvoor bent verzekerd!"
"Nee dat kan niet want ik ben er niet voor verzekerd, en die ruit is goed."
"Ja maar mevrouw, met -blabla-verzekering wordt..."
"Ik werk ZELF bij mijn autoverzekeraar! Ik weet heel goed waarvoor ik verzekerd ben!"
*intussen hangt die klojo boven mn voorruit de boel te bestuderen*
"Goh mevrouw, u heeft idd geen ruitschade"

De stoom kwam haast uit mn oren, haha

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 01:00

Oeps, ik heb het dit jaar ook laten doen. Geen idee of dat bij hetzelfde bedrijf was of eentje die op dezelfde manier te werk gaat, maar dat zal weinig uitmaken. Ik heb nog geen rekening gezien, maar als daar 8 maanden tussen zit, kan die rekening nog wel komen. Ik heb nog gevraagd of het wel vergoed zou worden omdat mijn verzekering neit met hun samenwerkte, maar hij verzekerde me ervan dat het vergoed werd... Nou ja, ik ben gewaarschuwd, ik wacht wel af.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:46

Anne. schreef:
HorseTopShop schreef:

Dat beweren ze niet hoor. ;) "Als je verzekering het dekt."

Over het algemeen geldt dat als u verzekerd bent voor ruitschade en we de ruit kunnen repareren (bijvoorbeeld bij een sterretje in de voorruit kleiner dan een € 2 munt) de ruit meestal zonder kosten voor u wordt gerepareerd.

Hmhm, maar hoe klein waren die lettertjes? ;)

Staat gewoon op de website in normale letters en in de reclame op tv zeggen ze precies hetzelfde ;)

http://www.carglass.nl/Hoeveel-kost-het.2053.0.html

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:02

Ik werk bij Autotaalglas, en hoor bij ons aan de balie heel vaak dit verhaal. Helaas.

Volgende keer gewoon naar Autotaalglas gaan, wij zijn marktleider wat betreft de leasemarkt, en een goede tweede in de verzekeringsmarkt, hebben leuke reclame :D en indien je meer dan WA verzekerd bent is een ster gratis. Wij zijn glasgarant aangesloten, en hebben hier een A status, dit betekend dat als jouw verzekeringsmaatschappij glasgarant eist, je bij ons gegarandeerd goed zit.

Ook komen we als je midden in de nacht een ingeslagen zijruit hebt, om hem dicht te plakken!

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:24

Ik heb een half jaar geleden ook mijn ruit zo laten maken op een parkeerplaats en toen was er niks aan de hand.. Vind wel dat als ze zeggen dat het gratis is dit ook zo moet zijn, zeker als hun het nagevraagd hebben.. Heb je al met de glasservice gebeld met je verhaal?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:32

Ik probeer die gasten altijd te mijden.
Als ik schade heb dan ga ik er zelf wel achteraan.
Heb een hekel aan bedrijven die dat zo doen.

Vorig jaar midden in de winter met die dikke sneeuw is mijn achterraam uitg geknapt.
Carglas gebeld en die kwamen binnen 2 uur met een nieuwe achterraam.
Dat noem ik pas service.
En de verzekering heeft deze geheel vergoed.
Met alleen een WA verzekering was het raam dik €550,- gewesst.

Wij kregen een paar maanden geleden nof een brief van interpolis waar je in geval van ruitschade allemaal terecht kon. Iets met een keurmerk, en dat ze het dan zouden vergoeden.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:37

Ik heb nu een barst in m'n ruit, met voorruitverwarming en regensensor. Gelukkig een lease-auto. Ik de leasemaatschappij gebeld. Ik moet het laten vervangen door Autotaalglas. Ze zitten helaas niet om de hoek, hebben de ruit niet op voorraad, maar goed ik krijg dan weer wel een leenauto mee, want het duurt te lang om op te wachten.

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:37

Ze stonden ook tijden bij mijn werk op de parkeerplaats!
Mijn baas heeft het voor elkaar kunnen krijgen om ze weg te sturen :Y)

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:47

Hier iemand met goede ervaringen!!!
Ik had ook een sterretje en bij de Praxis stond zo'n tentje voor gratis reparatie. Ze waren daar super aardig. Voorwaarden netjes uitgelegd en gevraagd bij welke verzekeraar ik zat (National Academic). Daar hadden ze geen ervaringen mee, van andere verzekeraars konden ze precies opzoeken of ze zo'n ingreep wel/niet vergoedden. Vervolgens hebben ze me verteld dat ze de ruit sowieso gratis zouden repareren, het zouden declareren bijn NA, en als NA dit niet zou verzekeren, dan zou het op hun eigen kosten zijn. Dus echt de belofte dat ikzelf NIETS hoefde te betalen. Ik heb er ook nooit meer wat van gehoord en de ruit is keurig gerepareerd.
Weet even niet meer welk bedrijf het was, maar ik vond het in ieder geval een superservice!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 11:06

Bij ons (Interpolis) werkt het hetzelfde als bij Centraal Beheer. Geen eigen risico bij ruitreparatie, mogelijk wel bij vervanging. Maar bij ons heb je eigenlijk helemaal geen standaard eigen risico op ruitschade enkel als je dat er apart bij afsluit.

Ik zou heel erg uitkijken met die bedrijfjes die daar ergens op een parkeerterrein staan. Veel verzekeringsmaatschappijen vergoeden dat namelijk niet meer. Enkel nog Carglass en Autotaalglas. Dit omdat er heel veel sjoemelaars bij zitten.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 11:12

Mijn moeder heeft exact hetzelfde gehad als jij beschrijft, TS!
Die was ook laaiend.
Natuurlijk is het je eigen verantwoordelijkheid, maar ze liegen je gewoon glashard voor!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 11:14

Kyno schreef:
maar ze liegen je gewoon glashard voor!

Vooral dat ja :')

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 12:35

LZP -> HTT

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 12:40

Sjimmy schreef:
Kyno schreef:
maar ze liegen je gewoon glashard voor!

Vooral dat ja :')

Oops! :x

Jij bent scherp! :')
Had het zelf niet eens door. }:0

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:24

Hmm... Ik heb werkelijk nog nooit zo'n dergelijk tentje gezien. Vind het ook wel typisch dat ze op een parkeerplaats van AH of Praxis ofzo gaan staan. Als bezoeker zit je daar dan toch niet op te wachten?

Je wordt doodgegooid met de reclames van Carglass dus mensen met een sterretje o.i.d. weten dan toch al hoe ze daar wat aan kunnen laten doen?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:24

annastasia schreef:
Ik probeer die gasten altijd te mijden.
Als ik schade heb dan ga ik er zelf wel achteraan.
Heb een hekel aan bedrijven die dat zo doen.

Nou inderdaad!
Ik stond vorig jaar met mijn loodzware trouwjurk in mijn handen, komt er zo'n pipo mij storen om zoiets. Als ik iets heb bel ik zelf wel iemand om het op te lossen!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 13:31

Concorde schreef:
Waar is je auto verzekerd?

Bij Reaal, WA+. In deze akte van cessie staat letterlijk dat ik zelf voor de kosten opdraai als de verzekering niet vergoed, ik heb daar dus gewoon voor getekend. |o

Ik heb nog niet gebeld, ben aan het werk, maar ga vanmiddag nog wel even erachteraan.

@ Megan: ze staan overal die lui, ook vaak in parkeergarages. De eerstvolgende die mij belaagt zal ik eens even haarfijn uit de doeken doen waarom ik geen interesse heb. :D

Overigens is het natuurlijk niet helemaal weggegooid geld, mijn ruit is gerepareerd en ik hou me vast aan de gedachte dat het sterretje deze winter wel een hele breuk had kunnen worden... Had gekunnen toch? Heb ik de ruit iig niet voor niks laten maken. ;)

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:32

Haha grappig, hier in zoetermeer en omstreken nog nooit gezien! Maar goed ook, moet niks hebben van dat soort lui :P

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:34

Ik heb ook bij een verzekeraar gewerkt en ik kan jou vertellen dat als je deel casco of casco verzekerd bent, dat het maken van een sterretje gratis is.

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:35

Ik zie dat je WA + verzekerd bent! Dan hoor je niets te betalen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:44

liempje schreef:
Ik zie dat je WA + verzekerd bent! Dan hoor je niets te betalen.

Klopt niet liempje. Ik heb even gezocht en hetvolgende gevonden:

REAAL
Citaat:
Bij ruitschaden hangt het er vanaf of er sprake is van een middels een harsinjectie herstelbare schade of dat het gaat om vervanging van een gehele autoruit. Bij herstel met en harsinjectie geldt een eigen risico van € 150,--. Dit eigen risico komt te vervallen als de ruit wordt hersteld door een bedrijf dat is aangesloten bij Glasgarant (zie www.glasgarant.nl) of SMS “GLAS” naar 3669. Je krijgt dan een bericht met adressen van herstellers in de buurt.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:47

Megan_ schreef:
Hmm... Ik heb werkelijk nog nooit zo'n dergelijk tentje gezien. Vind het ook wel typisch dat ze op een parkeerplaats van AH of Praxis ofzo gaan staan. Als bezoeker zit je daar dan toch niet op te wachten?

Je wordt doodgegooid met de reclames van Carglass dus mensen met een sterretje o.i.d. weten dan toch al hoe ze daar wat aan kunnen laten doen?

Ik heb nu ook een sterretje in mijn vooruit.
Hier bij de Aldi staat wel eens zo'n tentje...ik hoop dat hij er binnenkort weer is :D
Kan dan mooi onder werktijd, maar dat kan bij Carglass ook begreep ik...dus tja, ik denk toch dat er mensen zijn die er gebruik van maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:48

Bij WA beperkt casco wordt een ster voleldig vergoed, ik heb althans nog nooit een rekening gezien.
Weet niet of dit ook een plus verzekerign is? Weet iemand dat? Bij gewoon WA wordt een ster moet vergoed, noch autoruitschade.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:52

Mijn oma hebben ze dit ook eens geflikt.
Die heeft dus nooit de rekening betaald, gratis is gratis vond ze.
Boos dat ze was, ze heeft er nooit meer iets van gehoord. :D

Het is ook van de zotte ook, gratis is gratis.
Niet verzekeringswerk.