Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:23

Ik vind dat eerlijk gezegd erg karig :o als ik naar een feestje ga of ik een feestje houd, verwacht ik eerlijk gezegd wel een biertje en een wijntje. 6 liter vloeistof voor 15 mensen komt neer op 1.5 glas p.p.

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:23

Sheran schreef:
Het was incl drinken. Ik heb zelf taarten gemaakt (een yoghurttaart en een appeltaart). Daarvoor had ik meel, suiker, yoghurt, gelatine, appels, rozijnen en diepvriesaardbeien nodig.
Qua drinken had ik 2 flessen frisdrank en nog drie pakken sap. En thee natuurlijk.
Qua eten had ik twee zakken chips, worteltjes in reepjes die je in de dipsaus kon doen, eieren, bastognekoeken en komkommer.

Netjes gedaan zeg!

Fleurtje100
Berichten: 2700
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:25

Dat zijn inderdaad wel goedkoper en lekkere dingen allemaal. Scheelt ook veel dat er geen alcohol gedronken is. Wat dat betreft vind ik zelf een high tea organiseren altijd lekker en low budget (en met vooral vrouwelijke gasten kom je daar ook prima mee weg). Als je luxe wil doen start je met een prosecco en verder gewoon thee en zelfgemaakte sandwiches, gebakken brownies/muffins, hartige taartjes maken in muffin vormpjes etc. Een bouillon geserveerd in wijnglas erbij staat ook heel chique (zeker als je glazen neerzet met wat verse kruiden erin en dan bouillon uit een thermoskan of theepot erop schenken.

Tiggs

Berichten: 7541
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:28

Fleurtje100 schreef:
Dat zijn inderdaad wel goedkoper en lekkere dingen allemaal. Scheelt ook veel dat er geen alcohol gedronken is. Wat dat betreft vind ik zelf een high tea organiseren altijd lekker en low budget (en met vooral vrouwelijke gasten kom je daar ook prima mee weg). Als je luxe wil doen start je met een prosecco en verder gewoon thee en zelfgemaakte sandwiches, gebakken brownies/muffins, hartige taartjes maken in muffin vormpjes etc. Een bouillon geserveerd in wijnglas erbij staat ook heel chique (zeker als je glazen neerzet met wat verse kruiden erin en dan bouillon uit een thermoskan of theepot erop schenken.


Ik heb ook weleens een hightea georganiseerd, maar dat vond ik verre van low budget eerlijk gezegd...

Sheran

Berichten: 17256
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:32

In mijn vriendenkring bevinden zich eigenlijk geen mensen die alcohol belangrijk vinden, en wel veel theedrinkers. Het drinken is dan ook bij lange na niet opgegaan, ik heb vrijwel alles nog over.

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:34

high tea lijkt me ook niet goedkoop, al kun je het zo duur maken als je wilt natuurlijk :)

Mij komt het ook wat karig over, maar goed dat is voor iedereen anders.
Ik heb altijd allerlei soorten drankjes in huis maar ook bier en wijn voor de liefhebbers. Wat hapjes betreft heb ik altijd schalen vol met verschillende dingetjes. Vind het altijd heerlijk om dat allemaal te zien staan en mensen er lekker van te zien eten :D
maar aan de andere kant, ben ik een fortuin kwijt en heb voor een heel weeshuis aan voedsel en drank over :')

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:36

Haha Mar... Wat dat betreft was O&N goed geslaagd, iedereen die iets lekkers mee neemt :D

Sheran

Berichten: 17256
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:36

Nja, ik heb van alles over, dus bij mij was het niet karig :D.
Ik kan me voorstellen dat het bij anderen misschien wel zo is, maar dit is vrij normaal qua hoeveelheid hier. Er was immers ook nog taart :D

fokfanaat

Berichten: 20220
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:38

Ik hou ook niet van zuinig met feestjes, wil mensen graag verwennen.

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:41

hihi ja met O&N kwam ik ruimte te kort om al het eten kwijt te kunnen :')
iedereen ging rollend naar buiten haha en heel fijn ook dat ik niet zelf alles hoefde te regelen maar dat iedereen wat meenam :D
maar eens nadenken wat we dit jaar doen met O&N :)

dat heb ik ook ff, dat ik mensen wil verwennen
en als ik dan weet dat iemand ergens van houdt dan komt dat ook in huis en zo heb je dus al gauw voor 10 verschillende mensen iets in huis gehaald + het gewone spul :')

Sheran

Berichten: 17256
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:46

Ik hou ook van mensen verwennen, hoor, maar als mensen het niet opeten vind ik het onzin om het te halen :D.
Voor mij is een feestje toch vooral gezelligheid en geen stouwfestijn.

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:08

Ik denk dat het per groep eigenlijk verschillend is hoeveel er wordt gegeten/gedronken. Enne, alcohol is simpelweg altijd duurder dan fris :)

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:16

Ik kom ook wel eens op een verjaardag waar dan een paar schalen met borrelnootjes staan, er een schaal met komkommer/ kaas en druiven rond gaat en er toastjes gesmeerd worden.
Vind dat ook erg karig.
Zeker gezien hun gedrag op andere verjaardagen. Maar goed, ieder zijn manier....

Probeer ook ieder jaar weer minder kwijt te zijn, maar helaas iedere keer is het toch rond de 100,-.
Is dan voor 25-30 man incl taart, fris, aloholisch en hapjes.

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:18

ik had altijd best wel wat bier over omdat dat weinig gedronken werd, dus mijn afgelopen verjaardag had ik weinig bier gehaald.... werd er ineens veel bier gedronken en had ik dus tekort :+
volgend jaar maar eens vragen aan de AH of ik ook bier mag terugbrengen als ik teveel heb, dan haal ik maar weer gewoon wat meer haha

dat gevoel heb ik ook annastasia, dat er mensen zijn die zich volvreten op mijn verjaardag en zelf amper een schaaltje chips neerzetten :')

fokfanaat

Berichten: 20220
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:18

Vind het leuk, om wrapjes te maken, dadeltjes spek, gevulde eitje, gehaktballetjes, stokbroodjes met smeerseltjes, zoete olijfjes.
Schaal sushi doet het ook goed.

Avelienvd

Berichten: 7230
Geregistreerd: 28-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:20

Wsl zullen de meesten hier dan ook mijn verjaardag wel karig vinden.
Maar soms moet je ook tijdens je verjaardag bezuinigen.
Hier komt volgende week op tafel (in 2/2.5 uur tijd)
Taart met koffie/thee
Hapjes:
Kaas, worst, toastjes, komkommer wsl chips met dip.
Misschien nog cocktailworst in bladerdeeg
Moet genoeg zijn toch?

Fleurtje100
Berichten: 2700
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:26

100 euro valt ook wel mee toch? Je bent nou eenmaal snel 3-4 euro p.p. kwijt. Ik drink zelf eigenlijk bijna altijd wijn van 5-6€ per fles. Behalve wijn die vanuit de vakantiebestemming komt. Op verjaardagen vind ik het dus karig om dan ineens goedkopere wijn te nemen. Dat vind ik dus een voordeel van een high tea, ik heb toch al tig soorten thee staan en als je zelf dingen bakt en maakt heb je veel lekkers voor 1,5-2€ p.p.
Knakworst in bladerdeeg maakte we op de studentenvereniging ook altijd! Qua hapjes hoeft het ook echt niet duur te zijn, toen ik nog studeerde hadden we voor 200 man hapjes (8 stuks p.p. zijn ook genoeg mensen die niks hoeven dus in de regel had je dan gewoon veel) voor 80€. We deden dan naast frituren, wraps vullen, prikkertjes met worst/kaas/augurk, gevulde champignons, van die broodjes knakworst en stokbroodjes met smeersels erop.

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:33

Frituren doe ik tegenwoordig ook. Pak met 3 snackjes kost nog geen 2,-
Ik gooi er dan 2 pakken in.

Tiggs

Berichten: 7541
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:44

annastasia schreef:
Ik kom ook wel eens op een verjaardag waar dan een paar schalen met borrelnootjes staan, er een schaal met komkommer/ kaas en druiven rond gaat en er toastjes gesmeerd worden.
Vind dat ook erg karig.


Haha, ik vind dat juist prima. Tegenwoordig heeft iedereen koude wraps etc, dat is inmiddels ook wel redelijk afgezaagd.

Ik varieer altijd een beetje, maar er is in ieder geval altijd meer dan genoeg :+ .

Samantha_

Berichten: 10837
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:54

Dat zijn de goede feestgangers dan zeg, als ze zo weinig drinken!
hier gaat er altijd veel doorheen. Rustig 6 kratten bier, 2 flessen wijn, 3 flessen fris, wat sap of pakjes voor de kinderen. Als hapjes meestal taart die ik zelf maak, en daarna chips, nootjes, toastjes, kaas etc.
Moet ik er wel bijzeggen dat wij alleen de kinderverjaardagen vieren, en dat is dus smiddags.

Fleurtje100
Berichten: 2700
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:01

Moet ook zeggen dat ik meestal net gegeten heb als ik ergens op een verjaardag kom. Na een punt taart heb ik dan wel weer genoeg gegeten, op doordeweekse avonden drink ik meestal ook geen alcohol en dus thee of water, kom pas rond 20.00 aan en ben om 22.00 weer weg, dus ben een erg goedkope gast dan, haha. Wij zijn beide in de zomer jarig, we hebben alleen een balkon maar wonen op 3 min lopen van een groot park, ook een ideale feestlocatie voor een simpele bbq (op van die wegwerpdingen) met daarbij veel lekkere salades.

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:07

Ik moet echt ideeën hebben voor O&N. Ben waarschijnlijk alleen met vriendin en misschien is vriendlief ook thuis

Sheran

Berichten: 17256
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:12

Zelf oliebollen bakken, altijd leuk. En appelflappen in de oven!

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:13

Oliebollen neem ik mee bij mijn ouders. Zal toch moeten werken bij hun in de bakkerszaak hihi

Sheran

Berichten: 17256
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:22

Qua verjaardagen is het denk ik ook erg afhankelijk van je omgeving wat je inslaat. In A'dam zal ik ook met andere dingen komen aanzetten dan hier in Groningen :). Puur omdat er een andere vriendenclub woont.