Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
PSvanLot schreef:Maar het gaat er toch niet om of er nu wel of niet veel ontwikkeld is? Als wij als individu er blij mee zijn is het toch prima?
Voor individuen die niets met domotica etc hebben is het vlug genoeg gegaan met de ontwikkelingen. Het moet ook behapbaar en begrijpelijk blijven.
Wij als leken zijn toch helemaal niet geïnteresseerd in tegenkrachten of overdreven reacties?
Wij willen gewoon alles met een app/telefoon kunnen doen zonder er veel moeite voor te hoeven doen…
Lielle schreef:pien_2010 schreef:Hoe werkt dat dan Lielle?
Ik ben al blij dat ik via de print app vanaf de telefoon mijn printer kan regelen, maar dan houdt het hier ook wel op.
kernthermometer in het vlees prikken, die verbindt draadloos naar een station die je in de buurt van je ovem/bbq/fornuis legt. bluetooth verbinding naar je telefoon, en in de app de doeltemperatuur instellen.
pmarena schreef:Wat is de toegevoegde waarde van zo'n app daarbij dan...? Zijn dit soort prikkers er niet ook gewoon met een geluidssignaal ofzo, dat je hoort dat het gaar is...?
princequillo schreef:Hier ook een vraagje aan de smart mensen. :'D
Je hoort vaak zorgen van mensen als 'wat als er internetstoring is' of dergelijke. Dat ze niet zonder verlichting willen zitten etc. Nu heb ik niet zoveel Smart, maar wel een 'Smart' stopcontact die je via Bluetooth/internet kunt bedienen, kunt timen etc. Maar deze heeft ook gewoon een 'domme' optie met een simpel schakeltje. Als je veel smart items in je huis hebt, hebben deze dan niet ook 'gewone' opties die je zelf manueel kunt bedienen, of is het echt enkel smart? Het lijkt mij eigenlijk heel logisch dat je beide wegen kunt betreden met dit soort dingen. Ze zullen er vast ook wel rekening mee houden dat het internet storing kan hebben en dergelijke, denk ik?
IMANDRA schreef:Wij zijn nu bezig met een nieuwbouwwoning en ik zou deze het liefst zo “smart” mogelijk maken.
We gaan daarom sowieso voor overal hue waarbij ik de standaard schakelaars ook door smart knoppen wil vervangen. En we hebben nu een Google mini om deze te bedienen (al moeten we die misschien uitbreiden ). Maar je hebt natuurlijk ook automatiseringen qua gordijnen, wasmachines etc…
Hoe hebben jullie het aangepakt en welke merken zou je aanraden? Wat heb je allemaal geautomatiseerd/smart gemaakt? Hoe ‘smart’ is jouw huis?
Vjestagirl schreef:Ik ben het er wel mee eens. Ik kan mijn stofzuiger vanaf mijn telefoon bedienen en mijn thermostaat, maar de lampen ed hoeft van mij ook echt niet.
Cookies schreef:Een spiegel waar je het nieuws op kunt lezen? Fancy.
Ik laat Google 's morgens met goedemorgen wensen en dan krijg ik het weerbericht en het nieuws voorgelezen. Heerlijk. En daarna wenst ie me een fijne dag.