Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Neon schreef:Ik zou verder kijken…
1: je vindt geen aannemer die tijd heeft en goed werk aflevert
2: beschermd stadsgezicht waardoor je zoveel ellende op je nek haalt om met de gemeente rond te komen… ( die zouden blij moeten zijn dat iemand deze ellende probeert op te knappen… maar die hebben echt overal meningen over)
3: de kosten en levertijden van bouwmaterialen zijn verschrikkelijk
4: een huis uit 1800 is gebouwd met hele andere ideeën… je zult verrassing ná verrassing tegenkomen…
Als je dit echt wilt is de eerste stap de gemeente om te bekijken wat mag… en leg vooral de afspraken vast
Ik hoop dat je een flinke buffer hebt die je kan gaan spenderen en heel handig bent . Als je dat niet hebt… en geen ellenlang geduld hebt… zou ik lekker verder kijken
Biks2 schreef:Ik kan op de site van mijn gemeente geen informatie hierover vinden.
Wel van andere gemeenten; bijvoorbeeld het super duidelijke gidsje van gemeente Rotterdam.
Ik krijg denk ik niet snel genoeg officieel uitsluitsel van mijn gemeente wat wel en niet kan om de eventuele koop af te wachten.
Biks2 schreef:Ik kan op de site van mijn gemeente geen informatie hierover vinden.
Wel van andere gemeenten; bijvoorbeeld het super duidelijke gidsje van gemeente Rotterdam.
Ik krijg denk ik niet snel genoeg officieel uitsluitsel van mijn gemeente wat wel en niet kan om de eventuele koop af te wachten.
Biks2 schreef:Ik heb mijn oog laten vallen op een leuke woning, alles klopt, het enige nadeel is dat het energielabel G heeft. Het is ook een zeer oude woning dus opties tot verduurzaming lijken mij beperkt. Het is ook een beschermd stadsgezicht dus je kunt ook niet aan de slag met driedubbel glas of zonnepanelen op het dak.
Heeft er iemand ervaring met zulke projecten, wat heb je gedaan en wat kostte het?
Ik kan de funda link per pb sturen om mee te kijken.
Ben benieuwd!