Handelaars,verzekeraars...Ik heb er echt genoeg van.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Merlen

Berichten: 1596
Geregistreerd: 24-03-13

Handelaars,verzekeraars...Ik heb er echt genoeg van.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 23:18

Nou heb ik weer wat aan de hand.De problemen lijken maar niet te stoppen.
Ik heb getwijfeld dit te plaatsen maar de frustratie moet er even uit.

Na een hoop gedoe met de autoverzekering die er alles aan doet om het geld waar je recht op hebt in hun zakken te houden,tot driemaal toe.
De aankoop van een nieuwe,dure marathonwagen die toch niet zo nieuw lijkt te zijn.
Mijn pick-up die nu al 5 weken op de garage staat,en die ik eigenlijk niet langer dan 2 weken kan missen,omdat de prutsers daar hem niet goed hadden hersteld in de eerste plaats.Ze waren vrijdag pas begonnen met de reparatie |o

Een week geleden een andere wagen extra gekocht.De wagen werd gekeurd voor verkoop en aangekocht bij een officiele merkdealer voor net dat ietsje meer zekerheid.
Vorige vrijdag begon plots de vering achteraan te kraken en te bonken.Zeer waarschijnlijk zijn de rubbers van de veerschotels kapot.
We hebben thuis even gekeken waar het geluid vandaan kwam.Net ervoor was er een onweersbui gepasseerd.Ik doe de bekleding van de kofferbak omhoog en zie water in de koffer.Dit lijkt van tussen een naad te komen.Daarna ben ik met de wagen tot bij een vriend gereden die wat van auto's kent.
Zijn conclusie;de achterkant van de wagen heeft in elkaar gezeten.Het chassis werd terug recht getrokken,de naad van de koffer is met siliconen aan elkaar gemaakt i.p.v. gelast,het raam is blijkbaar vervangen.Hij heeft in de diepe hoeken van de koffer nog glasstukjes terug gevonden.

Donderdag heb ik een afspraak met de dealer kunnen maken na enige discussie over het geluid van de vering.Ik heb hem gevraagd of de wagen ongevalvrij was en hij antwoordde dit niet te weten ondanks dat de wagen altijd bij hem onderhouden werd.Hem ook geconfronteerd met het feit of ze voor verkoop de wagen niet volledig hadden gecontroleerd.Zo zou het toch moeten gebeuren.

Het ene probleem is noch niet opgelost of het andere dient zich weeral aan.
Al anderhalf jaar ben ik nu aan de gang met verzekeraars,rechtsbijstand,experts en advocaten.
Er lijkt maar geen einde aan te komen.

Jolien87

Berichten: 17420
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 07:06

En wat is precies je doel met dit topic?

assie

Berichten: 9486
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Handelaars,verzekeraars...Ik heb er echt genoeg van.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 07:11

Frustratie spuien lijkt me zo.
En logisch ook, super irritant zeg! Ik hoop dat je eruitkomt en dat alles wordt opgelost.
Wel schandalig dat de garage die de aankoopkeuring heeft gedaan dit allemaal heeft gemist

Jolien87

Berichten: 17420
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 07:14

Begrijpelijk hoor, ik zou ook tot op het bot gefrustreerd raken hiervan. Maar wil je hulp van andere bokkers?

Merlen

Berichten: 1596
Geregistreerd: 24-03-13

Re: Handelaars,verzekeraars...Ik heb er echt genoeg van.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 09:45

Dat je éénmaal in dit schuitje zit,kan gebeuren.Maar bij mij lijkt het maar niet te stoppen.
Het doel van dit topic;misschien ervaringen delen over soortgelijke zaken.In de eerste plaats inderdaad frustratie spuien.
De consument heeft rechten en handelaars kennen die.Echter blijkt in vele gevallen dat je wettelijke rechten niet kan bekomen zonder een advocaat in te schakelen of een rechtzaak aan te gaan.

Merlen

Berichten: 1596
Geregistreerd: 24-03-13

Re: Handelaars,verzekeraars...Ik heb er echt genoeg van.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 22:54

Het probleem met mijn auto is toch netjes opgelost,gelukkig.
Vandaag mocht ik hem al terug ophalen.
De verkoper heeft bevestigd dat hij ooit betrokken was in een ongeval na het bekijken van de herstelling.
Of hij dit nou al wist voor de verkoop laat ik even in het midden.
Het probleem met de vering is opgelost,de naad is netjes terug gelast.
De wagen rijdt prima en veel beter dan mijn vorige dus ik wilde de de koop eigenlijk niet ontbinden.
De verkoper is bereid een geste te doen.Vermindering op de prijs of een jaar extra garantie plus een paar nieuwe banden,gratis vervanging van de distributieriem en volgend onderhoud.
Ik ben geneigd om voor de prijsvermindering te kiezen.Stel,ik heb een ongeval met de wagen en hij is total loss dan heb ik niets meer.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 22:57

Ik zou een auto die blijkbaar recht getrokken is en gekit is linea recta terug brengen... geld terug...waar begin je aan! :oo

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Handelaars,verzekeraars...Ik heb er echt genoeg van.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 22:58

Écht genoeg goede auto's op de markt. Deze auto heeft echt teveel schade gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 23:05

Hannanas schreef:
Écht genoeg goede auto's op de markt. Deze auto heeft echt teveel schade gehad.

Was je er bij dan? :')

Merlen

Berichten: 1596
Geregistreerd: 24-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 23:06

Je doet me nu weer twijfelen hoor.Ik heb nog niets aanvaard.
Maandag ga ik de wagen toch maar bij een andere garage op de brug zetten.Even vragen wat hun mening is.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 23:11

Ik zal de auto eerst eens goed door een ander schade herstelbedrijf laten nakijken. Want het zal niet de eerste auto zijn die na het rechttrekken als een krab over de weg gaat.
Persoonlijk als er nu al zaken naar boven zijn gekomen die halfbakken gedaan zijn, zou ik er persoonlijk weinig vertrouwen in hebben.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 23:11

Inxs schreef:
Hannanas schreef:
Écht genoeg goede auto's op de markt. Deze auto heeft echt teveel schade gehad.

Was je er bij dan? :')


Water via een naad naar binnen (hoe lang al? Omgeving schade daardoor zoals evt roest?), glas nog in de kofferbak, de rubbers nu stuk etc, auto schijnbaar "uit het lood geweest"... ik vind het echt behoorlijk! Dat krijg je niet met ff een tik tegen een muurtje ofzo.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 23:12

kiki1976 schreef:
Ik zal de auto eerst eens goed door een ander schade herstelbedrijf laten nakijken. Want het zal niet de eerste auto zijn die na het rechttrekken als een krab over de weg gaat.
Persoonlijk als er nu al zaken naar boven zijn gekomen die halfbakken gedaan zijn, zou ik er persoonlijk weinig vertrouwen in hebben.


Eens!

Fijn dat er door een ander bedrijf nog nar gekeken gaat worden.

Merlen

Berichten: 1596
Geregistreerd: 24-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 23:16

Ik merk er niets aan tijdens het rijden.Ik heb er ondertussen toch al aardig wat kilometers mee gereden.
Even vermelden dat mijn andere wagen is hetzelfde merk en type als deze.Dus ik weet ongeveer wat er mis is bij elk kraakje,piepje en of gezwalp tijdens het rijden.

Er is nog geen roest zichtbaar in de koffer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 23:41

Zolang je geen beroep als monteur of schadehersteller beoefend hebt vind ik jouw aannames wel erg voorbarig Hannanas :-)
Werkelijke zware schadeauto's moeten eerst opnieuw gekeurd worden, en nee niet voor een apk, maar door de RDW waarbij er één en ander zeker weten goed uitgemeten wordt.

Een wagen welke niet zou sporen merk je gelijk bij het rijden. Neemt natuurlijk niet weg dat je altijd een second opinion kunt vragen als je het niet vertrouwd TS.

Merlen

Berichten: 1596
Geregistreerd: 24-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 00:02

De wagen heeft geen keuring na ongeval ondergaan.Dat heb ik gisteren gecheckt.
Dus blijkbaar is dat niet nodig geweest.De schade achteraan doet vermoeden dat de vorige eigenaars niet in fout waren dus moet de wagen sowieso bekeken zijn geweest door een expert.

Wat betreft de roest;de verkoper heeft vermeld dat de herstelde schade reeds lang aanwezig moet zijn geweest.Nog voor dat de wagen bij hem in onderhoud kwam.Aangezien dat er nog geen roest aanwezig is,twijfel ik hier sterk aan en vermoed ik dus ook dat hij niet de volledige waarheid vertelt.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 17:34

Inxs schreef:
Zolang je geen beroep als monteur of schadehersteller beoefend hebt vind ik jouw aannames wel erg voorbarig Hannanas :-)
Werkelijke zware schadeauto's moeten eerst opnieuw gekeurd worden, en nee niet voor een apk, maar door de RDW waarbij er één en ander zeker weten goed uitgemeten wordt.

Een wagen welke niet zou sporen merk je gelijk bij het rijden. Neemt natuurlijk niet weg dat je altijd een second opinion kunt vragen als je het niet vertrouwd TS.


Misschien vanwege mijn onkunde idd juist voorbarig. Ik zou dat in combi met het verhaal van de garage niet vertrouwen. Hopelijk verteld de "second opinion" beter nieuws!

Merlen

Berichten: 1596
Geregistreerd: 24-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 11:33

Even een update.
Ik heb de herstellingen aan de wagen laten beoordelen door een ander bedrijf.
Het chassis werd gemeten en dat is recht.
Sowieso ga ik tijdig terug naar de jaarlijkse keuring,voor de garantie verstreken is.Als er daar nog opmerkingen worden gegeven,worden die zaken nog onder garantie hersteld.

Mijn pick-up heb ik 2 weken geleden ook opgehaald.De versnellingsbak werd er terug onderuit gehaald.Er werden enkele nieuwe onderdelen in geplaatst.Alles volledig kosteloos.Blijkbaar was er een misverstand omtrent de herstellingsduur.Zij dachten dat ik de pick-up lange tijd kon missen omdat ik meerdere wagens heb.
Derde wagen heb ik daar gelaten voor algemeen nazicht en herstelling.Ondanks dat er veel werk aan was,kon ik deze enkele dagen later al weer ophalen.

Als nu het probleem met mijn marathonwagen wordt opgelost,kan ik weer even zonder zorgen en stress verder.Maar dat zie ik voorlopig nog somber in.Zeker na wat ik gisteren bij de verkoper heb meegemaakt. :n Dat houd je gewoon niet voor mogelijk.Zoiets krijg je op televisie te zien en verwacht je niet zelf ooit mee te maken. #)