Wie heeft er een IKEA keuken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cer

Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 08:37

Ik volg even mee, want er zit nu een prima ikea keuken in mijn huis, met ikea apparatuur maar volgend jaar moet de boel omgegooid worden omdat mijn keuken eigenlijk te klein is voor een grote koelkast (mijn keuken is sowieso echt klein)...

Ook bij Ikea zitten kijken en die hebben leuke dingen voor leuke prijzen en dat keukenbouwprogramma geeft een leuk inzicht in hoe het kan worden :j
In mn eerste huis ook een prima ikea keuken gehad :j
In mn tweede huis een dure keukenspeciaalzaakkeuken.. man wat was ik gedesillusioneerd toen er gewoon onbewerkt MDF binnen werd gebracht voor die centen -O- En ook niet goed ingemeten dus een opvulrandje moeten laten plaatsen..
Dus nu komt er gewoon weer Ikea :j lekker knutselen :D

Oh, ik zou kasten tot aan het plafond doen.. de bovenkant van je keukenkastjes wordt baggervet en is amper schoon te krijgen ... Dus of open planken en geen kastjes (oid) of tot bovenaan.. :j


Cer

Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 08:56

Bruynzeel goedkoper dan Ikea?
En buiten dat, uiteindelijk is het allemaal MDF denk? Of je moet voor echt hout gaan, maar dat is niet te betalen :')

Cer

Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 08:33

na het zien van al deze fotos ga ik, als het tijd wordt om te renoveren, zeker voor Ikea.. Vooral omdat ze kleine keuken oplossingen hebben. Mijn keuken is ong. 2 breed bij 3 lang ofzo, dus echt supermini..

Cer

Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:06

Zijn die zwarte kookplaten van Ikea eigenlijk wel makkelijk schoon te houden? in tegenstelling tot die rvs klotedingen :')

Cer

Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 08:47

DubbelDun schreef:
Weet ik :D
Eén van de dingen waar ik me bij keukens altijd aan erger is aan de handgrepen die niet in balans zijn met het geheel; la = handgreep in het midden en deur = greep aan de kant. Zet die dingen gewoon netjes boven elkaar :D Of liever nog; geen laatjes boven een kastdeurtje :D


Volgens mij is daar een medische term voor... UGHE ocd UGHE :') #geintje

maar je hebt wel gelijk... vaak wordt daar niet, of te laat over nagedacht.. dit topic is echt wel handig wat dat betreft, vanwege ook al die verschillende meningen en invalshoeken :j

Cer

Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:17

Ik heb de tip gekregen om bij Ikea keukens op te letten dat de achterwanden van de kastjes direct tegen de muur geplaatst moeten worden. Als je leidingen langs je muur hebt lopen, kan dit lastig zijn.

Iemand daar ervaring mee?

Cer

Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:21

Geen idee hoe je het schrijft maar ik snap wat je bedoelt :j
Een kennis heeft de kastjes wat verder naar voren onder het aanrechtblad geplaatst.. dat lukte ook. Wij denken nu om de leidingen zoveel mogelijk onder de keukenkastjes te laten lopen,dus niks langs de muur (leuk bedacht, of het gaat werken moeten we nog even zien :') )

@Dubbeldun, thanks! Sowieso vragen we het na als we voor een keuken gaan informeren :j

Cer

Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:33

voor zover ik het kan zien heb je 1.7 cm speling... das nie heul veul :=

Cer

Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:30

ja dat zag ik idd... maar wellicht dan geen Method Rail.... :? Of is het allemaal nu die rail?

Cer

Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 08:20

Hoe bedoel je DD, dat de bovenkastjes te diep zijn?

Wij zaten ook te denken aan een iets dieper aanrechtblad, zodat je de kastjes van de muur af kan houden, maar dat gaat met dat railsysteem natuurlijk niet werken, denk ik..

Staan die keukens niet op pootjes eigenlijk?
Ik heb ook een Ikea keuken, ik ga vanavond es kijken hoe die leidingen zitten, volgens mij lopen ze bij mij gewoon over de vloer, onder de keukenkastjes.. Hoe de water aansluiting dan zit, weet ik niet, daar ben ik wel benieuwd naar :D
(echt suf, die vragen stellen terwijl je thuis gewoon een voorbeeld hebt staan :') )

Cer

Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 16:11

wat een gave keukens! Neig toch heel erg naar ikea, maar ja, dat inbouwen ... In mijn keuken zit idd de leiding een klein stukje in een geultje in de muur..

ben benieuwd hoe het gaat als je het door ikea mensen laat inbouwen


Cer

Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:48

volgens mij zit er bij mij ergens een sticker in een kastje ofzo, waarop je het kunt lezen...
op de afzuigkap staat gewoon als merk Ikea, zeg ik uit mn hoofd...
Tenminste, als de afzuiger dan ook van Ikea is natuurlijk :D

Cer

Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:54

oh ja :')

bij mij zijn die trouwens naar voren gezet.. met wat latjes en dingetjes :j

Cer

Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 11:53

oh de achterplaten :j Althans, in 1 kastje, waar de afvoer achterlangs gaat volgens mij.
Ook is er ergens een gat in gemaakt zodat er een leiding doorheen kan.
Werkt verder prima en je ziet er niks van met de deurtjes dicht :D

maar de kastjes zijn ook een stukje naar voren gekomen, dat zie ik omdat ik maar een heel klein stukje aanrechtblad over heb.

Cer

Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:23

vonneke schreef:
Klinkt alsof ik heel de hele keuken zou vervangen.

Maar maakt het wat uit of er ikea op staat of niet?

Waarom zou je de keuken vervangen? De kasten zijn goed, dat betekent dat de aansluitingen enzo ook goed zitten.

Pimpen is dan goedkoper denk ik?
Ik neem aan dat ze het merk wil weten ivm eventuele maten...?

Cer

Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 23:09

DubbelDun schreef:
@bridgetF: er bestaan firma's die in één dag alle frontjes vervangen, verven of aanpassen. Misschien ook iets om naar te kijken. Verder kun je heel veel zelf fröbelen aan keukendeurtjes; verven, behangen, fineren etv. Kijk eens voor voorbeelden op pinterest of google.

wij gaan een blad en een achterwand laten vervangen... incl materiaal en werkuren is alleen dit al 1800 euro... ik vond het een hoop geld.
maar ja, de handigheid van het zelf plaatsen ontbreekt ons. En vooral aan een ikea keuken (wat echt de eerste keus wel was) moet je nogal wat kunnen doen om het passend te krijgen.

Cer

Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:07

Nou niet in dit tijdspad... de keukenopknapper moet van de verzekering een aantal dingen herstellen, dus wij hebben hen gevraagd om op onze kosten wat extra dingen te doen, omdat ze dan toch al bezig zijn. Dat in twee delen uit laten voeren leverde ons teveel stress op qua planning enzo... Dus nu is het wel duurder maar zijn we wel in 1x klaar :j En heeft mn moedertje weer een net keukentje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Flippertje, Geerten, Leukertje, Stephaniiee_ en 83 bezoekers