Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:48

ingedebruijn schreef:
Mootje schreef:
_O- wel lekker goedkoop Inge :')


Ja dan mag je alleen puur spinazie ofz. Nou echt niet! Je mag geen pasta, rijst, aardappelen etc.. Kan nooit gezond zijn toch.. Vooral omdat hij die dingen ook juist moet eten omdat hij fanatiek aan het sporten is. Ach het zal waarschijnlijk 1 dag duren en dan komt ie bedelen om normaal eten :D

Heb ik ook tijd gedaan.
Vlees, groenten, fruit magere yoghurt enz. best vol te houden vond ik. :)

[o]


Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:23

Nieuwe week nieuwe ksmsen.
Dadelijk naar de aldi en plus.
Waarmee is de zalm besmet dan ?

[o]

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:15

Zo net boodschappen gedaan voor deze week bij aldi schade 35 euro. Was de pinautomaat kapot(storing bij de bank) dus toen kon ik nog naar de pinautomaat rijden en daar pinnen en toen terug. Moest eigenlijk nog naar de plus maar geen zin meer in, doe ik morgen wel.
Zo dat zijn flink wat producten die mogelijk besmet zijn !
Wemke anderhalve kilo paprika !

[o]

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:36

Heb eens op google gezocht maar vond niks nuttigs. Waarom denk.je dat je het niet kan bewaren ? (heb het zelf nog nooit gemaakt vandaar :) )

[o]

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:24

Haha mannen !
Mijne kan trouwens heel goed pannekoeken bakken ! Voor de rest weet hij heel goed hoe de oven en magnetron werkt. :+

[o]

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 14:15

Die zelfscanners lijken me inderdaad handig ! Maar hoe werkt dat dan precies ? Je loopt door de winkel en scant ieder product ? En dan reken je bij een kassa met caissière af ?
Wel balen dat je er niet met een kinderwagen door kan ! Bij de kruidvat is dat ook zo'n hel.
Vandaag nog even naar de plus geweest pizza's waren in de aanbieding en 2 zakken chips gekocht. (ook aanbieding)
Zag dat ze van de wereldgerechten 2 specials hadden. 3euro voor een pak ! Heb via de ah app een ander recept gezocht en ga dat maken. Stukken goedkoper en lekkerder hoop ik. :+
Iemand trouwens een goedkoop product voor de oven te reinigen ?

[o]

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 14:22

Dasty werkt inderdaad goed ! Ook voor iets hardnekkige aangekoekte etensresten ? :+

[o]

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 14:25

Okee ! Dan als het droog is even naar de stad lopen ! Dank je wel voor de tip !

[o]

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 14:32

Geen citroensap in huis. :+ en ik denk ook geen kleine bakjes die de oven overleven. :')
Wel handige en snelle tip !

[o]

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 15:22

anneliesdj schreef:
Ik zal even met jullie delen wat ik aan het maken ben op 't moment:
Een stoofpotje, alles in één pan.
Heb nu riblappen met knoflook, uien, laurier, rozemarijn, tijm en een lepel mosterd gebakken en daarna afgeblust met rode wijn. Straks bloemkool, aardappels, wortel, sperzieboontjes en champignons erbij en dan de saus een beetje aanmaken met bloem, misschien nog een lepeltje tomatenpuree ofzo.

Het ruikt héééérlijk!

Hoelaat kon ik aanschuiven zei je ? :+

[o]

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:20

Vjestagirl schreef:
Ik zat het me net te bedenken in de auto, dat het me zo heerlijk lijkt om echt het geld te hebben om lekker brood te halen bij de bakker, m'n groentjes bij de groentenman...

Ja echt ? Ik proef echt geen verschil met brood van de bakker of aldi of zo. ook al zou ik het geld hebben dan nog ging ik geen 7,50 voor 3 broden betalen. haal nu per week 4 broden bij aldi voor 6euro.

[o]

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:51

Kan ik peultjes ook invriezen ? Stonden eigenlijk vandaag op het menu maar vriend.is naar.een beurs met de baas dus die weet niet hoelaat hij thuis is.

[o]

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:46

Ooh boerenkool ! :9 welke verhouding doen jullie ? Ik heb altijd net teveel aardappels (of net te weinig boerenkool)
Ik was gister nog in de stad en was bij de kruidvat, en wou nog naar de wibra gaan voor dasty, maar omdat er al zo'n rij stond bij de kruidvat had ik daar weinig zin in. Heb toen op de gok een spuitbus van het kruidvat merk gekocht voor de oven te reinigen kostte 2euro. En het werkt als een tierelier ! Even inspuiten minimaal een uurtje laten zitten en je veegt zo alles weg met een vochtig doekje ! Super spul !

[o]

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:53

De app van de ah gebruik ik altijd. Weet niet wat jij verstaat onder restjes, maar ik vul altijd bijv. pasta of kip oid in en dan zoekt hij alle recepten met pasta of kip.

[o]

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:14

LynnDenise schreef:
Ja dat je de dingen die je nog in je kast heb liggen kan invullen. Kan je bij AH ook zoeken op groentes bijvoorbeeld?

Volgens.mij wel. :j

[o]

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:25

Netjes saroanda !
Hier ook net naar aldi geweest, was 30euro kwijt. Moet morgen nog even naar plus of jumbo voor wat kleine dingetjes. Ben vandaag weer begonnen met kha dus eet nu nog meer groenten maar wel minder rijst/pasta enz.
So destino dat is echt weinig ! Nog veel voorraad ?

[o]


Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:32

Ik had alleen broccoli, paprika en wortels meegenomen bij aldi. Bij de plus is de bloemkool in de aanbieding, en ik moest sugar snaps hebben die hadden ze niet.
Dat scheelt inderdaad geen drinken. En voorraad is ook handig ! Scheelt enorm !

[o]

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:16

Marley schreef:
is inderdaad duur :j maar wij eten over het algemeen koolhydraatarm dus als ik dan eens een keertje pasta eet, dan echt wel vers :j hij is ook regelmatig in de aanbieding, zoals deze week :) dan neem ik weer 2 pakjes mee en ze blijven best eventjes goed dus kan er dan weer even mee vooruit.

Wat maak jij allemaal als jullie kha eten ? Ben best inspiratieloos. :+

[o]

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:40

Bij plus is ook de bloemkool in de aanbieding deze week.
Hier lijstje deze week:
Vandaag vriend pannenkoeken, ik gestoomde broccoli met een tartaartje
Morgen kip wokken met groenten en een woksausje en voor vriend noodles of rijst erbij
Woensdag vriend Spaghettini met gehakt en ik denk een groentensoepje
Donderdag hamlappen wokken met groenten en een woksausje en vriend noodles of rijst erbij
Vrijdag vriend pitabroodje gyros met sla enz en ik een soepje denk ik of bloemkool met een stukje vlees.
Weekend kan nog alle kanten op.

[o]

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:47

Wij hadden toen we hier net woonden ook geen vriezer. Heel irritant want ik kon om de dag naar de winkel brood halen. Toen was eens zo'n uitverkoop van de bcc waar wat aan was (een krasje oid) dat verkochten ze met korting. Ben toen met een vriendin gegaan en heb een grote vriezer gekocht met enorm veel korting ! Zat een kras op de zijkant en een deurtje van een vriesvak was weg. Ding doet het super voor 185 euro geloof ik.

[o]

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:44

Voor boodschappen ben ik nu rond de 40/45euro per week kwijt. Alleen voor vriend en mij. Onze dochter begint nu mee te eten, maar dat zijn maar kleine hapjes. Auto tank ik 1x in de 2weken 20euro ongeveer. Bloemen en planten koop ik niet want die kan ik toch niet levend houden. :+

[o]

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:28

Jammer dat wij geen krantje van lidl krijgen ! Staan leuke aanbiedingen in !

[o]

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:34

Winged schreef:
Sannert: Online folders kijken :)

Volgende week hoef ik niks te halen, ik zit namelijk een weekje bij pa en ma of bij mijn vriend :))

Ja, maar die van de lidl kan ik niet echt vinden. Vind m erg onduidelijk op internet.

[o]

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 10:49

Wat een leuk pakket ! Daar kun je wel wat mee !

[o]

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:58

Beterschap marley !
Ik ga zo eens naar de winkel, denk dat ik naar de lidl ga ipv aldi.

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: moonsparkle en 52 bezoekers