Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:41

Ik heb ook het weekmenu weer opgesteld.
Deze keer wel voornamelijk gebaseerd op 1 pers(moi) aangezien vriendlief helemaal met een schema aan het kijken is wat hij kan eten 8)7 .. dus ik haal gewoon en wil hij mee-eten.. eet ie mee zo niet dan haalt ie zelf.

Maandag: Zuurkool
Dinsdag: Spaghetti
Woensdag: Kiptandori
Donderdag: Spinazie met gehaktbal
Vrijdag: Rijst met groente en kipfilet
Zaterdag: Gabakken aardappelen
Zondag: Macaroni
Maandag: Soep met stokbrood

Lijstje:
2x croma (2e halve prijs AH)
Jus
Spaghetti
Pastasaus
350grm gehakt
Macaroni
Blik soep
1x ontbijtkoek
3x brood (3 voor 2 euro)
2kg aardappelen
Melk (of nu of ergens deze week.. afhankelijk van de datum)

Had nog veel in huis dus zal niet zo duur worden hoop ik :)
Laatst bijgewerkt door Gnome op 07-10-12 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt


Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:45

Mootje schreef:
Vriend toch weer een gekke bui, Inge :+


Wordt je lijp van :+


Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 10:23

Mijn lijstje wordt steeds langer |( Nog tot 1 uur werken.. ben er nu al klaar mee haha om 8 uur begonnen. :z

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:37

Ik heb vandaag denk ik 60 euro uitgegeven ongeveer..
Zit wel voor 1,5 -2 weken brood in.. eieren voor bijna 2 weken..
Ik heb gewoon eten gehaald voor de hele week.. waarvan mijn vriend 2-3 dagen sowieso mee eet.
Voor hem ik daarom 30 euro gepind zodat hij daar zijn sigaretten van kan halen en eventueel ander eten.
Heb zelf net ook een pakje gehaald dus naast een week boodschappen heb ik daar ook een potje gel en pakje sigaretten voor hem in zitten. Valt uiteindelijk mee denk ik zo :)

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:53

Sonja_vR schreef:
Quellian schreef:
Ik had laatst eigen merk pindakaas van Jumbo; geen aanrader.

calvé tegenwoordig ook niet meer :n


Vind de light versie heerlijk! Elke dag op brood :)

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:36

Zo, vandaag ook lekker de winterdekbedden erop en schoon beddengoed erop :) Altijd lekker slapen!

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:03

Ik heb net weer zuurkool in kunnen vriezen voor 2 pers :D Scheelt weer.. volgende keer alleen maar een rookworst halen dus!

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:29

Wij geven gemiddeld 230 pm uit voor 2 personen + 2 katten. Daar zit dan ook alles bij in.

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:15

Sannert schreef:
Voor boodschappen ben ik nu rond de 40/45euro per week kwijt. Alleen voor vriend en mij. Onze dochter begint nu mee te eten, maar dat zijn maar kleine hapjes. Auto tank ik 1x in de 2weken 20euro ongeveer. Bloemen en planten koop ik niet want die kan ik toch niet levend houden. :+


Als die katten hier een plant zien is ie al dood voordat ie in de pot staat.. krengetjes :P Ik wil heel graag een grote groene plant maar dat zit er niet in :')

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:37

Hier een kat die het vertikt om vlees te eten :P Geef het weleens voor de lekker maar echt niet dat ie het eet...

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:29

Boschher1987 schreef:
ingedebruijn schreef:
Hier een kat die het vertikt om vlees te eten :P Geef het weleens voor de lekker maar echt niet dat ie het eet...

Hahah een vegetarische kat!! _/-\o_


Ja hij heeft RC brokken en vlees in saus van RC... als er ook maar iets anders wordt voorgeschoteld.. hij weigert gelijk haha. Moest eerst die vleeszakjes halen maar hadden ze alleen de adult variant ipv kitten die hij nog moet. Ik denk ach.. nou.. met pijn en moeite at ie t op! :')

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:33

Ik heb voor volgende week mijn lijstje en menu alweer klaar.. misschien dat er nog wat aan het lijstje toegevoegd gaat worden.

Maandag: Soep
Dinsdag: Spaghetti
Woensdag: Gekookte aardappelen met sperziebonen en kipfilet
Donderdag: Stuw
Vrijdag: Gekookte aardappelen, spinazie, gehaktbal
Zaterdag: Macaroni
Zondag: Aardappelkroketjes/patat met vlammetjes
Maandag: Rijst met roerbakgroente + saus


Lijstje:
Paneermeel
Melk
3x Brood
Kaas
Klein potje pastasaus
1x Kipfilet---> Slager
350 grm Gehakt---> Slager
Spinazie
Pakje tomatenpuree
Blikje tomatenpuree
Rode peper
Babi pangang saus
Aardappel kroketjes
Vlammetjes
Bananen

En dan maar zien hoeveel vriendlief mee gaat eten :P

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:17

Ffortuna schreef:
Inge, wat is stuw? Even nieuwsgierig!


Dat is rijst met tomatensaus, gehaktballetjes en een hete peper erin!
Heb ik ook van een vriendin van me geleerd.. vond het heerlijk en je kan het zelf zo heet maken als je zelf wilt natuurlijk!

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:06

Zo, ook weer even slim gekookt vandaag! Had vanavond ook macaroni.. had uit de vriezer nog saus dus dat opgewarmd.. bleek veel te veel voor 1 keer. Dus nog macaroni bij gekookt en bleek daar nog makkelijk 2 porties van te kunnen maken. Volgende week ipv macaroni en spaghetti dus 2x macaroni. Merk in de smaak toch niets anders en scheelt me weer een potje saus van ruim 2 euro :D

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:23

Haha ik vind alleen die saus van Grand Italia lekker.. zelf gemaakt vind ik niks aan :') Sorry mams...

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 17:30

Ik heb ook weer een goede daad verricht. Had nog een pakje kipreepjes in de vriezer.. Wilde het zelf niet meer omdat ik dat liever bij de slager haal dus heb het net aan de katten gegeven! Ze hebben zitten smullen :)

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:27

Mootje schreef:
Haha, vis blieven ze niet, maar kipreepjes weer wel :D


2 van de 4 :+
Heb mn grootste al voor gek verklaard. Normaal eet ie het zo op en nu moest ie het weer niet.. Op de vraag " ben jij nou een kat of niet?" had ie geen antwoord!

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:03

Wij waren uiteindelijk met z'n tweeen 74 kwijt incl sigaretten en gel voor mn vriend. Ik had hem 30 euro gegeven voor de dagen dat hij niet mee wilde eten.. dat was na 3 dagen al op... echt bizar haha! Weet nog steeds niet hoe hij dat voor elkaar kreeg..echt een gat in zijn hand volgens mij. Ik was 20 kwijt voor een hele week!

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:21

Echt he.. ik ga vanmiddag weer naar de winkel. Mijn lijstje is alweer langer dus.. ach ik ga vanaf volgende week weer meer uren maken dus dan hebben we gelijk 70 euro meer pw..

@Bienotje Hij wil nog weleens wat kleine dingen halen en ja dan gaat het hard.. en die rot sigaretten natuurlijk.. ik weet ook echt niet waar hij het allemaal aan uit geeft.. volgens mij compleet zinloze dingen haha! Heb wel besloten om iets soepeler te gaan zijn met het geld.. we hebben nu nooit wat lekkers in huis :o Zoals mn vriend ongeveer dagelijks zegt: je slaat door met je besparen. Maarja aangezien hij niks over houdt na 1,5 week van het salaris en ik nog een paard en de rest van de rekeningen ga krijgen... ik vind het maar eng haha.

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:53

_bloempje_ schreef:
Wat jij hierboven ook zegt ingedebruin het geld vliegt je portemonnee uit. paard, huis, auto, verzekeringen en dan blijft er nauwelijks wat over!

Ik ook net boodschappen gedaan, was 42 euro kwijt in totaal en het is de bedoeling dat we het hier heel de week mee doen.
Vriendlief neemt 10 boterhammen per dag mee naar zijn werk, dus het beleg gaat ook altijd snel en haal ik dan ook bij de Liddl.
Brood ( volkoren ) bij de plus in de aanbieding, tweede halve prijs. Dus nu 4 broden in de vriezer gegooid en dat kost in totaal 3 euro.

Vergeleken met eerst, doen we nu heel goedkoop boodschappen. Gelukkig maar!


Klopt! En als ik dan geld over heb komt er weer wat tussen zoals bijv een castratie van de katten oid... Dus dan is het weer 70 euro extra de deur uit! Ik ben van mening dat als je dieren hebt (1 paard, 2 katten) en er gebeurd iets.. dat je daar een spaarpotje voor moet hebben. Daar doe ik het vooral voor. Mn vriend is meer van.. dat zien we dan wel. Dat botst dus nog weleens :P

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:55

Zo ik heb eten voor een week in huis bij de AH gehaald. Klaar voor 22 euro. Nu alleen nog even naar de slager :D

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:40

Nou mijn weektotaal komt nu op 55 euro uit. Waarvan 30 voor mn vriend als hij wat anders wil eten en sigaretten. Hoop dat het genoeg is. Was bij de slager 4,60 kwijt. 2x kipfilet en 350 gram mager gehakt. Heb maar 1x kip op het menu dus heb er nog een over voor volgende week :)

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 14:16

Wauw.. Mn volgende menu ga ik baseren op die site!

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:06

Ze passen de reclame van Jumbo voor de prijsgarantie elke week meer aan! Nu moet de prijs blijvend lager zijn.. Ze maken het steeds moeilijker!

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:08

Ik heb elke keer het idee dat ze een stukje tekst toevoegen aan de reclame haha maar dat zal ik me wel verbeelden dan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charlies, Deeks93, SentiBot en 90 bezoekers