welke klusjes moet jouw kind in huis doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

ESSIE70
Berichten: 1272
Geregistreerd: 25-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:21

Ik heb 2 zoons van 7 en 10 jaar en die doen ook nog niet zoveel.
Ik denk al gauw,ach ik doe het zelf wel dat gaat veel sneller :D
Soms dekken ze de tafel,wel helpen ze altijd de tafel afruimen maar ik zet het liever
zelf in de afwas machine. Mijn oudste sleept regelmatig de bak met de quad maar dat is
geen klusje voor hem,want als het aan hem ligt doet hij het elke dag,want hij zit het liefst de hele
dag op dat ding :D
Ook verzorgd hij zelf z'n konijnen en mijn jongste voert zelf z'n kalf :)

Oh ja ik wil wel dat ze alles opruimen en netjes achter laten


ESSIE70
Berichten: 1272
Geregistreerd: 25-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:27

jamiroquai schreef:
Ik vind zelf wel dat kinderen íets'moeten doen, maar hoe veel en wat dan?

Wij hoefden thuis nooit iets te doen, heerlijk makkelijk, maar ik wil mijn kinderen toch leren dat ze een klein steentje moeten leren bijdragen...

Ik wil de zoon van 9 eigenlijk wel eens zijn eigen kamer laten stofzuigen. Maar kinderen moeten al zo veel de hele dag met school en huiswerk, ik vind ook dat ze kind moeten kunnen zijn....Zo'n kluskaart vind ik wel een leuk idee!


Dat vind ook,mijn oudste heeft echt al veel huiswerk,dus ik dan heb ook zo iets ga maar lekker buiten spelen.

ESSIE70
Berichten: 1272
Geregistreerd: 25-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:17

jamiroquai schreef:
Hmmmmm, wat zijn de verschillen groot!!!!!

Ik werk niet, in principe hoeven ze niets te doen om de zaak draaiede te houden. Maar ik merk dat de oudste het normaal begint te vinden dat zijn kleren klaarliggen, zijn handdoek opgehangen wordt, zijn gymspullen opgeruimd...
Het gaat ook veel sneller als ik het zelf doe, maar eens moeten ze het toch leren....

Waar zal ik ze eens mee laten beginnen......?



Hier gooide ze hun handoeken en zwem/gymspullen ook zo op de grond maar dan roep ik ze terug en
laat ze de spullen opruimen. Dit moet je vaak herhalen maar als ze steeds terug geroepen worden dan
leren ze het wel ;) :D

ESSIE70
Berichten: 1272
Geregistreerd: 25-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:50

jamiroquai schreef:
Maar vooral de oudste moet wel leren verantwoordelijkheid te nemen.
Ik help hem ook veel, met werkstukken en zo, dat kost mij ook veel tijd.
Alleen vindt hij het zelf zo zinloos en daar kan ik me dan ook wel weer iets bij voorstellen op die leeftijd....


Ook zeer herkenbaar _O-
Ik maak zijn boekbesprekingen,werkstukken en spreekbeurten :o ,ik moet er wel bij vermelden
dat hij dyslectie's is. Dat kost echt veel tijd,maar goed als ik het hem alleen laar doen komt er
niks van terecht :n.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, ComscoreBot, JitskeJeldau, Kayleigh__, Love_Rosie, sas27 en 74 bezoekers