Computer terugzetten naar fabrieksinstellingen (formateren)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pebblesther

Berichten: 2663
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Computer terugzetten naar fabrieksinstellingen (formateren)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-10 20:31

Op de computer van mijn zusje zit een virus.
We hebben al geprobeerd om het virus te verwijderen maar het is een hardnekkig virus.
Mijn vriend die er wel verstand van heeft is het niet gelukt om het virus te verwijderen en nu lijkt de enige oplossing nog om de computer te formateren, dus dat de computer weer terug gaat naar zoals je hem kocht (de oude fabrieksinstellingen).

Eerst hebben we alle foto's en bestanden op een DVD gezet zodat we die er straks zo weer op kunnen zetten.
Bij mijn vriend is het bij zijn eigen laptops al een paar keer gelukt om ze te formateren.
Hij deed dat dan door tijdens het opstarten op een bepaalde toets te drukken (F6 ofzo).
Maar bij mijn zusjes computer lukt dat niet, we hebben al veel geprobeerd (F12, F5 enz.)

Weet iemand welke toetsencombinatie we ingedrukt moeten houden tijdens het opstarten???
Volgens mij is het merk van de computer een Asus.

Cassandra: M1 + 3
Samuel r.i.p. Eindstand L2 + 5


Pebblesther

Berichten: 2663
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Re: Computer terugzetten naar fabrieksinstellingen (formateren)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-10 06:43

Nou wat ik vergeten ben te vertellen: waar moet ik die CD vandaan halen? Zat die er bij toen ik de PC kocht?
Mijn vriend vertelde dat hij bij zijn laplops geen CD nodig had bij het terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

Cassandra: M1 + 3
Samuel r.i.p. Eindstand L2 + 5

Pebblesther

Berichten: 2663
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Re: Computer terugzetten naar fabrieksinstellingen (formateren)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-10 16:31

Wat ik bedoel is dat je de PC helemaal leeg haalt (dus dat alle foto's en bestanden enzo gewist worden) en als je hem dan weer opstart dan is je computer weer als nieuw dus net zoals je hem in het begin had maar wel gewoon windows erop.

Cassandra: M1 + 3
Samuel r.i.p. Eindstand L2 + 5

Pebblesther

Berichten: 2663
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-10 16:37

breezy302 schreef:
Je kan dan beter windows opnieuw installeren daar heb je ( tenminste ik niet) geen cd voor nodig.

Ja precies, dat zei mijn vriend ook dat hij er toen geen CD voor gebruikt heeft.
Maar hoe doe je dat dan precies? Dus windows opnieuw installeren zonder CD.

Cassandra: M1 + 3
Samuel r.i.p. Eindstand L2 + 5


Pebblesther

Berichten: 2663
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-10 17:03

Ik heb even gezocht en heb wel allelei CD's gevonden van toen ik de computer kocht (CD voor het beeldscherm, voor het moederbord). Ik heb ook een CD gevonden waar op staat: installation driver CD. Zou dat hem zijn?

Ik weet niet precies wat het verschil is tussen je pc formatteren of je pc terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Het enige wat moet gebeuren is dat dat virus van de computer verwdwijnt.

breezy: hoe kom je precies in je bios? Dat is toch met een bepaalde toets tijdens het opstarten?

Cassandra: M1 + 3
Samuel r.i.p. Eindstand L2 + 5

Pebblesther

Berichten: 2663
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Re: Computer terugzetten naar fabrieksinstellingen (formateren)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-10 17:11

Oke jammer, verkeerde CD dus :P
Nou we wilden het gewoon gaan proberen. We krijgen het virus er zo niet af. Mijn vriend heeft al een aantal dingen geprobeerd maar hij kan hem ook niet uit het register verwijderen.
Het is een beetje een dom virus. M'n zusje krijgt namelijk steeds zo'n pop-up dat er bestanden zijn geïnfecteerd die verwijderd moeten worden. Maar die pop-up is juist het virus zelf.

Cassandra: M1 + 3
Samuel r.i.p. Eindstand L2 + 5

Pebblesther

Berichten: 2663
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Re: Computer terugzetten naar fabrieksinstellingen (formateren)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-10 11:30

Oke.
De bios zijn we volgens mij laatst al wel in geweest.
Een soort keuzemenu die je alleen met de pijltjestoetsen kunt bedienen.

En downloaden is hij ook wel goed in dus als ik hem moet vertellen wat hij moet downloaden moet dat denk ik wel lukken.

Ik zal hem wel even dit topic laten lezen, misschien komen we er dan samen uit :)

Cassandra: M1 + 3
Samuel r.i.p. Eindstand L2 + 5

Pebblesther

Berichten: 2663
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Re: Computer terugzetten naar fabrieksinstellingen (formateren)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-10 12:08

Marije: het is een Asus computer. Maar misschien dat daar inderdaad geen CD-rom bij zat inderdaad. Ik kan het me niet echt goed meer herinneren. En ik heb laatst alle installatie CD's er bij gepakt die ik in het begin ook had en ik kon zo geen windows CD vinden.

Cassandra: M1 + 3
Samuel r.i.p. Eindstand L2 + 5


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Malenka, Muga, SemrushBot, stoer en 22 bezoekers