hoe en wat, ford ka???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Anoniem

Re: hoe en wat, ford ka???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:39

ik ben van een Opel Corsa naar een Ford Ka gegaan.

Mijn Corsa was na 15 jaar echt op. heb hem gekocht als 11 jaar oude auto en het is altijd een fijn ding geweest.

afgelopen maart moest ik aan een nieuwe en mijn keuze werd toen een Ford Ka.

Waarom?
* Vind het een mooie auto
* Kon een vele nieuwere uitkiezen voor hetzelfde geld als waar ik voor een Corsa een 5 jaar oudere kon nemen.

Is natuurlijk ook niet heel gek, een Corsa is heel wat meer auto dan de Ka.
Groter, wat luxer van binnen, het interieur is net wat steviger.

Ik heb nu een hele vette Metropolisch blauwe Ford Ka uit 2002, 60.000 km op de teller en met alle mogelijke opties.

Kwa rijgedrag vind ik hem minstens zo fijn als de Corsa.

Het eerste wat mensen tegen me zeiden toen ik een Ka wilde kopen: Dat ding trekt niet op, heeft geen goede wegligging etc.

Vrienden van me ouders hebben een garage en raadde me de Ka aan boven bv een Lupo of een Arosa.

Ik ben hem gaan bekijken en was meten verliefd op de kleur! Mooie meegespoten bumpers, getinte ramen en nog super mooi in de lak!
Toen een rondje ermee gereden en de auto rijd heerlijk. Is helemaal niet traag! Mijn vriend was zelfs verbaasd dat hij zo snel optrok.
Hij is inderdaad niet het allergoedkoopste in de benzine. ik rijd zo ongeveer 1:14/1:15 maar dan loopt hij wel alleen in de stad.
Laatst voor een excursie 150 km over de snelweg gereden en toen liep hij dik 1:20

Het is echt een heerlijk autootje voor in de stad maar ook op de snelweg zeker niet verkeerd.

@ SDI De airco trekt inderdaad erg aan de moter! als ik op de snelweg zit en hem aanzet voel ik het aan de moter. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik hem heel weinig gebruik. Als het echt heel warm is zet ik hem de eerste paar minuten aan en daarna komt er eigenlijk genoeg gekoelde lucht uit de waaiers zonder dat de airco aanstaat.

@ Kieffer, ik heb stoelen in mijn auto waarbij ik de rugleuning en het zitvlak ook kan verstellen, zowel mijn vriend als ik kunnen er erg fijn in rijden.

wil je nog meer dingen weten, pm maar Haha!



Anoniem

Re: hoe en wat, ford ka???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:56

Mijn Corsaatje die helaas in maart hartstikke afgekeurd werd ivm verroeste onderkant. (kwamen bijna voor 1500 euro totale kosten aan, beetje veel voor eentje van 15 jaar oud!!)
Afbeelding

En mijn Kaatje sinds maart Lachen
kleur komt hier niet zo heel mooi uit zo in de schaduw
Afbeelding

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: akishino, Googlebot, merrylegs, onpaard, sjaslique en 123 bezoekers