Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25327
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 21:09

Iedereen die de deuren standaard op slot heeft zitten, heb je dan nooit een tuindeur oid open als het lekker weer is?

Hier is/zijn met mooi weer de achterdeur of de openslaande deuren altijd open als er iemand thuis is.
En die trek ik niet dicht, laat staan dat ik ze op slot draai, als ik even moet plassen of om een andere reden even de kamer uitloop, naar boven, o.i.d.

Vraag me af hoe anderen dat doen?

GabberGill

Berichten: 5796
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 21:13

Alles van het slot en achterdeur altijd open eigenlijk. Ik heb heel vroeger een verhaal gehad in de buurt dat alles op slot was bij een gezin en deze allemaal zijn overleden omdat ze de deuren niet meer konden openen. Hoe wat waarom vraag het me niet ik was 9 jaar en herinner me de gespreksstof nu nog.

Bij mij gaat er dus geen deur op slot

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 21:16

Marije_jiplover schreef:
Iedereen die de deuren standaard op slot heeft zitten, heb je dan nooit een tuindeur oid open als het lekker weer is?

Hier is/zijn met mooi weer de achterdeur of de openslaande deuren altijd open als er iemand thuis is.
En die trek ik niet dicht, laat staan dat ik ze op slot draai, als ik even moet plassen of om een andere reden even de kamer uitloop, naar boven, o.i.d.

Vraag me af hoe anderen dat doen?

Voor even snel wc doe ik in de zomer mijn achterdeur niet op slot of dicht.
Maar als ik naar boven ga wel.

Ik heb nog wel een schuttingdeur die op slot zit.
Maar als ik echt naar boven ga om even de wasmachine vol te proppen ofzo dan gaat de deur wel dicht.

XxDiandraxX

Berichten: 3997
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 21:20

Dood eng vind ik het om de deuren op slot te doen als je binnen bent. Zijn jullie dan nooit bang dat je in geval van nood niet naar buiten kan?

Hier dus nooit de deur op slot. Liever een inbreker die mn huis leegrooft dan dat ik bij brand niet naar buiten kan omdat ik de sleutel zo snel niet kan vinden.

Als ik weg ga gaat wel alles op slot.

moonsparkle
Berichten: 21726
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 21:28

Door dit topic denk ik vooral wat lijkt het me fijn om ergens te wonen waar je je deur niet op slot hoeft te doen.

Steenbok12
Berichten: 7846
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 21:35

Altijd op slot. Ik ga scheiden en dus weer alleen in huis wonen. Ook blij met een ketting die al op de deur zit ook voor het openen. Woonde eerst alleen in een slechte wijk. Overigens sloot de deur niet altijd goed dus ook wel eens de deur op een kier gehad terwijl ik dacht dat die dicht was. Dus vooral gewenning ook want op slot was dus altijd dicht..

BeFunny

Berichten: 10571
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 21:46

Goof schreef:
Heeft iedereen die de deur altijd op slot draait dan een deurklink waarmee de deur van buitenaf geopend kan worden? Die van mij valt automatisch dicht en kan alleen met een sleutel open gedraaid worden.

Is niet heilig, weet ik ook wel, maar wel dicht genoeg voor als ik thuis ben. Op slot draaien is dan echt een dubbele handeling.


Wij hebben op de deuren en de schuifpui een draaiknop binnen daarmee kun je hem van binnen op slot doen zonder sleutel maar ook snel open bij calamiteiten.

In ons oude huis lieten we de sleutel binnen in de deur zitten. Dan hoef je hem nooit te zoeken.

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 21:56

Zelda_Link schreef:
Ik doe ook altijd standaard de deur op slot, maar dat is zodat ik niet weg kan gaan zonder mijn sleutels :+ Anders zou ik namelijk om de dag bij de buren om de sleutel moeten vragen, omdat ik die dan zou vergeten :=

Tegen de inbrekers doe ik het niet. Ik woon in een afgesloten appartementencomplex van 6 huizen, en je moet om boven te komen zo veel deuren door die alleen met de sleutel open gaan, dat je als inbreker dan liever naar een paar huizen verder op gaat… <<) :wave:


Precies dit! 1x heb ik het niet gedaan, en daar stond ik, 's nachts om half 1.. zonder sleutels en met een dichte deur. -O- :')

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 22:12

XxDiandraxX schreef:
Dood eng vind ik het om de deuren op slot te doen als je binnen bent. Zijn jullie dan nooit bang dat je in geval van nood niet naar buiten kan?

Hier dus nooit de deur op slot. Liever een inbreker die mn huis leegrooft dan dat ik bij brand niet naar buiten kan omdat ik de sleutel zo snel niet kan vinden.

Als ik weg ga gaat wel alles op slot.

Mijn slot is een draaiknop.

Mijn broer is slechtziend en logeert hier wel eens.
Dan vind ik het niet veilig dat hij eerst de sleutel moet pakken ( die overigens op een halve meter van de deur hangt)

Maar hier is het gewoon knopje omdraaien en that’s it!

F_Orumster

Berichten: 15322
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 23:02

Goof schreef:
Heeft iedereen die de deur altijd op slot draait dan een deurklink waarmee de deur van buitenaf geopend kan worden? Die van mij valt automatisch dicht en kan alleen met een sleutel open gedraaid worden.

Is niet heilig, weet ik ook wel, maar wel dicht genoeg voor als ik thuis ben. Op slot draaien is dan echt een dubbele handeling.

Ik heb ook een deur die in het slot valt en geen bewegende klink. Toch vergrendel ik ook met de sleutel, zodat mijn deur niet open geflipperd kan worden (wat ik zelf ook kan, zo simpel is het).

Brainless

Berichten: 29744
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 23:09

daantjuhhh schreef:
Goof schreef:
Heeft iedereen die de deur altijd op slot draait dan een deurklink waarmee de deur van buitenaf geopend kan worden? Die van mij valt automatisch dicht en kan alleen met een sleutel open gedraaid worden.

Is niet heilig, weet ik ook wel, maar wel dicht genoeg voor als ik thuis ben. Op slot draaien is dan echt een dubbele handeling.

Geef mij 6 seconden.

Ik ben binnen.
Een deur die niet op slot zit is echt zo te flipperen.

Waar wij eerst woonden hadden wij de achterdeur van het slot, vaak ook openstaan bij mooi weer, zodat je lekker naar buiten kon lopen. Konden mensen ook via de poort de tuin in.
Voordeur was gewoon dichtgetrokken met touwtje naar buiten zodat de kinderen erin en eruit konden zonder dat ik tekens erheen hoefde te lopen.
's Nachts ging de voordeur op slot en had je wel een sleutel nodig om naar binnen te komen, achterdeur alleen op slot als wij weg gingen.

Als ze echt naar binnen willen slaan ze wel een ruit in, of de voordeur, dan kun je zo bij het slot of het raam van de achterdeur, dan sta je zo binnen.

Nu wonen wij buitenaf.....

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 23:15

Hier alleen op slot als ik weg ga omdat ik 1 hond heb die deuren open kan maken.
Voordat de honden er waren eigenlijk nooit. Ook niet als ik paar dagen weg was. Zelfs het keukenraam stond dan wijd open voor de katten.
Onee, als ik ging douchen ging die op slot.

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 23:23

Deur gaat op slot als de hond niet thuis is. Mechelse herder past goed op het huis. Ook inzetbaar als autoalarm...

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 23:53

Brainless schreef:
daantjuhhh schreef:

Geef mij 6 seconden.

Ik ben binnen.
Een deur die niet op slot zit is echt zo te flipperen.

Waar wij eerst woonden hadden wij de achterdeur van het slot, vaak ook openstaan bij mooi weer, zodat je lekker naar buiten kon lopen. Konden mensen ook via de poort de tuin in.
Voordeur was gewoon dichtgetrokken met touwtje naar buiten zodat de kinderen erin en eruit konden zonder dat ik tekens erheen hoefde te lopen.
's Nachts ging de voordeur op slot en had je wel een sleutel nodig om naar binnen te komen, achterdeur alleen op slot als wij weg gingen.

Als ze echt naar binnen willen slaan ze wel een ruit in, of de voordeur, dan kun je zo bij het slot of het raam van de achterdeur, dan sta je zo binnen.

Nu wonen wij buitenaf.....

Natuurlijk zijn ze dan zo binnen, maar dan heb je wel braakschade en ben je verzekerd!

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 10:11

moonsparkle schreef:
Door dit topic denk ik vooral wat lijkt het me fijn om ergens te wonen waar je je deur niet op slot hoeft te doen.


Klopt wel :j Ik denk dat de reacties daar ook heel erg door gekleurd worden.

TinkerTreas

Berichten: 3677
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 10:25

Bij een vriendin van mij van vroeger, deden ze nooit de deur op slot. Ze hadden 2 Duitse herders, waar ze ook politie training mee deden. Daar kwam niemand binnen.
Op een gegeven moment kwamen ze thuis en toen merkten ze dat er spullen gestolen waren.
Blijkbaar waren er toch mensen binnen geweest. En de honden hadden niets gedaan, hadden niet geblaft helemaal niets. Was overdag, buren waren thuis en hadden geen geblaft gehoord.
Maar geen braakschade dus niets vergoed vanuit de verzekering.

Winged

Berichten: 33046
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 10:46

XxDiandraxX schreef:
Dood eng vind ik het om de deuren op slot te doen als je binnen bent. Zijn jullie dan nooit bang dat je in geval van nood niet naar buiten kan?

Hier dus nooit de deur op slot. Liever een inbreker die mn huis leegrooft dan dat ik bij brand niet naar buiten kan omdat ik de sleutel zo snel niet kan vinden.

Als ik weg ga gaat wel alles op slot.

Sleutel laat ik in het slot zitten :j

(overigens niet handig wanneer het slot op de voordeur niet meer wil draaien en je buiten staat en je dus ook niet via de andere weg naar binnen kan :+ Heb flink op de deur geslagen en toen sprong het slot weer goed :+ )

Brainless

Berichten: 29744
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 11:22

daantjuhhh schreef:
Natuurlijk zijn ze dan zo binnen, maar dan heb je wel braakschade en ben je verzekerd!

Goh, ken genoeg verhalen van mensen die dan zelf even met een hamer een ruitje intikken... Tadaaahhhh ingebroken.

BeFunny

Berichten: 10571
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 11:23

Brainless schreef:
daantjuhhh schreef:
Natuurlijk zijn ze dan zo binnen, maar dan heb je wel braakschade en ben je verzekerd!

Goh, ken genoeg verhalen van mensen die dan zelf even met een hamer een ruitje intikken... Tadaaahhhh ingebroken.


Ken genoeg verhalen waar duidelijk werd dat ruitje van binnen was ingeslagen. Tadaa toen was ineens duidelijk dat men dat zelf had gedaan.

Brainless

Berichten: 29744
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 11:26

Dat is dan heel dom.
Wij zijn door onze vooroorlogse deur en slot sowieso niet verzekerd voor inbraak.

BeFunny

Berichten: 10571
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 11:29

Dat is zeker dom. Maar men denkt daar niet over na. En verzekeraars zijn leuk totdat ze uit moeten betalen dan volgt er eerst een onderzoek en als ze ook maar ergens kunnen aantonen dat er niet ingebroken is zullen ze dat doen.

Voor de verzekering moet je deur gewoon op slot als je weg gaat. Waarom iemand dat niet zou doen maar wel fratsen uit zou willen halen als ze dan toch je huis hebben leeg gehaald is mij een raadsel.

Brainless

Berichten: 29744
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 11:44

BeFunny schreef:
Voor de verzekering moet je deur gewoon op slot als je weg gaat. Waarom iemand dat niet zou doen maar wel fratsen uit zou willen halen als ze dan toch je huis hebben leeg gehaald is mij een raadsel.

Als je weggaat zoals je zegt.. als je thuis (rondom huis) bent hoeft het niet en ja ook dan kan men inbreken/insluipen.

Hier in de buurt hebben de (kap)schuur leeggehaald terwijl de mensen gewoon thuis waren.
Als ze willen en zien dat je waardevolle pullen hebt weten ze wel een manier om daar aan te komen.

friezenfan2

Berichten: 2603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-24 11:46

Het is best interessant om te lezen hoe mensen dit doen en ik dacht nog misschien ben ik wel de gek die altijd de deuren op slot heeft zitten. Dat is gelukkig niet.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 12:03

Mijn voordeur is nooit op slot, weet niet eens of dat wel kan.
Garagedeur is eigenlijk altijd op slot, maar het komt ook voor dat het vergeten wordt, dit is ook een doorgang naar het huis.
Achterdeur is altijd op slot, hier wordt weinig gebruik van gemaakt en ik vergeet hem anders op slot te doen en dan is hij makkelijk een week van slot.

Als het heel warm is staan alle deuren regelmatig tegen elkaar open terwijl ik in de tuin zit / bezig ben.

Supervixen

Berichten: 12851
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 12:12

Ik ben echt verbaasd dat zoveel mensen hun deur op slot hebben als ze thuis zijn. Mijn voordeur kun je echt niet zomaar open maken vanaf buiten. Wij hebben die deur alleen op slot als we weg zijn of 's nachts.