Makkelijk en goed dweilsysteem

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nielojram

Berichten: 7807
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 20:27

Nielojram schreef:
Als je het schoon wil hebben, gewoon met het handje.

Wel fris, niet schoon, verdiep je in wat hier genoemd wordt.

Ik doe 45m2 in 17 minuten, op de hand, niet te warm water(geeft strepen), schoonmaakazijn, vaatdoek en schuurspons.

Voordeel in deze is dat je de vieze plek ook echt schoonmaakt, en dat je het goed droogt.

Zal nu vast een oliebol-load aan reacties qua oppervlak komen, dat je daar dan heeeeeeel lang mee bezig bent, maar schoon is schoon.

En een apparaat daarvoor wrijft, die poetst niet.


Petpa schreef:
"Met het handje"...

Begrijp ik het goed dat je op-handen-en-knieen in 17 minuten 45 m2 doet?

Yups.
Is dat echt zo'n prestatie?

Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 21:01


beegee
Berichten: 950
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 21:16

C_arola schreef:
Met dit dweil systeem kreeg ik de vloer thuis altijd goed schoon van hondenpoten afdrukken, makkelijk en snel in gebruik; https://www.leifheit.nl/nl-nl/wissers-e ... -set/52101

Deze heb ik ook! Dan wel geen hond in huis maar het is een fijn en makkelijk systeem.

Duran123
Berichten: 1077
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 21:46


Petpa

Berichten: 1695
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 00:57

Nielojram schreef:
Nielojram schreef:
Als je het schoon wil hebben, gewoon met het handje.

Wel fris, niet schoon, verdiep je in wat hier genoemd wordt.

Ik doe 45m2 in 17 minuten, op de hand, niet te warm water(geeft strepen), schoonmaakazijn, vaatdoek en schuurspons.

Voordeel in deze is dat je de vieze plek ook echt schoonmaakt, en dat je het goed droogt.

Zal nu vast een oliebol-load aan reacties qua oppervlak komen, dat je daar dan heeeeeeel lang mee bezig bent, maar schoon is schoon.

En een apparaat daarvoor wrijft, die poetst niet.


Petpa schreef:
"Met het handje"...

Begrijp ik het goed dat je op-handen-en-knieen in 17 minuten 45 m2 doet?

Yups.
Is dat echt zo'n prestatie?


Ja!!!

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 06:26

Wij hebben een groot huis in het bos, één grote hond en één enorme hond en een hele lichte PVC walvisgraat vloer met diepe nerven zodat de honden niet uitglijden. Een fantastisch recept voor een gore vloer dus.
Wij hebben nagenoeg alle apparaten en analoge dweilsystemen gehad die hierboven worden genoemd inclusief degene die jijzelf deelt. Allemaal konden ze na een paar keer gebruiken de kast in. Het werkt gewoon echt onvoldoende. Op een gegeven moment waren we er helemaal klaar mee en toen hebben we de Kärcher een weekendje gehuurd. Toen waren we om en hebben hem gekocht. Ik snap dat mensen nu los zullen gaan op de prijs, maar als je ziet wat wij al hebben uitgegeven aan andere (niet werkende dweilsysten) geloof ik heilig in goedkoop=duurkoop. Daarnaast rekenen we ook met de tijd die het ons scheelt.
We hebben deze: https://karcher-webshop-schoonex.nl/sch ... gIZYPD_BwE

We hebben deze nu drie jaar en we kennen al meerdere enthousiastelingen die hem ook hebben gekocht na hem bij ons geprobeerd te hebben.

Allejandro
Berichten: 18540
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Makkelijk en goed dweilsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 07:15

Hier ook een eigenaar van keramische tegels en een vloer die nooit echt schoon lijkt te worden.

Van alles geprobeerd, ook "op het handje" maar de tegels waren nooit mooi streeploos schoon en snel weer vettig. Er zijn hier al veel antwoorden gegeven die verklaren waarom.

Ik heb een stoomreiniger gehad, maar die ging kapot. Resultaat was erg goed op onze tegels.
Nu een Bissell crosswave, ook heel blij mee. Niet perse beter of minder dan stoomreiniger.
Groot voordeel is wel dat hij het vieze water ook opzuigt (waar blijft dat anders met dweilen???).

xxx88
Berichten: 332
Geregistreerd: 16-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-24 10:24

Plukje schreef:
Wij hebben een groot huis in het bos, één grote hond en één enorme hond en een hele lichte PVC walvisgraat vloer met diepe nerven zodat de honden niet uitglijden. Een fantastisch recept voor een gore vloer dus.
Wij hebben nagenoeg alle apparaten en analoge dweilsystemen gehad die hierboven worden genoemd inclusief degene die jijzelf deelt. Allemaal konden ze na een paar keer gebruiken de kast in. Het werkt gewoon echt onvoldoende. Op een gegeven moment waren we er helemaal klaar mee en toen hebben we de Kärcher een weekendje gehuurd. Toen waren we om en hebben hem gekocht. Ik snap dat mensen nu los zullen gaan op de prijs, maar als je ziet wat wij al hebben uitgegeven aan andere (niet werkende dweilsysten) geloof ik heilig in goedkoop=duurkoop. Daarnaast rekenen we ook met de tijd die het ons scheelt.
We hebben deze: https://karcher-webshop-schoonex.nl/sch ... gIZYPD_BwE

We hebben deze nu drie jaar en we kennen al meerdere enthousiastelingen die hem ook hebben gekocht na hem bij ons geprobeerd te hebben.


Is deze niet zwaar dus handig in gebruik?
Jij stofzuigt dus niet meer op voorhand? Alles in eens met de Kärcher?
Er hangt idd een prijskaartje aan maar als het goed werkt en veel tijd bespaard is dat het ook wel waard.
Ik had al reacties gehoord over het dweilsysteem van Kärcher (dus niet deze) dat ze die te zwaar vonden en daarom niet meer gebruikten en dat hield mij dan wat tegen.
Misschien moet ik eens naar een winkel gaan waar ik deze kan voelen/proberen?

xxx88
Berichten: 332
Geregistreerd: 16-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-24 10:27

Allejandro schreef:
Hier ook een eigenaar van keramische tegels en een vloer die nooit echt schoon lijkt te worden.

Van alles geprobeerd, ook "op het handje" maar de tegels waren nooit mooi streeploos schoon en snel weer vettig. Er zijn hier al veel antwoorden gegeven die verklaren waarom.

Ik heb een stoomreiniger gehad, maar die ging kapot. Resultaat was erg goed op onze tegels.
Nu een Bissell crosswave, ook heel blij mee. Niet perse beter of minder dan stoomreiniger.
Groot voordeel is wel dat hij het vieze water ook opzuigt (waar blijft dat anders met dweilen???).

Deze lijkt mij inderdaad ook interessant, bedankt om jouw ervaring hiermee te delen.
En ik ben blij dat ik toch niet de enige ben die haar vloer precies nooit echt goed schoon krijgt :P

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 11:10

xxx88 schreef:


Ik denk dat het een keramische parkettegel is.
Eens met koud water dweilen ga ik sowieso ook testen.[/quote]

Zo'n vloer heb ik hier ook. Daar kan je beter geen allesreiniger voor gebruiken. Dat laat een filmlaagje achter op de vloer.
+ ik las (dacht ik) dat je ook vloerverwarming had?
Zo ja, wanneer je dan dweilt met bijv allesreiniger dan verdamt het vocht op de vloer extra snel waardoor dat filmlaagje achter blijft. Beter om dan te dweilen op een koude vloer.

Ik zou eerst de vloer eens goed schoonmaken zodat evt laagjes vuil en schoonmaakmiddel verwijderd worden. Hier kan je dit voor gebruiken
https://www.hmk-producten.nl/hmk-r157-i ... lreiniger/

Wel de vloerverwarming uit.

Of met water met scheut azijn om spiritus. En dan goed moet borstel erover schrobben en het vuil weg halen.

xxx88
Berichten: 332
Geregistreerd: 16-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-24 12:34

Tieme schreef:
xxx88 schreef:

Ik denk dat het een keramische parkettegel is.
Eens met koud water dweilen ga ik sowieso ook testen.


Zo'n vloer heb ik hier ook. Daar kan je beter geen allesreiniger voor gebruiken. Dat laat een filmlaagje achter op de vloer.
+ ik las (dacht ik) dat je ook vloerverwarming had?
Zo ja, wanneer je dan dweilt met bijv allesreiniger dan verdamt het vocht op de vloer extra snel waardoor dat filmlaagje achter blijft. Beter om dan te dweilen op een koude vloer.

Ik zou eerst de vloer eens goed schoonmaken zodat evt laagjes vuil en schoonmaakmiddel verwijderd worden. Hier kan je dit voor gebruiken
https://www.hmk-producten.nl/hmk-r157-i ... lreiniger/

Wel de vloerverwarming uit.

Of met water met scheut azijn om spiritus. En dan goed moet borstel erover schrobben en het vuil weg halen.[/quote]

De vloerverwarming kan je toch niet uit zetten om te dweilen? Dat heeft toch tijd nodig.
De vloerverwarming staat altijd aan en regelt zichzelf, dit is toch ook de bedoeling van vloerverwarming?
Maar je hebt wel gelijk dat als de vloer warm staat (wanneer die wat bijverwarmd?) het water inderdaad heel snel verdampt.
Ik ga eens naar je schoonmaakmiddel kijken, bedankt vr de tip.

Liesje89

Berichten: 9927
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 13:00

Ik heb zo'n vileda spray ding. Vooral het schoonmaakmiddel is belangrijk. Ik kan de producten van James aanbevelen. Ik hoef alleen 2x over plekken die plakken :+ van bijv frisdrank wat de kinderen hebben gemorst. Hondenpoten zijn in 1x foetsie.

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 20:05

xxx88 schreef:
Is deze niet zwaar dus handig in gebruik?
Jij stofzuigt dus niet meer op voorhand? Alles in eens met de Kärcher?
Er hangt idd een prijskaartje aan maar als het goed werkt en veel tijd bespaard is dat het ook wel waard.
Ik had al reacties gehoord over het dweilsysteem van Kärcher (dus niet deze) dat ze die te zwaar vonden en daarom niet meer gebruikten en dat hield mij dan wat tegen.
Misschien moet ik eens naar een winkel gaan waar ik deze kan voelen/proberen?

Tja zwaar… het is een heel ander kaliber apparaat dan zo’n Bisel, maar voor mij na 6 dubbele hernia’s nog prima te gebruiken. Als hij helemaal vol zit met afvalwater dan is hij wel een stuk zwaarder, maar dan is het ook tijd om hem even leeg te gooien en daarna voelt hij weer lekker licht aan. Ik til hem ook wel eens de trap op om boven te dweilen.
Wij stofzuigen nog wel voordat we dweilen. In de keuken, bijkeuken, eetkamer, woonkamer en gang doen we dat met de robotstofzuiger. We hebben nog een grote ontvangsthal van 50m2 die verder leeg is, dus daar en in nog twee aansluitende kamers vind ik het vaak makkelijker om er zelf even de stofzuiger doorheen te halen.
Wij hebben hem bij de Kärcher winkel in Voorthuizen gehuurd voor een weekendje. Wij gebruiken hem meestal twee keer per week op de begane grond (250 m2) en hebben hem dus al drie jaar in gebruik. Ik heb nog even gecheckt bij vrienden die hem ook hebben en zij gebruiken hem ook fanatiek op al hun verdiepingen. Zij tillen hem dus wekelijks de trap op.
De Bisel hebben wij denk ik een maand of drie in gebruik gehad. Wat mij betreft echt zonde van het geld, want dat is ook al geen goedkoop ding, maar het valt echt in het niet bij de Kärcher. Alle andere dweilen en van die ronddraaiende systemen die we hebben gehad belandden direct in de kast.

Jolien87

Berichten: 17446
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 20:11

Wij hebben de Swiffer Wetjet en ik vind hem ideaal.
Ook voor een enkele vlek pak je hem er makkelijk bij om het vlot weg te werken.

xxx88
Berichten: 332
Geregistreerd: 16-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-24 11:19

Plukje schreef:
xxx88 schreef:
Is deze niet zwaar dus handig in gebruik?
Jij stofzuigt dus niet meer op voorhand? Alles in eens met de Kärcher?
Er hangt idd een prijskaartje aan maar als het goed werkt en veel tijd bespaard is dat het ook wel waard.
Ik had al reacties gehoord over het dweilsysteem van Kärcher (dus niet deze) dat ze die te zwaar vonden en daarom niet meer gebruikten en dat hield mij dan wat tegen.
Misschien moet ik eens naar een winkel gaan waar ik deze kan voelen/proberen?

Tja zwaar… het is een heel ander kaliber apparaat dan zo’n Bisel, maar voor mij na 6 dubbele hernia’s nog prima te gebruiken. Als hij helemaal vol zit met afvalwater dan is hij wel een stuk zwaarder, maar dan is het ook tijd om hem even leeg te gooien en daarna voelt hij weer lekker licht aan. Ik til hem ook wel eens de trap op om boven te dweilen.
Wij stofzuigen nog wel voordat we dweilen. In de keuken, bijkeuken, eetkamer, woonkamer en gang doen we dat met de robotstofzuiger. We hebben nog een grote ontvangsthal van 50m2 die verder leeg is, dus daar en in nog twee aansluitende kamers vind ik het vaak makkelijker om er zelf even de stofzuiger doorheen te halen.
Wij hebben hem bij de Kärcher winkel in Voorthuizen gehuurd voor een weekendje. Wij gebruiken hem meestal twee keer per week op de begane grond (250 m2) en hebben hem dus al drie jaar in gebruik. Ik heb nog even gecheckt bij vrienden die hem ook hebben en zij gebruiken hem ook fanatiek op al hun verdiepingen. Zij tillen hem dus wekelijks de trap op.
De Bisel hebben wij denk ik een maand of drie in gebruik gehad. Wat mij betreft echt zonde van het geld, want dat is ook al geen goedkoop ding, maar het valt echt in het niet bij de Kärcher. Alle andere dweilen en van die ronddraaiende systemen die we hebben gehad belandden direct in de kast.

Dat huren klinkt wel heel interessant, dan kan ik het op mijn vloer testen wel effect het daarop heeft.
Ik heb ook een robotstofzuiger die normaal 2x per dag op de benedenverdieping rond loopt, zou dit genoeg zijn om er daarna direct met de Kärcher over te gaan?

xxx88
Berichten: 332
Geregistreerd: 16-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-24 11:20

Jolien87 schreef:
Wij hebben de Swiffer Wetjet en ik vind hem ideaal.
Ook voor een enkele vlek pak je hem er makkelijk bij om het vlot weg te werken.

Dit gaat sowieso een handig systeem zijn maar mijn probleem is niet echt vlekken maar eerder een (vuile) film die achter blijft op de vloer waar je dan weer alles op ziet…

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 20:36

xxx88 schreef:
Dat huren klinkt wel heel interessant, dan kan ik het op mijn vloer testen wel effect het daarop heeft.
Ik heb ook een robotstofzuiger die normaal 2x per dag op de benedenverdieping rond loopt, zou dit genoeg zijn om er daarna direct met de Kärcher over te gaan?

Ja, zeker!!