Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 19:47

De deur gaat op slot als ik onder de douche ga of naar boven ga om wat te doen of naar bed, daarbuiten om is deze open. Wij hebben 2 waakhonden die alles goed aangeven, op het moment dat je aan het begin van onze oprit staat zijn zij al aangeslagen.

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 09:13

CairnTerrier schreef:
Het liefst heb ik nog een Dobermann of Mechelse herder rondbanjeren in de tuin :P


Eén van de redenen dat ik 90% van de tijd geen slot op mijn deur heb. Onze Mechelaar zit 's nachts ook binnen, en die laat écht niemand zomaar binnen komen.

Verder woon ik in een super rustige wijk waar letterlijk nooit iets gebeurt. De laatste 20 jaar is hier in de wijk ook nog niet ingebroken (doodlopende straten, geen vluchtroutes, geen autosnelweg of grote baan in de buurt), dus dat helpt.

Momo94
Berichten: 1115
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 09:16

Bij ons hebben ze ooit ingebroken door gewoon een gat in de raam te maken, dus nee. Hier alleen de achterdeur op draaislot, voordeur niet. Als er brand uitbreekt en ik moet in paniek nog alles open zien te maken. :o Dus hier voordeur niet opslot. We hebben wel een anti-inbraakstrip aangebracht.

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 09:23

Sanet schreef:
Vinden de mensen die alles niet op slot hebben, dat niet spannend om dat gezellig te vertellen op internet? Of ben ik nu paranoia?


Een beetje paranoia :D.
Nee, tenzij je een bekend persoon bent waarvan geweten is dat je veel geld hebt (profvoetballers, popsterren, eigenaar van een supermarktketen..), zijn inbraken echt 99% van de tijd super random. Er zijn wat factoren die meespelen (nabijheid autosnelweg bv), maar het merendeel van de inbrekers gaat écht niet op internet gaan grasduinen op zoek naar slachtoffers.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 09:41

Hier gaat altijd alles op slot. Eigenlijk gewoon automatisme, niet perse omdat ik bang ben dat er ingebroken wordt. Vroeger woonde ik erg afgelegen en toen is dat er zo in gestampt door m’n ouders dat ik het automatisch nog steeds doe :P

BeFunny

Berichten: 10562
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 10:01

Florenc schreef:
Sanet schreef:
Vinden de mensen die alles niet op slot hebben, dat niet spannend om dat gezellig te vertellen op internet? Of ben ik nu paranoia?


Een beetje paranoia :D.
Nee, tenzij je een bekend persoon bent waarvan geweten is dat je veel geld hebt (profvoetballers, popsterren, eigenaar van een supermarktketen..), zijn inbraken echt 99% van de tijd super random. Er zijn wat factoren die meespelen (nabijheid autosnelweg bv), maar het merendeel van de inbrekers gaat écht niet op internet gaan grasduinen op zoek naar slachtoffers.



Totdat je wel een keer iemand in je huis hebt staan die er niet hoort. Kan ook een vergissing zijn ;)

Wij wonen afgelegen en op een industrieterrein dus hier zetten we echt alles op slot.

Beter voorzichtig zijn dan overmoedig.

Voor de mensen die zich veilig wanen met een hond en de deur niet op slot doen? Als er wel een gek je erf betreed en je hond-en lossen dat op. Heb je al nagedacht over wat er dan met je hond-en gaat gebeuren?

Als je alles op slot doet. En zorgt dat iemand niet zomaar binnen kan komen of op je erf. Dan kun je aantonen dat je er alles aan hebt gedaan om je honden veilig te houden. Anders wordt het een andere zaak.

Anomien

Berichten: 7391
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 10:51

Absolem schreef:
Cayenne schreef:
Ja, de deur gaat altijd op slot. Zowel toen ik nog alleen woonde als nu ik met mijn man woon.
Één keer ben ik het vergeten en stond de buurvrouw opeens achter me terwijl ik aan het stofzuigen was. Ik schrok me echt compleet te pletter.
Daarna nooit meer vergeten :')
Mijn huis is mijn veilige ruimte en het voelt niet fijn wanneer jan en alleman gewoon naar binnen kan lopen.



Dit heb ik dus ook gehad met mijn tuinhek openlaten zomers toen ik hier net kwam wonen. Stond de achterbuurman opeens in mijn huis. Gezegd dat ie als de sodemieter mijn huis uit moest . Ja maar hij wou zich voorstellen. Ik zeg dan loop je om en bel je aan als een normaal persoon.

Echt wat bezielt mensen ....


Oh hier vrij normaal. Zelfs collecte komt nog zo doorlopen naar de woonkamer. Meestal zijn het wel mensen uit de buurt die de collecte doen, maar niet iedereen ken ik even goed.

Ben er aan gewend en ben ook altijd redelijk gekleed.
Ik schrik mij juist wild als de bel gaat.

Deur zelden op slot. Net als de auto.
Hier normaal en vind dat ook wel passen bij deze omgeving. Lekker achterom.


Als ik hier zelf aan zou bellen bij anderen, krijg ik gegarandeerd commentaar waarom ik aanbel..

daantjuhhh

Berichten: 26873
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 14:32

BeFunny schreef:
Florenc schreef:

Een beetje paranoia :D.
Nee, tenzij je een bekend persoon bent waarvan geweten is dat je veel geld hebt (profvoetballers, popsterren, eigenaar van een supermarktketen..), zijn inbraken echt 99% van de tijd super random. Er zijn wat factoren die meespelen (nabijheid autosnelweg bv), maar het merendeel van de inbrekers gaat écht niet op internet gaan grasduinen op zoek naar slachtoffers.



Totdat je wel een keer iemand in je huis hebt staan die er niet hoort. Kan ook een vergissing zijn ;)

Wij wonen afgelegen en op een industrieterrein dus hier zetten we echt alles op slot.

Beter voorzichtig zijn dan overmoedig.

Voor de mensen die zich veilig wanen met een hond en de deur niet op slot doen? Als er wel een gek je erf betreed en je hond-en lossen dat op. Heb je al nagedacht over wat er dan met je hond-en gaat gebeuren?

Als je alles op slot doet. En zorgt dat iemand niet zomaar binnen kan komen of op je erf. Dan kun je aantonen dat je er alles aan hebt gedaan om je honden veilig te houden. Anders wordt het een andere zaak.

Dat je een waakse hond hebt die afschrikt wil niet zeggen dat je een bijtende hond hebt.

BeFunny

Berichten: 10562
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 14:44

Als er ineens een vreemde snachts in je huis staat weet je dat volgens mij nooit zeker. Zelfs mijn Chihuahuas zullen in de aanval gaan. Ze kunnen niet veel aanrichten maar ik denk dat menig herder het niet zal laten bij blaffen ;) Zelf opgegroeid met herders.

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 14:45

daantjuhhh schreef:
Dat je een waakse hond hebt die afschrikt wil niet zeggen dat je een bijtende hond hebt.

Maar ik weet uit ervaring, dat die van mij wel bijt :D

carineken

Berichten: 692
Geregistreerd: 21-12-07
Woonplaats: Antwerpen

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 14:58

Ja de voordeur gaat op slot als ik thuis kom, mijn zoontje kan die openmaken, als die los is, achterdeur is niet zo erg de tuin is afgesloten.

Picopico
Berichten: 884
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:07

Hier gaat de deur ook meteen op slot zodra ik thuis kom, maar dat is meer omdat ik bang ben om de sleutel vergeten mee te nemen als ik naar buiten ga. Van buiten kan de deur namelijk alleen met een sleutel geopend worden. Nu móet ik hem wel pakken om naar buiten te kunnen.

Goof

Berichten: 28805
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:45

Heeft iedereen die de deur altijd op slot draait dan een deurklink waarmee de deur van buitenaf geopend kan worden? Die van mij valt automatisch dicht en kan alleen met een sleutel open gedraaid worden.

Is niet heilig, weet ik ook wel, maar wel dicht genoeg voor als ik thuis ben. Op slot draaien is dan echt een dubbele handeling.

Telpeva

Berichten: 14732
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:51

Goof schreef:
Heeft iedereen die de deur altijd op slot draait dan een deurklink waarmee de deur van buitenaf geopend kan worden? Die van mij valt automatisch dicht en kan alleen met een sleutel open gedraaid worden.

Is niet heilig, weet ik ook wel, maar wel dicht genoeg voor als ik thuis ben. Op slot draaien is dan echt een dubbele handeling.

Mijne heeft ook een knop aan de buitenkant, daarom doe ik hem alleen in de nacht op slot draaien en wanneer ik niet thuis ben. Overdag kan ik hem van binnenuit gewoon openen, en een inbreker zou hem overdag vanaf de buitenkant kunnen flipperen maar die kans lijkt mij erg klein.

cursebreaker

Berichten: 11469
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:56

Hier is de voordeur overdag niet op slot, wel in de nacht voor we naar bed gaan wanneer onze hond voor de laatste plas ronde is geweest. De tuin poort zit in principe wel standaard op slot en de achterdeur in principe ook, tenzij we naar buiten gaan. Hebben bij de achterdeur ook nog rolluik, welke ook omlaag is in de nacht.

Onze voordeur heeft een draaiknop aan de binnenkant en hiermee draai je ‘m ook op slot (deze kan van buiten alleen met sleutel opengemaakt worden, geen klink) en we hebben nog een extra slot verankering bovenin de deur met een aparte sleutel + haakjes. Dat gaat ’s nachts allemaal op slot en ook wanneer we met vakantie gaan (onze kat oppas heeft die extra sleutel ook dus zij opent en sluit de voordeur dan ook met die extra sleutel). Zal met uitbreken van brand wel minder handig zijn, maar ik vind veiligheid tov inbrekers ook wat waard, dus dat is een afweging. Brandweer zal de voordeur sowieso open kunnen breken wel, maar als je zelf snel de deur uit wilt is het wel een ding met die extra sleutel - deze hangt wel direct bij de voordeur op een vaste plek.

Wanneer we overdag weg zijn, gaat de voordeur alleen ‘gewoon’ op slot met de sleutel van buitenaf en is achterom wel alles dicht/op slot. Zal een inbreker vast als ze willen zo open krijgen wel, die voordeur, maar ik hoop dat het waken van onze hond wel afschrikt bij iemand wie overdag in zou willen breken - we zitten in een drukkere wijk in een tussenwoning met voordeur direct aan openbare stoep, dus verwacht dat we sowieso minder interessant zijn met hoe goed ze dan in het zicht zouden staan.

Hebben ook nog een herder in huis, dus ik hoop dat zij sowieso al wat afschrikt waardoor ze ons overslaan zeg maar :') En ik durf er m’n handen voor in het vuur te steken dat zij ons koste wat kost beschermt al hoop ik het echt nooit mee te maken natuurlijk want ook m’n hond is m’n alles, dus ik zie mezelf eerder ook tussen haar en inbrekers in springen als andersom :'). Maar ik weet wel echt zeker dat zij zal handelen als zoiets zou gebeuren. :j

En we hebben nog een Eufy camera hangen.

Sanet

Berichten: 7961
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 16:59

Goof schreef:
Heeft iedereen die de deur altijd op slot draait dan een deurklink waarmee de deur van buitenaf geopend kan worden? Die van mij valt automatisch dicht en kan alleen met een sleutel open gedraaid worden.

Is niet heilig, weet ik ook wel, maar wel dicht genoeg voor als ik thuis ben. Op slot draaien is dan echt een dubbele handeling.


Al mijn deuren (ook de voordeur) hebben gewoon een klink. Daarnaast hebben we echt super veel deuren: voordeur, achterdeur, 5 roldeuren, gewone deur op stal, 2 serre deuren en 1 schuifpui, dat ik geheid iets ga vergeten dicht te doen als ik naar bed ga. Dus alles gewoon dicht en op slot, dan is het maar geregeld. Dan kan ik het ook niet vergeten.

daantjuhhh

Berichten: 26873
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 17:03

Goof schreef:
Heeft iedereen die de deur altijd op slot draait dan een deurklink waarmee de deur van buitenaf geopend kan worden? Die van mij valt automatisch dicht en kan alleen met een sleutel open gedraaid worden.

Is niet heilig, weet ik ook wel, maar wel dicht genoeg voor als ik thuis ben. Op slot draaien is dan echt een dubbele handeling.

Geef mij 6 seconden.

Ik ben binnen.
Een deur die niet opslot zit is echt zo te flipperen.

JoyCiej007

Berichten: 17416
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 17:17

Jazeker. Ook ik woon alleen en heb beide deuren op slot als ik thuis ben, vaak met sleutel er in.
Voordeur kun je van buiten niet open krijgen zonder sleutel, ookal is hij alleen dicht en niet op slot.

Achterdeur is van de schuur, met gewone klink, daar kun je wel gewoon via de keuken naar binnen dus vooral ook die altijd op slot.

Heb ik zo geleerd van huis uit, deden we vaak ook als we met meerdere thuis waren.

JoyCiej007

Berichten: 17416
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 17:18

daantjuhhh schreef:
Goof schreef:
Heeft iedereen die de deur altijd op slot draait dan een deurklink waarmee de deur van buitenaf geopend kan worden? Die van mij valt automatisch dicht en kan alleen met een sleutel open gedraaid worden.

Is niet heilig, weet ik ook wel, maar wel dicht genoeg voor als ik thuis ben. Op slot draaien is dan echt een dubbele handeling.

Geef mij 6 seconden.

Ik ben binnen.
Een deur die niet opslot zit is echt zo te flipperen.


Dit, daarom dus, ondanks speciale deurklink en zeer moderne sloten.

_Christina

Berichten: 1492
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 17:29

Ook van die deuren die met extra haken in het kozijn grijpen?

Hier is de deur altijd op slot, dan kan ik het niet vergeten, mijn hond er niet uit en als ze het raampje ernaast intikken hebben ze alsnog de sleutel nodig. Al kunnen ze ook gewoon het enkelglas van een slaapkamer breken en naar binnen klimmen, maar goed dan heb je iig aantoonbare inbraakschade.

Lestrange01

Berichten: 2808
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 18:04

Heel mijn leven gewoond in huizen waar we of 6+ bulldogs hadden, of meerdere afgerichte herdershonden. Mijn vader trainde ze voor politiewerk.

Oftewel, wij hebben geen enkele deur ooit op slot.

Ik pas soms op bij mensen die op vakantie zijn, op hun huisdieren en heb mezelf toen een keer midden in de nacht uit huis gesloten als tiener, omdat de sleutel afbrak en de achterdeur bij hun altijd op slot zat. Hierdoor durf ik ook bij andere mensen niet ten minste een deur van het slot te houden als ik buiten ben, zodat ik nooit meer buiten kom te staan. S' avonds doe ik wel de achterdeur op slot voor het slapen als de mensen dat willen.

Maar ik ben me er wel van bewust dat dit niet zo slim is als ik op mezelf ga en mijn enig huisdier een gigantische mierenkolonie is. Misschien kan ik dan een soort vingerafdruk slot gebruiken

AmyJamess

Berichten: 2120
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 19:54

daantjuhhh schreef:
Goof schreef:
Heeft iedereen die de deur altijd op slot draait dan een deurklink waarmee de deur van buitenaf geopend kan worden? Die van mij valt automatisch dicht en kan alleen met een sleutel open gedraaid worden.

Is niet heilig, weet ik ook wel, maar wel dicht genoeg voor als ik thuis ben. Op slot draaien is dan echt een dubbele handeling.

Geef mij 6 seconden.

Ik ben binnen.
Een deur die niet opslot zit is echt zo te flipperen.


Ooit de politie aan de deur gehad met de vraag of ik een lege fles had die ze kapot mochten knippen. Voor een welzijns check bij de boven buurvrouw, die deur hadden ze echt binnen 10 seconden open. Stond versteld hoe makkelijk ze dat deden.

doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 20:12

Hier standaard achterdeur opslot ( gewoon het idee dat ze ineens in de achtertuin staan ofzo En voordeur standaard na het avond eten op slot

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 21:02

Niet als ik thuiskom, pas wanneer ik naar bed ga.

marleen_88

Berichten: 14055
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 21:06

Overdag als ik alleen ben zitten ze op slot. Normaal met zijn tweeën als we gaan slapen rondje langs de deuren.