[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 07:15

Gaaf ding!
Ik hoop nog steeds op een nieuwe SE in mini formaat :Y)

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 07:23

Misschien weet iemand hier het.. sinds de laatste update krijg ik geen meldingen van whatsapp meer binnen op mn telefoon (en op mn horloge).
Het is een beetje random.. meestal dus niet, heel soms wel (en dan met vertraging). En als ik mn telefoon open, zie ik nog steeds niets, totdat ik whatsapp echt open, dan ineens verschijnen de meldingen..

Ik heb al een paar keer 'ververs op achtergrond' - 'pushmeldingen aan' - 'helemaal uitschakelen' en alle antwoorden die ik verder nog kon googlen geprobeerd.. maar ik kom er niet uit. Dus ik denk dat ik iets heel simpels over het hoofd zie.. ? Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

Suzanne F.

Berichten: 49240
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 08:52

Cer schreef:
Misschien weet iemand hier het.. sinds de laatste update krijg ik geen meldingen van whatsapp meer binnen op mn telefoon (en op mn horloge).
Het is een beetje random.. meestal dus niet, heel soms wel (en dan met vertraging). En als ik mn telefoon open, zie ik nog steeds niets, totdat ik whatsapp echt open, dan ineens verschijnen de meldingen..

Ik heb al een paar keer 'ververs op achtergrond' - 'pushmeldingen aan' - 'helemaal uitschakelen' en alle antwoorden die ik verder nog kon googlen geprobeerd.. maar ik kom er niet uit. Dus ik denk dat ik iets heel simpels over het hoofd zie.. ? Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?


Heb je de app al een keer eraf gehaald en teruggezet?
Je hebt zowel in je algemene instellingen als in de whatsapp instellingen dingen die je moet instellen.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 09:07

oh, dat ga ik inderdaad doen, eraf en erop! Die had ik nog niet gedaan..

De instellingen in de app en in "instellingen" heb ik inderdaad allemaal al een paar keer veranderd

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 10:41

8nnemiek schreef:
Gaaf ding!
Ik hoop nog steeds op een nieuwe SE in mini formaat :Y)


Komt morgenavond ook gewoon al binnen super snel! :D

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 12:45

Heb een Apple Watch 9 besteld, ben benieuwd wanneer hij binnen komt. Zit 10 dagen levertijd op.

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 17:56

21 mei word mijn nummer overgezet naar Vodafone, kan ik morgen meteen mijn nieuwe telefoon gebruiken als ik mijn huidige simkaart daarin doe? De enige info die ik kan vinden is dat je idd je nieuwe sim die opgestuurd word per post pas kan gebruiken op de datum dat je nummer overgezet word

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 18:28

Jonnekee schreef:
21 mei word mijn nummer overgezet naar Vodafone, kan ik morgen meteen mijn nieuwe telefoon gebruiken als ik mijn huidige simkaart daarin doe? De enige info die ik kan vinden is dat je idd je nieuwe sim die opgestuurd word per post pas kan gebruiken op de datum dat je nummer overgezet word

Als het toestel simlock vrij is kan je gewoon je oude kaart gebruiken tot dat het bereik wegvalt.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 19:03

Ik ga volgende week maandag naar een macbook air uit 2019 kijken iemand via marktplaats.

Waar moet ik op letten?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 21:30

Hm, wat is de reden dat je voor een Macbook uit 2019 gaat? Het grote nadeel is dat die nog geen M1 chip hebben, en daardoor veel minder aankunnen dan een Air van een jaartje jonger, én omdat ze nog op Intel lopen zullen veel nieuwe programma's er minder goed op draaien en zal het besturingssysteem sneller niet meer ondersteund worden.
Ik zou eens kijken of je geen M1 Air kan vinden van 2020 voor een vergelijkbaar bedrag. Die zijn veel toekomstbestendiger.

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 21:36

8nnemiek schreef:
Hm, wat is de reden dat je voor een Macbook uit 2019 gaat? Het grote nadeel is dat die nog geen M1 chip hebben, en daardoor veel minder aankunnen dan een Air van een jaartje jonger, én omdat ze nog op Intel lopen zullen veel nieuwe programma's er minder goed op draaien en zal het besturingssysteem sneller niet meer ondersteund worden.
Ik zou eens kijken of je geen M1 Air kan vinden van 2020 voor een vergelijkbaar bedrag. Die zijn veel toekomstbestendiger.


Ik wilde hetzelfde vragen!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 22:14

Hmm, wua budget, en kwam daarna eigenlijk alleen maar oudere tegen. Was gevallen voor de rose gold. :’)

Maar was al bewust met kijken dat ik echt niet ouder wilde gaan. Nieuwe is helaas voor mij nog onmogelijk/onbetaalbaar.

Maar mijn chromebook gaat naar m’n moeder toe, en wilde al heel lang een macbook, vandaar

Veel programma’s zullen er niet op hoeven.
Zal meer voor internetten, mails checken en beantwoorden, financiën, netflix/videoland zijn etc…

Dus in mijn ogen ook niet het nieuwste van het nieuwste nodig.

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 22:20

Banyu schreef:
Hmm, wua budget, en kwam daarna eigenlijk alleen maar oudere tegen. Was gevallen voor de rose gold. :’)

Maar was al bewust met kijken dat ik echt niet ouder wilde gaan. Nieuwe is helaas voor mij nog onmogelijk/onbetaalbaar.

Maar mijn chromebook gaat naar m’n moeder toe, en wilde al heel lang een macbook, vandaar

Veel programma’s zullen er niet op hoeven.
Zal meer voor internetten, mails checken en beantwoorden, financiën, netflix/videoland zijn etc…

Dus in mijn ogen ook niet het nieuwste van het nieuwste nodig.


Ik zou toch echt nog even doorsparen en voor de M1 chip gaan, dat is echt een enorm groot verschil en zoals Annemiek al zegt, het besturingssysteem van de 2019 gaat verdwijnen. Dat is echt zonde van je geld!

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 22:32

Mediamarkt heeft een mooie aanbieding voor een nieuwe M1 Macbook air: https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_a ... 1f8a86e60f
Maar tweedehands kun je ze al voor €600 vinden. Ik gok dat de tweedehands 2019 Macbooks niet heel veel goedkoper zijn? En als ie dan 4 jaar langer mee kan dan is het die meerprijs vaak wel waard.
Al kun je met de 2019 Macbook ook nog wel een tijdje vooruit natuurlijk. Maar het verschil in snelheid is wel behoorlijk!

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 12:55

Iemand die mee wilt denken?
Ik wil al heel lang een iPad voornamelijk voor procreate en wat basic dingen. Ik heb alleen geen flauw idee waar ik dan qua specs naar moet kijken. Ik hoef niet het grootste scherm, maar de mini lijkt me dan wel te klein.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 13:13

In principe geldt; hoe nieuwer hij is, hoe langer hij ondersteund wordt en hoe langer hij dus mee kan.
Zelf vind ik een iPad met USB-C wel handig omdat je er rechtstreeks een externe ssd op kan aansluiten, maar dat hebben de nieuwere modellen volgens mij sowieso allemaal.