Welke laptop moet ik nou kiezen?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caiitliin

Welke laptop moet ik nou kiezen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 19:39

Hoi, ik moet voor aankomend schooljaar op het HBO nodig een laptop hebben. Ik wil wel graag wat investeren in een wat betere laptop zodat ik ook gelijk zeker weet dat ik er die vier jaar mee kan doen en niet over 2 jaar op eens een nieuwe laptop moet aanschaffen terwijl ik dan een arme student ben :o

Ik heb zelf wel wat verstand van de scherm grote het gewicht en de kleur, maar daar is het dan ook wel weer een beetje mee gedaan. :o :D
Ik heb al een paar topics doorgebladerd en ik heb ook een beetje rondgekeken op internet, en ben tot de conclusie gekomen dat ik niet aan een paar merken wil beginnen. Natuurlijk kan er met elk merk wat mis zijn of een keer de service slecht maar ik heb gewoon het idee dat het bij deze merken wat vaker gebeurd.
Welke merken ik niet wil: Acer, Asus, Samsung, Packard Bell, allemaal andere vage merken, en vanwege het geld: Apple.

Ik ben op dit moment helemaal verliefd op de Sony VAIO maar ik heb ook weer het idee dat ik dan wel voor het het merkje betaal. Compaq en HP spreken me ook wel aan en Dell is dan weer goedkoper volgens mij.

Wat ik wil met mijn laptop:
- Ik heb hem nodig voor school (veel verslagen typen)
- Ik wil films kunnen downloaden en kijken (dit doe ik niet achterlijk veel maar wel af en toe)
- Tot de 800 euro
- Makkelijk mee te nemen
- Geen mini, ongeveer 13 tot 15 inch.

Ik hoop dat iemand een leuke laptop weet of echt een goeie speciaalzaak in de buurt van Zoetermeer waar ze me niet een of ander ding aan smeren en dan zeggen ja ik heb hem zelf ook :Y)
Alvast bedankt! <3

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:43

Ik heb zelf een HP laptop en ben er erg tevreden mee. Heb wel een grote (17 inch) en snap heel goed dat dat te groot is om mee te slepen! Die van mij is mooi vormgegeven en is makkelijk in gebruik. Heb de laptop nu zo'n 2 jaar en er is nog helemaal niks stuk. Het enige dat ik wel doe is al mijn grote bestanden (foto's, muziek e.d.) op een externe harde schijf zetten en een goede virusscanner en dat help natuurlijk ook al een hoop. Jammer dat een apple geen mogelijkheid is, want die dingen zijn echt helemaal super!

Over Dell hoor ik trouwens vaak ook minder goede verhalen..

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:44

Ik heb een packard bell en ben zeer tevreden!
Heb een verzekering die ik nog niet gebruikt heb!
En is gekocht bij de mediamarkt in rijswijk!
En is een 15inch!

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:49

kijk ook eens op kieskeurig.nl , daar kan je zo een paar van je eisen invullen en dan blijven er een aantal modellen over.
Naar die modellen kan je dan ervaring vragen, scheelt een hoop werk en minder keus (wat het weer prettiger maakt)
met jouw eisen (en de merken die je niet wilt) houd je dit: [url=http://www.kieskeurig.nl/laptop/zoeken?min=&max=&pcode=notebook&qcode=laptop&advanced=1&brand_id[]=43590&brand_id[]=42513&brand_id[]=42337&brand_id[]=51544&min_default=0&max_default=4799&min=0&max=800&mingrade=0&BehaviorKind=&Code=&f60464=97383&f60458=&f60457=&f60460=&f60461=&f60463=&f60466=97386&f60465=&f60471=&f60469=&f60476=&f60477=&f60478=&f60483=&f60480=&f65390=&f60487=&available=1]ik krijg het niet voor elkaar, maar als je de url plakt in de adresbalk dan zie je 19 resultaten[/url] over.

Caiitliin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 00:10

okee bedankt!
Ik lees net iets over dat intelcore enzo, dat i5 weer sneller is dan i3 maar dat je daar dan ook weer 4 gigabyte bij moet hebben omdat 3 gigabyte de snelheid dan juist weer afremd. weer wat geleerd :Y)
@Kaula: ik was inderdaad ook van plan er een externe harde schijf bij te nemen, en als ik het geld had had ik inderdaad al een apple gehad <3

zap

Re: Welke laptop moet ik nou kiezen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:11

Hier ook een HP. Superding :)

Ik heb wel een grote en ook een dure, dus voor jou geen optie. Maar als deze kapot gaat, dan komt er echt weer een HP of een apple :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:12

Ik heb een Acer, een IBM en een HP maar ik werk echt het allerliefst op de HP. Heerlijk ding :j

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 11:51

Toshiba Satellite

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 23:36

IK heb een ibm vind hem wel fijn. Alleen was bij ons een aanbieding van de Uni en veel mensen hadden bij ons binnen een jaar het scherm kapot. Weet niet of dit probleem met latere versies is opgelost.

Mijn zus heeft een HP op zich fijn maar word alleen heel snel heel heet, en dat heb ik wel vaker gehoord over HP.

Mijn moeder heeft een Viao vind dat wel een heerlijk ding eigenlijk. Wel duur inderdaad, Maar dat staat volgens mij ook wel in verhouding met de kwaliteit!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:50

Ik heb ook een HP en het klopt dat 'ie snel heet wordt en gaat ventileren. Ik was zaterdag aan het Simsen en toen viel 'ie zo ineens uit, maar later bleek dat er gewoon teveel stof in het ventileergebeuren zat ( :o) en nu doet 'ie dat blazen ook niet meer.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:58

Ik heb een Hp Compaq ( presario cq71 ) erg fijne laptop en mooi groot. Beeld is erg mooi en de computer is snel.

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:04

Ik heb een Sony Vaio F-serie.
Ben er zooooo ontzettend blij mee!
16,4 inch scherm (download en kijk graag films)
Batterij gaat ongeveer 2,5u mee (best lang voor zo'n grote laptop)
Ik heb hem besteld via https://www.sonystyle-europe.com/SonySt ... notebooks/
Nu maken ze de F serie zie ik niet meer met een i3 processor, dus ligt hij boven je budget.
De E-serie kan je ook zelf samenstellen (heb ik ook gedaan met mijn laptop) en dan kan je geheugen, processor,... allemaal kiezen en dat bepaald mee de prijs.
Site is zeer betrouwbaar, daar hoef je niet aan te twijfelen.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:54

Ik heb zelf geen laptop maar ik zal je in elk geval wel de Acer afraden.
Die is door overhitting bij mijn broer meerdere keren stuk gegaan.

HP is een redelijk goeie merk.

Onthou wel de Laptops en Computers tegenwoordig spullen van elkaar de bedrijven in 1 zet.

Het is ook denk ik beetje geluk hebben met de laptop en die het lang vol zal houden.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:51

Citaat:
Ik ben op dit moment helemaal verliefd op de Sony VAIO maar ik heb ook weer het idee dat ik dan wel voor het het merkje betaal. Compaq en HP spreken me ook wel aan en Dell is dan weer goedkoper volgens mij.

Wat ik wil met mijn laptop:
- Ik heb hem nodig voor school (veel verslagen typen)
- Ik wil films kunnen downloaden en kijken (dit doe ik niet achterlijk veel maar wel af en toe)
- Tot de 800 euro
- Makkelijk mee te nemen
- Geen mini, ongeveer 13 tot 15 inch.

Ik weet wel dat een Vaio een duurdere laptop is, maar heb er nooit problemen mee gehad.
Dit is mijn 2de ondertussen, ik wil eigenlijk niets anders meer.
Mijne zit ik elke dag op en zelfs meerdere uren. :o

Mja we hebben hier veel laptop's, en er is altijd wel iets aan de andere pc's en nooit aan de mijne.
Dus weet niet echt als het aan het merk ligt of omdat ik supervoorzichtig ben :')

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 12:01

Ik heb een Packard Bell Easynote TJ65. Een laptop met een vrij groot scherm.
Ik heb ook een verzekering afgesloten die ik nog niet nodig heb gehad.

Ik ben er erg tevreden over. Hiervoor had ik een Asus, dit was ook een erg goede laptop totdat mijn poes eroverheen pieste.

Deze heb ik.
Afbeelding

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 12:03

Ik heb de dell latitude, héél tevreden van. Heel klassiek qua look, maar voor de rest super :) Kost standaard iets van een 800 euro denk ik, de mijne is wel verzwaard ed (omwille van CAD-programma's- koste dan veruit het dubbele) Kan je via school geen korting krijgen?