Welke Laptop is geschikt voor mij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marijee

Welke Laptop is geschikt voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 17:09

Ik zit me zelf nu een beetje te orienteren op een laptop, alleen ik zie door de bomen het bos even niet meer. Er is zoveel keus, zoveel aanbod en sommige termen? Hoe komen ze er op? :))

Nu zoek ik dus een laptop die voor mij geschikt is, ik wil tenslotte wel gewoon het zelfde (of meer) kunnen doen.
ik ga hem gebruiken voor school, maar ook voor multimedia (films, muziek en foto's) Een van mijn grootste eisen is dat er genoeg geheugen op zit en waar ik ook zeker een paar jaar mee uit de voeten kan. Inprincipe maakt het mij niet uit welke kleur het is, maar wit heeft wel echt een voorkeur :D

Tevens is mijn oog gevallen op Dell laptops. Ik vind dat ontzettende leuke laptops en zeker niet duur. Zou deze geschikt zijn voor mijn gebruik? En zijn er misschien nog andere laptops die precies bij mij passen? Ik hoor het graag! :D

Edit: Mijn budget is ongeveer 500/600,- Ik koop inprincipe een iets duurdere laptop ipv een laptop die wat goedkoper is en die na 1 jaar er al uit ligt :)
Laatst bijgewerkt door Marijee op 03-05-10 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Wietsje92

Re: Welke Laptop is geschikt voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:11

Dell is kwalitatief minder volgens mij.. Ik heb zelf een Packard Bell, en ben er erg tevreden over! Maar er is inderdaad zoveel keus. Je moet inderdaad wel goed kijken of je schijf goed geschikt is voor films, foto's, muziek en games. Want die van mij is eigenlijk net niet snel genoeg voor bepaalde games.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:11

Ik heb net sinds zaterdag een andere laptop gekocht, een Packard Bell. :)
Ideale laptop, 4 gig geheugen en zit een goede videokaart in. Ik gebruik 'm ook voor school.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 17:20

Wat een snelle reacties!

Wietsje92: Dat Dell wat minder is had ik al gelezen, had zo gehoopt dat hier in het topic werd gezegd dat het opzich wel meeviel. Dan valt Dell jammergenoeg al af.. Ik ga overigens geen games gebruiken, puur muziek, foto's en films. Dan moet hij zeker wel veel geheugen hebben die het allemaal wel aankan :j

Packerd Bell valt in de smaak, kan iemand mij hierwat meer oververtellen? :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:26

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 18:54

Deze topics heb ik allemaal al eens doorgenomen, maar ik kom er gewoon niet uit :+ De een zegt dat Acer super is, de ander slecht. Net zoals Dell, Packerd Bell en Asus. De enigste die ècht goed uit de bus komt is HP, alleen ligt die behoorlijk boven mijn budget. (Iniedergeval de laptops ik in het verleden in de winkel zag staan :) )

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:59

Ik vind acer ook mindere kwaliteit, mijn broer heeft er al n paar gehad en die gingen allemaal al vrij snel kapot. Ik heb dezelfde als mayflower, en ben er ook echt super tevreden over!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 22:51

Ik las op bokt al veel tegenvallende verhalen over Acer, terwijl mijn broer hier wel een laptop van heeft en redelijk tevreden over is. Ga hem morgen even vragen wat hij er nou echt van vind :)

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:53

Ik heb ook een Acer, die gaat nu al 2,5 jaar mee zonder problemen. Heb er echt nog geen 1 probleem mee gehad. :)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 23:06

acer, dell, packard hebben allemaal niet zo'n beste naam.
toshiba en asus wel

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 00:08

Ik heb een sony vaio en nog nooit problemen mee gehad.
Dit is mijn 2de Vaio al.(ouderdom oude vaio) :)

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 14:23

Maar er zijn toch vast wel bepaalde typen laptops die bij mijn 'computerstijl' passen? En dat doel ik op bepaalde types, ik hoor nu vooral merken :)

Ik heb mijn oog ook laten vallen op HP, er zijn bepaalde laptops die misschien iets duurder zijn, maar ook meer kunnen en een betere kwaliteit hebben. Klopt dit?

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:05

Ja laptops met meer opties en grotere schijven kosten inderdaad meer. Kijk als jij er muziek, foto's en films op wil zetten, heb je wel veel geheugen nodig.. Dus daar moet je ook goed op letten.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:13

Geen packard Hell (niets dan ellende gehad met het kreng) of een Acer aanschaffen.

Ik heb nu net sinds een week een Samsung. Ik moet zeggen, ik ben er erg tevreden mee. Dual core (erg snel, twee processoren die aan het werk zijn erg handig als je heel veel tegelijk hebt draaien), een 17,3 inch beeldscherm, veel geheugen en een HDMI output zodat ik hem op de tv aan kan sluiten (okee, dat laatste is wel erg nerdig)

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 23:20

Ik ga heel misschien samen met mijn ouders een externe schijf aanschaffen, ook een beetje voor dat ik een back-up heb als ik alles evt kwijt zou raken. Maar toch wil ik er opblijven letten, hij moet het tenslotte wel aankunnen om wat dingen tegelijktijd te kunnen draaien. Niet dat hij na 10 min al vastloopt.

Ik heb overigens ook bij mijn broer geinformeerd over een Acer, hij was er redelijk tevreden over, maar hij liep wel vaak en snel vast..

Oh en mijn voorkeur gaat uit naar een 13 of een 15 inch laptop. Een 17inch vind ik weer tè groot. Ik kan dat overwegen, alleen als ik de perfecte laptop heb gevonden die echt bij mij past :)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:04

Externe harde schijf is echt een aanrader. Dat ding dat heeft mijn scriptie vorig jaar gered. Daar naast ook erg handig, aangezien je daar al je films en series op kunt zetten (vreten geheugen). Ik moet zeggen 17 inch vind ik heerlijk. 13 inch zou ik niet voor gaan, het kijkt niet prettig en daarnaast wordt je toetsenbord ook steeds kleiner.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:08

Mayflower_ schreef:
Ik heb deze:

http://www.bol.com/nl/p/computer/packar ... t_overview

Snel in gebruik in combinatie met Windows 7. Packard Bell's zijn wel gebruiksvriendelijk. Dit is mijn 2e nu. Ik wil geen ander meer. :D

Die heb ik ook, ik vind het superfijn! :D

Mijn vader heeft een acer, heeft ie ook nooit problemen mee gehad, hij heeft hem nu een jaartje of 4 maar hij begint nu allerlei kuren te krijgen, terwijl hij hem eigenlijk alleen gebruikt om op te typen voor zn werk.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:12

Mocht je trouwens leuke deals willen bekijken kijk dan eens op de site van informatique (er was er nog 1, ben ik even kwijt). Alle merken verkopen zij, vaak tegen scherpe prijzen.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 19:28

maaikemuis schreef:
Externe harde schijf is echt een aanrader. Dat ding dat heeft mijn scriptie vorig jaar gered. Daar naast ook erg handig, aangezien je daar al je films en series op kunt zetten (vreten geheugen). Ik moet zeggen 17 inch vind ik heerlijk. 13 inch zou ik niet voor gaan, het kijkt niet prettig en daarnaast wordt je toetsenbord ook steeds kleiner.

Dat is ook 1 van de redenen dat ik ook graag zo'n ding wil, ben afgelopen maand bijna een verslag van 20 pags kwijt geraakt, het geluk was dat ik hem al had uitgeprint. Anders was ik zwaar de sjaak geweest..

Ik denk dat ik me idd ga iriteren op een 13 inch (hoewel ik type nuook op een laptop kleiner dan 13 inc, en dat gaat me ook prima af) maar hier op films kijken is inderdaad geen pretje.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:20

Ik ga een sony vaio 15" in het wit kopen, 500 gig.
:)

is rond de 600/700 euro.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:30

HP is erg goed. Ik heb zelf een packard bell gehad, hier was ik wel tevreden over maar de batterij was erg slecht. Na nog geen half jaar kon hij niet langer dan een half uur zonder de oplader. Ik heb nu een EeePC, ideaal om mee te nemen naar college.
Mijn vriend heeft een toshiba en is hier erg tevreden over!