Laptop kopen, hebben jullie tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nijntjepluis

Laptop kopen, hebben jullie tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 22:21

Hoi hoi,

Ik wil een laptop aanschaffen, wat zijn goede merken? Ik hoor dat de behuizing van sony goed zou zijn. En dat hp ook goede laptops heeft. Wat zijn jullie ervaringen? Wat voor merk wel aanschaffen en welke absoluut niet. En online kopen, of in een winkel. Waarop letten bij aankoop?

Mijn eisen:
- windows 7
- 64 bit
- beeldscherm minimaal 15,5 inch
- duo processor/intel
- 4 gb werkgeheugen
- 320 gb hardeschrijf
- prijs maximaal 750

Alvast bedankt voor jullie adviezen

8nnemiek

Re: Laptop kopen, hebben jullie tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:29

Sony heeft nog niet zo veel ervaring met laptops, dus de kans dat er iets stuk gaat is natuurlijk groter dan bij de bekendere laptopmerken.

Over hp hoor ik ook wel goede verhalen, maar we hebben zelf al twee hp pc's gehad die na een jaar al kapot waren (écht kapot, de hardware)

Bij kieskeurig kun je al je wensen invoeren en krijg je te zien welke laptops er te koop zijn:
http://www.kieskeurig.nl/laptop/zoeken? ... advanced=1

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:30

bedenk goed wat je verwacht van de laptop.
wat wil je er mee gaan doen.
moet hij snel zijn, dus meer een desktop replacement of moet het een laptop zijn die een lange tijd moet kunnen draaien op een accu.
Behuizing is altijd lastig om te zeggen van een merk, het ene model van een merk heeft een sterke stevige behuizing en het andere model weer een slappere behuizing.
Wat ik meestal probeer is kijken hoeveel de laptop kan buigen in de handen. zit er veel speling op of weinig. het zelfde doe ook ook met het scherm. als het scherm veel speling heeft met buigen kan het betekenen dat er snel barsten komen of het scharnier eerder kapot is. gaat het scherm makkelijk open en dicht. bij te makkelijk openen heb je kans bij slijtage dat het scherm omvalt , te strak kan weer barsten in de behuizing betekenen.

Vaak komen de zwaktes van een bepaald model laptop pas achteraf naar boven.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:38

Macbook.... kun je ook Windows (windblows) op installeren wanneer je dat perse wil.
Mooiste ontwerp, het meest geavanceerd en het meest gebruiksvriendelijk...
Die grijze bakken van andere merken zijn log, onhandig, en een bron van virussen..... hebben dus een kortere levensduur.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:42

Ik ben tevreden met mijn HP laptop :) Die ik heb valt ver buiten je budget, maar er zijn vast wel goede goedkopere Hp's te vinden :)

En ik zou niet naar de mediamarkt gaan, je betaalt daar teveel en het advies slaat vaak ook nergens op, proberen daar alleen maar te verkopen. Buiten dan vind ik de service van mediamarkt niet je van het.

Als je uiteindelijk hebt besloten welke je neemt, goed op internet zoeken, misschien kan je hem daar nog goedkoper bestellen ;)
Laatst bijgewerkt door Muisbal op 26-10-09 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

macbooks zijn wel een beetje duurder :+

Ik hou ook niet zo van windows, dus heb op een laptop Ubuntu gezet, das zo'n superfijn systeem!!

lindatje

Die 'grijze bakken van andere merken' heb ik liever dan een mac hoor :+ Vind ze belachelijk duur, hoor om me heen alleen maar dat ze stuk gaan (ook behuizing die scheurt) en als je bestanden uit wil wisselen met 'grijze bakken' wil dat ook nog wel eens voor problemen zorgen :P

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:45

Hier ook een tevreden HP'er. Fijne laptop, mooi, werkt goed, blijft snel, makkelijk in gebruik :j

Een echt nee is de acer. Drama, drama, drama... heb de laptop na 2 jaar weg kunnen gooien en nooit meer wat van Acer gehoord.

Ik zou de laptop via een winkel kopen, want dan heb je ook echt datgene in handen gehad wat je koopt (is misschien wat ouderwets :P) en je kan veel dingen vragen. Daarnaast staan veel laptops voor je opgesteld en kan je ze allemaal makkelijk bekijken. Verder vind ik het in een winkel wat makkelijker bespreken met garantie ed.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:49

Peche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:51

Ik heb een packard bell, en dat is geen aanradar.
Hij valt regelmatig uit, staat vast etc..
In de winkel raadde ze mij aan 'm te ressetten, maar dat heeft niet gewerkt..

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:53

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:55

lindatje schreef:
Die 'grijze bakken van andere merken' heb ik liever dan een mac hoor :+ Vind ze belachelijk duur, hoor om me heen alleen maar dat ze stuk gaan (ook behuizing die scheurt) en als je bestanden uit wil wisselen met 'grijze bakken' wil dat ook nog wel eens voor problemen zorgen :P

Dat zijn uitzonderingen.... Apple heeft niet voor niets de beste omzetcijfers ever ;) :D
Ze zijn niet belachelijk duur, ze zijn eerlijk geprijsd voor de kwaliteit die je krijgt.
Je kunt ook blijven updaten, en mijn oude Apple laptop werkt na 7 jaar nog steeds als een zonnetje.
Ik ben er 100% zeker van dat iedereen overstapt wanneer je er een paar dagen mee gewerkt hebt.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:56

Ik heb sinds afgelopen kerst een Pacard Bell, ben er nog tevreden mee behalve dat de drukknop van de muis slecht reageert, maar geen probleem kan hem gewoon opsturen om te laten maken, zit ook duo processor in en verder heb ik er geen verstand van :P

*zoekt het even op mbv vriendje!*

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:59

Ik heb er regelmatig mee gewerkt op school, met macbooks en ook gewone macs.
Ik zou ze nooit aanschaffen, ten eerste omdat ze me gewoon te duur zijn en ten tweede omdat er niet genoeg software te vinden is voor macs en ze niet overal mee werken.
Ik vind het besturingssysteem ook niet erg handig, maargoed dat is een kwestie van wennen denk ik.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:00

heeft het helemaal zelf gevonden :+

duo processor, 4 gig en 2,00 gHz

edit: deze is dus al bijna jaar oud, dus ze zijn wel beter te vinden al ;) maar dan heb je evne voorbeeldje!

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:03

Muisbal schreef:
Ik ben tevreden met mijn HP laptop :) Die ik heb valt ver buiten je budget, maar er zijn vast wel goede goedkopere Hp's te vinden :)

En ik zou niet naar de mediamarkt gaan, je betaalt daar teveel en het advies slaat vaak ook nergens op, proberen daar alleen maar te verkopen. Buiten dan vind ik de service van mediamarkt niet je van het.

Als je uiteindelijk hebt besloten welke je neemt, goed op internet zoeken, misschien kan je hem daar nog goedkoper bestellen ;)

Mee eens. Ik zelf heb de HP Pavillion dv6. Ik weet niet precies hoeveel hij heeft gekost.
Ik mocht namelijk deze ongebruikte HP laptop van me moeder overkopen :D
Maar ben er zeer zeker tevreden over en sluit aan op jouw eisen.

M_I_K_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:09

Leuk is dat, een laptop zoeken! Ik heb sinds een jaar mijn eigen laptop. Dit is een Toshiba. Ik had zelf geen ervaring met dit merk, maar volgens mijn broer was dit een goede pc dus die geloven we dan maar;) En hij doet t prima!

Mijn ouders hebben een HP computer en die doet t ook al jaren prima hoor.

Als ik jou was zou ik niet echt naar het merk kijken, maar meer je eisen vergelijken met verschillende merken laptops. Dan komt er vanzelf wel een uit rollen die voor jou de beste laptop is.

Veel succes er mee!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:29

Op mijn werk, werk ik met een HP laptop. Heel fijn ding, ziet er na 2 jaar nog netjes uit en draait altijd érg stabiel!

marit78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:34

Ik heb al jaren een dell-laptop. Onlangs heb ik een nieuwe gekocht, niet omdat de eerste kapot was, maar omdat mijn vriend en ik uit elkaar gingen, en ik zelf ook een laptop nodig had. Die eerste gaat al 4 jaar prima mee, en de nieuwe is echt superfijn. Ik heb deze gekocht voor 450 euro (en ook nog (gratis) in het wit!!! dus geen "grijze bak"!!!!)

Ik zou op een rijtje zetten wat je ermee wilt. Gebruik je de laptop alleen voor een beetje internetten, of ga je ook echt veel verslagen erop maken, uitgebreid spelletjes spelen, etc, heb je veel geheugen nodig bv voor foto's bewerken, etc...

Succes...

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:39

Ik heb een hp Probook :D
Maar die ligt niet in je eisen (17,3 '') En is iets duurder.
Ik zou dan gaan voor de hp Pavillion

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:22

En wat vind men van een Dell???

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:24

Bij wehkamp heb je nou 10% korting.
Heb er vandaag 1 besteld!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:31

Absoluut geen packard hell, dat is echt de grootst mogelijke bende. Dell is goed, acer is ook vrij redelijk (goede prijs/kwaliteitverhouding), HP is ook altijd goed.

Maar voor de eisen die jij stelt (windows 7, 4gb geheugen is bij heel veel modellen niet mogelijk, 3gb vaak wel), denk ik niet dat je onder de 750 euro blijft, bij acer waarschijnlijk nog wel maar bij dell en hp ben je waarschijnlijk wel duurder uit.
Apple komt daar sowieso heel ver bovenuit.

Je moet sowieso minimaal! 2gb werkgeheugen hebben met vista (en windows 7 waarschijnlijk ook), 4 is inderdaad ideaal, maar zoals ik zei zijn veel laptops maximaal uitbreidbaar tot 3gb, beetje jammer.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:38

Compaq CQ61-240ED
2,1 dual core processor
4 gb geheugen
500 gb harde schijf
webcam/mic
5 in 1 cardreader
hdmi aansluiting
geforce videokaart 512 mb
windows vista met update mogelijkheid voor windows 7
dual layer dvd brander lightscribe

Deze laptop heb ik vandaag gekocht bij de Dixons en zou dat je zeker aan willen raden! Sowiezo Dixons zelf, werd goed geholpen en heb ook nog wat dingetjes erbij kunnen banketstaaf. Ook mooi verzekeringsmogelijkheid voor 11 euro per maand voor als je m in bad laat vallen of van de trap af laat stuiteren ofzo, wordt netjes gemaakt of vervangen dan.

Orginele prijs 599 euro. Hier ging sowiezo 25 euro vanaf omdat de update voor windows 7 25 euro kost, netjes geregeld dus. Ook heb ik er nog een bleutooth stickie en 15 euro aan dvdtjes bij geluld. Heb er nu alleen nog mee geinternet maar ben tevreden :p Morgen maar eens wat spelletjes en andere programma's uitproberen want heb er speciaal eentje met een goeie videokaart uitgekozen zodat ik een beetje fatsoenlijk kan gamen ook :p.

Mijn vriend is systeembeheerder en we hebben een aantal winkels afgelopen maar dit was echt de beste voor de laagste prijs! En thumbs up voor Dixons.

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:42

Ik heb een toshiba waar ik heel tevreden mee ben! Verder kan ik je weinig vertellen over computers want daar heb ik echt geen verstand van. (Vriend & vader gelukkig wel :+ )